Kokiais būdais grožio industrija vilioja moteris?

Su mumis, moterimis, nelengva ne tik vyrams, bet ir grožio pramonei. Ko iš tikrųjų norime, kai renkamės naujus kvepalus, kremą ar muilą?

Akims paganyti
Trauka gražioms kosmetikos ir parfumerijos pakuotėms – visiškai iracionali. Tarsi meilė. Puiku, jei kremas daro tai, kas žadama ant pakuotės, šampūnas gerai trenka plaukus, kvepalai maloniai kvepia, bet kas iš viso to, jei nėra kur akių paganyti? Mano vonios kambarį ilgokai puošė viena kalėdinė dovana. Buvo taip malonu grožėtis vyšnių spalvos maišeliu, aprištu paprastu lininiu siūlu, kad vis atidėliojau progą išmėginti turinį – voniai skirtą pieno miltelių mišinį su levandomis. Nedidelės Lietuvos įmonės „Gamtos galia“ kūrėjai puikiai iliustruoja tendencijas, kurių pristatyti pasaulio didieji kasmet traukia į pakuočių parodą „Lux Pack“. Monake 2012-ųjų spalį vykusiame renginyje, žurnalo „Beauty Packaging“ duomenimis, stendai lūžo nuo pakuočių, kurių pagrindinė užduotis buvo žadinti jusles. Paviršiai ir tekstūros – malonios liesti, formos – kuo įmantriausios. Neseniai prekių ženklas „Davidoff“ pristatė naują vieno geriausių parfumerių Bernardo Ellenos sukomponuotą vyrišką kvapųjį vandenį „The Game“. Ir ką gi? Flakonas, vaizduojantis vienas ant kito sudėtus pokerio žetonus, taip prikaustė visų dėmesį, kad net vienos žinomiausių internetinių bendruomenių „Fragrantica“ nariai (juos sieja aistra parfumerijai), užuot kaip paprastai iki smulkmenų nagrinėję kompoziciją, pirmiausia aptarinėjo pakuotę! Dauguma vertintojų liaupsino nuostabų dizainą ir nepraleido progos prisiminti to paties gamintojo tualetinio vandens „Champion“ flakono. Pastarasis nepatiko beveik niekam, nors irgi yra išskirtinio dizaino –svarmens formos. Gal ne tik moterų, bet ir vyrų norai sunkiai nuspėjami? Pasirodo, ne. Rinkodaros specialistai pastebėjo, kad pastaruoju metu abiejų lyčių kosmetikos ir parfumerijos pirkėjai daug reiklesni, o jų skonis – rafinuotesnis.

Vyriškas kvapusis vanduo „The Game“
Vyriškas kvapusis vanduo „The Game“
Gamintojo nuotr.

Placebo efektas
Prabangios kosmetikos priemonės, kaip taikliai portalui moteris.lt yra sakiusi verslininkė Daina Bosas, turi stipresnį placebo efektą, nes jas vartodama moteris pirmiausia jaučia psichologinį komfortą. Matyt, todėl pastaruoju metu stiprėja ir pirkėjų poreikis gauti prabangos prekę neišleidžiant pernelyg daug pinigų. Lengviausiai išsisukti iš tokios keblios padėties gamintojams padeda pakuočių dizainas. Štai parfumerijos kompanija „Korloff“ savo gaminių prabangą pabrėžia brilianto formos kamšteliais. Flakonų talpa irgi neįprasta – 88 ml. Tai – užuomina į didžiausią pasaulyje 88 karatų juodąjį briliantą.

Kvapusis vanduo „Gold“ („Korloff“)
Kvapusis vanduo „Gold“ („Korloff“)
Gamintojo nuotr.
Kvapiojo vandens „Gold“ flakonas švyti aukso piešiniais, bet 18 karatų aukso nedaug – juo išrašytas tik logotipas. Betgi gražu! Nedaug galima pasakyti ir apie naująjį aromatą „Hugo Red“. Užtat jo flakonas pagamintas taikant pažangią, kvepalų pasaulyje visai naują technologiją. Akį traukiantis raudonas buteliukas nudažytas termochrominiais dažais, tad kaskart jį palietus lieka vis kitokia žymė. 
Kvepalai „Hugo Red“
Kvepalai „Hugo Red“
Gamintojo nuotr.

Naujausias metalinio žvilgesio tendencijas atspindi kompanijos „Givenchy“ šių metų pavasario kolekcijos lūpų dažai „Le Rouge“ – plieno spalvos korpuso žvilgesį suderinus su oda, gautas itin prestižinis dizainas. 

Lūpų dažai „Le Rouge“ („Givenchy“)
Lūpų dažai „Le Rouge“ („Givenchy“)
Gamintojo nuotr.

Žaismingai
Vieniems reikia prabangos, kitiems – žaidimų. Žaismingos pakuotės – kita stipri dizaino tendencija. 2013-ųjų pavasario ir vasaros mada diktuos rinktis žaismingus uogų, vaisių ir gėlių motyvus, linksmus aksesuarus. Vieną tokį galima gauti ir perkant mados namų „Escada“ naująjį tualetinį vandenį „Cherry in the Air“ – prie jo flakono dangtelio pritvirtintas papuošalas su vyšnaičių motyvu. 

Tualetinis vanduo „Cherry in the Air“ (Escada“)
Tualetinis vanduo „Cherry in the Air“ (Escada“)
Gamintojo nuotr.

Tualetinio vandens dėžutę puošia garsios iliustratorės Margot Mace prancūziško stiliaus piešinys, vaizduojantis per žydintį sodą dviračiu riedančią žavingą panelę. „Studijuodama kasdien važinėdavausi dviračiu – jausdavausi tokia laiminga ir laisva. Ir su draugėmis saulėtą dieną būdavo be galo smagu riedėti dviračiu per laukus, rinkti gėles ir jausti, kaip vėjyje plazda mūsų suknelės, ilgi plaukai“, – sakė iliustratorė, atliepdama daugeliui nerūpestingumo išsiilgusių moterų.

Turiningai
Sutinka pagal drabužį, o išlydi pagal protą. Ši patarlė tinka ir kalbant apie grožio industriją. Autoritetingos, parfumerijos „Oskarus“ už geriausius gaminius kasmet teikiančios nepriklausomos organizacijos „The Fragrance Foundation“ paskelbti duomenys rodo, kad 2012-aisiais žmonės pirko daugiau parfumerijos. Viena svarbių priežasčių – įdomios pakuotės. Visgi taip patraukti dėmesį galima tik kartą. Tokios nuomonės laikosi žymi pakuočių ekspertė – kompanijos „Trendincite LLC“ įkūrėja Amy Marks-Mcgee. Niekas nepirks prastos priemonės vien dėl dailaus buteliuko dizaino. O štai atvirkščias variantas visiškai įmanomas. Taip atsitiko su prekių ženklo „Paco Rabanne“ aromatu „One Million“, kurio flakonas imituoja aukso luitą. Daugeliui pernelyg tiesmuka asociacija su prabanga nepatiko, bet šis 2008-ųjų gaminys iki šiol yra vienas perkamiausių pasaulyje dėl itin vykusios parfumerinės kompozicijos.

Nemažai dizaino įmantrybių nėra labai akivaizdžios ar patraukiančios dėmesį, tačiau vertinamos dėl funkcionalumo. Regis, aršiausiai kaunasi blakstienų tušo šepetėlių gamintojai. Naujausias išradimas, rinkoje atsidūręs po dvejus metus trukusių tyrimų, – kompanijos „Bourjois“ blakstienų tušo „Fan-Tastic Volume Mascara“ vėduoklės formos šepetėlis, kuriuo tikrai galima užgriebti visas blakstienas vienu judesiu. Nagų lako šepetėlių dizaineriams kartelę šiemet užkėlė „Givenchy“ – sukūrė plokščią ir lygų „Le Vernis“ lako šepetėlį: vienas potėpis, ir nagas nulakuotas.

Nagų lakas „Le Vernis“ („Givenchy“)
Nagų lakas „Le Vernis“ („Givenchy“)
Gamintojo nuotr.

Tikroji prabanga
Naujoviškos technologijos, įmantrios medžiagos... Visa tai išgirdę gamtos draugai rūsčiai raukia antakius: pakuočių jau ir taip užtektinai prigaminta, planeta ir taip užteršta. Darnios plėtros idėjos grožio industrijai tikrai nėra svetimos ir, galima tvirtai sakyti, nesikerta su estetikos reikalavimais. Mažiau kenkti aplinkai ir naudoti mažiau pakavimo medžiagų įmanoma, ir tam nereikės grįžti į viduramžius. Kad ir keista, bet tai padaryti mums padės informacinės technologijos. Ketinama pasitelkti AR vaizdus (angl. trumpiniu AR – Augmented Reality – apibūdinama technologija, realius vaizdus suliejanti su dirbtiniais) ir QR kodus (angl. trumpinys QR – Quick Respond – reiškia greitą atsakymą), leidžiančius mobiliuoju telefonu gauti platesnį produkto aprašymą. Taigi kosmetikos gamintojams atsiveria daug galimybių. Taip pat ir mums. Kartu su naujausiomis makiažo priemonėmis būsime aprūpintos tiksliomis instrukcijomis, vaizdo pamokomis ir net atitinkama muzika. Nusiteikite interaktyviajam dizainui.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis