Madingiausių batų kūrėja: verslo pradžioje praėjome tikrą pragarą

(1)

Latvė Olga Peterson (30 m.) kuria batus, kuriuos mielai avi stilingos moterys iš viso pasaulio. Jos prekių ženklą Inch2 seka beveik 200 tūkstančių instagramo vartotojų! Vos prieš trejus metus su vyru Edwardu įkurtos studijos istorija – tikras sėkmingo latvių mados verslo pavyzdys.

Kvietimas apsilankyti istoriniame Rygos pastate įsikūrusioje studijoje „Inch2“ yra lyg pasiūlymas prisijungti prie išskirtinio klubo. Dizainerės Olgos Peterson sukurta erdvė alsuoja jaukumu, stiliumi, intymumu: nuo pilkšvai rožinio (dusty pink) atspalvio sienų, aksomu aptrauktų baldų, stiklinėse lentynose išdėliotų batų iki dideliuose pastelinių spalvų puodeliuose patiekiamos kvapnios kavos ir saldžių pyragaičių ant vintažinio aukso spalvos padėklo. Visos studijos detalės atrodo taip, lyg būtų paruoštos tobulam instagramo kadrui. Beje, batų lentynas puošia įrėmintos nuotraukos iš prekių ženklo socialinių tinklų archyvų. „Interjero salonuose kartais lankausi dažniau nei batų ar drabužių parduotuvėse. Mano vyras priekaištauja sakydamas, kad mūsų namai po truputį tampa sandėliu visiems mano pirkiniams saugoti, bet aš nieko sau negaliu padaryti“, – juokiasi Olga. Akivaizdu, jos prisilietimas yra jaučiamas kiekviename „Inch2“ žingsnyje.


Apibūdinkite „Inch2“ – koks tai prekių ženklas?

„Inch2“ yra prekių ženklas, skirtas savimi pasitikinčiai moteriai, kuriai miestas yra žaidimų aikštelė ir kartu kasdienybės dekoracija. Mūsų klientės jaučia aistrą madai, bet savo unikalų stilių kuria neatsižvelgdamos į tendencijas – tokia yra ir mano pozicija. Tikiu, kad labai svarbu išlaikyti savitą požiūrį į pasaulį. Nors kuriame moterišką avalynę, ji turi stiprų vyrišką prieskonį – mūsų batai yra skirti stiprioms asmenybėms.


INCH2 studija
INCH2 studija
Asmeninio albumo nuotr.


Studiją įkūrėte su vyru Edwardu. Kokia jųdviejų verslo istorija?

Prieš pradėdami kurti batus dešimt metų gyvenome Didžiojoje Britanijoje. Grįžę į Latviją supratome, kad čia trūksta kokybiško dizaino avalynės už vidutinę kainą. Tada pirkėjai turėjo dvi galimybes: greitosios mados parduotuvėse įsigyti siaubingus, nepatogius batus arba dairytis dizainerių kūrinių, deja, šie pagal kainą buvo prieinami vos keliems procentams visų pirkėjų. Tarp masinės gamybos ir prabangos prekių segmentų buvo neišnaudota niša, kilo mintis ją užpildyti. Naujam verslui pradėti turėjome tik 500 eurų, taigi labai rizikavome – galėjome viską prarasti. 2015-aisiais verslą pradėjome turėdami vos kelis modelius, o tada užklupo netikėta sėkmė. Dabar mūsų pardavimai gerina rekordus, buvome pripažinti Sėkmingiausiai skaitmeninę rinkodarą vykdančiu prekių ženklu, o savo batus gaminame Portugalijoje, pas tuos pačius meistrus kaip ir kiti prabangiausi pasaulio prekių ženklai!


Atrodo, kad vystyti šeimos verslą ėjo kaip per sviestą. Ar teko susidurti su sunkumais?

Perėjome tikrą pragarą ieškodami patikimų gamintojų. Mėnesių mėnesius skraidėme į nesuskaičiuojamą galybę susitikimų. Bemiegės naktys, o po jų – vėl tūkstančiai kilometrų lėktuvu. Viskas vyko sparčiai augant pardavimams, tai reikėjo suvaldyti tarp skrydžių, bėgant iš vienų oro uosto vartų į kitus. Negalėjome nieko praleisti. Pagrindinė mūsų verslo platforma yra skaitmeninė erdvė, o ji neleidžia sustoti ar delsti, nuolat keičiasi, ir tu taip pat privalai prisitaikyti prie besikeičiančių jos reikalavimų, priimti naujus iššūkius, kad ir kur bebūtum. Laikas buvo prabanga, kurios sau negalėjome leisti. Pagaliau tai baigėsi, nes radome partnerį, kuris mums padeda šiais klausimais. Jis yra viskas, ko galėjome norėti.


Olga Peterson
Olga Peterson
Asmeninio albumo nuotr.


Ar sunku dirbti dviese su vyru? Kaip dalijatės atsakomybę?

Dirbant kartu sunku atskirti šeimos gyvenimą nuo darbo reikalų. Kai grįžtu namo, stengiuosi nekalbėti apie „Inch2“, bet ne visada pavyksta. Neapsieiname be trinties, ypač kai tenka kartu praleisti 24 valandas per parą! Džiaugiuosi, kad dėl darbo reikalų kartais prireikia keliauti, štai dabar vyras visai savaitei yra išvykęs į fabriką, taigi jaučiuosi labai laiminga (juokiasi). Nesupraskite klaidingai, labai jį myliu, bet gera turėti šiek tiek laiko sau – tai prabanga, ir jos mums trūksta.


Kita vertus, jei nebūtumėme šio verslo pradėję kartu su Edwardu, nemanau, kad būtumėme sulaukę sėkmės. Abiejų indėlis į „Inch2“ yra svarus. Jei kažkurio iš mūsų nebūtų, atsirastų didelė tuštuma. Aš rūpinuosi gaminių dizainu – nuo pirmųjų idėjų iki paskutinių potėpių, o vyras – rinkodara. Abu daug dirbame. Be to, auginame septynmetį sūnų, o jį kasdien reikia vežti į mokyklą, sporto užsiėmimus... Esame labai užsiėmę.


Olga ir Edwardas Petersonai
Olga ir Edwardas Petersonai
Asmeninio albumo nuotr.


Ar visuomet svajojote apie tokį darbą?

Aistrą menui jaučiu nuo pat vaikystės. Mokiausi meno mokykloje, bet paskui nusprendžiau studijuoti architektūrą Londone. Nesvajojau būti dizainere, bet dabar suprantu, kad mada visada buvo kažkur šalia manęs. Šiam darbui ruošiausi pati to nesuprasdama. Į save gėriau meną, pati dariau išvadas, atsisakiau tų dalykų, kurie man nepatiko, ir taip formavau savitą stiliaus pojūtį. Tai, kad tapau dizainere, yra natūralus visos mano ankstesnės veiklos rezultatas. Sakoma: „Jei nori prajuokinti Dievą – papasakok jam apie savo planus.“ Tai – apie mane.


Didžiuojatės savo batus pristatydama kaip rankų darbo. Ar ši gaminio ypatybė svarbi šiuolaikiniam pirkėjui?

Manau, tai – labai svarbu, o mūsų sėkmė rodo, kad esu teisi. Kasdien matome greitosios mados produktus, bet jie neturi jokios realios vertės, jie niekuo neypatingi. Užtenka išeiti į gatvę ir apsidairyti, – pamatysi, jog visi vaikšto su vienodais drabužiais, avalyne. Tai taip nuobodu. Tačiau yra daug žmonių, kurie vietoj kiekybės renkasi kokybę ir ieško ryškaus dizaino daiktų, tokių, kurie atspindėtų jų požiūrį į madą. Rankų darbo avalynė ne visada yra tobula, bet kiekviena batų pora liudija juos pagaminusio meistro talentą, tą patį amatą vysčiusių jo tėvų, senelių, prosenelių tąsą. Įsigydamas tokius batus, net ir nežinodamas, užmezgi emocinį ryšį su žmogumi, kuris savo laiką ir sugebėjimus skyrė unikalių batų porai sukurti.



Olga Peterson
Olga Peterson
Asmeninio albumo nuotr.


Esate latvių prekių ženklas. Ar tai laikote savo pranašumu ar trūkumu?

Tai – ir privalumas, ir trūkumas. Dabar mūsų avalynė yra parduodama visur pasaulyje, žmonės į mus nežiūri kaip į Rytų Europos prekių ženklą, dauguma net nežino, kad esame iš Latvijos. Dėl to jaučiame didelį spaudimą, nes mums netaikoma jokių nuolaidų vien dėl to, kad esame iš mažos šalies. Jei kalbėtume apie Latviją, mūsų rinkoje nėra stiprių batsiuvystės tradicijų, taigi turime iš naujo išradinėti dviratį, įrodyti, kad sugebame pagaminti batus, kurie gali lygintis su gerai žinomų prabangos prekių ženklų kūriniais. To privalumas – niekada per daug neatsipalaiduojame ir nuolat tobulėjame, o mūsų standartai ir reikalavimai gaminamam produktui auga kiekvieną sekundę.


Inch2“ gerbėjų bendruomenę sudaro daugiau nei 550 tūkst. žmonių, vien Jūsų instagramo paskyra turi beveik 200 tūkst. sekėjų! Kaip pavyko suburti tiek gerbėjų?

Pamatus tokiam svarbiam pasiekimui patiesti padėjo ne vienas aspektas. Pirmiausia – tai sunkus darbas su duomenimis, vartojimo įpročių analizė, tendencijų prognozės. Tai nėra kažkas, kas gali nutikti tiesiog dėl entuziazmo ir meilės madai. Už kiekvieno mūsų pasiekimo stovi stipri profesionalų komanda. Visi mes nuolat mokomės. Kažką sužinome, pamatome, apgalvojame ir iš karto veikiame. Galima sakyti, kad tai – darbas, trunkantis 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Kai jauti aistrą tam, ką darai, net ir palikęs biurą stebi aplinką, nuolat ieškai būdų patobulinti savo darbą, seki naujienas ir mąstai, kaip jas pritaikyti savo prekių ženklui.


Tiek Latvijoje, tiek Lietuvoje yra ne vienas talentingas žmogus, kuriantis savo prekių ženklą, bet retas kuris sulaukia tokios sėkmės kaip Jūs. Kaip manote, kodėl?

Yra labai daug talentingų žmonių, bet kurdami savo prekių ženklus jie mąsto apie meną ir madą, o verslą pamiršta. Galbūt todėl jiems nepavyksta sulaukti sėkmės? Juk – kad ir ką kurtum, turi tai parduoti. Turi užsidirbti pinigų. Reikia būti labai turtingam, kad galėtum tiesiog žaisti menu ir negalvoti apie tai, kaip iš to pragyventi. Taip pat negalima pamiršti reklamos. Šiuolaikiniame verslo pasaulyje rinkodara yra ne mažiau svarbi nei produktas.



Dizainerės darbo kambarys
Dizainerės darbo kambarys
Asmeninio albumo nuotr.


Iš kurio pasaulio kampelio gaunate daugiausia užsakymų?

Sunku pasakyti. Sėkmė tam tikroje šalyje priklauso nuo daugelio dalykų, bet labiausiai nuo to, ar į ją yra nukreipiami rinkodaros veiksmai. Jei taip – rezultato sulaukiame labai greitai. Šiuo metu daugiausia užsakymų atkeliauja iš Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Italijos, Izraelio, Rusijos, Jungtinių Amerikos Valstijų. Mūsų klientai – iš viso pasaulio. Jų neturime tik iš vienintelio žemyno – Antarktidos, bet kas žino... Nenustebčiau, jei rytoj sulauktumėme užsakymo ir iš ten.


Ar turite daug klientų iš Lietuvos?

Taip, mums puikiai sekasi jūsų šalyje. Kadangi Lietuvoje turime savo prekių ženklo gerbėjų, pradėjome bendradarbiauti su lietuve mados tinklaraštininke Gabija Varnaite, ji tapo mūsų prekių ženklo ambasadore. Keista, bet iš Estijos sulaukiame kur kas mažiau užsakymų. Galbūt estams nepriimtinas toks stilius?


Ar Latvijoje taip pat bendradarbiaujate su mados tinklaraštininkais?

Šiuo metu ne. Nėra tokio poreikio, nes žmonės, kurie domisi mada Latvijoje, žino mūsų prekių ženklą. Tai maža šalis, kaip ir jūsiškė. Patikėkite, kai mūsų studijoje vyksta išpardavimas, nuo pat ryto būriuojasi minia žmonių (juokiasi)! Pradedame dirbti 10 valandą ir vos pradarę duris pamatome nusidriekusią ilgą eilę nekantriai laukiančių pirkėjų. Mūsų socialinių tinklų paskyras seka labai daug latvių, taigi net neinvestuodami į papildomą reklamą pasiekiame daug žmonių.


INCH2 batai
INCH2 batai
Iš prekių ženklo archyvo


Sakėte, kad moterims kuriate vyriško „charakterio“ avalynę. Taigi kokį „charakterį“ labiau išduoda Jūsų batų dizainas – vyrišką ar moterišką?

Vyriškas ir moteriškas stiliai puikiai dera, jie ne konkuruoja tarpusavyje, o pabrėžia vienas kito grožį. Vertinti plokščiapadžius batus ir vyrišką stilių išmokau iš savo mamos, nors ji yra tikras moteriškumo įsikūnijimas! Būtent mama padėjo suprasti, kad į spintą įsileisdama vyriško stiliaus detalių neišduodu moteriškos elegancijos. Tai – lyg stiliaus pipirai, padedantys perteikti mano pasaulėjautą, požiūrį, nuomonę. Labai dažnai kvepinuosi vyriškais aromatais, mano garderobe – ne vienas drabužis iš vyrų skyriaus ir labiausiai vertinu džentelmenams skirtą avalynę. Manau, kad grubūs plokščiapadžiai batai yra ne mažiau seksualūs nei aukštakulniai.


