Laimingesni perkantys įspūdžius, o ne daiktus

Pasirodo, tai, kam išleidžiame atliekamą tūkstantį litų, – kelionei ar batams, apibūdina ne tik mūsų asmenybę, bet ir laimės pojūčio stiprumą.

Atrodytų, kiekvienam žmogui laimę suteikia skirtingi dalykai – vienas negali atsidžiaugti nušokęs parašiutu, kitam taip išleisti pinigus tolygu išmesti juos į balą. „Juk už tiek buvo galima nusipirkti fantastiškus batus!“ – negali atsistebėti jis. Paprastai vengiama lyginti, koks pinigų leidimo būdas yra pats geriausias, nes manoma, kad geriausia yra tai, kas atitinka individualius kiekvieno poreikius.

Tačiau San Francisko universiteto mokslininkų atlikti tyrimai parodė ką kita – jie apklausė net 10 tūkst. žmonių, siekdami palyginti jausmus, keliamus skirtingų pirkinių, taip pat tų žmonių įpročius, požiūrį į gyvenimą, asmenines savybes, ir padarė neabejotiną išvadą – tie, kurie mėgsta pirkti įspūdžius, vis dėlto yra laimingesni nei perkantys daiktus, skelbia „The Daily Mail“.

Paaiškėjo, kad žmonės, kurie pinigus skiria ne buičiai pagerinti, o kelionėms, skaniam maistui, pramogoms, kultūriniams renginiams, yra labiau prisitaikę socialiai, lengviau bendrauja ir jaučia mažesnį nerimą atsidūrę įvairiose gyvenimo situacijose.

Kitas laimės šaltinis – rizikos teikiamas adrenalinas. Daiktų pirkėjai yra saugesni – nepatikusį daiktą gali grąžinti per nustatytą terminą, o štai patirties pirkimas visada yra nuotykis. „Patirties pirkėjai rizikuoja labiau: juk negali grąžinti nepatikusios kelionės, šuolio parašiutu ar suvalgyto maisto gurmaniškame restorane, net jei jis pasirodė esąs ne toks skanus kaip tikėjotės“, – sako tyrimui vadovavęs docentas Ryanas Howellas.

Jis priduria, kad nauja patirtis suteikia gyvybingumo jausmą. Nuolat patirdamas ką nors nauja, supranti, kad išties gyveni, o ne tiesiog vegetuoji, palaikydamas paprasčiausias fiziologines funkcijas. Gyvybingumo suteikia ir būtinybė bendrauti su kitais žmonėmis, kuri dažniausiai yra neišvengiama keliaujant ar pramogaujant. „Kad ir koks mielas ir protingas atrodytų jūsų kompiuteris, vis dėlto jis nėra gyvas žmogus“, – sako R. Howellas.

Nors atrodo, kad daiktai yra ilgaamžiškesni nei trumpalaikiai įspūdžiai ir turėtų džiuginti kur kas ilgiau, tyrimas parodė, kad iš tiesų yra priešingai – daiktai džiugina trumpiau. „Pradinis džiaugsmas įsigijus naują daiktą, ima blėsti, kai žmogus (ir aplinkiniai, kuriuos jis norėjo nustebinti) prie daikto įpranta. Kai kurie pirkimo manija sergantys žmonės nustoja daiktu džiaugtis dar nepradėję jo naudoti – jis numetamas į kampą net neišpakuotas. O štai įspūdžiai nuolat grįžta prisiminimuose, jie atgyja kaskart apie tai pasakojant, vartant nuotraukas. Jie niekada nenublunka, nesusidėvi ir neišeina iš mados“, – teigia ekspertai.

Dar viena įspūdžių pirkėjų laimės priežastis – teigiamas aplinkinių požiūris. Žmonės, kurie mėgsta kaupti daiktus, kitiems atrodo kur kas mažiau charizmatiški, nei tie, kurie patiria naujus įspūdžius. Savaime suprantama, kad tas, kuris pasakoja apie savo kelionę į Šiaurės ašigalį sulauks kur kas didesnio susidomėjimo ir susižavėjimo nei tas, kuris pasakoja apie naują indaplovę.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis