Permainos mados versle pasieks ir Lietuvą

„Priėjome pokyčių ir lūžio mados versle tašką“, – mano dizaineris, mados namų „Robert Kalinkin“ kūrėjas Robertas Kalinkinas.

Garsūs mados namai „Burberry“ nuo rugsėjo mėnesio vietoje keturių kolekcijų pristatymų per metus žiūrovams rodys dvi kolekcijas ir iš karto po pristatymo suteiks galimybę drabužius įsigyti parduotuvėje ir internetu. Tai signalas ne tik pasaulio, bet ir Lietuvos mados verslo kūrėjams.

„Priėjome pokyčių ir lūžio mados versle tašką“, – mano dizaineris, mados namų „Robert Kalinkin“ kūrėjas Robertas Kalinkinas.

Apie sprendimą ateinančio rudens ir žiemos kolekciją pristatyti rugsėjį, o ne šį vasarį mados bendruomenei pranešė ir Tomas Fordas motyvuodamas tuo, kad artėjant vasarai išvysti kitos žiemos kolekciją nebėra aktualu. Milžiniškas permainas mados industrijoje, kurios sistema nesikeičia bent du pastaruosius dešimtmečius, lemia akivaizdžiai pakitęs pirkėjų elgesys. Vartotojai nebėra nusiteikę laukti kol ant podiumo ar show room`uose parodytos kolekcijos atkeliaus į parduotuvių lentynas.

„Ant podiumo pristatyta kolekcija parduotuvėse atsiranda po pusmečio. Per tiek laiko nebelieka pirkėjo noro įsigyti prekę, galiausiai, ir šiai prekei paskirtų pinigų. Taigi mažinamas atstumas tarp mados namų ir galutinio pirkėjo. „Burberry“ mados namai supurtė pasenusią mados sistemą ir jie nėra vieninteliai ieškantys permainų“, – mano dizaineris Robertas Kalinkinas. Šį pavasarį kūrėjas besikeičiančią Lietuvos mados verslo specifiką analizuos ir savo sukaupta patirtimi kuriant mados namus dalinsis Mados akademijos organizuojamuose kursuose „Mados verslas“.

Lietuvoje ir užsienyje kolekcijas pristatantis dizaineris įsitikinęs, kad mados sritis visai netrukus išgyvens ir daugiau akivaizdžių pasikeitimų. Pavyzdžiui, drabužių kolekcijos ilgainiui nebeliks stipriai orientuotos į vasaros ar žiemos sezonus, jos taps mišrios, taip pat toliau mažės skirtis tarp vyriškų ir moteriškų drabužių. Dizaineriai savo ruožtu bus priversti sustiprinti kolekcijų gamybą ir dar geriau pasiruošti pristatymams, Lietuvos pirkėjams taip pat turės būti pasiūlyta galimybė iškart įsigyti patikusį drabužį. Siekiama, kad naujas gamybos ir pardavimo modelis būtų dar geriau suprantamas ir patogesnis pirkėjui.

Didžiųjų kompanijų inicijuotus sprendimus palaiko tarptautinė mados bendruomenė. Britų mados taryba didžiųjų kompanijų pareiškimus vadina sveikintinu realybės pajautimu, Londono veiksmais žada pasekti kiti Paryžiaus ir Niujorko mados namai.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis