
Didžiausias Lenkijos kino festivalis konkursinėje ir kitose programose kasmet pasiūlo neįprastų, specifinių ar vadinamųjų neformato filmų. Kitokio kino čia žvalgėsi ir „Kino pavasario“ programos sudarytojas Edvinas Pukšta.
„Džiugu Vroclavo konkursinėje programoje išvysti du „Kino pavasaryje“ šiemet rodytus filmus ir sutikti jų kūrėjus. Kanadoje gyvenantis bosnis Igoris Drljača vėl grįžo į Europą su filmu „Krivina“. Paskutinėmis dienomis į Vroclavą trumpam užsuko ir rusų režisierius Aleksejus Fedorčenko, pavasarį pristatęs juostą „Dieviškos pievų marių žmonos“ kino gerbėjams Vilniuje,“ - pasakoja E.Pukšta.

Unikalus A.Fedorčenko filmas „Dieviškos pievų marių žmonos“ Vroclave sulaukė ne tik kino mylėtojų dėmesio, bet ir festivalio „Nauji horizontai“ pagrindinio prizo - 20 tūkst. eurų.

Drąsūs lenkų pasirinkimai
Pagrindinėje konkursinėje programoje taip pat varžėsi spalvingų ir žiūrovų kantrybę išbandančių filmų rinktinė: beveik 4 valandas trunkantis dokumentinis epas „Žaibas“ (Lightning), hipnotizuojanti lenkų kilmės argentiniečio Leonardo Brzezickio drama „Naktis“ (Noche), Roterdamo kino festivalyje „Tigrą“ pelniusi iraniečio Mohammado Shirvani drama „Riebalų purtytojas“ (The Fat Shaker), du ekstremalūs ir sunkiai išgliaudomi Filipinų režisierių eksperimentai bei skandalingiausias Kanų festivalio „Ypatingo žvilgsnio“ erotinis trileris „Nepažįstamasis prie ežero“ (Stranger by the Lake).

„Radikaliais, originaliais ir eksperimentiniais naujų kino formų filmais išsiskiriančio Vroclavo kino festivalio žiūrovai nebijo nei ilgos trukmės, nei šokiruojančių filmų, jų per dieną pamato po tris. Festivalis užsiaugino jau ir būrelį vadinamųjų ekstremalų, kurie kasdien aplanko po penkis kino seansus,“ - pasakoja „Kino pavasario“ programos sudarytojas E.Pukšta.
Lenkijos kinomanai neliko abejingi Filipinų maestro Lavo Diazo 4 valandų trukmės nusikaltimo ir atpildo dramai „Šiaurė. Istorijos pabaiga“ (El Norte. The End of History). Solidžiu lankomumu mėgavosi ypatingas pastarųjų metų kino įvykis - charizmatiškojo Marko Cousinso 15 valandų trukmės dokumentinis epas „Kino istorija. Odisėja“ (The Story of Film. An Odyssey). Vroclavas drąsiai startavo su Kanuose „Auksinės palmės šakelę“ nuskynusia, 3 valandų trukmės erotine drama „Adelės gyvenimas“.
Lietuviška juosta - vienas lankomiausių filmų
Vroclave puikiai lankomi buvo ir nepatogiais vadinami rytiniai kino seansai, vykstantys darbo dienomis. Tokių kino atostogų taikiniu tapo ir vienintelė lietuviška juosta, dalyvavusi Vroclavo kino festivalyje - „Aurora“, patekusi tarp lankomiausių ir paklausiausių festivalio seansų. Visi bilietai į susitikimus su režisiere Kristina Buožyte ištirpo dar išvakarėse. Toks kino mylėtojų dėmesys didžiausiame Lenkijos kino festivalyje itin vertingas lietuvių kūrėjai. Juo labiau, kad į Vroclavą atvyksta ir beveik visi svarbiausi bei įtakingiausi Europos kino industrijos veikėjai, tarp kurių - Berlyno kino festivalio vadovas Dieteris Kosslickas.
Ypatingu kino industrijos atstovų dėmesiu mėgavosi ambicinga, nespalvotame formate užfiksuota Joannos Kos-Krauze ir jos sutuoktinio Krzysztofo Krauze biografinė drama „Papusza“ apie pirmąją čigonų kilmės poetę.


Daug žadančios būsimos lenkų kino premjeros

Apdovanotas dokumentalistas Marcinas Koszalka debiutuos vaidybiniame kine su kriminaline drama „Raudonasis voras“ (Red Spider) apie išgarsėti kraupiomis žmogžudystėmis sumaniusį sportininką Karolį Kotą. Waldemaras Krzystekas trileryje „Fotografas“ (Photographer) serijinio žudiko gaudynėms Maskvoje išnaudos kitų žmonių balsus imituoti gebančio ir negailestingai tėvą nužudžiusio berniuko Kolios Sokolovo istoriją.
Per pastaruosius dvejus metus „Kino pavasaryje“ apdovanotų lenkiškų filmų aktoriai vėl ryškiai spindės kino ekranuose. Robertas Wieckiewiczius („Drąsa“) ir Julia Kijowska („Myliu“) susitiks svarbiausia 2014 m. Lenkijos premjera pakrikštytoje nusipelniusio režisieriaus Wojciecho Smarzowskio („Vestuvės“, „Blogi namai“) dramoje „Stiprusis angelas“ (The Mighty Angel).


Didžiųjų kino festivalių ir „Kino pavasario“ favoritai
Industrijos profesionalai šilčiausiai priėmė tris debiutus apie šiuolaikinę jaunąją kartą. Anot E.Pukštos, didelius lūkesčius sukėlė pernai „Kino pavasaryje“ rodyto trumpametražio filmo „Nelaimėliai iš šaldytuvo“ autorius Grzegorzas Jaroszukas, ruošiantis absurdiškų situacijų ir spalvingų personažų komediją „Kebabai ir horoskopai“ (Kebab and Horoscope). Šiuolaikiniame Lenkijos kine nematomą farso humoro stilių talentingai brandinantis ir šmaikščius dialogus rašantis režisierius iškart atsidūrė Berlyno kino festivalio žvalgų apsuptyje. Paslaptingos romantinės komedijos „Maži susižavėjimai“ (Little Crushes) kūrėjai iš Roterdamo kino festivalio išgirdo paskatinimus kuo greičiau užbaigti filmavimo darbus. Berlyno „Jaunojo kino forume“ tikriausiai atsidurs dviejų debiutuojančių režisierių juosta „Atlikėjas“ (The Performer) apie mistiškiausią Lenkijos menininką Oskarą Dawickį, kuris sutiko suvaidinti pats save.
„Šviežiausių lenkiškų trumpametražių peržiūros buvo ypač naudingos „Kino pavasariui“. Pretendentų sąraše jau šiandien turime 7 filmus ir bus labai sunku kažko iš jų nepaimti: šio „Kino pavasario“ nugalėtojo Grzegozo Zarichny („Švilpukas“) premjera, kontroversiškai suintrigavęs vroclaviečio Bodo Koxo darbas („Mergina iš spintos“), giliausiai sujaudinęs dokumentinis trumpametražis „Mūsų prakeikimas" (Nasza klatwa/ Our Curse), Tomaszo Sliwinskio drąsi ir įkvepianti jaunos šeimos istorija bei kiti darbai, kuriuos tikiuosi išvysti kitų metų Vilniaus tarptautiniame kino festivalyje,“ - favoritus atskleidžia „Kino pavasario“ programos sudarytojas E.Pukšta.