Kaip gimsta Jūsų prekių ženklo batai? Papasakokite apie kūrybinį procesą.

Jis niekada nebūna toks pat. Vieną kartą gera idėja ateina per kelias minutes, kitą – per kelias savaites. Visi mano rytai prasideda nuo įkvėpimo paieškų. Jo gaunu peržiūrėdama naujausias socialiniuose tinkluose sekamų dizainerių ir mados vartotojų nuomonės formuotojų (influencer) nuotraukas. Nuolat jaučiu mados pasaulio pulsą, nepraleidžiu naujienų. Šiuo metu mane įkvepia 9-asis dešimtmetis, taigi žiūriu daug šiuo laikotarpiu sukurtų ar į jį nukeliančių filmų, skaitau įvairias knygas bei žurnalus. Ieškau vaizdinio atspirties taško, kad galėčiau interpretuoti ir taip atsirastų nauji avalynės modeliai. Kiekvienas jų yra emocijų, naujausių tendencijų ir pačių įvairiausių įkvėpimų rinkinys. Labai norėčiau rasti pagalbininką, kuris mąstytų taip, kaip aš, kurio skonis būtų panašus, nes kartais atrodo, kad nieko nespėju. Buvome pradėję vystyti to paties prekių ženklo drabužių liniją, bet tai – visiškai kitas pasaulis nei avalynė. Į jį įsigilinti būtų prireikę labai daug laiko, taigi kol kas projektą nutraukėme ir nusprendėme dirbti tik su odos gaminiais.


Olga Peterson su sūnumi
Olga Peterson su sūnumi
Asmeninio albumo nuotr.


Kaip apibūdintumėte savo asmeninį stilių?

Nemėgstu savo stiliaus sprausti į rėmus jį įvardydama. Stilius man yra būdas išreikšti savo emocijas ir jausmus, aš žaidžiu drabužiais ir naudoju juos kaip priemonę norimai žinutei perteikti. Vertinu komfortą, dėl to dažniausiai renkuosi plokščiapadžius batus, bet tai tikrai nereiškia, kad savo spintoje neturiu aukštakulnių – pasipuošti mėgstu. Man priimtiniausias minimalistinis dizainas, švarios linijos, o įvaizdžiui suteikti šiek tiek „aštrumo“ renkuosi neįprastus, išskirtinius aksesuarus, įdomaus silueto elementus. Įkūrus savo prekių ženklą, mano stilius nepasikeitė, bet į avalynę pradėjau žiūrėti kaip į svarbią savo ar bet kurio kito žmogaus įvaizdžio dalį. Ėmiau dar labiau vertinti gerą batų dizainą – išskirtinį, traukiantį dėmesį ir įsimenamą.


Ar galite įvardyti, į ką reikėtų atkreipti dėmesį prieš įsigyjant rankų darbo batus?

Prieš pirkdamas rankų darbo batus žmogus turėtų prisiminti, kad maži netobulumai yra svarbi magijos dalis. Natūrali oda negali būti simetriška ar visa to paties ilgio, siūlės taip pat nebūna identiškos – tokie maži dalykai atspindi batsiuvio charakterį ir kiekvieną porą padaro unikalią. Žinoma, nekalbu apie tai, kas daro įtaką kokybei ar komfortui, nes dėl to negali būti jokių kompromisų.


Velnias yra detalės. Reikėtų atkreipti dėmesį į padą, geriausia, jei jis – odinis. Smulkūs akcentai, metalo apkaustai turi būti itin kokybiški. Jei gamintojas bando sutaupyti jų sąskaita – tai nėra geras ženklas. Vis dėlto svarbiausia yra jei apsiavus rankų darbo batus aplanko komforto ir pasitikėjimo savimi jausmas.


INCH2
INCH2
Iš prekių ženklo archyvo


Olgos stiliaus favoritės


Evgenia Pavlin (@punkyfeel). „Ji gyvena Rusijoje, o jos stilius yra įkvėptas 9-ojo dešimtmečio, jis elegantiškas, moteriškas. Man ji labai patinka!“

Dana Horani (@dana.hourani). „Tai viena tų merginų, kurios pačios kuria tendencijas. Jos stilius šiek tiek vyriškas, primenantis mados namų „Celine“, „Balenciaga“ stilistiką.“

Lena Perminova (@lenaperminova). „Ji tokia graži ir stilinga. Nežinau, kaip ji gali atrodyti taip gerai turėdama tris vaikus!“

Julie Pelipas (@juliepelipas).

Natasha Goldenberg (@ngoldenberg).

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis