Kaip teisingai iššifruoti darbo skelbimą?

Kartais už labai patrauklaus darbo skelbimo slepiasi visai neptrauklūs dalykai. Teisingai šifruoti darbo skelbimus padeda CV-Online marketingo vadovė Rita Karavaitienė.

Kur ir kaip dažnai

Tai, kur radote skelbimą, daug ką pasako apie įmonės požiūrį į personalo paiešką. Tai lyg bendros įmonės politikos atspindys. Jei skelbimą radote nespecializuotame nemokamų skelbimų tinklapyje, kuriame daug gramatikos ir stiliaus klaidų, panašu, kad įmonė atsirinkdama darbutojus labai taupo. Taupys ir juos suradusi. Skelbimą randate ne pirmą kartą, jis publikuojamas pastoviai ir ilgą laiką? Greičiausiai toje pozicijoje darbuotojai ilgai neužsibūna arba apskritai toje įmonėje didelė darbuotojų kaita.

Skelbimo apimtis

Nieko gero, jei skelbimą sudaro vos keli sakiniai, trūksta informacijos apie darbo pobūdį, pačią įmonę, tikslesnių reikalavimų kandidatams ir pan. Turint tik tiek informacijos bus sunku įtikti darbdaviui. Jei skelbimas labai didelės apimties, tai rodo, kad įmonė papildomai formuoja savo įvaizdį rinkoje. Deja, kai kuriais atvejais, įmonės įvaizdžio formavimui skiriama daugiau dėmesio nei patiems darbuotojams. Jei skelbimas vidutinio dydžio, su reikalinga informacija, bet darbo aprašymas šabloninis, reikalavimai standartiniai, pasiūlymai - neapibrėžti, gali būti, kad įmonė neturi personalo paieškos patirties, o skelbimą paruošė ne personalo atrankų specialistas.

Įmonės pavadinimas

Jei darbo pasiūlyme nėra nurodyta įmonės pavadinimo, kontaktinė informacija - tik mobilus telefonas, gerai pagalvokite, ar verta kreiptis į neaišku kur ir neaišku dėl ko. Gerai žinomoms įmonėms darbo skelbime kartais užtenka vietoj įmonės pristatymo nurodyti tik įmonės pavadinimą ir mums to pakanka. Jei Jums negirdėta įmonė skelbime nepateikia informacijos apie save, o darbo pasiūlymas skamba patraukliai, informacijos apie įmonę reikėtų paieškoti internete. Visada svarbu pažinti įmonę, į kurios siūlomą poziciją pretenduojate.

Beje, dažnai kliento įmonės pavadinimo nenurodo personalo paieškos ir atrankos kompanijos. Tokiu atveju vis tiek verta siųsti savo CV (jei atitinkate reikalavimus). Personalo paieška užsiimančios įmonės garantuoja duomenų konfidencialumą, o patekę į antrą atrankos etapą tikrai sužinosite įmonės pavadinimą.

Ką dirbsite?

Skirtingose įmonėse tas pats pozicijos pavadinimas gali reikšti visiškai skirtingas pareigas, t.y. gali skirtis darbo pobūdis, atsakomybės lygis, užduotys ir pan., pvz. reklamos vadybininkas, vienoje įmonėje bus aktyvus reklamos pardavėjas, kitoje - rūpinsis įmonės reklama. Atidžiai skaitykite darbo pobūdžio aprašymą.

Kodėl kai kurie skelbimai rašomi anglų kalba arba reklamos agentūrų skelbimai atrodo taip keistai? Todėl, kad jie tikisi susirasti darbuotoją, kuris teisingai suprato jų skelbimą ir tinkamai į jį atsiliepė.

Reikalavimai kandidatui

Skirkite tai, kas yra privaloma ir kas pageidautina. Jei neturite savybių, kurias reikia turėti būtinai, dažniausia neverta nė bandyti. Kai kurie reikalavimai būna ne itin pagrįsti. Tarkim, reikalavimuose nurodoma - aukštasis universitetinis išsilavinimas, bet nenurodoma kokios srities? Šiuo atveju, greičiausiai tiks ir neuniversitetinį aukštąjį ar aukštesnįjį išsilavinimą turintys kandidatai.

Nurodomi geri darbo kompiuteriu įgūdžiai, bet nenurodomos pageidaujamos ar darbui reikalingos programos? Greičiausiai bus reikalingi darbo su įprastomis MS Office programomis įgūdžiai.

Geros lietuvių ir anglų (ar kitos) kalbos žinios? Priklauso nuo darbo pobūdžio. Gali būti svarbu ne tik tai, kad jūs mokate kalbėti, bet ir Jūsų gebėjimai sklandžiai, be gramatikos klaidų dėstyti savo mintis raštu. Bet kartais užsienio kalbos ir neprireikia - ji įrašoma siekiant atsirinkti labiau  išprususius kandidatus. Kuris tai atvejis, sužinosite tik išsiaiškinę darbo pobūdį ir klientų ratą.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis