Floristė Inesa Borkovska: „Mano sėkmingo verslo paslaptis – naujovės ir didelė meilė augalams“

Floristika, sako Inesa Borkovska, tikriausiai vienas iš daugiausia paslapčių turintis verslas.

Liepos 8-12 dienomis šalia sostinės esančiame „Vilnius Grand Resort“ viešbutyje organizuojama pirmoji Lietuvoje floristikos stovykla. Šios iniciatyvos ėmėsi žinoma šalies floristė bei vestuvių planuotoja Inesa Borkovska. Renginio pranešėjų komandą papildys žinoma desertų kūrėja, verslininkė Liucina Rimgailė, fotografė Greta Skaraitienė, komunikacijos specialistė Svajūnė Marcinkevičienė.



Inesa Borkovska
Inesa Borkovska
Asmeninio albumo nuotr.



Inesa, esate žinoma šalies floristė bei vestuvių planuotoja. Kaip Jums kilo idėja organizuoti floristikos stovyklą Vilniuje?


Floristikos kursus pradėjau organizuoti jau labai senai, daugiau nei prieš septynerius metus. Pirmieji susibūrimai buvo grupiniai, rinkosi žmonės kuriems floristika yra tiesiog hobis, kuriems norėjosi pasitobulinti įgūdžius ir gerai praleisti laiką. Metams bėgant supratau, kad Lietuvoje labai trūksta kokybiškų individualių mokymų. Tokie labiausiai aktualūs tiems, kurie nori pradėti savo gėlių verslą arba dirba kaip laisvai samdomi floristai. Teko pastebėti, jog prieš kokius gerus penkerius metus floristų-dekoratorių profesija tapo itin populiari, šiame versle atsirado daug naujokų, kurie neturi specifinių žinių. Darbštūs ir norintys teikti kokybiškas paslaugas pradėjo ieškoti profesionalių mokymų. Daugybė pradedančiųjų floristų tiesiog kreipdavosi į mane patarimų. Pati esu ne tik profesionali floristė, bet ir diplomuota pedagogė. Tai man leidžia paruošti kokybišką mokymų programą, individualiai pagal kiekvieno gebėjimus. Ypač pastaraisiais metais padidėjo norinčių mokytis studentų skaičius ir patys mokiniai pasiūlė susiburti visiems į vieną vietą, kad kartu galėtų dalintis įgūdžiais, žiniomis bei kontaktais. Mūsų stovykla - tai ne tik mokymai ir poilsis, bet ir jaunųjų floristikos profesionalų ugdymo kalvė.



Asmeninio albumo nuotr.



Ar tokio pobūdžio renginys – naujiena Lietuvoje?


Taip, tai yra pirmasis tokio pobūdžio renginys (floristikos stovykla) Lietuvoje. Kartais vyksta floristų susibūrimai ar dirbtuvės, kas dažniausiai yra skirta labai siauram ratui. Šios stovyklos metu, visas penkias dienas, turėsime glaustą floristikos programą, aptarsime verslo pagrindus, tai pat supažindinsime naujokus, kaip save pristatyti visuomenei, žiniasklaidai. Turėsime kviestinių, žinomų svečių, kurie pasidalins savo profesinėmis paslaptimis. Tai - žinoma desertų kūrėja, verslininkė Liucina Rimgailė, fotografė Greta Skaraitienė, komunikacijos specialistė Svajūnė Marcinkevičienė.



Inesa Borkovska ir Liucina Rimgailė
Inesa Borkovska ir Liucina Rimgailė
Asmeninio albumo nuotr.



Kiek metų Jūs pati sukatės gėlių versle, kodėl savo gyvenime pasirinkote būtent tokią veiklą?


Savo verslą kuriu jau bene dvylika metų, tačiau kaip floristė turiu didesnę nei dvidešimties metų patirtį. Viskas išėjo savaime: iš pradžių gėlės buvo tik mėgstamas pomėgis, vėliau darbas, o sukaupus didelį žinių bagažą, supratau, kad galiu pradėti savo gėlių verslą. Mano sėkmingo verslo paslaptis - tai naujovės, nuolatinis tobulinimasis ir didelė meilė augalams bei klientams.



Asmeninio albumo nuotr.



Jūsų manymu, kuo ypatingas gėlių verslas?


Tai tikriausiai vienas iš daugiausia paslapčių turintis verslas. Klientas dažniausiai mato tik rezultatą - gražią gėlių puokštę, vestuvinius papuošimus ar estetiškas kompozicijas. Kelias, kurį nukeliauja gėlė į kliento rankas yra labai ilgas: nuo Olandijos plantacijų iki jos gražaus įpakavimo bei įteikimo gavėjui. Dažniausiai floristai yra meniški žmonės, kurie pamiršta apie skaičius, o gėlių verslas, kaip ir bet kuris kitas reikalauja profesionalaus verslo plano, apskaičiavimų bei marketingo žinių.



Asmeninio albumo nuotr.



Esate ir vestuvių planuotoja, „Inesos vestuvių planavimo studijo" įkūrėja. Sakykite, kokios tendencijos vyrauja šiais metais vestuviniame dekore, floristikoje?


Šįmet atsisakoma minties dekoruoti viena spalva, pereinama prie minkštesnių ir natūralesnių spalvų sprendimų. Pasteliniai ir prislopinti tonai, „ombre“ efektas, minkštas spalvų žaismas be rėksmingų detalių. Tiesa, šių metų spalvų instituto „Pantone” rinkimuose laimėjo sodraus koralo spalva - ji tikrai puikiai tinka sukurti saulėtos vasaros nuotaiką, taip pat tinka vasaros floristiniam koloritui, gali atsispindėti ir dekoruose ar, pavyzdžiui, svitos suknelių spalvose. Bet aklai laikytis vestuvinių trendų tikrai neverta, reikia vadovautis bendra vestuvių koncepcija ir savo skoniu. 



Asmeninio albumo nuotr.


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis