Madingiausiosios šį sezoną gręžiasi į 7 ir 8 dešimtmečius

Kodėl dizaineriai, kurdami 2014–2015 m. šaltojo sezono kolekcijas, atsigręžė būtent į 7-ąjį ir 8-ąjį dešimtmečius?

Skaitomiausi straipsniai:
- I. Gelminauskienė: viskas, ko reikia moters spintai
- A. Gadžijevas: studijų nesu baigęs, virėju tapau išėjęs gyvenimo universitetą
- Kaip ištraukti sūnų iš religinės bendruomenės gniaužtų? Atsako psichologas
- Kristina Brazauskienė tiki: jos vyrą buvo galima išgelbėti
- Pyragas „Zebriukas“

Kodėl viena pagrindinių 2014–2015 m. rudens ir žiemos sezono mados tendencijų yra sugrįžimas į praėjusio amžiaus 7-ąjį ir 8-ąjį dešimtmečius, kai lyg ir nebereikia kalbėti apie moterų emancipaciją, o legendinio Niujorko klubo „Studio 54“ įkvėptas blizgesys šiandien yra tik gražus mados istorijos etapas?

Yves Saint Laurent
Vida Press

Mados kritikai svarsto, kad itin didelę įtaką dizaineriams galėjo padaryti naujojo funkcionalumo paieškos. Tiksliau – noras atrasti tai, kas galėtų pakeisti kelerius metus vyravusį minimalizmą. Ši kryptis, sužavėjusi universalumu ir leidusi atsikvėpti po pirmojo XXI a. dešimtmečio tendencijų gausos, šiuo metu praranda aktualumą. Taigi kūrėjams geriausia išeitis pasirodė laikotarpis, kai moterų garderobe vyravo patogūs kasdieniai drabužiai, atsirado vyrų aprangos elementų, įkvėpimo šaltinis buvo muzika, o stilių diktavo ne kino ekrano deivės.

Tom Ford
Vida Press

Naujosios deivės

Iki 7-ojo dešimtmečio pabaigos moterų suvokimą apie grožį bei stilių labiausiai formavo auksinės Holivudo eros aktorės, tačiau, įvykus kultūriniam lūžiui, tendencijas diktuoti pradėjo hipių judėjimo atstovės, rokenrolo atlikėjų merginos, modeliai bei vadinamosios „it“ merginos.

Tom Ford
Vida Press

Idealu tapo drąsus, jaunatviškas kasdienis Margaux Hemingay, Jane Birkin, Pattie Boyd, Biancos Jagger įvaizdis. Į vakarėlius šios merginos eidavo pasipuošusios ir garsių dizainerių, pavyzdžiui, Halstono ar Yves‘o Saint Laurent‘o, kurtais drabužiais, bet gerokai įdomesnis buvo jų gatvės stilius, modernus požiūris į aprangą. Kartu su hipių idėjomis ir svinguojančiu Londonu išpopuliarėjo bohemiškos palaidinės, verstos odos ilgaauliai, ilgi netvarkingi plaukai ir pabrėžtos akys. Dažniausiai mėgdžiotas J. Birkin ir B. Jagger stilius: jos dėvėjo paprastus mėlynus džinsus ir baltus marškinėlius, o savo vestuvių dieną – ne suknelę, bet modernų kostiumą. Šį sezoną mados kūrėjai siekia perteikti šių deivių subtilų gebėjimą propaguoti tylesnę prabangą, funkcionalumą ir net kasdieniams drabužiams suteikti individualumo.


Muzikos ritmu

Kūrėjai apeliavo ir į 7-ojo dešimtmečio pabaigos muzikos pasaulio įvykius: Vudstoko festivalį, psichodelinio roko bei rokenrolo bangą. Mados namų „Yves Saint Laurent“ dizaineris Hedi Slimane‘as gilinosi į 7-ojo dešimtmečio Londono nuotaikas. Tada klasiką išstūmė mini – labai trumpų drabužių tipas – ir trapecijos siluetas, o jaunimas ėjo iš proto dėl mados pasaulio įžymybių Twiggy bei Penelope's Tree. Dėl jų aprangos funkcionalumo galima ginčytis, bet sunku paneigti, kad trumpų suknelių bei blizgios odos ilgaaulių derinys šį rudenį bus vienas populiariausių.


Prabangesnę to laikotarpio idėjų interpretaciją pateikė amerikietis Tomas Fordas. Ant podiumo jis išleido manekenes, primenančias rokenrolo muzikantų merginas smarkiai paryškintomis akimis bei masyviais kirpčiais. Jos dėvėjo trumpas gyvūnų kailio raštais margintas sukneles, avėjo odinius ilgaaulius, o ant pečių buvo užsimetusios masyvius paltus. Kūrėjas provokavo šiuos drabužius derinti su tinklinėmis pėdkelnėmis. Provokacija galima vadinti ir T. Fordo siūlymą trumpas žvyneliais siuvinėtas sukneles išrašinėti narkotinių medžiagų pavadinimais.

Tom Ford
Vida Press

Bohemiškas požiūris

8-ojo dešimtmečio prabangių keliautojų (vadinamosios socialinės grupės „jet-set“ atstovai buvo būtinai su prabangiu „Gucci“ krepšiu, „Hermès“ aksesuarais ir avikailio švarku) įvaizdį įdomiai interpretavo italų kūrėja Miuccia Prada. Pagrindiniai jos kolekcijos elementai: šiltomis spalvomis nudažytas avikailis, laisvo kirpimo suknelės bei eklektiški spalvų deriniai. Prabangios kelionės motyvas suskambo ir mados namų „Emilio Pucci“ dizainerio Peterio Dundo kolekcijoje. Dominavo kelius siekiantys rudos odos ilgaauliai batai, verstos odos švarkai su masyvia avikailio apykakle ir iš blizgaus audinio siūti stilingi kelnių ir smokingo kostiumai. Modernumo kolekcijai suteikė prie trumpų vakarėlių suknelių derintos lengvos nuo vėjo saugančios striukės su gobtuvais (angl. k. parka), sukneles atstojantys milžiniški kašmyro megztiniai.

Prada
Vida Press

Subtilią bohemišką nuotaiką sukūrė ir mados namų „Givenchy“ dizaineris Riccardo Tisci ant podiumo išleidęs dailiomis šifono bei šilko suknelėmis vilkinčias manekenes. Į akis krito liemenį paryškinantys modeliai, 8-ojo dešimtmečio stiliaus raštais marginti audiniai. Šią idėją meistriškai interpretavo mados namai „Chloé“: jų pasiūlytas paltas atrodė taip, tarsi manekenė būtų apsisiautusi antklode, taip pat pateikta daug šiltų drabužių sluoksniavimo variantų.

Prada
Vida Press

Kitokia moderni klasika

Daugelis geriausių 2014–2015 m. rudens ir žiemos kolekcijų kūrėjų aukštino šiek tiek idealizuotą stiprios bei nepriklausomos moters įvaizdį, bet buvo ir interpretavusiųjų 7-ojo ir 8-ojo dešimtmečių klasika, pagardinta minimalizmo prieskoniu. Jie pristatė figūrą paryškinančius praktiškus modelius – itin paprasto silueto, pasiūtus iš kokybiškų audinių.

Emilio Pucci
Vida Press

Geriausia to iliustracija – debiutinė naujojo mados namų „Louis Vuitton“ dizainerio Nicolas Ghesquiere'o kolekcija: kūrėjas modernų minimalizmą supynė su retrofuturistiniu stiliumi. Merginos ant podiumo pristatė iš šiuolaikiškų audinių sukurtus itin paprasto silueto modelius, tačiau spalvų gama, aksesuarai leido nesunkiai suvokti, koks dešimtmetis labiausiai įkvėpė kūrėją.

Louis Vuitton
Vida Press

Auksiniam mados namų „Gucci“ amžiui duoklę atidavė ir dabartinė jų dizainerė Frida Giannini. Kolekcijos pagrindas – trapecijos formos modeliai, nepriekaištingai išdirbtos odos paltai ir suknelės, egzotiškos odos ilgaauliai žema pakulne ir talpios griežtos formos rankinės.
7-asis ir 8-asis dešimtmečiai kūrėjus patraukė dėl tada vyravusio praktinio kasdienio, subtilų moteriškumą perteikiančio įvaizdžio. Nejaugi pakanka platėjančių ir kojas vizualiai ilginančių kelnių, patogių aulinių batų, verstos odos bei avikailio švarkelio? Įdomiausia, kad tikrai pakanka.

Sužinokite portalo naujienas pirmieji ir skaitykite žurnalą "Moteris"! Trims portalo skaitytojams, užpildžiusiems anketą, dovanosime 3 mėn. žurnalo "Moteris" prenumeratą.


Skaitykite Moteris.lt naujienas ir savo išmaniajame telefone. Parsisiųsti programėles: „iPhone“; „Android“. Sekite mūsų naujienas ir Facebooke!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis