Paryžiečių eko-eksperimentai: gyvenimas su vištomis, neįprasti patiekalai

Paryžiuje, kaip ir kituose Vakarų miestuose, siaučia žalioji epidemija.

Šių dienų populiariausi:
- Dieta be angliavandenių: per 7 dienas -5 kg (MENIU)
- Kokia spalva vyrauja 2014 m. rudens ir žiemos makiaže?
- Koks drabužis padės atkreipti aplinkinių dėmesį
- Apie didžiausią vyrų baimę – erekcijos sutrikimus
- Beatos Nicholson cukinijų ir obuolių uogienė

Turgeliuose prekiaujama vietos ūkininkų sezoniniais natūraliais maisto produktais, įvairių parduotuvių lentynose gausu ekologiškų, etiškai pagamintų prekių, kad tik būtų patenkinti vis didėjantys pagrindinių tokios produkcijos vartotojų – bohemiškos buržuazijos, vadinamos bobo, – poreikiai. Ar kartais tai neperžengia sveiko proto ribų?

Mikrodarželius paryžiečiai kuria balkonuose, terasose, ant stogų ir palangių. Pasigaminti, perdaryti, užsiauginti pačiam yra beveik privalu.
Nuotr. - iš prekių ženklų archyvų
Namuose su vištomis

Ekologinis mąstymas, organizacijos „Slow Food“ („Lėtasis maistas“) pradėtas pasipriešinimas galingoms pramoninės žemdirbystės ir maisto gamybos kompanijoms, vėliau atsiradęs judėjimas „Slow Green“ („Lėtasis žalias“), skatinantis gamtą mylinčius miestiečius veisti urbanistinius biologinius darželius, etiška mada, suteikianti galimybę neturtingų šalių darbuotojams dirbti palankiomis sąlygomis, ekologiški dizaino objektai – visa tai yra įprasta mūsų gyvenimo dalis. Šiuo metu gyventi ekologiškai ir atsakingai labai madinga.

Mediniai akinių nuo saulės „Shelter“ rėmeliai pagaminti iš Aukštutinės Savojos kalnų regiono miškuose surinktų išvartų
Nuotr. - iš prekių ženklų archyvų
Paryžiuje žaliosios manijos pavyzdžių – ne vienas. Miesto savivaldybė, kovodama su oro užterštumu, įdiegė viešosios dviračių savitarnos nuomos tinklą „Velib“. Ant prabangaus viešbučio „Scribe“, žymiojo restorano „La Tour d'Argent“, garsiosios operos „Garnier“ ir kitų svarbių pastatų stogų įrengtuose aviliuose bitės gamina medų. Pritaikius genialų prancūzų botaniko Patricko Blanco vertikalaus sodo išradimą, ant kai kurių namų fasadų tarpsta nereiklūs augalai. Taigi žalieji plotai jau nebėra vien horizontalūs – yra ir vertikalių, kabančių, mobilių, miniatiūrinių. Manantieji, kad pramoniniai produktai su ekologiškumą rodančiais ženklais yra melagingos rinkodaros padarinys, mikrodarželius kuria balkonuose, terasose, ant stogų ar palangių. Juk šiuolaikiniam žmogui pasigaminti, perdaryti, užsiauginti pačiam yra beveik privalu.

Japonų juvelyrės Yoshiko Parise įkvėpimo šaltiniai – gyvoji ir negyvoji gamta
Nuotr. - iš prekių ženklų archyvų
Labai madinga ir nenaudingus, senus neišvaizdžius daiktus ar atliekas įdomiai perdirbti, apdoroti, atnaujinti ir parduoti. Ši perkūrimo (upcycling) idėja Prancūzijoje žavisi vis daugiau interjero, drabužių ar aksesuarų dizainerių. Dauguma jų naudoja vietos medžiagas, nes etiketė „ Made in France“ smarkiai populiarėja.

Japonų juvelyrės Yoshiko Parise įkvėpimo šaltiniai – gyvoji ir negyvoji gamta
Nuotr. - iš prekių ženklų archyvų
Anne Couderc 2006-aisiais prie Marselio įkūrė įmonę „Les Toiles du Large“ ir senųjų amatininkų pavyzdžiu iš senų burių gamina stilingus sportinius krepšius, šezlongus, pagalves, lempas, skėčius nuo saulės ir kitus nedidelius aksesuarus.

Prekių ženklo „Entre 2 Rétro“ rankų darbo aksesuarai perdirbti iš automobilių odinių ir medžiaginių apdailos detalių likučių
Nuotr. - iš prekių ženklų archyvų
Stilistė Céleste Bouchayer su drauge Virginie Nantas sugalvojo perdirbti automobilių odinių ir medžiaginių apdailos detalių likučius. Taip prieš trejus metus atsirado elegantiškos, prabangios prekių ženklo „Entre 2 Rétro“ rankų darbo retro stiliaus vyriškos rankinės, kelioniniai krepšiai, smulki galanterija.

Annecy miestelyje įmonę „Shelter“ įkūrę keli jauni entuziastai 2013-aisiais pagamino akinius nuo saulės mediniais rėmeliais. Medieną – beje, tik išvartas – jie renka Aukštutinės Savojos kalnų regiono miškuose. Rėmeliai penkis kartus poliruojami mašina, o paskui – rankomis. Jaunos įmonės įkūrėjai tikrai rūpinasi ekologijos šalininkų nosimis.

Žalieji plotai jau nebėra vien horizontalūs – yra ir vertikalių (tai – prancūzų botaniko Patricko Blanco išradimas), kabančių, mobilių, miniatiūrinių
Nuotr. - iš prekių ženklų archyvų
Didmiesčių gyventojų aistra laukinei gamtai, nostalgija romantiškam gyvenimui kaime tokia didelė, kad žmonėms kyla, regis, neįtikinamiausių idėjų. O keisčiausia, kad jos ir įgyvendinamos. Lione veikianti įmonė „Farmili“ apskaičiavo, kad višta per metus gali padėti per 200 kiaušinių ir sulesti 150 kg buitinių atliekų, tad miesto gyventojams pasiūlė dar vieną prašmatnią idėją – perekšles auginti patiems. Įmonės elektroninėje parduotuvėje galima įsigyti visą reikiamą minifermos įrangą – stilingą būstą, pašaro dėžučių, gero maisto, įvairių veislių vištų, kartu pateikiamos ir jų auginimo instrukcijos. Ir štai gražiai apželdintoje terasoje, balkone ar mažame žemės lopinėlyje, kur praleidžiate daugiau laiko nei salone, vaikščiodama po 2 m² savo būstą, jus džiugins višta.
Pasak įmonės atstovų, taip elgdamiesi žmonės galbūt padėtų saugoti nykstančius gyvūnus, be to, tai labai naudinga vaikams: jie išmoksta atsakomybės, meilės, dėmesio, pagarbos.

2 m² vištų fermą paryžiečiai gali įsirengti apželdintoje terasoje, balkone ar mažame žemės lopinėlyje. Tereikia kreiptis į įmonę „Farmili“ – ji siūlo įsigyti stilingą būstą, pašaro dėžučių, gero maisto, taip pat įvairių veislių vištų
Nuotr. - iš prekių ženklų archyvų
Šis mėgavimasis sodininkyste, gyvulininkyste dabar yra vienas svarbiausių prancūziško meno gyventi (Art de Vivre) elementų.

Vabzdžiams – sunkus laikas

Tiems, kurie neturi pakankamai vietos naminiams ar laukiniams gyvūnams auginti, siūlomos alternatyvos. Kodėl gi Paryžiaus parduotuvėje „Colette“ nenusipirkus įspūdingos Filipo Nocko skarelės su gyvūnų, augalų, kraštovaizdžio nuotraukų atspaudais, įkvėptos Lenkijos tradicinės fermos ir nuostabių ją supančių miškų faunos ir floros? Šis lenkas dizaineris, padirbęs su žymiais kūrėjais Zacu Posenu, Jeremy Scottu ar Jeanu Charles'iu de Castelbajacu, įsteigė savo prekių ženklą „Filip Von Polen“ ir įgijo nemažai gerbėjų. Drugių, vabalų, paukščių mylėtojai puošiasi jaunos dizainerės Astrid Sarkissian šilkinėmis subtilių gotikinių raštų skraistėmis.

Filipo Nocko skarelės (prekių ženklas „Filip Von Polen“) su gyvūnų, augalų, kraštovaizdžio nuotraukų atspaudais įkvėptos Lenkijos miškų faunos ir floros
Nuotr. - iš prekių ženklų archyvų
2009-aisiais įmonę „Culoyon“ Paryžiuje įkūrusios japonų juvelyrės Yoshiko Parise savitam stiliui nemenką įtaką yra padarę gamtos stebuklai. Menininkės papuošalai galbūt nebūtų tokie rafinuoti, poetiški, unikalūs, įdomūs, jei ne kačių, triušių, šunų, lapių, šikšnosparnių, drugelių, augalų, vandens gyvūnų motyvai...

Japonų juvelyrės Yoshiko Parise įkvėpimo šaltiniai – gyvoji ir negyvoji gamta
Nuotr. - iš prekių ženklų archyvų
Apskritai šios vasaros ir rudens drabužiai, aksesuarai, interjero detalės primena spalvingą Nojaus arką: vyrauja laukinės gėlės, augalai, egzotinės Afrikos savanos, šiaurės miškų žvėrys, mieli fermų gyvūnai, paukščiai, vabzdžiai... Romantiška, linksma odė gamtai.

Drugių, vabalų, paukščių mylėtojai puošiasi šilkinėmis dizainerės Astrid Sarkissian subtilių gotikinių raštų skraistėmis
Nuotr. - iš prekių ženklų archyvų
Užtat sunkūs laikai atėjo skėriams, kirminams ir kitiems vabalams. Juos ragauti yra paskutinė kulinarinių eksperimentų mada. 2013-aisiais Normandijoje įsteigta įmonė „Jimini's“ siūlo įvairiais prieskoniais pagardintus svirplius, miltinius kirminus. Be jokių konservantų! Šiomis užkandėlėmis rekomenduojama keisti įprastus riešutus, alyvuoges, bulvių traškučius ir visa užgerti vynu.

Normandijos įmonė „Jimini's“ siūlo svirplių, miltinių kirminų užkandėlėmis keisti riešutus, alyvuoges, bulvių traškučius
Nuotr. - iš prekių ženklų archyvų
Pasaulyje yra daugiau nei 1900 valgomų vabzdžių rūšių, jų patiekalais maitinasi per 2 mlrd. žmonių Azijoje, Afrikoje ir Lotynų Amerikoje. Kadangi gyventojų pasaulyje smarkiai daugėja, būtina rasti maisto alternatyvą, tad baltymų ir omega 3 bei 6 riebalų rūgščių natūraliai turintys vabzdžiai yra puikus sprendimas. Kodėl gi nepabandžius ir mums, einantiems iš proto dėl etiškų, gamtą tausojančių koncepcijų?

Normandijos įmonė „Jimini's“ siūlo svirplių, miltinių kirminų užkandėlėmis keisti riešutus, alyvuoges, bulvių traškučius
Nuotr. - iš prekių ženklų archyvų
Pagalvoju, kad kartais šia žaliąja epidemija maskuojamas ekonominės krizės sukeltas masinis skurdas. Vyraujanti laukinės gamtos ir gyvūnijos tema atskleidžia svarbiausią tendenciją – įgimtas išlikimo instinktas verčia mus tapti kūrybingus ir apsukrius. Ekologiškas verslas darosi ypač pelningas ir perspektyvus, tad šiais laikais tarpsta net ir kvailiausios mintys.

Skaitykite Moteris.lt naujienas ir savo išmaniajame telefone. Parsisiųsti programėles: „iPhone“; „Android“. Sekite mūsų naujienas ir Facebooke!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis