„LT identity“ jau 10 metų į madą žvelgia „tautiškai“

Kūrybinis kolektyvas „LT identity“, kuriam vadovauja kostiumo dizainerės Jolanta Rimkutė ir Ieva Ševiakovaitė, visus neabejingus lietuviškumui kviečia į savo kūrybos 10-mečio retrospektyvą „LT identity: 10 metų tapatybės“.

„Pagrindinė „LT identity“ kūrybos tema – tapatybė. Klausiame savęs, kas yra tapatybė? Ką ji reiškia ir kaip atsiskleidžia kasdienybėje? Pačios, ruošdamos šią parodą, radome atsakymus – 10 metų veiklą atspindinčiuose kūriniuose matome nuolatinį tapatybės virsmą. Ne tapatybę kaip konstantą ar duotybę, bet kūrybingą savo paties esmės ieškojimą, paremtą kultūrinių kontekstų, kodų žaidimu, socialinių realijų kvestionavimu”, – sako dizainerės J. Rimkutė ir I. Ševiakovaitė.

„LT identity“ veiklos jubiliejui paminėti skirtoje parodoje eksponuojami drabužių modeliai, grafikos darbai, fotografijos. Šiuos pagrindinius parodos elementus papildo vaizdo medžiaga iš kolekcijų pristatymų ir dizaino objektai iš įvairių „LT identity“ kūrybinių darbų bei komercinių projektų.

DELFI

DELFI

I. Ševiakovaitė ir J. Rimkutė per dešimtmetį bendradarbiavo su įvairiais kūrybinių sričių profesionalais, todėl parodoje pristatomi ir grafikos dizainerių Linos Sasnauskaitės, Ramunės Savickaitės, Lauros Klimaitės, Darijos Sapoženkovos-Hauge, Edvardo Kavarsko, Gintaro Stulpino, dailininkės ir keramikės Rūtos Šipalytės, fotografų Modesto Ežerskio, Arturo Valiaugos, Tomo Kaunecko, Pauliaus Gasiūno, Kęstučio Vanago ir kt. darbai, sukurti bendradarbiaujant su „LT identity“. Daugeliui šių asmenybių, Vilniaus dailės akademijos absolventų, paroda ir jos ekspozicijos vieta bus simbolinis sugrįžimas į savąją „Alma Mater“.

Pirmą kartą J. Rimkutė ir I. Ševiakovaitė drąsią ir ryškią lietuvio tapatumo ženklų ieškojusią kolekciją „LT identity“ pristatė 2003 m. festivalyje „Mados infekcija“. Po šio sėkmingo ženklo debiuto „LT identity“ per dešimt metų tapo tikra lietuviška kūrybine industrija, interpretuojančia ir kuriančia lietuviškus simbolius, kūrybos kryptis.

DELFI

Po pirmųjų metų šią kryptį beveik kasmet pildė naujos kolekcijos. „Mados infekcijoje“ demonstruoti „Klonai“, „Tamsumas prašalinam“, „Budėk“, „Obsceniška“ ir kt., sukurtos linijos vaikams ir visai šeimai, interjero elementų kolekcija, marškinėlių serija.

DELFI

Norėdama kuo plačiau pristatyti šiuolaikinio lietuvio įvaizdį, „LT identity“ komanda buvo ne kartą nuvykusi į Lietuvos ambasadas, išeivių bendruomenes kitose šalyse.

„Taip pat džiaugiamės komerciniais bendradarbiavimais. Vis dažniau atsiranda įmonių, kurios į verslą nebijo pažvelgti drąsiai, „tautiškai“. Be to, džiugina ir tai, kad menas ir verslas pagaliau užmezga dialogą, – sako J. Rimkutė ir I. Ševiakovaitė. Geriausias to pavyzdys – 2012-aisiais „LT identity“ lietuviškai degtinei sukurtas pakuotės dizainas, kuris laimėjo auksą pasauliniame dizaino konkurse „A‘Design Award and Competition“.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis