Treneris pataria: kaip lieknėti, kad kūnas išliktų stangrus?

Pavasarį ypač daug informacijos apie tai, kaip atsikratyti vieno ar kito kilogramo, bet mažiau kalbama apie tuos žmones, kuriems reikia atsikratyti 30-40 kilogramų.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Apie tai, kaip atsikratyti didelio antsvorio neprarandant kūno stangrumo ir neprisidarant daugiau žalos nei naudos, pasakoja sporto ir mitybos profesionalas Paulius Ratkevičius.

Treneris pataria: kaip lieknėti, kad kūnas išliktų stangrus?
© Asmeninis archyvas

Pauliau, ar esate praktikoje turėjęs tokių atvejų, kai klientas turi atsikratyti 20, 30 ar netgi 40 kg? Ar svoriui nukritus nevargina odos perteklius?

Esu susidūręs su ne vienu atveju, kai klientas nori atsikratyti 30-ties ar daugiau kilogramų. Vieno iš klientų rezultatus galite pamatyti nuotraukoje. Šiuo atveju labai svarbūs psichologiniai aspektai.

Žmogus, turintis didelį viršsvorį ir pagaliau suėmęs save į rankas, visų prima susiduria su pakankamai greitu svorio kritimu, kas labai džiugina. Pirmąsias pora savaičių atsikratoma po 2-3 kg per savaitę, tad visuomet akcentuoju, kad tokio kritimo vėliau nebus, bet tai dar nereiškia, kad formos stovi vietoje, todėl nereikia nuleisti rankų, ar išsigąsti nematant didesnių pokyčių svarstyklių langelyje.

Labai svarbu tęsti tai, ką pradėjote ir per tris mėnesius, sveikai ir sočiai maitinantis, galite atsikratyti net iki 20 kilogramų. Taip pat labai svarbu, jog metant svorį kartu spėtų trauktis ir oda, todėl nerekomenduoju imtis drastiškų dietų, kurios padės per mėnesį atsikratyti 15 kilogramų, bet jus vargins nukarusi oda, prasta nuotaika bei savijauta, ar griebtis didelių svorių sporto salėje, kurie gali sukelti fizines traumas.

Kaip tikslingai siekti rezultatų turint tokį svorį?

Turintiems didelį viršsvorį traumų tikimybė yra gerokai didesnė, tad pirmas patarimas būtų - apšilimui nesirinkti bėgimo. Bėgant yra apkraunami kelių sąnariai, o turint viršsvorio apkrova yra kur kas didesnė, tai padidina traumų riziką, tad spartus ėjimas bus kur kas geresnis pasirinkimas norint atlikti apšilimo treniruotę.

Norėdami pradėti kūno formas dailinti sporto salėje, skirkite dėmesį visam kūnui, kiekvienai raumenų grupei atlikdami po vieną pratimą, taip nenuvarginsite raumens bei sudeginsite daugiausiai kalorijų. Tačiau labai svarbu, jog norėdami pradėti dirbti su treniruokliais ar savo kūno svoriu, prieš tai pasikonsultuotumėte su kvalifikuotu treneriu, kuris supažindins su pratimų atlikimo technika bei salės inventoriumi.

Kaip rekomenduotumėte savarankiškai pradėti sveikiau maitintis ir įtraukti sportą į savo gyvenimą?

Pamirškite visas 1500 kcal ar mažesnio kaloražo dietas, kurios nėra tinkamos, jeigu sveriate 100 kilogramų ar daugiau. Tiesiog pradėkite nuo periodiško maitinimosi, pavyzdžiui, valgykite kas 3 valandas, nuolat neužkandžiaudami. Periodiškumas pagreitina medžiagų apykaitą, nuo to stipriai pagerėja mūsų energijos kiekis, bendra savijauta bei skaičiai svarstyklių stulpelyje.

Įveskite į savo racioną natūralų maistą, tokį, kaip orkaitėje kepta vištiena, lašiša ar kita žuvis, pagardinta prieskoniais, patiekiama su ryžiais bei šviežių daržovių salotomis. Jeigu norisi „nesveiko maisto“, prie kurio organizmas buvo pratęs, juo pasilepinkite kartą per savaitę, taip numalšinsite norą, stipriai nepakenkdami bendram rezultato siekimui.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Gydytojas apie sąnarių skausmus: tik neužsiimkite savigyda

Sąnarių skausmai yra dažna ne tik vyresnio, bet ir jaunesnio amžiaus žmonių problema.

V. Kurpienė: sumuštiniai gali būti ir maistingi

Jei vaikystėje girdėjote, kad avižos skirtos arkliams, pamirškite tai! Šiandien žinome, kad tai – puikus sveikatos šaltinis.

Neįgalią dukrytę auginanti Svetlana išgirdo vėžio diagnozę: likimo smūgius padeda atlaikyti ir visai nepažįstami žmonės

„Man buvo 38-eri, kai vieną gražią vasaros dieną sužinojau, kad sergu krūties vėžiu“ , – sako Svetlana Uzlova iš Kaliningrado. Krūties vėžys yra dažniausia onkologinė moterų liga visame pasaulyje, tačiau kiekvienai krūties vėžiu susirgusiai moteriai jos liga yra unikali, kiekviena turi savo istoriją.

Agnė Kulitaitė: atsisaikiusi pridėtinio cukraus pirmuosius teigiamus rezultatus pajuto kone iškart (3)

Pridėtinio cukraus atsisakiusi Agnė Kulitaitė: trys spurgos „vienu mauku“ man prilygdavo juokui.

Vaistininkė: ši liga yra labai pavojinga ir kelia rimtų komplikacijų, tačiau nemažai žmonių ją ignoruoja

Daugeliui žmonių vengiant reguliariai tikrintis kraujo spaudimą, sergamumo mastai arterine hipertenzija didėja.

Prof. R. Žaliūnas: lietuviai gyvens per 100 metų, bet tik su viena sąlyga

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) rektorius, Kardiologijos klinikos vadovas Remigijus Žaliūnas įsitikinęs, kad šiame šimtmetyje gimę lietuviai gyvens daugiau kaip 100 metų, jei bus mokomi gyventi sveikai.

Kineziterapeutės patarimai, kaip padailinti figūrą prieš vasaros sezoną

Artėjantis vasaros sezonas daugeliui tampa tikru galvos skausmu. Vieni neturi ką rengtis, nes per žiemą atsirado keletas papildomų kilogramų, kitų raumenys prarado ankstesnę formą ir nesinori atostogų prie jūros, tretiems nuo sėdimo darbo ir pernelyg mažo judėjimo šaltuoju metų laiku skauda nugarą ir kaklą.

Ar galima numesti riebalų tik nuo konkrečios kūno vietos? 10 aktualiausių klausimų trenerei

Nesvarbu, ar sportuojame pirmąsias savaites, ar kelerius metus – klausimų ir diskusijų, susijusių su sportu ir mityba, niekuomet nepritrūkstame.

Išgyvenate baimę, nerimą ir paniką? Gali būti, kad dėl to kaltas vidurių pūtimas

Tai, kad stresas sukelia virškinimo sutrikimus, žinome jau seniai. Bet būna ir atvirkščiai.

Prieš 2 metus baisią diagnozę išgirdęs vyras: viena akimi apakau per tris dienas

Išsėtinė sklerozė – tai itin sudėtinga, žiauri liga, nuo kurios Lietuvoje kenčia tūkstančiai žmonių. Visgi, kaip sako su šiuo imuninės sistemos sutrikimu kovojantis Barzdų klubo prezidentas Valdas Samkus, plačioji visuomenė apie ją žino mažai, o su ja gyvenantys dažniausiai jaučiasi nematomais.