„Kino pavasaris“ - apie moteris: stiprias, išnaudojamas, niekinamas

Artėja laukiamiausia kino mėgėjų šventė – Vilniaus tarptautinis kino festivalisKino pavasaris“. Jūsų dėmesio kovo 14–28 d. labiausiai nusipelniusias juostas apžvelgia festivalio programos sudarytoja kino kritikė Santa Lingevičiūtė.

„Amžinas sugrįžimas“ („Eternal Return“)
Filme vaidina garsūs rusų aktoriai Olegas Tabakovas, Ala Demidova, Renata Litvinova ir kiti. Juostos tema amžina: vyras blaškosi tarp dviejų moterų. Jos moralas paprastas – iš klaidų beveik niekada nepasimokome. „Dažnai sakoma, kad praeitis neturi tariamosios nuosakos. Mūsų istorija – tai bandymas paneigti šią aksiomą“, – apie filmą kalba režisierė Kira Muratova.
„111 merginų“ („111 Girls“)
Filmas dėmesio vertas ne vien dėl to, kad viena jo kūrėjų yra garsaus Irano režisieriaus Bahmano Ghobadi sesuo Nahida Ghobadi, bet dar ir todėl, kad jame pasakojama apie nelengvą žmonių padėtį Irane. Juostos pagrindinės herojės – šimtas vienuolika moterų – atokiame šios šalies kaime gyvena be vyrų ir vilties kada nors ištekėti. Pagalbos prašyme prezidentui jos dėsto: jei į laišką vadovas nereaguos, po keturių dienų visos nušoks nuo skardžio. Prezidentas liepia specialiajam tyrėjui vykti pas moteris...

„111 merginų“ („111 Girls“)
„111 merginų“ („111 Girls“)
Organizatorių archyvas
„Pilnos rankos pistoletų“ („A Gun in Each Hand“)
Režisierius Cescas Gay teigia, kad moterys, žiūrėdamos šią juostą, galės pasijuokti iš vyrų tapatybės krizės. Šių – aštuonių keturiasdešimtmečių – istorijos filme susilieja į bendrą jausmų mozaiką. Vienas neišsikapsto iš depresijos, nors jam lyg ir nieko netrūksta. Kitas, priešingai, nieko neturi, bet, grįžęs gyventi pas motiną, miega kaip kūdikis.
„Pilnos rankos pistoletų“ („A Gun in Each Hand“)
„Pilnos rankos pistoletų“ („A Gun in Each Hand“)
Organizatorių archyvas
„Mamos liūdesys“ („Baby Blues“)

Sukrečiantis filmas apie paauglę motiną. „Sužinojau, kad dauguma dar nesubrendusių mergaičių nori kūdikio, nes tai – madinga. Jos gimdo vaikus dar ir dėl to, kad nori ką nors mylėti, būti mylimos. Tai filmas apie egoizmą, iš dalies jis atspindi dalį Lenkijos visuomenės“, – apie savo kūrinį pasakoja lenkų režisierė Kasia Roslaniec.
„Mamos liūdesys“ („Baby Blues“)
„Mamos liūdesys“ („Baby Blues“)
Organizatorių archyvas
„Kasdienybė“ („Everyday“)

Tai puikus paprastos, bet kantrios ir stiprios moters portretas. Kai vyras už smulkų chuliganizmą sėdi kalėjime, ji viena prižiūri keturis vaikui ir dar dirba. Grįžęs sutuoktinis tampa... penktu vaiku. Garsusis britų režisierius Michaelas Winterbottomas šią juostą kūrė penkerius metus.
„Kasdienybė“ („Everyday“)
„Kasdienybė“ („Everyday“)
Organizatorių archyvas

„Galutinis montažas: ponios ir ponai“ („Final Cut: Ladies and Gentlemen“)
Romantikos ir klasikinio kino mėgėjoms. Populiarus vengrų režisierius Giorgy Palfis ir vėl įrodo savo originalumą. Šios juostos pagrindas – penki šimtai ištraukų iš garsiausių juostų. Garsūs vyrai ir moterys susitinka naujomis, režisieriaus sukonstruotomis aplinkybėmis. Rita Hayworth, Liza Minelli, Marlene Dietrich gundo, Alainas Delonas apsikeičia žvilgsniais su Marilyn Monroe.
„Galutinis montažas: ponios ir ponai“ („Final Cut: Ladies and Gentlemen“)
„Galutinis montažas: ponios ir ponai“ („Final Cut: Ladies and Gentlemen“)
Organizatorių archyvas
„Hannah Arendt“

Viena iškiliausių XX a. mąstytojų H. Arendt įrodė, kad gali įsitvirtinti srityje, kuri dažniausiai traktuojama kaip vyrų. Tai – filosofija. Jos gyvenime įtampos tikrai netrūko: bėgo iš nacistinės Vokietijos, draugavo ir turėjo ne vieną romaną su garsiaisiais pasaulio mąstytojais (vienas jų – M. Heideggeris), buvo kontroversiškų politinių įvykių sūkuryje. Filmas nukelia į vieną šios iškilios asmenybės gyvenimo periodą, kai ji dalyvavo Niurnbergo procese už Antrojo pasaulinio karo nusikaltimus teisiant Adolfą Eichmaną. H. Arendt žurnalui „New Yorker“ rašyta teismo ataskaita vėliau virto polemine studija „Eichmanas Jeruzalėje. Apie blogio banalumą“. Daugumą supykdė šio kūrinio mintis, kad A. Eichmanas buvo ne monstras, o banalus biurokratas.
„Hannah Arendt“
„Hannah Arendt“
Organizatorių archyvas
„Kitoje šalyje“ („In Another Country“)

Kiek veidų gali turėti moteris? Garsioji aktorė Isabelle Huppert Pietų Korėjos meistro Hongo Sang-Soo filme įkūnija tris moteris. Tris Anas arba tą pačią moterį ir jos poelgius skirtingomis gyvenimo aplinkybėmis.
„Kitoje šalyje“ („In Another Country“)
„Kitoje šalyje“ („In Another Country“)
Organizatorių archyvas
„Nenustok šypsotis“ („Keep Smiling“)

Tai absurdiškas grožio konkursų atspindys. „Prieš kelerius metus Bediani šeimų prieglaudoje sutikau gražią ir inteligentišką septynių vaikų motiną Tamarą. Ji papasakojo apie desperatiškas pastangas išgyventi Tbilisyje ir dalyvavimą mamų grožio konkurse dėl pinigų. Ši patirtis ją nuvylė ir pažemino. Tragiškai skausminga moters istorija skambėjo taip absurdiškai, kad norėjosi juoktis pro ašaras“, – pasakoja šią isteriją į ekraną perkėlusi režisierė Rusudan Chkonia.

Nuotraukos – iš renginio organizatorių archyvo

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis