Reklama

Pietų laikas: kaip nereikia valgyti

Ką Jūs paprastai darote, kai pradedate pusryčiauti, pietauti ar vakarieniauti? Žiūrite mėgstamiausi serialą, susirašinėjate su draugais, skaitote naujienas išmaniajame telefone, skaitote knygą ar žurnalą? Visi šie paprasti veiksmai valgio metu gali sukelti gana nemalonių pasekmių.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Tyrėjai iš skirtingų pasaulio šalių atliko keletą tyrimų, siekdami išsiaiškinti, kokie veiksniai turi neigiamą poveikį virškinimui ar sukelia antsvorį. Viena iš labiausiai paplitusių klaidų – valgyti ir kartu žiūrėti filmą per televizorių ar žaisti online žaidimus kompiuteryje. Šie užsiėmimai visiškai patraukia asmens dėmesį, dėl ko atsiranda sotumo jausmo iškreipimai. Žiūrėdami įvykius ekrane, mes nepastebime, ką valgome, todėl negauname malonumo iš maisto skonio. Be to, pablogėja maisto kramtymo kokybė, o tai gali būti blogos savijautos priežastis, kadangi organizmas daugiau naudoja energijos virškinimo procesams ir gauna mažiau naudingų medžiagų iš blogai sukramtyto maisto. Padidėja stemplės sužalojimų rizika ir kenksmingų bakterijų, patenkančių į skrandį su maistu, dauginimosi rizika.

Pietų laikas: kaip nereikia valgyti
© Shutterstock

Knygų, žurnalų ar naujienų skaitymas taip pat laikomas nepalankiu veiksniu. Kai mes skaitome, žiūrime paskutines draugės nuotraukas socialiniuose tinkluose, žiūrime filmus, serialus ar praleidžiame laiką net su tokiais paprastais žaidimais, kaip online slots, mes nustojame kontroliuoti suvartojamo valgio kiekį. Kaip taisyklė, tokiais atvejais žmonės linkę daug užkandžiauti, užkandžius dažniausiai sudaro saldumynai, kepiniai ar greitas maistas. Pernelyg didelis tokių didelio kaloringumo produktų suvartojimas sukelia svorio perteklių.

Netinkamo valgymo problema yra ypač svarbi vaikams. Kai kurie tėvai leidžia savo vaikams žaisti žaidimus ar žiūrėti filmukus valgant, kad vaikas nepastebimai suvalgytų nemėgstamą košę ar brokolius. Po tokio valgymo, kaip taisyklė, bado jausmas neišnyksta, ir vaikai suvalgo didelį saldumynų kiekį, kad pajusti sotumą.

Reikia pažymėti, kad svarbu ne tik sąmoningai valgyti, bet ir vartoti produktus, kurių sudėtyje yra naudingos medžiagos ir vitaminai, bei laikytis valgymo režimo. Be to, nepamirškite, kad nepageidautina iš karto po valgymo gerti, bet koks skystis skiedžia skrandžio sultis.

Užsakymo nr.: PT_77365639

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Pažangios technologijos leis susilaukti kūdikio ir vyresniame amžiuje

Nevaisingumo gydymo srityje – revoliucingas proveržis.

Apie ką jus įspėja tinstančios kojos?

Yra žmonių, kurie sulaukę vasaros karščių su malonumu prisimena žiemos šalčius. Ne tik lėtinėmis širdies ir kraujagyslių ligomis sergantiems pacientams, bet ir sveikiems žmonėms karščiai neretai kelia fizinį diskomfortą.

Po mokslininkų tyrimų: ar tikrai mėsos vartojimas didina ankstyvos mirties riziką?

Daugelis neįsivaizduojame pietų lėkštės be mėsos. Valgome ir graužiame save: „Vegetaru tapčiau, sveikesnis būčiau“. Vis dėlto valgyti mėsą ar ne? Ką pataria mokslininkai?

Sveikos gyvensenos propaguotoja Simona atskleidžia liekno ir sveiko kūno paslaptis (2)

Simona Pajaujienė (48 m.) sako, kad sveikata pirmiausia prasideda žmogaus viduje, mąstyme bei taikoje su savimi.

Žarnyno infekcinės ligos: kaip nuo jų apsisaugoti vasarą?

Atšilus orams, ypač vasarą, kasmet padidėja sergamumas per maistą plintančiomis infekcinėmis ligomis, todėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Panevėžio departamento (NVSC Panevėžio departamentas) specialistai šiltuoju metų laikotarpiu ragina ypač atsakingai rinktis maisto produktus ir nepamiršti higienos reikalavimų.

Žolininkė Nijolė Degutienė: pirmuosius ligos simptomus įveikti galima ir teisingai parinktomis žolelėmis

Anot žolininkės ir knygų autorės Njolės Degutienės, turėdami daugiau žinių apie vaistinius augalus žmonės galėtų ne tik profilaktiškai stiprinti išsekusį organizmą, bet ir apsisaugoti nuo sunkių ligų. Maža to, vaistažolės dažnai gali pakeisti net ir cheminius vaistus.

Grikių dieta: per savaitę atsikratykite iki 10 kg (10)

Laikantis grikių dietos per savaitę galima atsikratyti iki 10 kg svorio, tačiau visi, pasiruošę išbandyti šią dietą, turi žinoti, kad tai itin griežta ir valios pastangų reikalaujanti dieta. Tačiau tiksliai jos laikantis kiekvieną rytą lipti ant svarstyklių bus tikras malonumas. Taigi, kas tai per dieta ir kaip jos laikytis?

Gydytoja kardiologė: kaip karštymečiu sumažinti infarkto ir insulto riziką

Pastarosiomis dienomis termometrų stulpeliai šoktelėjo aukščiau nei įprasta tokiu metų laiku. Šalį aplankęs ankstyvas tropikų karštis yra rimtas išbandymas žmogaus organizmui.

Priemonės, skirtos „sutepti“ sąnarius iš vidaus, jau stebina rezultatais (3)

Maudžia, traška ar tempia sąnarius? O gal vargina dažnai patiriamos sportinės traumos? Ar žinote, kad šie nemalonūs potyriai susiję su tuo, jog nuo 25-erių metų organizmas gamina vis mažiau kolageno ir sąnario kremzlė ima dilti? Dar visai neseniai nebuvo priemonių, galinčių atstatyti negrįžtamus kremzlės irimo procesus.

Mėsos atsisakiusi Neringa Nekrašiūtė: man labai padėjo mylimas vyras

Prieš septynerius metus gyvulinės kilmės produktų atsisakiusi žinoma teatro ir kino aktorė, grupės „La forza“ narė Neringa Nekrašiūtė neslepia – visuomenė vis dar jautriai reaguoja išgirdusi frazę „veganiška mityba“. Tačiau savo valgiaraštį pakeitusi žinoma moteris sako, kad atsisakius mėsos kardinaliai pasikeitė jos savijauta ir ji išsigydė daug nuo vaikystės kamavusių negalavimų.