Vieno pratimo testas: sužinokite, kiek jums liko gyventi

 (51)
Mus dažnai, ypač senstant, kankina klausimas: kiek dar liko metų gyventi? Gydytojas iš Brazilijos Klaudijus Gilas Araucho (Claudio Gil Araujo) sugalvojo paprastą testą, kurį galite atlikti tiesiog namuose per kelias sekundes ir apytikriai sužinoti, kiek gi metų jums liko gyventi.
Vieno pratimo testas: sužinokite, kiek jums liko gyventi
© Fotolia nuotr.

K. G. Araucho šį testą sugalvojo pastebėjęs, kad daugelis jo pacientų, ypač vyresnio amžiaus, sunkiai atlieka paprastus pusiausvyros ir trupučio jėgos reikalaujančius veiksmus, pavyzdžiui, kai reikia ką nors pakelti nuo žemės ar atsistoti nuo kėdės. Kadangi žinoma, jog pusiausvyros ir kūno valdymo problemos didina pavojingų nukritimų bei nelaimingų atsitikimų riziką ir gali pabloginti širdies ir kraujagyslių būklę, gydytojas ėmė svarstyti, ar paciento lankstumo, pusiausvyros ir jėgos rodikliai galėtų būti pritaikyti gyvenimo trukmei matuoti.

Jo sumanymas paremtas idėja, kad pacientai gali būti labiau motyvuoti pagerinti savo sveikatos būklę, turėdami paprastesnį būdą stebėti, kaip valdo savo kūną. Pacientui tiesiog liepus pagerinti sportinę formą, vargu ar jis pakeistų savo elgesį. Kita vertus, argumentas „Pagerink sveikatos būklę arba po penkerių metų mirsi“ tikrai privers suklusti.

Žinoma, testas taip pat turėjo būti nesudėtingas. Jei jam atlikti reikėtų brangios įrangos ar matavimo prietaisų, daug mažiau žmonių galėtų jį išmėginti. Taigi K G. Araucho su bendradarbiais sukūrė atsisėdimo ir atsistojimo testą (AAT). Nereikia jokios įrangos, o užtruksite vos kelias sekundes.

Tiesą sakant, galite nors ir dabar pasikviesti bičiulį ir atlikti testą drauge. Paprastas piešinukas, gali padėti geriau suprasti, ką reikia daryti. Rekomenduojama dėvėti laisvus ar patogius drabužius.

Pradėkime. Atsistokite tiesiai kambario viduryje. Neprisilaikydami rankomis palengva pritūpkite kryžiuodami kojas ir atsisėskite. Kai galėsite, pamėginkite vėl atsistoti neprisilaikydami rankomis.

Testas vertinamas balais nuo 1 iki 10 (5 balai už atsisėdimą ir dar 5 balai už atsistojimą). Kiekvieną kartą pasirėmę ranka ar keliu, atimkite vieną balą iš 10 galimų. Kiekvieną kartą praradę pusiausvyrą ar susvyravę – atimkite pusę balo.

Šis testas iš pirmo žvilgsnio neatrodo ypatingas, tačiau K. G. Araucho išsiaiškino, kad jis gali apskaičiuoti gyvenimo trukmę nepaprastai tiksliai. Išbandęs šį testą su daugiau nei 2 000 pacientų, kurių amžius svyravo nuo 51 iki 80 metų, gydytojas nustatė, kad žmonės, surinkę mažiau nei 8 balus, turėjo dvigubai didesnę tikimybę mirti per ateinančius šešerius metus. Surinkusieji tris ar mažiau balų – penkis kartus didesnę tikimybę mirti tuo pačiu laikotarpiu. Apskritai, kiekvienas surinktas balas sumažina mirtingumą 21 proc.

K. G. Araucho tyrimą atliko tik su vyresniais nei 50 metų pacientais, todėl jaunesniems žmonėms minėtieji testo rezultatai netinka. Tačiau, nepaisant amžiaus, šis testas yra naudingas vertinant savo sveikatos būklę. Jei esate jaunesni nei 50-ies ir susiduriate su sunkumais atlikdami testą, galbūt padarysite išvadas ir imsitės veiksmų. Geroji naujiena yra ta, kad kuo jaunesni este, tuo daugiau laiko turite pagerinti savo sveikatą.

medguru.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikata

Kaip sudeginti 1 tūkst. kalorijų tvarkant namus? (1)

Besidarbuodamos siurbliu darykite pritūpimus, šveisdamos nešvarius paviršius darykite lentos pratimą, o vejos dailinimą paverskite tikra kardiotreniruote.

10 MIN MANKŠTA, efektingesnė už valandą treniruoklių salėje (10)

Neturite laiko ar noro leisti ilgų valandų sporto salėje? Šie patarimai kaip tik jums. Remiantis neseniai atlikto tyrimo rezultatais, trumpų, bet intensyvių mankštų nauda ne ką mažesnė už ilgai trunkančias tradicines treniruotes. Štai ypatingai paprastos 60 sekundžių trukmės treniruotės, padėsiančios siekti tobulų formų net ir labiausiai skubančioms šių laikų moterims.

20 priežasčių, kodėl svoris nekrenta (5)

Kai bandote mesti svorį, organizmas kovoja su tuo. Net jei iš pradžių svoris krito labai lengvai, ateina momentai kai numesti darosi vis sunkiau. Lieknėjimo ir sveikatingumo centras pristato 20 dažniausiai pasitaikančių priežasčių, kodėl svoris nekrenta.

Kiek sveria princesės: kuriai reikia numesti, o kuriai priaugti svorio? (27)

Šį kartą princesėmis pavadinome jaunas, žymias moteris, kurios ateityje bus karalienėmis ar visai neseniai tokiomis tapo.

Nori tobulo mitybos plano? (2)

Neretai sulaukiu žinučių su klausimu: „ar sudarinėjate mitybos planus?“

Ką reikia žinoti perkant kruopas?

Daugelis žinote, kad maisto produktų įvairumas yra vienas iš svarbiausių sveikatai palankios mitybos sąlygų, o grūdai – maisto raciono pagrindas.

Kaip pradėti sportuoti? (1)

Sporto klubų reklamos rėkia, kad pradėti reikėjo jau vakar arba blogiausiu atveju – reikia šiandien. Tai man tikriausiai jau per vėlu?

Obuolių actas: nauda ir grožiui, ir sveikatai (7)

Teigiama, kad dar 400 metais prieš mūsų erą Hipokratas ligonius gydė actu. Nors XXI amžiuje acto nauda yra kiek primiršta, tačiau specialistai teigia, kad obuolių actas gali būti puikus grožio ir sveikatos eliksyras. Obuolių actas turi antiseptinių savybių, gali padėti mažinti uždegimą ir gydyti grybelį. Obuolių acto panaudojimo būdai gali būti labai įvairūs, taigi, kuo obuolių actas gali būti naudingas?

Pienligė: požymiai, priežastys, gydymas ir prevencija (4)

Yra ligų, apie kurias kalbėti labai nepatogu, tačiau gydyti – būtina. Pienligė yra viena jų ir statistikos duomenys rodo, kad net trys ketvirtadaliai viso pasaulio moterų bent kartą yra susidūrusios su šia liga.

Ryžių dieta – jei norite greitai numesti svorio. MENIU! (3)

Ne paslaptis, kad prieš svarbius įvykius vienu didžiausiu galvos skausmu tampa keli nereikalingi kilogramai, kurie verčia jaudintis, kaip atrodysite su nauja suknele ar kostiumu didelėje šventėje, ką kolegos pamanys, kai kartu kaitinsitės pirtelėje. Kai laiko nėra, o siekiai dideli, griebiamės įvairiausių dietų.

Dailiam pilvukui – kalanetikos pratimai

Pilvuko linijos – amžinas mūsų rūpestis... Dažnai moteriai tai sritis, patirianti ekstremalų išbandymą – nėštumą. Po jo, jei gamta stebuklingai neapdovanojo, paprastai jis nebe toks stangrus, nebe taip klauso pratimų ar dietų. Ką daryti?! – klausia mamos.

Intymioji zona: apie ką moterys gėdijasi atvirauti net plastikos chirurgui? (11)

Tyrimai rodo, jog beveik kas antra moteris kompleksuoja šviesoje nusirengti prieš savo antrąją pusę. Celiulitas, papildomi kilogramai ar nauji spuogeliai vienas niekis palyginti su kur kas intymesnėmis problemomis – per didelėmis ar asimetriškomis lytinėmis lūpomis.

Gydytoja: kokie vaisių ir uogų kokteiliai tukina, o kokie – ne (3)

Atėjus vasarai vis nekantriau dairomės į turgaus prekystalius – kada juos nuguls taip lauktos šviežios uogos ir vaisiai. Deja, tačiau nesusimąstome, kad šie, nors natūralūs ir sveiki produktai, vis dėlto turi be galo daug fruktozės, su kuria organizmui tenka susidoroti.

Arbūzų dieta: iki 7 kilogramų per 5 dienas (6)

Ir vėl galvojate apie dietą? Mąstote, ar numesti kilogramai verti vienos – dviejų savaičių neskanaus maisto ir alkio? Neverta rinktis – turime Jums skanų pasiūlymą, tai – arbūzų dieta.

Organizmo valymas namuose. Druskos tirpalo receptas + jogos pratimai

Pasak medikų, dauguma net su žarnynu nesusijusių ligų išsivysto dėl žarnyno užterštumo, taip pat sutrikus virškinimo veiklai. Apie tai išduoda bloga savijauta, apatiškumas, galvos skausmas, įvairūs odos bėrimai, blogas burnos kvapas, antsvoris, vidurių pūtimas ir pilvo skausmas, vidurių užkietėjimas ir daugybė kitų nemalonių simptomų. Kartais geriausia pagalba esant tokiai situacijai – žarnyno valymas.