Nauji faktai Dianos istorijoje - princesė buvo tiesiog pasileidusi moteris?

Viena garsiausių pasaulio moterų pati save įstūmė į ankstyvą kapo duobę, vien mėgindama paerzinti Britanijos karalienę.

Kalbant apie princesę Dianą, 1997 metais žuvusią per autokatastrofą Paryžiuje, atrodo, kad 16 metų trunkančio gedulo dar nepakanka, norint ją pavaizduoti kitokiame nei Pelenės vaidmenyje. Oliverio Hirschbiegelio filmas „Diana“, pasakojantis apie paskutinius princesės metus ir vaizduojantis ją kaip vienišą ir nuobodžiaujančią moterį, šokinėjančią nuo vieno meilužio prie kito, sulaukė vieningos kritikos.

Scanpix
Štai kokiais atsiliepimais mirgėjo britų laikraščiai: „ypatingai bjauru“ („The Telegraph“), „pigu ir niūru“ („The Mirror“), „vargiai įtikima... blanku ir lėkšta... tai sukels nelinksmą juoką“ („The Independent“). „Vienas prasčiausių britų filmo pastarųjų laikų istorijoje“, - pažymėjo „The Holywood Reporter“.

Didžiosios Britanijos laikraščiai, tikėdamiesi padidinti smunkančius savo tiražų pardavimus, akylai stebi, ką mano jų skaitytojai rojalistai, tačiau „Diana“ buvo taip išpeikta, jog čia tikrai suveikė kažkas kita, rašo mag.newsweek.com. Ar britai vis dar neigia tikrąją Širdžių karalienę?

Faktas tas, kad O. Hirschbiegelis britų žiūrovams parodė pernelyg daug tikrosios tiesos, susijusios su šia tuščia gražuole. Ją pasaulis įsimylėjo dar 1981 metais, kai per pasaką primenančias vestuves ji ištekėjo už princo Charleso.

Sužadėtuvės, 1981-ieji
Scanpix
Kai Diana su Charlesu išsiskyrė (dėl to, kad jos pačios teigimu, „šioje santuokoje buvo trys asmenys“), britai pavertė Dianą kankine ir kiekvienos sutuoktinio apgaudinėjamos moters šventąja globėja. Diana buvo regima kaip superauka, kaip pavyzdys, jog meilė gali įskaudinti net turtingas, gražias ir privilegijuotas moteris.

16-ųjų mirties metinių proga gėlės žūties vietoje
Scanpix
Tačiau tikrovėje viskas buvo kiek kitaip. Užuot po skyrybų pasitraukusi į privatų gyvenimą, įsimylėjusi ir ištekėjusi antrą kartą, Diana pasuko beatodairiško keršto keliu. Ji manė, kad Vindzorų giminė ją apgavo, įkalbėdama ištekėti už Charleso, nors ir žinojo, kad jis yra giliai įsimylėjęs Camillą Parker - Bowles. Ši moteris pasirinko kitą vyrą, kai dėl skaistumo stokos prarado galimybę tapti būsima Anglijos karaliene.

Scanpix
Diana, kurios išsilavinimo stoką maskavo gudrus protas, pasitelkė meilės ir neapykantos santykius su spauda, siekdama pradėti pagiežingą kampaniją prieš savo buvusį sutuoktinį, jo šeimą ir Bakingamo rūmų dvariškius, kurie, suprantama, ją vertino neigiamai.

Diana su princais Williamu ir Hariu
Scanpix
Jos meilės romanai su širdies chirurgu pakistaniečiu Hasnatu Khanu, o vėliau su egiptiečiu Dodi Fayedu (prabangios parduotuvės „Harrod`s“ savininko sūnumi mergišiumi) turėjo pažeminti įtakingą šalies instituciją, kuri, jos įsitikinimu, pasinaudojo jos naivumu. Kerštas yra toks patiekalas, kurį geriausia patiekti šaltą, ir Diana ištraukė jį tiesiai iš šaldiklio.

Princo Čarlzo ir princesės Dianos bučinys buvo lyginamas su princo Williamo ir hercogienės Keitės bučiniu
Scanpix
Diana manė, kad dauguma jos gerbėjų prarijo pramanytą kabliuką, jog princesė romantiškoje monarchijos muilo operoje (kuri iš pradžių virto farsu, o vėliau tragedija) atliko nekaltą vaidmenį. O. Hirschbiegelis dar gana švelniai pavaizdavo Dianą kaip manipuliuojančią, piktdžiugišką vyrų žudikę. Artėjant filmo pabaigai tai tampa akivaizdu: nors iš pradžių atrodė, kad Diana kenčia nuo paparacų persekiojimo, ji pati jiems praneša, kur lankysis.

Scanpix
Antai kaip ir nuotraukos, kuriose ji glamonėjasi su savo naujausiu mylimuoju (kad šokas būtų didesnis, du garsiausi jos meilužiai buvo musulmonai), patekdavo į pirmuosius laikraščių puslapius, suerzindamos princą Charlesą, karalienę Elžbietą ir britų aukštuomenę. Laikraščio redaktoriaus darbas Londone praėjusio amžiaus 10-ajame dešimtmetyje reiškė tai, kad turėsi vakarieniauti su Diana ir būsi vaišinamas naujausiomis apkalbomis apie jos buvusį sutuoktinį.

Sustikimas su tinklinio žaidėjais
Scanpix
O. Hirschbiegelis jau yra sukūręs filmą apie lėkštą, neišsilavinusią, bet charizmatišką visuomenės figūrą, kuri apkvailino patiklią tautą. Tai filmas „Downfall“ („Trečiojo Reicho žlugimas“), pasakojantis apie paskutines Adolfo Hitlerio dienas jo bunkeryje Berlyne. Bruno Ganzo tobulai įkūnytas fiureris, atsidūręs ties pamišimo riba, tapo modeliu kiekvienam „YouTube“ įrašui apie paranojiškus lyderius, kurie kaltina visus kitus, išskyrus save. Režisierius turėjo įsivaizduoti, kad jo paskutinių Dianos dienų interpretacija nebus tokia kontroversiška.

Naomi Watts ir Diana
Scanpix
Taip, tiesa, kad Naomi Watts nepanaši į Dianą. Tačiau kas į ją panašus? Tiesa ir tai, jog kai kurios „Dianos“ scenarijaus vietos yra nuobodžios. Tačiau tai būdinga beveik visiems biografiniams filmams. Tačiau O. Hirschbiegelis išryškina platesnę ir svarbesnę tiesą apie Dianą, kurią mažai kas stengėsi akcentuoti. Dianos mitas (kaip ir Kennedy mitas) padeda gyvuoti vietinei industrijai. Didžiausia laimėtoja yra Didžiosios Britanijos spauda, kuri atkakliai gina Dianos pjedestalą nuo tų, kurie kėsinasi ją nuversti.

Nuotrauka prieš pat katastrofą
Scanpix
Norėdami padidinti pardavimų tiražus, britų redaktoriai toliau žarsto visuotinai žinomą išmintį apie Dianą. Jie žino, kad nepaliaudami skleisti nesąmones savo skaitytojams, daro meškos paslaugą turinio tikslumui bei Didžiosios Britanijos karališkajai šeimai. Tačiau pataikauti yra kur kas lengviau, negu jautriems ir sentimentaliems skaitytojams pareikšti, kad jų gražioji didvyrė tebuvo vyrus išnaudojusi pasileidėlė. Pasakai apie nuogą karalių tai suteikia absurdiškumo aspektų.

Taip atrodė automobilis po autoavarijos
Scanpix
Susiviliojusi kerinčio ir patogaus gyvenimo perspektyva, Diana į karališkąją šeimą nutekėjo plačiai atmerktomis akimis. Kai Dianą pražudė neblaivus jos meilužio vairuotojas, jos brolis ir seserys kaltino karalienę Elžbietą, tačiau patys neatkalbėjo jos nuo savanoriško įsikalinimo gerbtinoje šalies institucijoje. Tačiau princesė pasielgė kaip ir motina Frances, kuri ištekėjo už Altorpo vikonto bei 8-ojo grafo Edwardo Spencerio ir gyveno rūmuose, kol nepabėgo su vedusiu vieno tapetų verslo paveldėtoju, kai Dianai buvo 8-eri. Savo ruožtu Diena viską metė, kai tik pamatė, jog naujosios jos pareigos reiškia nuolatinę blaivybę ir sunkų darbą, už kurį niekas nedėkoja.

17-metė Diana Spencers
Scanpix
Kai viskas pasisuko bloga linkme, Diana per vieną interviu išsitarė per vėlai supratusi tiesą: „Santuoka yra puiki institucija. Tačiau kas nori gyventi institucijoje?“. Vieną dieną kažkas papasakos nelaimingą istoriją apie išlepintą mergaitę, kuri tapo viena garsiausių pasaulio moterų, bet pati save įstūmė į ankstyvą kapo duobę, vien mėgindama paerzinti Anglijos karalienę.
Scanpix

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis