Baltijos mados vėjai – 35-oji Rygos mados savaitė

Kalbant apie Baltijos šalių madą, Ryga neabejotinai užima lyderės pozicijas. Jau daugiau nei 17 metų čia rengiama dukart per metus rengiama mados savaitė, kurioje kolekcijas pristato vietiniai ir kaimyninių šalių dizaineriai. Šiemet renginys jubiliejinis, net 35. Ta proga pasirinkta aktuali ir opi mados pasaulio tema – tvarumas. Visos kolekcijos vienaip ar kitaip atliepė taršos mažinimo temą. Vieni ženklai fokusavosi į ekologišką, tvarią pakuotę, gamybą be atliekų, kiti didesnį dėmesį kreipė rinkdamiesi tvarias, antrines ar perdirbtas medžiagas bei lėtos mados principus. Teminį seminarą lydėjo 18 mados kolekcijų, dalis jų buvo skirtos vaikų aprangai. 

Rygos mados savaitė iš dalies atskleidžia ir tam tikrą atotrūkį tarp kaimyninių Baltijos valstybių. Lietuvoje turime išties stiprius ir originalaus braižo dizainerius, tuo tarpu Latvijoje yra bent 9 stiprūs vardai, kurie išvystę serijinę modelių gamybą ir turi ištisus savo ženklo parduotuvių tinklus. Mados savaitėje pristatytus mados kūrėjus jungia bendra nuostata, kurti dėvimus, praktiškus, komercinius gaminius. Kokybė, elegantiški kirpimai, klasikinė elegancija tikrai turi paklausą, tačiau kiek stokoja šiuolaikiškumo, originalesnių idėjų. Vis dėlto pagrindinis rodiklis yra vartotojų simpatiją, kurią jie neabejotinai turi. Šalia renginyje dominavusių latvių kūrėjų, kolekcijas pristatė ir Estijos bei Lenkijos mados ženklai. Daugelis jų – nuolatiniai Rygos mados savaitės svečiai. Visada intriguoja Latvijos tvarios mados lyderiai, kolekcijas iš dėvėtų drabužių kuriantys „VOLGA Vintage“, kurie sugeba meistriškai stilizuoti senus drabužius suteikdami jiems šiuolaikinį charakterį ir aktualią estetinę išraišką. Pavasarį karo nuotaikomis persmelktą kolekciją pristatę kūrėjai šįkart dėmesį sutelkė į vadinamąjį vintage couture arba naujai stilizuotus vardinius vakarinius drabužius. Buvo juntama neabejotina „Balenciaga“ įtaka, tačiau, kas šiais laikais jai geba atsispirti...



QOOQOO

Kolekcija sukurta iš medžiagų, kurios buvo fabrike naudojamos raštų bandymams. Kuriant kolekciją buvo bendradarbiaujama su dailininke Ilze Isadora, kuri sukūrė tapybiškus spalvinius sprendimus. Modeliuose dominuoja iš lino bei medvilnės sukirpti kimono bei apsiaustai.



ONE WOLF

Konceptualus, urbanistinio minimalizmo estetiką puoselėjantis latvių ženklas pristatė kolekciją, kurios ašinė idėja – šiuolaikinio miestiečio „uniforma“. „One wolf“ dizainerė Agenesė Narnicka kalba apie lėtą madą ir skatina vartotoją rinktis universalius, praktiškus, kokybiškus ir tvarius modelius atliepiančius esminius žmogaus poreikius. Deriniai veikia lyg nepriekaištinga kapsulė, kurdami estetiškas ir tuo pačiu funkcionalias dermes. 



UNATTACHED

Šio ženklo kolekcija vizualiai kalbėjo apie baimes, kuriomis persmelkta šiuolaikinė realybė bei drąsą, kurios taip reikia dabarties žmogui. Šiame iššūkyje mada ir kasdienė apranga vaidina ne paskutinį vaidmenį. Tam išreikšti kolekcijoje pasitelkiami spalviniai kontrastai, originaliai sukurti medžiagų raštai, biuro atributikos ir įvaizdžio fragmentai.



SZCYGIEL

Lenkijos dizainerių kolekcija „Silent“ arba „Tylu“, persmelkta praeito amžiaus dešimtojo dešimtmečio Londono gatvės subkultūrų stilistika, šio miesto architektūra bei unikalia atmosfera. Modeliams būdingas daugiasluoksniškumas, išraiškingi siluetai, futūristiniai akcentai. Kolekcija sukurta iš limituotų medžiagų atraižų.



ANNA LED

Poetiškas kolekcijos pavadinimas „Baltijos aušros peizažas“ išryškina šiam ženklui būdingą dėmesį elegancijai ir drabužių komfortui. Kūrėjai įkvėpimo sėmėsi iš Art Nouveau stiliaus latvių menininko Vilhelms Purvitis kūrybos. Kolekcijoje gausu dvipusių modelių, daugiafunkcių nuimamų detalių, elegantiškų suknelių. Dominuoja bio-medvilnė, kašmyras, mochera bei organinis džinsas.



SELINA KEER

Kolekcijos ašis ir įkvėpimas – raudoni atspalviai, kurie, kaip teigia ženklo dizainerė Svetlana Kairova, pulsuoja ypatingą energiją, veikia žmogų fiziškai, stimuliuoja ir žadina jausmus. Modeliai kurti vengiant medžiagų atliekų, naudojant tvarius audinius bei taikant lėtosios mados principus.



COLLECTED STORY

Kolekcija „Atsparumas“ („Resillience“) nagrinėja pasitikėjimo savimi ir pasirinkimo laisvės temą. Ji skirta tvirtai, užtikrintai savimi asmenybei, tad ir modeliai kupini struktūriškų, griežtų kirpimų, išraiškingų linijų bei drąsių detalių. 



DIANA ARNO

Vidinė jėga, ramybė bei laikui nepavaldi klasika – šios kolekcijos ašis, aplink kurią sukasi preciziškai sukonstruoti tamsaus kolorito modeliai. Monumentalūs siluetai, kerintis paprastumas, išieškotos detalės kuria rafinuotą šiuolaikinės moters įvaizdį. Tarsi besvoris šilkas efektingai kontrastuoja su sunkia vilna bei struktūriška oda.



AMORALLE

Šis latvių ženklas specializuojasi apatinių drabužių dizaine, tačiau jį pakylėja į visai kitą lygmenį. Jie kuria svajonę, kuriai neatsispiria platus klienčių ratas. Pats šou tampa savotišku spektakliu, kurio centre šįkart – stipri ir tuo pačiu švelni moteris, gyvenanti tokį gyvenimą, kokio geidžia. Prabangūs šilkai ir atlasai, puošnūs siluetai, koketiškos detalės kuria įvaizdžius kurie balansuoja tarp buduaro ir vakaro aprangos.



NATALIJA JANSONE

Iš šimtaprocentinės itališkos vilnos ir kašmyro sukurta kolekcija atliepia esminius klasikinės elegancijos principus. Tobuli kirpimai, švarios linijos, nuosaiki spalvinė gama ir komfortas, kurio taip reikia skubančiai veikliai miesto moteriai.



IVO NIKKOLO

Estų ženklo dizaineriai šįkart kūrybiškai susitelkė ties akimirkos žavesiu ir kviečia įvertinti kiekvieną kasdienio gyvenimo momentą. Kolekcijos modeliai bei aksesuarai deklaruoja kasdienę eleganciją, rafinuotą paprastumą, stilingų detalių dermę bei universalumą.



IVETA VACMANE

Kolekcija pavadinta „Mūza“ siekia įkvėpti vartotojas naujiems stilistiniams ieškojimams bei originaliai saviraiškai mados pagalba. Šio ženklo dizainerė išsiskiria nepertraukiama meile juodai spalvai, kuri atsiskleidžia vis kitaip naudojant įvairias medžiagas – nuo blizgių paviršių iki minkštos vilnos. 



NOLO

Reaguodami į pastarųjų metų aktualijas (pandemiją bei karą), šio ženklo kūrėjai kalba apie aktualią esencializmo (angl. essentialism) tendenciją – sąmoningą universalių, ilgalaikių drabužių pasirinkimą, nesivaikant permainingų mados tendencijų. Ženklo dizainerė Victoria Joninė siūlo kokybiškus modelius, kurie lengvai transformuojasi priklausomai nuo gyvenimo aplinkybių.

 


Už apsilankymą Rygos mados savaitėje dėkojame „Baltic Fashion Federation“.


Nuotraukos – Mark Litvyakov. 

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis