Kokius kvepalus kuria R. Piekautaitė?

Ramunė Piekautaitė viešumoje pasisako vis rečiau. Neįdomu. Kur kas įdomiau kurti ir plėsti savo galimybių ribas. Vis dėlto ji atvėrė ne tik mados namų kūrybos užkulisius, bet ir nedidelę kertelę savo asmeninio gyvenimo.

Pašnekesys su dizainere apie kuriamus vardinius kvepalus, planus pristatyti kolekciją Paryžiaus mados savaitėje ir vidinės stiprybės „raumenis“.

Kaip kilo mintis sukurti vardinį aromatą?

Nepasikvepinusi moteris, mano manymu, nėra iki galo apsirengusi. Aromatas suteikia nuotaiką įvaizdžiui, bent jau mano pačios. Kokiais kvepalais pasipurškiu, taip ir jaučiuosi. Maža juoda suknelė ar juodas vyriško stiliaus kostiumas su ypatingu kvapu gali atsiskleisti kitaip. Taigi naujieji kvepalai išbaigs mano kuriamą moters įvaizdį.

„L'Officiel Mada“ (O. Točickajos nuotr.)
Kokius reikalavimus keliate aromatui?

Aš pati tų pačių kvepalų neperku, ieškau vis naujų panašios stilistikos variacijų. Tad siekiu sukurti įvairialypį, įdomiai besiskleidžiantį aromatą. Su kvapu noriu jaustis gerai – tai turėtų būti gana intymus, iš arti juntamas aromatas. Nesinori per ilgo šleifo, kadangi kvepalai, manau, turi ne varginti aplinkinius, o suteikti paslaptingumo, „užkabinti“.

Kas lėmė pirminį vardinių kvepalų charakterį?

Manieji priklausys vadinamajam floriental tipui. Paieškos prasidėjo mados namų, klientės portreto pristatymu kvepalų kūrėjui. Tuomet manęs paprašė surašyti 10 patinkančių ir keletą netoleruojamų kvapų. Paskui davė pauostyti apie 15 sukurtų variantų. Nuo patikusio atsispyrėme ir toliau varijuojame – dirbant atsiranda vis naujų minčių, pojūčių, sampratų... Kaip ir kurdama drabužius, siekiu, kad rezultatas būtų išbaigtas, kiek įmanoma tobulas. Tik svarbiausia – nepasiklysti beieškant...

„L'Officiel Mada“ (O. Točickajos nuotr.)
Atrodo, pastaruoju metu Jūsų mados namai auga lyg ant mielių. Kas lėmė tokį proveržį, galbūt suteikė drąsos?

Gal po tiek metų pagaliau užsiauginau raumenų (juokiasi). O iš tiesų, manau, drąsos suteikė dalyvavimas tarptautinėse parodose: pamatėme, kad domisi, perka, plaukia sėk­mingi užsakymai, ir pamanėme – galbūt atėjo metas. Kita vertus, reikėjo laiko suprasti, ką ir kaip daryti, kolektyvui pasirengti. Eksportas kol kas yra nedidelė dalis to, kuo užsiimame, bet sparčiai auga. Dabar mūsų veiklos geog­rafija driekiasi nuo JAV, Kanados iki Australijos.

Kas kuriant atlieka pilkojo kardinolo vaidmenį, primena, kad reikia „pasiredaguoti“?

Aišku, pirmiausia modelius peržiūriu ir įvertinu pati: būna, atmetu idėją ar supaprastinu, jei pernelyg sudėtinga pagaminti. Galbūt pirmas pavyzdys pasiuvamas iš 9 metrų audinio, o galų gale pagaminamas iš pusšešto. Kadangi kolekcijos rengiamos iš anksto, labai „paredaguoja“ užsakovai. Pavyzdžiui, dabar ruošiamės 2015 m. vasaros sezonui. Pirmas egzaminas bus vadinamajame showroom Japonijoje liepos mėnesį. Jau tuomet pamatysime, kurie gaminiai paklausūs. Neužsakyti modeliai liks nepagaminti.

„L'Officiel Mada“ (O. Točickajos nuotr.)
Norite ar ne, manau, netrukus teks prisistatyti kitų rinkų atstovams. Ką šiandien jiems pasakytumėte apie save?

Man pačiai prisistatyti labai sunku. Mano pirmoji spaudos konferencija 1998 m. buvo ir paskutinė, nes baigėsi tuo, kad apsiverkiau žurnalistų akivaizdoje. Šitą momentą jie nutylėjo... Bet man kalbėti su auditorija iki šiol nelengva. Todėl komunikuoju per savo kūrybą, darbus, įvaizdį.

Kada pastarąjį sykį sukūrėte drabužį specialiai sau?

Kailinius šią žiemą. Kitą žiemą ketinu pasiūlyti ir savo klientėms.

„L'Officiel Mada“ (O. Točickajos nuotr.)
Kadaise esame kalbėję, kad Jums nesvetimas siekis pristatyti kolekciją Paryžiaus ar Milano mados savaitėje. Toji mintis dar aktuali?

Tikiuosi, tai įvyks, bet dar ne šiemet. Ar kitąmet, priklausys nuo to, kokie bus 2014-ieji. Manau, norėtųsi pasirodyti Paryžiaus prêt-à-porter mados savaitėje, pritraukiančioje didžiausią auditoriją. Italai patys labai stiprūs gatavų drabužių segmente, Londonas – įdomus, bet ne visai mano miestas. Taigi kartais pagalvoju apie Paryžių... Kita vertus, daryti šou dėl šou būtų pernelyg maksimalistinės svajonės – norisi apmąstytai, prasmingai. Gal iš pradžių parduotuvę Prancūzijos sostinėje atidaryti, paskui rengti kolekcijos pristatymą?

„L'Officiel Mada“ (O. Točickajos nuotr.)

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis