Nereikia bijoti naujovių. Pasakiau sau, jeigu visuomet bijosiu rezultato, prarasiu daugybę gerų idėjų“ – teigia Lina Michal, švedų dizainerė, įveikusi daugiau nei 300 konkurentų itališkojo žurnalo VOGUE prekinio ženklo Muuse organizuotame „Young Vision Award 2013“ konkurse.
Smalsumas ir noras atskleisti savo kūrybiškumą. Kalbant sąžiningai - ir slaptas troškimas paveikti šiandieninius idealus.
Mes, šiauriečiai, turime ilgą funkcionalizmo bei modernizmo, dėl kurių esame žinomi pasaulyje, istoriją. Kalbant apie madą, mes visuomet turėjome kurti praktiškus drabužius - tai lemia klimatas. Juk negali vilkėti trumpos vakarinės suknelės siaučiant pūgai.
Šiaurės mados kūrėjai teikia svarbą drabužių kokybei, tačiau, mano manymu, siekiant atkreipti tarptautinės auditorijos dėmesį, turi atsirasti vietos ir kitokio pobūdžio kūriniams. Tokie švedų dizaineriai kaip Ann – Sofie Black, Sandra Backlund ir Erik Annerborn kuria ne tik praktišką minimalizmą. Mano kuriami drabužiai taip pat nėra minimalistiniai. Jų išskirtinumą lemia medžiagos bei paviršiaus manipuliacija.
Manau, visuomet yra gerai išbandyti naujus dalykus. Bandymai parodyti savo kūrinius ar būti pastebėtam anksčiau ar vėliau atsiperka. Galvojau, kad šis konkursas padės parodyti žmonėms savo kūrybą, tačiau nesitikėjau, kad man pavyks jį laimėti.
Kolekcijoje „Heathen Hearts“ eksperimentavau su klostėmis, raukiniais. Manyčiau, šie elementai suteikė kolekcijai netikėtą, modernią, išvaizdą. Norėčiau juos tyrinėti bei naudoti ir ateityje.
Kokie yra iššūkiai su kuriais susiduria jauni dizaineriai?
Niekuomet nebuvo taip lengva pasiekti publiką kaip dabar - per interneto svetaines ar socialinius tinklus. Tačiau tuo pačiu egzistuoja milijonas kitų dalykų, su kuriais tenka varžytis. Pagrindinis kiekvieno jauno dizainerio iššūkis – atskleisti žmonėms savo egzistenciją.
Žinote, mada visuomet flirtavo su menu, tačiau negalima paneigti fakto, kad ji stovi tarp komercijos ir kūrybiškumo. Ir čia nėra nieko blogo. Manyčiau, mados daugialypiškumas yra viena iš priežasčių, kodėl ši sritis yra tokia žavi. Mados pasaulyje yra sričių, kurios tau leidžia atskleisti savo kūrybiškumą, pavyzdžiui, mados šou organizavimas ar medžiagų testavimas. Tačiau egzistuoja ir kitos sritys, kurios tave taipogi gali žavėti savo komerciniais aspektais.
Ar galite atskleisti keletą detalių apie kuriamą kolekciją kartu su prekės ženklu MUUSE?
Tik pradėjome dirbti. Nekuriame aukštosios mados kolekcijos, tačiau siekiame perteikti haute couture jauseną. Tikras iššūkis!
Šiais laikais tendencijos veja viena kitą, jų yra be galo daug. Ne taip kaip anksčiau, kuomet visi dėvėjo tuos pačius drabužius, aklai sekdami vieną populiarią mados kryptį. Augdama Švedijoje, daugiau nei pusmetį dėvėdavau šiltus drabužius.
Šaltu metu išmintinga investicija yra švarkai. Nusipirkite vieną ar du įdomesnius jų modelius. Žinoma, juodas klasikinis paltas taip pat yra geras pirkinys rudens bei žiemos sezonui. Priderinus tinkamus aksesuarus, jį galima dėvėti tiek kasdien, tiek ir iškilmingomis progomis. Patarčiau nebijoti ir ryškių spalvų, įdomaus kirpimo ar neįprastų medžiagų. Pažaiskite su savo stiliumi. Juk taip neįdomu atrodyti nuobodžiai.
Mano asmeninis stilius keičiasi gana dažnai. Norėčiau būti iš tų žmonių, kurie susikuria savo uniformą ir ją dėvi visą savo gyvenimą. Bet aš esu pernelyg nerami ir smalsi. Pasakysiu Jums štai ką: jau geriau atrodysiu bjauriai nei nuobodžiai.
Išvykstu į Niujorką, kuriame prisijungsiu prie prekės ženklo „Opening Ceremony“ komandos penkiems mėnesiams. Po to galiu atsidurti bet kur...