S. P. Jacquemuso estetika – pasiilgusiems natūralumo ir nesuvaidintų emocijų

Prancūzų mados dizainerį Simoną Porte’ą Jacquemusą (31 m.) tikrai būtų galima pavadinti šiuolaikinės estetikos dizaineriu, ypač gerai suprantančiu, kas yra naujoji Z karta. Jaunas ir perspektyvus mados kūrėjas savo prekių ženklą „Jacquemus“ įkūrė palyginti neseniai – kiek daugiau nei prieš dešimtmetį, o šiandien, pripažintas, ko gero, viso pasaulio jaunimo, mėgaujasi šlovės spinduliais.



„Mano vardas Simonas Porte’as Jacquemusas. Man patinka mėlyna ir balta spalvos, saulė, vaisiai, gyvenimas, poezija, Marselis ir devintasis dešimtmetis“, – taip save apibūdina jaunasis mados kūrėjas, kuris dažnai pro sarkazmo prizmę nebijo parodyti nepagražintos realybės ir aktualiausių šių laikų problemų. Žiūrėdamas į jo paskyrą socialiniame tinkle „Instagram“ (@jacquemus) tarsi atsikvėpi ir supranti, kiek grožio slypi paprastuose kasdieniuose dalykuose, kurių dažnai, deja, nepastebime. Perdėtas glamūras ir suvaidintos emocijos – tikrai ne jo gyvenimo rodiklis. Priešingai, dizainerio tikslas yra pabrėžti tai, kas pažįstama mums visiems. Net ir šiek tiek šokiruojant. Juk socialiniuose tinkluose visi esame įpratę matyti gražiausius vaizdus ir prabanga tviskančius gyvenimus.


Būtent dėl šios priežasties platforma „Instagram“ tapo S. P. Jacquemuso sėkmės raktu į didįjį mados olimpą, o kuriama estetika – skiriamuoju jo prekių ženklo antspaudu, atpažįstamu visame pasaulyje. Šiandien „Jacquemus“ yra kone sparčiausiu skaitmeniniu augimu išsiskiriantis mados prekių ženklas, kurio paieškos „Google“ svyruoja nuo 183 000 paspaudimų per mėnesį. Mat, kaip sėkmingas šiuolaikinės mados veidas, šis dizaineris pirmiausia parduoda ne produktus, o gyvenimo būdo idėją, pateikdamas aiškiai apibrėžtą estetiką – minimalistinę, jaunatvišką, spalvingą ir šiek tiek jautrią.


Jei atsakytume į klausimą, kuo išskirtinė yra „Jacquemus“ estetika, omenyje turėtume bene garsiausius šio prekių ženklo kūrinius, tokius kaip šiaudinė skrybėlė „La Bomba“ ar maža ikoniška rankinė „Chiquito Bag“. Tačiau labiau tikėtina, jog pirmiausia pagalvotume apie saulėtą kaimo sodą Prancūzijos pietuose, levandų laukus, mėlynus Davido Hockney baseinus, prašmatnius vaisių krepšelius, marškinių nevilkinčius raumeningus vyrus ir paprastais maudymosi kostiumėliais vilkinčias merginas, besimėgaujančias saulės spinduliais. Visa tai apibūdintų žodžiai vasara, jaunystė ir laisvė. Tikriausiai Jacquemuso vardas kiekvieną kartą sužadina šiuos jaunystės, kaimo gėlių, aperityvų su draugais ir saulėlydžių vaizdų prie jūros atsiminimus.


Dėl stiprios intuicijos per dešimt karjeros metų Simonas sugebėjo susikurti išskirtinį mados veidą, paliečiantį visus Provanso ir kertinius Viduržemio jūros estetikos akmenis, įskaitant Matisse’o paveikslus ir Christo instaliacijas, modernizmo architektūrą ir apskritai visą pasaulį, sudarytą iš paprastų linijų, nuogų kūnų ir saulės spalvų. Nesunku pastebėti, jog estetika, gyvenanti tiek prekių ženklo „Instagramo“ profilyje, tiek ir kolekcijų pristatymuose ar net tapybos forma pristatytose kampanijose, tiesiogiai prieštarauja klasikinei Paryžiaus mados estetikai, kuri nuo seno buvo laikoma prabangos, elegancijos ir griežtumo simboliu.


Šio mados dizainerio kuriamų drabužių ir aksesuarų spalvinė gama sudaryta iš vienspalvių derinių, dažniausiai žemės spalvų bei kontrastuojančių ryškių spalvų intarpų, žaismingų raštų, tapybos ir hipiškų elementų it gaivos pliūpsnio, pastebimo visose dizainerio kolekcijose. Lengvi, neįpareigojantys ir šiuolaikiški siluetai, bet taip pat griežti bei sudėtingesni kirpimai ir sluoksniai, kuriais Simonas mėgsta atkreipti publikos dėmesį ar šiek tiek šokiruoti. Taip būtų galima apibūdinti naujausią jo kolekciją „La Montagne“ (liet. kalnas), pristatytą šių metų birželio mėnesį.


Užuominų apie šią kolekciją „Instagram“ paskyroje buvo galima matyti dar birželio viduryje – tada publikuotos nuotraukos, kuriose vaizduojamos tarsi spalvotos mados dėžutės, slepiančios įvairiausių alpinizmui skirtų reikmenų. Kolekcijoje daugiausiai dominavo ryškūs vienspalviai ir rudų atspalvių deriniai, drąsūs siluetai, atviri, kūną demonstruojantys drabužiai, kaip slidaus audinio palaidinės, o šias ant nuogo kūno prilaikė tik plonytės virvelės, iš kurių buvo išraitytas mados namų pavadinimas.


Išradingumo deriniams suteikė ir minėtas drabužių sluoksniavimas. Subtilumas, moderni išraiška tiek moterų, tiek vyrų garderobe ir aksesuarų, pagyvinančių kiekvieno derinio ansamblį, galia. Net jei šio dizainerio vardas jums naujas, neabejojame, jog pro akis tikrai nepraleidote jubiliejinės jo kolekcijos Prancūzijos levandų laukuose, pristatytos 2019 metų vasarą. Purpuriniuose levandų laukuose buvo nutiestas 500 metrų ilgio ryškios rausvos spalvos kilimas, kuriuo žingsniavo ir kolekciją pristatė garsūs pasaulio modeliai. Atmosfera anuomet atėmė žadą daugeliui: prancūziškas kaimas virš kalvos, dūzgiančios bitės, žydras Provanso dangus, saulė ir akinanti šiluma, nuo kurios pasislėpti buvo galima tik po specialiais baltais skėčiais, – apie viską pagalvota iki mažiausių smulkmenų. Kolekcija tarsi priminė sugrįžimą į jaunystę bei jaunatviškų linksmybių troškimą. O šis prekių ženklas ir yra būtent toks – kalbantis apie jaunystę, seksualumą, linksmybių troškimą, optimizmą ir jautrias sielas.


Jaunatvišką mados namų „Jacquemus“ žavesį, įtaką ir galią pritraukti vartotojų susidomėjimą rodo abejingų nepaliekanti dizainerio estetika ir gebėjimas kaskart vis kitaip nustebinti. Simonas yra iš tų jaunesnės kartos kūrėjų, kurie palaiko lyčių lygybę ir pasisako prieš seksizmo toleravimą. Tai atsispindi ir jo kolekcijose bei socialinių tinklų nuotraukose, kuriose galima išvysti su tos pačios lyties atstovais besibučiuojančių asmenų ir intymių scenų parodijų. Riba tarp moteriškumo ir vyriškumo išnyksta, o Simonas tai akcentuoja vyrišką madą perpindamas su moteriškąja, naudodamas tas pačias spalvas, raštus ir dažnai net drabužių siluetus abiejų lyčių garderobe.


Dizaineriu patikėjo viena žymiausių pasaulio manekenių Bella Hadid, per pirmąjį karantiną vaizdo kamera „FaceTime“ sutikusi nusifotografuoti, kaip atrodo be plaukų stilisto ir makiažo meistrų prisilietimo. Nuotraukos publikuotos oficialioje mados namų socialinio tinklo paskyroje, o tai atskleidė prekių ženklo „Jacquemus“ požiūrį į natūralumą. B. Hadid kaip modelis drauge su savo seserimi Gigi Hadid podiumu žingsniavo per ne vieną Simono kolekcijos pristatymą.


Žinoma, dizainerio sėkmės istorijos paslaptis – kur kas giliau nei tik kūrybiška ir individuali jo estetika, šios suvokimas. Nors prekių ženklas „Jacquemus“ priskiriamas prie kuriančiųjų prabangos prekes ir yra aukštosios mados federacijos narys, palyginus kainas su pagrindinių konkurentų, jo siūloma produkcija yra daug prieinamesnė. Christopheris Morence’as savo publikacijoje tinklaraštyje „Highsnobiety“ įvardija šio prekių ženklo sėkmės receptą: skaidrumas, įtraukimas ir konkurencingos kainos, kartu su labai savita ir nuoseklia estetika paverčiančios „Jacquemus“ prieinamu prabangos prekių ženklu, o jo gaminius – lengvai atpažįstamais. Maža to, šis ženklas kuria emocinį ryšį su kiekvienu savo klientu ir rūpinasi gera jų pirkimo patirtimi. Būtent tai ir yra „Jacquemus“ sėkmė – gebėjimas kurti bendras akimirkas ir emocinį ryšį su vartotojais.


Beje, dizaineris yra išleidęs ir telefonu fotografuotų savo vaizdų-inspiracijų knygą „Images“. Joje gausu kūrėjo ir jo prekių ženklo estetiką simbolizuojančių nuotraukų iš kasdienybės, mados pasaulio ir kelionių. Akivaizdu, jog „Jacquemus“ prekių ženklo ateitis šviesi, perspektyvi ir konkurencinga daugelio kitų mados namų atžvilgiu.



Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis