Ryšys tarp vitamino A ir moters išvaizdos

Štai 9 naudingi, tačiau tuo pačiu ir nerimą keliantys faktai apie šį itin populiarų antioksidantą.
Graži moteris
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Remiantis dietologų kartojama mantra, vitaminas A – tai gero regėjimo, stipraus imuniteto ir tinkamo ląstelių augimo garantas. Jei šio vitamino žmogaus organizmui trūksta, dažniausiai tai būna akivaizdžiai matoma išoriškai. Kai trūksta vitamino A, oda išsausėja, pleiskanoja ir atrodo negyvybinga. Neretai užpuola dermatitas, atsiranda bėrimų ir sudirgimų.

Maža to, vitamino A trūkumas kenkia regėjimui, ypač prastai matoma tamsiuoju paros metu. Susilpnėja gleivinės apsauga visame organizme, prastėja nagų ir dantų būklė, ant odos per anksti pasimato raukšlių, ima slinkti plaukai. Kaip gi po visų šių išvardintų bėdų nepatikėti, kad šis vitaminas – svarbiausias, norint išsaugoti grožį?

Vis tik yra ir gerų naujienų. Vitaminas A, naudojamas tiek išoriškai, tiek ir į vidų, puikiai padeda gydant aknę, kovojant su pačiais įvairiausiais kitais odos būklės pablogėjimo variantas ir mėginant įveikti pirmuosius senėjimo požymius. Lyg to dar būtų maža, vitaminas A padeda įveikti uždegimus.

Kaip gi veikia ši schema? Dalis į kraują patekusio vitamino A siunčiama sandėliuoti į kepenis, o kita dalis lieka kraujyje tinkama koncentracija skirtingų organų poreikiams užtikrinti. Taigi šis vitaminas spartina odos ląstelių regeneraciją, kai vargina bėrimai, ir padeda likviduoti ne laiku ir ne vietoje atsiradusią raukšlelę.

Vitaminas A būna dviejų rūšių: retinoidai (jų gaunama iš gyvūninės kilmės produktų) ir beta karotenas (jo gaunama iš augalinės kilmės produktų). 2013 m. amerikiečių mokslininkai nustatė dėmesio vertą faktą: per pastarųjų 20 metų periodą vaisiuose, daržovėse ir žaliosiose lapinėse daržovėse aptinkamų vitaminų kiekis sumažėjo beveik dvigubai. Kitaip tariant, vienas vitamino A vienetas dabar turi tik šešias karotinoido molekules, nors anksčiau jų buvo 12. Vis tik tai tikrai nereiškia, kad vaisių ir daržovių nuo šiol vertėtų vartoti dvigubai daugiau. Kuo puikiausių vitamino A alternatyvų gausite vartodami kepenų, riebių žuvų ir pieno produktų.

Didžiausias šio antioksidanto kiekis aptinkamas raudonosiose paprikose, špinatuose (rekomenduojama vartoti pirmoje dienos pusėje), šparaguose, batatuose, lengvame moliūgų pyrage (nauda širdžiai), morkose, obuoliuose, bananuose, manguose ir abrikosuose.

Kuris variantas jums atrodo labiau viliojantis: stiklinė ledų ar 20 skardinių konservuoto tuno? Įdomu pastebėti, kad abiejų šių pozicijų sudėtyje yra vienodas vitamino A kiekis (apie 20 proc. šio vitamino paros normos). Vis tik vertėtų nepamiršti, kad vertinant šio vitamino kiekį 25 rutuliukai ledų prilygsta vienai orkaitėje iškeptai saldžiajai bulvei.

Dar viena naudinga užuomina: vitamino A poveikis didinamas jo vartojimą derinant su cinku ir vitaminu E.

Svarbu nepulti į kraštutinumus, nes vitaminas A yra tirpus riebaluose, o tai reiškia, kad jis ne tik greitai organizmo pasisavinamas, bet ir kaupiamas, todėl rizikuojama perdozuoti. Dažniausiai pasireiškiantys šalutinio poveikio variantai: sąnarių skausmai, pykinimas, migrena. Vyresnio amžiaus asmenims vitamino A perteklius gali baigtis osteoporoze, susilpninti kaulus ir padidinti kaulų lūžių riziką net 7 kartus.

Jei vartojate vaistus, būtinai pasikonsultuokite su gydytoju, ar jūsų atveju vitamino A papildas yra saugus vartoti. Pavyzdžiui, šis vitaminas didina spuogams gydyti naudojamų priemonių veiksmingumą, tačiau gali būti itin pavojingas, jei turite bėdų dėl kepenų, inkstų ar kaulų retėjimo.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kaip gaminti, kad nesugadintume sveikų maisto produktų?

Dar namuose, sudarinėdami pirkinių sąrašą, mintyse dėliojame planus, kokį patiekalą rinksimės pietums ar vakarienei. Žuvį, mėsą ar daržoves? Kokį gaminimo būdą pasirinksime - virsime, troškinsime ar kepsime?

Kaip atskirti gripą nuo peršalimo? 9 požymiai

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) medikai primena, kad gripo simptomai prasideda staiga, o peršalimo - vystosi lėtai.

Krūtis didinti yra pigiau, nei mažinti – ko dar nežinojote apie plastines operacijas? (1)

Geriau jaustis ir būti patrauklesniam kitiems – šis noras žinomas visiems. Jei gamta neapdovanojo tokia išvaizda, kad būtum ja patenkintas, dažnai gali padėti plastinės chirurgijos specialistai.

Į kalnus tūkstančius išvedęs 75-erių keliautojas: senatvės gyvenime nėra

Lietuvos keliautojų sąjungos prezidentas, sporto renginių organizatorius Algimantas Jucevičius (75 m.) dažnai kartoja, kad senatvės žmogaus gyvenime nėra.

Mitybos specialistė: vegetarai saugo sveikatą ar žaloja? (3)

Kasmet vis labiau populiarėjant sveikai mitybai, nuolat girdime apie naujas dietas, mitybos planus. Daugėja žmonių propaguojančių vegetarizmą ne tik dėl etinių sumetimų, bet teigia, kad tai sveikiau. Ar visuomet taip ir yra?

Jaučiate tingulį? Tai gali būti rimtų ligų požymis

Apėmusi tinginystė ir nenoras ką veikti – kai kada šie simptomai reiškia ne charakterio ydą, o tikrų tikriausią ligą.

Norite išvengti gripo? Vos vieno įpročio atsisakymas gerokai sumažins šią riziką

Aštuonias iš dešimties infekcinių ligų perduodame per nešvarias rankas.

Alergija šalčiui – kas tai ir kaip nuo jos apsisaugoti?

Trindami šaltyje įraudusius skruostus ir nuo žvarbos patinusias rankas nejučia imame svarstyti – gal tai alergija šalčiui? Kuo skiriasi alergija nuo dilgėlinės, o dilgėlinė – nuo paprasto jautrumo?

Mitai apie riebalus arba kodėl reikia liautis skaičiuoti kalorijas

Šiame tekste rasite visą informaciją, kurią būtina žinoti apie produktus, kurių sudėtyje gausu riebalų. Nors dar prieš kelerius metus mokslininkai ir dietologai iš esmės reabilitavo riebalus, daugelis vis dar nepatikliai žvelgia į šį maisto komponentą.

Pagrindiniai glitimo netoleravimo požymiai

Laikas išsklaidyti mitus dėl pagrindinio XXI a. alergeno. Neretai tenka išgirsti itin populiarų verdiktą – glitimo netoleravimas, tačiau kažin ar visi suvokia, ką tai iš tikrųjų reiškia.