Vieno pratimo testas: sužinokite, kiek jums liko gyventi

 (51)
Mus dažnai, ypač senstant, kankina klausimas: kiek dar liko metų gyventi? Gydytojas iš Brazilijos Klaudijus Gilas Araucho (Claudio Gil Araujo) sugalvojo paprastą testą, kurį galite atlikti tiesiog namuose per kelias sekundes ir apytikriai sužinoti, kiek gi metų jums liko gyventi.
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

K. G. Araucho šį testą sugalvojo pastebėjęs, kad daugelis jo pacientų, ypač vyresnio amžiaus, sunkiai atlieka paprastus pusiausvyros ir trupučio jėgos reikalaujančius veiksmus, pavyzdžiui, kai reikia ką nors pakelti nuo žemės ar atsistoti nuo kėdės. Kadangi žinoma, jog pusiausvyros ir kūno valdymo problemos didina pavojingų nukritimų bei nelaimingų atsitikimų riziką ir gali pabloginti širdies ir kraujagyslių būklę, gydytojas ėmė svarstyti, ar paciento lankstumo, pusiausvyros ir jėgos rodikliai galėtų būti pritaikyti gyvenimo trukmei matuoti.

Jo sumanymas paremtas idėja, kad pacientai gali būti labiau motyvuoti pagerinti savo sveikatos būklę, turėdami paprastesnį būdą stebėti, kaip valdo savo kūną. Pacientui tiesiog liepus pagerinti sportinę formą, vargu ar jis pakeistų savo elgesį. Kita vertus, argumentas „Pagerink sveikatos būklę arba po penkerių metų mirsi“ tikrai privers suklusti.

Žinoma, testas taip pat turėjo būti nesudėtingas. Jei jam atlikti reikėtų brangios įrangos ar matavimo prietaisų, daug mažiau žmonių galėtų jį išmėginti. Taigi K G. Araucho su bendradarbiais sukūrė atsisėdimo ir atsistojimo testą (AAT). Nereikia jokios įrangos, o užtruksite vos kelias sekundes.

Tiesą sakant, galite nors ir dabar pasikviesti bičiulį ir atlikti testą drauge. Paprastas piešinukas, gali padėti geriau suprasti, ką reikia daryti. Rekomenduojama dėvėti laisvus ar patogius drabužius.

Pradėkime. Atsistokite tiesiai kambario viduryje. Neprisilaikydami rankomis palengva pritūpkite kryžiuodami kojas ir atsisėskite. Kai galėsite, pamėginkite vėl atsistoti neprisilaikydami rankomis.

Testas vertinamas balais nuo 1 iki 10 (5 balai už atsisėdimą ir dar 5 balai už atsistojimą). Kiekvieną kartą pasirėmę ranka ar keliu, atimkite vieną balą iš 10 galimų. Kiekvieną kartą praradę pusiausvyrą ar susvyravę – atimkite pusę balo.

Šis testas iš pirmo žvilgsnio neatrodo ypatingas, tačiau K. G. Araucho išsiaiškino, kad jis gali apskaičiuoti gyvenimo trukmę nepaprastai tiksliai. Išbandęs šį testą su daugiau nei 2 000 pacientų, kurių amžius svyravo nuo 51 iki 80 metų, gydytojas nustatė, kad žmonės, surinkę mažiau nei 8 balus, turėjo dvigubai didesnę tikimybę mirti per ateinančius šešerius metus. Surinkusieji tris ar mažiau balų – penkis kartus didesnę tikimybę mirti tuo pačiu laikotarpiu. Apskritai, kiekvienas surinktas balas sumažina mirtingumą 21 proc.

K. G. Araucho tyrimą atliko tik su vyresniais nei 50 metų pacientais, todėl jaunesniems žmonėms minėtieji testo rezultatai netinka. Tačiau, nepaisant amžiaus, šis testas yra naudingas vertinant savo sveikatos būklę. Jei esate jaunesni nei 50-ies ir susiduriate su sunkumais atlikdami testą, galbūt padarysite išvadas ir imsitės veiksmų. Geroji naujiena yra ta, kad kuo jaunesni este, tuo daugiau laiko turite pagerinti savo sveikatą.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Veido odos senėjimas – ką svarbu žinoti, norint tinkamai pasirūpinti savo veidu

Nuolat besikeičiantį veidą matome veidrodyje kasdien, tačiau dažnai kyla klausimų kaip tą vaizdą interpretuoti, kada griebtis kremų, pažymėtų „Anti-age“ fraze, o kada nepatinkančias raukšleles jau patikėti plastikos chirurgui.

Psichologė A. Mockienė: yra 4 būdai, padėsiantys išbristi iš depresijos be vaistų (9)

Depresijos gydymas tik vaistais – tai pasodinimas į valtį be irklų: žmogus bus saugus iki pirmos „audros“.

Atsisakius vos vieno produkto ėmė tirpti kilogramai (11)

"Šiandien bus aštunta diena, kai gyvenu nesaldų gyvenimą", - sako Viktorija, kuri nusprendė imtis eksperimento - 30 dienų nevartoti pridėtinio cukraus ir dienoraštyje aprašyti visus potyrius (pirma dalis, antra dalis).

(Ne)saldus dienoraštis: galvos skausmas ir kiti keisti organizmo signalai (8)

„Dabar yra ketvirtoji mano diena be pridėtinio cukraus ir 4 val. ryto. Kai pagalvoji, labai simboliška. Atsikėliau su „žvyrine“ galva ir kažkokiu keistu tempimo skausmu pilve. Panašu, kad ne skrandis, nes kažkur žemiau,“ – sako 34-erių Viktorija, pradėjusi eksperimentą, kuris vadinasi „30 dienų be pridėtinio cukraus“.

Naujagimio virkštelės kamieninės ląstelės. Ar verta jas saugoti?

Inovatyvios medicinos centre įvyko diskusija apie naujagimių virkštelės kamienines ląsteles, jų saugojimą, gebėjimą gydyti dabar ir ateityje bei mokslininkų diskusijas apie tai, kas dar kol kas nežinoma.

3 vaikų mama Orinta: gražų kūną gali turėti kiekviena moteris (10)

Orinta Donėlė, namie prižiūrinti tris judrius mažus berniukus, neslepia – būna, ir jai stinga laiko suplanuotiems reikalams. Tačiau moteris tikina, kad susikoncentravus tik į tikrai būtinus darbus, laiko lieka ir vaikams, ir sportui, ir darbui.

(Ne)saldus dienoraštis: 30 dienų be pridėtinio cukraus (I dalis) (3)

Sveiki, mano vardas Viktorija, man 34-eri ir aš esu priklausoma nuo cukraus.

Žolininkė J. Balvočiūtė: žolelių arbatos ir nervus ramina, ir nuo vėžio gydo

Arbata – kaip mylinti širdis. Ryte – tonizuoja, vidurdienį – gaivina, o vakare – atstato fizinę ir emocinę pusiausvyrą. Ne veltui arbatos receptai yra žinomi tūkstančius metų, o dėl prekybos ja įtakų zonų į karą yra pakilusi ne viena imperija.

Sąnarių ligos vis labiau jaunėja: kaip jų išvengti?

Įprasta manyti, kad sąnarių ligos vargina tik vyresnio amžiaus žmones. Visgi ši nuostata klaidinga. Dėl nejudraus gyvenimo būdo ar, atvirkščiai, pernelyg intensyvaus sportinio krūvio, netinkamai atliekamų pratimų, prastos mitybos, žalingų įpročių, pavyzdžiui, rūkymo, ar nekontroliuojamo viršsvorio uždegiminės sąnarių ligos jaunesnio amžiaus žmones užklumpa net dažniau nei senjorus, pastebi specialistai.