Dizainerė Roberta Kučinskaitė: „Domėtis mada yra naudinga ne tik todėl, kad būtumėte stilinga ar madinga“

 

„Plius dydžio“ mada Lietuvoje atsirado gana neseniai ir ją labiausiai išpopuliarino socialiniai tinklai.

Pasak dizainerės Robertos Kučinskaitės, kartu su šios mados srities atsiradimu visuomenė pradėjo išsivaduoti iš standartų, o išskirtinis stilius tapo labiau pastebimas ne tik ant podiumų, bet ir gatvėse.


„Visuomenės akiratis plečiasi. Ji atsiveria įvairesniems dalykams ir tai nėra vien tik apie madą ar kūno kultą. Vis dažniau girdžiu moteris su meile kalbančias apie savo kūną, o ir mieste ar socialiniuose tinkluose vis dažniau pastebiu, kad žmonės išdrąsėjo – nevengia eksperimentuoti su savo apranga, ieško kažko naujo, nematyto. Žmonės kur kas labiau suinteresuoti, kad jų drabužiai skleistų kokią nors „žinutę“ visuomenei apie juos“, – portalui Moteris.lt pasakoja R. Kučinskaitė.


Dizainerė džiaugiasi, kad kūno kulto perversmas palaipsniui apėmė ir mados industriją – ant podiumų vis dažniau matomi apvalesnių kūno formų modeliai. Pamažu blanksta ir įsitikinimas, kad mados kolekcijos skirtos tik itin lieknoms moterims.


„Kartais vis dar susiduriu su įsitikinimu, kad mada – itin lieknų žmonių reikalas. Tačiau tie patys drabužiai gali tikti įvairios figūros moterims. Žinoma, kartais „plius dydžio“ žmonėms gali atsirasti daugiau problematiškų vietų, kurių jiems nesinori akcentuoti. Tačiau reikia nepamiršti, kad tokių vietų turi ir lieknos“, – šypteli ji.


Nors kartais populiaru sakyti, kad mados tendencijų nesekame, nes šios per greitai keičiasi, R. Kučinskaitė pastebi, kad mada – kultūros ir istorijos dalis, kurią pažinti yra naudinga.



R. Kučinskaitė
R. Kučinskaitė
A. Vaičiūno nuotr.



„Domėtis mada yra naudinga ne tik todėl, kad būtumėte stilinga ar madinga, o dėl bendro išprusimo. Mada – tai mūsų kultūros ir istorijos dalis. Tai nuostabus reiškinys, kurio dėka galime atpažinti laikmetį, suprasti ir suvokti to meto aktualijas ir tai, kokia tuomet buvo pramonė. Ir be abejo, domėtis mada yra verta norint išvystyti savo skonį, norint atrasti įdomesnių stiliaus sprendimų. Juos galima panaudoti savam įvaizdžiui sukurti ar paįvairinti“, – įsitikinusi pašnekovė.


Vis dėlto savo įvaizdį susikurti gali būti nelengva. Pasak R. Kučinskaitės, kartais žmonės išleidžia didžiulius pinigus savo stiliaus paieškoms, tačiau vis vien nesijaučia geriau. Dizainerė atkreipia dėmesį, kad pasirinkti drabužiai turi perteikti asmenybę, žmogus su jais turi jaustis gerai.


„Kartais atrodo, kad žmonės visais būdais siekia išsiskirti iš kitų, o buvimas masėje skamba kaip neleistinas dalykas. Reikia suprasti, kad ryškus įvaizdis reikalauja daug energijos ir pastangų. Aš nekalbu tik apie pastangas ieškant ką apsirengti, kalbu ir apie žmonių reakcijas ir dėmesį. O šis ne visuomet gali būti malonus. Stilius turi atspindėti asmenybę – jei žmogus nejaukiai jausis su pačiais stilingiausiais rūbais, jis vis vien nepaliks tokio įspūdžio, kokį galbūt tikisi.


Aš visada siūlau kreiptis į specialistą, kuris išmano savo darbą. Pavyzdžiui, kai mums kyla teisiniai klausimai, mes kreipiamės į teisininkus, kad mums padėtų, tad tas pats ir su įvaizdžiu – stilistu netampama per parą, neužtenka pavartyti vieną mados žurnalą, kad išsivystytų puikus skonis, stiliaus pajautimas. Stilistas gali sutaupyti ir jūsų laiką, ir pinigus, nes pirkiniai bus labai gerai apgalvoti“, – teigia R.Kučinskaitė.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis