Sieks parodyti, jog sportuoti gali bet kokio sudėjimo žmogus

Šį trečiadienį startuoja „Sportui dydis nesvarbu“ projektas, kviesiantis visus pamilti sportą, nepriklausomai nuo jų kūno dydžio, pajėgumo ar gebėjimo atlikti įvairius fizinius pratimus.
© Organizatorių archyvas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Daugumos žmonių galvose sportas turi vienintelę užduotį: sumažinti kūną. O sportuoti kviečiantys vaizdai dažniausiai sudaro įspūdį, jog sportuoti gali tik fiziškai stiprius ir raumeningus kūnus turintys žmonės.

Anot iniciatyvos „Dydis nesvarbu“ autorės Giedrės Valavičiūtės, šio „Sportui dydis nesvarbu“ projekto pagrindinis tikslas yra parodyti, jog sportuoti gali bet kokio sudėjimo žmogus. Ir svarbiausia, kad jis neturėtų gėdintis ar jaudintis, ką apie jo galimybes bei kūno vaizdą pagalvos kiti.

Sieks parodyti, jog sportuoti gali bet kokio sudėjimo žmogus
© Organizatorių archyvas

Jau birželio 14 d. „Sportui dydis nesvarbu“ startuos su bėgimo treniruote, kurią praves bėgimo klubo „Neko runners“ treneris Dalius Pavliukovičius. Vėliau projektą pratęs kalanetikos, tinklinio, šiuolaikinio šokio, dviračių, bokso, jėgos su svoriais, funkcinės rato, pratimų ant „Aquabase“ lentų vandenyje bei daugiausia mitų turinti šokio aplink stulpą treniruotės.

„Bendraudama su žmonėmis pastebėjau, kad dauguma vengia sportuoti dėl dviejų pagrindinių priežasčių: nenori tapti pajuokos objektais dėl savo kūno formų ir dėl to, kad nemokės teisingai atlikti pratimų. Bet juk aktyvi fizinė veikla – tai daug gerų emocijų suteikiantis užsiėmimas. Todėl šią vasarą įvairaus sudėjimo žmones norime pakviesti į 10 skirtingų treniruočių, kurių metu profesionalūs treneriai ne tik pristatys, bet ir stengsis paneigti mitus apie jų atstovaujamas sporto šakas," - taip paprastai projektą pristatė Giedrė Valavičiūtė.

Sieks parodyti, jog sportuoti gali bet kokio sudėjimo žmogus
© Organizatorių archyvas

Projekto sporto šakas pristatys profesionalūs treneriai. Savo profesionaliomis žiniomis apie tų šakų poveikį žmogaus kūnui pasidalins sporto medikas Kęstutis Linkus, o mitybos ypatumus sportuojančiam organizmui aptars Lietuvos sporto universiteto doktorantas, mitybos specialistas Artūras Sujeta.

„Juk svarbu, kad žmogus pasirinktų sporto šaką ne tik pagal tai, kas dabar yra madoje, bet ir suprastų, kaip ji gali paveikti jo kūną. Taip pat sporto šakas parinkom pagal tai, kad žmogus vėliau jomis galėtų mėgautis visus metus,“ - pagrindinius „Sportui dydis nesvarbu“ kriterijus įvardijo Giedrė.

„Tikiuosi, kad po šio projekto sportas pakeis savo įvaizdį į pozityvaus, linksmo, širdį ir kūną tvirtinančio užsiėmimo formą. Juk tai, kad žmogus per sportą kviečiamas tik tobulinti savo kūno linijas gali atrodyti kaip dar viena darbinė veikla ir taip jau dirbančiam žmogui. Būtent sportas yra puiki galimybė kontroliuoti arba mažinti stresą. Taip pat moksliškai įrodyta, kad sportuojantis žmogus turi daugiau pozityvumo. Tad be svorio metimo yra dar labai daug priežasčių, kodėl aktyvi fizinė veikla galėtų tapti jūsų hobiu, o ne dar vienu privalomu nuveikti darbu,“ - pastebėjimais dalinosi Giedrė.

Sieks parodyti, jog sportuoti gali bet kokio sudėjimo žmogus
© Organizatorių archyvas

Kiekvieną savaitę žmonės bus kviečiami registruotis į naują treniruotę. Tokiu būdu jie galės išbandyti net dešimt skirtingų sporto rūšių ir pasirinkti toliau treniruotis toje, kuri jiems pasirodys tinkamiausia. Tačiau kartu Giedrė kviečia besiregistruojančius nedelsti, nes dauguma treniruočių turės limituotą dalyvių skaičių. Registracijos forma skelbiama „Dydis nesvarbu“ facebook profilyje bei tinklalapyje www.dydisnesvarbu.lt.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ko nežinojome apie vaikščiojimą basomis – kaip tai veikia mūsų sveikatą? (6)

Vaikščioti basomis – retas malonumas ir netgi savotiška modernaus gyvenimo prabanga. Norintiesiems sustiprinti sveikatą ir bent trumpam išvaduoti savo pėdas iš batų kalėjimo – basakojų takai.

Menopauzė: kokių pokyčių tikėtis ir kaip juos palengvinti? (10)

Menopauzė moterims neretai kelia nerimą. Ji siejama ne vien tik su fiziologiniais, bet taip pat ir su psichologiniais požymiais, kurie pasireiškia šiuo gyveimo periodu.

Per 10 minučių: šie pratimai greitai sugrąžins jums pageidaujamas kūno linijas (1)

Treniruotė, kurios neįmanoma atidėti vėlesniam laikui. Nors šiais metais vasara neskubėjo atvykti pas mus, o saldumynų virtuvėje buvo galima rasti dažniau, nei norėtume, vis tik pats laikas skirti laiko sau ir nustoti kūrus pasiteisinimus.

Žolininkė ir profesorius patarė, kaip susidžiovinti uogas

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Mitybos specialistė: nė viena mitybos teorija nėra tobula – kaip iš kiekvienos paimti tai, kas geriausia (4)

Ko tik nedarėme bandydami maitintis sveikiau – pirkome ekologiškus produktus, atsisakėme mėsos, pieno ir kiaušinių, vėliau – miltų ir cukraus, liovėmės maistą kepti ir virti, bet ar dėl to tikrai tapome sveikesni? Maisto technologė Raminta Bogušienė sako, kad nė viena mitybos teorija nėra tobula, ir siūlo iš kiekvienos paimti tai, kas geriausia.

Osteopatas V. Jankauskas: įdomu tai, kad ne visada skauda tą vietą, kuri yra problemiška (10)

Masažai gali daug – atpalaiduoti įtemptus raumenis, sumažinti skausmus, suteikti malonumo. Osteopatas Vytenis Jankauskas sako, kad rankomis galima padaryti dar daugiau – pagerinti laikyseną, suaktyvinti vidaus organų veiklą ar net išgydyti žvairumą.

Tik viena šio gėrimo skardinė per dieną gali padidinti tikimybę patirti insultą (7)

Tai plačiai žinoma tiesa, kad gerti gazuotus gėrimus yra nesveika. Bet ar žinojote, kad tai dar ir gali būti pavojinga jūsų sveikatai?

Mitybos specialistė: maisto derinimas tėra mitas! (6)

Netikėtos mitybos specialistų pastabos apie maisto derinimo svarbą.

Specialistai įspėja: netinkamai apdorotas maistas gali baigtis mirtimi!

Liepos mėnesį nuo listeriozės Lietuvoje mirė du asmenys.

Kaip gyvybinę energiją či panaudoti savo sveikatai gerinti? (6)

Švariausia iš visų energijos šaltinių – gyvybinė energija či. Kaip šią nematomą gamtos jėgą panaudoti savo sveikatos reikmėms, pasakoja Vilniaus universiteto Konfucijaus instituto darbuotojas Liang'as Wenming'as (30 m.).