Žolininkė A. Karaliūnaitė: ši gėlė – ir nuo vėžio, ir nuo senatvės, ir nuo viršsvorio

 (67)
Ši ryški gėlė – meilenis (amarilis) – ne be reikalo meilenis dar vadinamas riterių žvaigžde. Tai augalas, galintis kantriai laukti savo žydėjimo.
Adelė Karaliūnaitė, kadras iš filmo "Žalumose"
© Organizatorių archyvas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Amarilis - Meilenis – Hyppeastrum

Gali būti, kad į Europą atkeliavo kryžiaus žygių į Šventąją žemę metu, kai namo grįžtantys riteriai pargabeno savo mylimosiosms šio augalo svogūnėlių, o šie išskleidė savo nuostabius žiedus. Gali būti, kad jau tais laikais iš meilenio svogūnėlio buvo gaminami vaistai vyrų lytinei galiai stiprinti. Dėl svogūnėlyje esančių agliutininų, hydrochinono, krakmolo, gleivinių medžiagų, sugebančių skaidyti angliavandenius, meilenio svogunėlio milteliai turi antibakterinių, priešvirusinių, medžiagų apykaitą reguliuojančių savybių.

Šiuolaikiniai mokslininkai, ieškodami augalų, veikiančių vėžinių auglių lasteles, meilenio svogūnėlyje rado glykanų proteogliukanų ir glykoproteidų, kurie stipriai veikia virusinės kilmės auglius – gimdos kaklelio, gerklų, net prostatos. Ruošiant vaistukus iš meilenio svogūnėlio namų sąlygomis, reikia žinoti, kad augalas yra nuodingas. Svogūnėlis turi būti ramybės būklėje, ilgesnį laiką nelaistytas, o geriausiai rudenį iškastas ir padžiovintas.

Svogūnėlį sumalti mėsmale, padžiovinti ant balto popieriaus šiltoje vėdinamoje vietoje. Kai gerai sudžius, sumalti kavamale. Miltelius laikyti sandariame stiklainyje. Būtinai užrašyti, kas stiklainyje laikoma. Ruošiant vaistukus, būtina tiksliai laikytis nurodytų miltelių svorio kiekių ir jų nedidinti.

Žolininkė A. Karaliūnaitė: ši gėlė – ir nuo vėžio, ir nuo senatvės, ir nuo viršsvorio
© Fotolia

* 20 g meilenio svogūnėlio miltelių užpilti 200 ml degtinės. Laikyti tamsioje vietoje 10 dienų, kartais suplakant. Nukošti. Gerti po 10 lašų 2 kartus per dieną esant prostatos išvešėjimui, kiaušidžių cistoms, limfotakos sutrikimams, ypač po limfinių mazgų pašalinimo operacijų. Išgerti visą paruoštą kiekį be pertraukų. Kartoti galima po mėnesio.

* 30 g meilenio svogūnėlio miltelių pavirti su 350 g GI sviesto ant labai silpnos ugnies 10 min. Nukošti. Laikyti šaldytuve, stikliniame sandariame inde. Sučiulpti po arbatinį šaukštelį tepaliuko 2 kartus per dieną po valgio esant augliukams burnos ertmėje, gerklose, stemplėje, ant balso stygų. Naudoti ne mažiau kaip 30 dienų. Pakartoti galima po mėnesio, o jei organizmas gerai priima, ir auglys yra piktybinis, galima vartoti be pertraukų. Tepaliuku galima tepti apyvarpę, tarpvietę, kirkšnis esant prostatos uždegimui, varpos galvutės jautrumui, šlapimkanalio infekcijai.

Šį tepaliuką galima naudoti kaip naktinį kremą odai drėkinti. Jei oda po skutimosi jautri, sausėjanti, šerpetoja, galima nedideliu kiekiu patepti už ausų, į šnerves. Kadangi proteogliukanai prijungia daug vandens molekulių ir užpildo tarpląstelinius tarpus, tai labai palankiai veikia odą, palygina raukšles, stangrina ir šiek tiek balina pigmentines dėmes. Hydrochinonai neleidžia lastelėms senti, gerina viduląstelinę medžiagų apykaitą.

* 3 g meilenio svogūnėlio miltelių užplikyti termose 3 stiklinėmis (600 ml) kiek praaušinto virinto vandens ir leisti pritraukti 20 min. Nukošti. Gerti po 0,5 stiklinės 3 kartus per dieną 20 min prieš valgį pirmas 3 dienas, o jei organizmas gerai priima, toliau po stiklinę 3 kartus per dieną 20 min prieš valgį. Jei gerai veiks, gal visiškai nenorėsite valgyti, o energijos užteks, nes bus skatinamas jūsų sukauptų riebalų skilimas ir sunaudojimas organizmo energetiniams poreikiams patenkinti. Taip atsikratysite nereikalingų riebalų ir celiulito.

Žolininkė A. Karaliūnaitė: ši gėlė – ir nuo vėžio, ir nuo senatvės, ir nuo viršsvorio
© Fotolia

Be to, proteogliukanai ir hydrochinonai dalyvauja kalcio, magnio ir kitų druskų apykaitoje, todėl skatina jų atsidėjimą kauliniame ir dantų audinyje, bet neleidžia kauptis ant kraujagyslių sienelių bei sąnariniame skystyje. Būtinai reikia stebėti savo organizmą, kaip priims šio augalo preparatus, per dieną išgerti ne mažiau kaip 2 litrus vandens. Badauti galima ilgesnį laiką, valgyti tada, kai pajausite alkio jausmą. Geriausia valgyti liesos mėsytės, virtų daržovių, o angliavandenių turinčius vaisius ir sultis vartoti ribotai, kol grįšite prie normalaus maitinimosi režimo. Kadangi riebalai vienodai tirpinami visame organizme, nekyla pavojus atsirasti odos klostėms.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ko nežinojome apie vaikščiojimą basomis – kaip tai veikia mūsų sveikatą? (6)

Vaikščioti basomis – retas malonumas ir netgi savotiška modernaus gyvenimo prabanga. Norintiesiems sustiprinti sveikatą ir bent trumpam išvaduoti savo pėdas iš batų kalėjimo – basakojų takai.

Menopauzė: kokių pokyčių tikėtis ir kaip juos palengvinti?

Menopauzė moterims neretai kelia nerimą. Ji siejama ne vien tik su fiziologiniais, bet taip pat ir su psichologiniais požymiais, kurie pasireiškia šiuo gyveimo periodu.

Per 10 minučių: šie pratimai greitai sugrąžins jums pageidaujamas kūno linijas (1)

Treniruotė, kurios neįmanoma atidėti vėlesniam laikui. Nors šiais metais vasara neskubėjo atvykti pas mus, o saldumynų virtuvėje buvo galima rasti dažniau, nei norėtume, vis tik pats laikas skirti laiko sau ir nustoti kūrus pasiteisinimus.

Žolininkė ir profesorius patarė, kaip susidžiovinti uogas

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Mitybos specialistė: nė viena mitybos teorija nėra tobula – kaip iš kiekvienos paimti tai, kas geriausia (4)

Ko tik nedarėme bandydami maitintis sveikiau – pirkome ekologiškus produktus, atsisakėme mėsos, pieno ir kiaušinių, vėliau – miltų ir cukraus, liovėmės maistą kepti ir virti, bet ar dėl to tikrai tapome sveikesni? Maisto technologė Raminta Bogušienė sako, kad nė viena mitybos teorija nėra tobula, ir siūlo iš kiekvienos paimti tai, kas geriausia.

Osteopatas V. Jankauskas: įdomu tai, kad ne visada skauda tą vietą, kuri yra problemiška (10)

Masažai gali daug – atpalaiduoti įtemptus raumenis, sumažinti skausmus, suteikti malonumo. Osteopatas Vytenis Jankauskas sako, kad rankomis galima padaryti dar daugiau – pagerinti laikyseną, suaktyvinti vidaus organų veiklą ar net išgydyti žvairumą.

Tik viena šio gėrimo skardinė per dieną gali padidinti tikimybę patirti insultą (7)

Tai plačiai žinoma tiesa, kad gerti gazuotus gėrimus yra nesveika. Bet ar žinojote, kad tai dar ir gali būti pavojinga jūsų sveikatai?

Mitybos specialistė: maisto derinimas tėra mitas! (6)

Netikėtos mitybos specialistų pastabos apie maisto derinimo svarbą.

Specialistai įspėja: netinkamai apdorotas maistas gali baigtis mirtimi!

Liepos mėnesį nuo listeriozės Lietuvoje mirė du asmenys.

Kaip gyvybinę energiją či panaudoti savo sveikatai gerinti? (6)

Švariausia iš visų energijos šaltinių – gyvybinė energija či. Kaip šią nematomą gamtos jėgą panaudoti savo sveikatos reikmėms, pasakoja Vilniaus universiteto Konfucijaus instituto darbuotojas Liang'as Wenming'as (30 m.).