Susitikimas su operos „Kornetas“ kūrėjais ir atlikėjais

Prabėgus mėnesiui po įspūdingos Onutės Narbutaitės operos „Kornetas“ pasaulinės premjeros Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, spektaklis šį sezoną dar rodomas kovo 29 d. O kovo 25 d., antradienį, 17 val. Vytauto Kasiulio dailės muziejuje (A. Goštauto g. 1, šalia LNOBT) įvyks popremjerinis susitikimas „Čia nėra jokio vakar ir jokio rytoj...“.

Susitikime dalyvauja kompozitorė Onutė Narbutaitė, režisierius Gintaras Varnas, įspūdingų vaizdo projekcijų dailininkas Rimas Sakalauskas, pagrindinių Korneto ir Grafienės vaidmenų atlikėjai, solistai Tomas Pavilionis ir Eglė Šidlauskaitė. Įėjimas laisvas.

O. Narbutaitės „Kornetas“ yra bene pirmą kartą per daugelį metų LNOBT užsakymu sukurtas kūrinys. Ankstesni lietuviški LNOBT pastatymai buvo inicijuoti kitų institucijų, daugiausia Vilniaus festivalio. Kompozitorės O. Narbutaitės pasirinkimą lėmė jos kaip vienos iš įdomiausių ir solidžiausių dabarties Lietuvos kompozitorių reputacija. 

Organizatorių nuotr.
„O. Narbutaitė turi savo braižą, savo požiūrį į muziką, pagaliau, ji yra itin profesionali kūrėja. Manau, kad nacionalinės operos kaip sintetinio kūrinio, kurio įgyvendinimas reikalauja daugelio žmonių kūrybinių pastangų, premjera yra svarbus įvykis ne tik teatrui, bet ir visai mūsų muzikinei kultūrai“, – prieš premjerą yra sakęs LNOBT generalinis direktorius Gintautas Kėvišas.

Po premjeros „Korneto“ pastatymas pavadintas magišku. Pasak jį kūrusio režisieriaus Gintaro Varno: „“Kornetas“ – tai savotiškas didžiulis išplėstas dviejų valandų eilėraštis, dar turintį ir muziką, kuri yra šio didžiulio eilėraščio kraujas.“

Organizatorių nuotr.
Režisierius teigia įkvėpimo sėmęsis ne tiek iš Rainerio Maria Rilke’s „Sakmės apie korneto Kristupo Rilkės meilę ir mirtį“, pagal kurią drauge su kitų autorių tekstais parašytas libretas (autorė Onutė Narbutaitė), bet iš pačios muzikos:

„Kai išgirdau orkestro atlikimą, man plaukai pasišiaušė nuo spalvų gausos. Ir tai buvo labai geras impulsas. Tai man dar kartą parodė, kad operos pradžia – muzika, ne libretas.“

Dailininkės Medilės Šiaulytytės kurtą scenovaizdį įspūdingai praplečia Rimo Sakalausko vaizdo projekcijos.

Organizatorių nuotr.
Kornetą premjeroje dainavęs tenoras Tomas Pavilionis teigia, jog jis Kornetą regi lyg romantizmo laikų herojų. Operos pabaigoje Kornetas žūsta, tačiau, pasak T. Pavilionio, aštuoniolikmetis jaunuolis suspėja patirti visa, kas svarbiausia vyro gyvenime – ir šlovę (Kornetas tampa veliavnešiu, kariuomenės siela), ir meilės išsipildymą.

Grafienės ir Markizo vaidmenį atliekanti Eglė Šidlauskaitė „Korneto“ partijas, dainuojamas ir prancūziškai, lygina su prancūzų lyrinių operų vaidmenimis – Šarlote iš J. Massenet „Verterio“, Dalila iš C. Saint-Saënso „Samsono ir Dalilos“, nors iki šiol solistei daugiau teko atlikti G. Verdi vaidmenų – Azučeną „Trubadūre“, Feneną „Nabuke“ (šiuos vaidmenis kūrė Vokietijoje). Pasak E. Šidlauskaitės, „Korneto“ pastatyme „muzikinė pusė reikalavo pastangų mums patiems suvokti medžiagą, ją išmokti, tačiau dalyvaujant spektaklyje sudėtingumo pojūtis išnyksta“.

Kovo 29 d. T. Pavilionis ir E. Šidlauskaitė pirmą kartą dainuos drauge, mat pirmosios premjeros vakarą T. Pavilionis dainavo su Jovita Vaškevičiūte, o E. Šidlauskaitės partneris antrojo premjerinio spektaklio metu buvo M. Zimkus. Trečiajame „Korneto“ spektaklyje taip pat dainuos Gunta Gelgotė, Liudas Norvaišas, Jonas Sakalauskas, Julija Karaliūnaitė, Laura Zigmantaitė, Mindaugas Jankauskas, Egidijus Dauskurdis. Diriguos Robertas Šervenikas.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis