Moliūgas – tinkamiausia daržovė kovojant su nutukimu, ateroskleroze ir kitomis ligomis

 (3)
Tai skani, vertinga ir mėgstama daržovė. Rugsėjo-spalio mėnesiais ji karaliauja parduotuvių lentynose, daržininkų sandėlių stelažuose, šeimininkių virtuvėse ir net puošia kavinių ir barų prieigas.
Lietuvoje bus siekiama rekordo
© Shutterstock nuotr.

O per amerikiečių išpopuliarintą Helovino šventę išskaptuoti moliūgai tampa žibintais ir naktį kraupiai šviečia savo geltonais kreivais dantimis.

Moliūgo (Cucurbita lot.) tėvynė yra Pietų Amerika. Minimas 5000 metų prieš mūsų erą. Sukultūrino indėnai. Jie minkštimą naudojo įvairiems patiekalams, iš sėklų spaudė aliejų, o išskaptuotą žievę paversdavo indais.

Augalas mėgsta šilumą, šviesą ir drėgmę. Yra apie 20 įvairių rūšių, besiskiriančių vaisių dydžiu, skoniu, cukraus kiekiu. Gali užaugti iki 1 m diametro ir sverti net 200 kg. Darbštiems daržininkams pasiseka užauginti ir gigantus, stebinančius savo išvaizda, svoriu ir grožiu. Skinti jie pradedami rugsėjo pradžioje.

Moliūgo minkštime nemažai cukraus(1,15-14 procentų) ir krakmolo(1,5-20 procentų), karotino (iki 16 procentų). Be to, juose yra vitaminų C, B1, B2, PP, A, D, F, T ir mineralinių medžiagų kalio, fosforo, kalcio, magnio, geležies. Gausu vario ir kobalto.

* Ši pūstažandė daržovė gerina žarnyno veiklą, greitina medžiagų apykaitą.
* Juose daug pektino, kuris padeda iš organizmo pasišalinti cholesteroliui.
* Stipriai varo šlapimą.
* Nėra labai kaloringi.
* Suvartojus 100 g moliūgo, gaunamos 15-29 kcal.
* Be to, stangrina odą, daro ją elastinga. Tai aktualu netekus daug svorio.

Patariama valgyti sergantiems tuberkulioze, ateroskleroze, chronišku vidurių užkietėjimu, diabetu, podagra, tulžies akmenlige, turintiems inkstų, širdies veiklos problemų. Dietologai rekomenduoja valgyti kovojantiems su nutukimu. Yra sukurta moliūgo dieta.

Maistui reikia šias gėrybes nulupti ir išimti sėklas. Valgomos virtos, keptos, troškintos. Populiarios sriubos, pyragai, blyneliai. Gaminamas marmeladas, džemai, kompotai. Moliūgai sūdomi ir marinuojami žiemai. Iš kai kurių rūšių galima gaminti net vyną.

Kosmetikoje praverčia maitinamųjų kaukių gamyboje. Esant riebiai inkštiruotai veido odai, daroma kaukė:

- 3 valgomi šaukštai sutarkuoto moliūgo,

- kiaušinio trynys,

- šaukštelis medaus.

Esant sausai veido odai, gaminama kaukė:

- 3 valgomi šaukštai virto moliūgo,

- 1 valgomas šaukštas alyvuogių aliejaus.

Kaukes užtepti ant veido, palaikyti 15 minučių ir nuplauti drungnu vandeniu.

Moliūgų sėklos vertingos aliejais( 40-50 procentų) ir baltymais(25-28 procentai). Turi daug cinko. Valgomos sergant kepenų ligomis, kai beria veidą jaunatviniais spuogais, riebaluojasi plaukai, kamuoja pleiskanos. Liaudyje nuo seno jomis iš organizmo varomos kirmėlės.

Moliūgų sultys pasižymi vitaminų, mikroelementų bei antioksidantų gausa. Sergant gripu, peršalus, patariama rytais išgerti po 200 ml šviežiai spaustų sulčių. Taip pat rekomenduojamos sultys esant vidurių užkietėjimui ir hemorojui. Liaudies medicina siūlo vemiant prie nėštumo toksikozės ar jūros ligos.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ką žolininkė Rasoklė rekomenduoja daryti peršalus (2)

Ją dažniaus sutiksite pievoje nei miesto gatvėje. Ji žino viską apie kiekvieną žolelę ir jos gydančias bei gražinančias galias. Susipažinkite: tai – žolininkė Rasa Subačienė-Rasoklė.

I. Kavaliauskaitė-Morkūnienė: pavasarį skaičiuoju kiekvieną vitaminą

Susikurti pavasario nuotaiką padeda maži moteriški malonumai, grožio ritualai. Indrė Kavaliauskaitė-Morkūnienė įsitikinusi, kad gerai jaustis pakanka šypsenos ir trupučio meilės sau.

Veganas nuo gimimo: užtikrinta sveikata ar pavojingas eksperimentas?

Veganizmas šiandien - kaip niekad populiarus. Vieniems tai – nereikalingas kraštutinumas, kitiems – vienintelis teisingas gyvenimo būdas.

Su šia problema susidura ketvirtadalis gimdžiusių moterų

Beveik ketvirtadalis gimdžiusių moterų jaučia nepasitenkinimą lytiniais santykiais.

Olimpiečių gydytojas Dalius Barkauskas: turiu blogą žinią moterims – jūsų kūnas nesutvertas bėgti (69)

Kodėl sėdėjimas žudo, o maratonas nesuteikia sveikatos, aiškina Lietuvos olimpiečių gydytojas Dalius Barkauskas (51 m.).

Nuo šio balo priklauso Tavo lieknėjimo sėkmė (1)

Prieš keletą metų, ieškodama kaip dar pagilinti savo žinias, dalyvavau dviejų dienų seminare.

Nėštumas ir gripas – kada tai pavojinga vaisiui?

Jei gydytojas diagnozavo gripą, tai dar nereiškia, kad galimos nėštumo komplikacijos ir todėl reikėtų panikuoti. Nėščiųjų gripo gydymas turi savo ypatumų. Jie susiję pirmiausia su labai nedaug leistinų gydomųjų preparatų, kurie veiktų efektyviai ir tuo pat metu nekenktų vaikui.

Požymiai, padėsiantys atpažinti, kad jums - gripas

Gripas – tai ūmi viršutinių kvėpavimo takų virusinė liga, kuri pasireiškia ūmiai, todėl dažnai pacientas gali įvardinti net tikslią dieną, kada prasidėjo simptomai.

Degtinė su pipirais ir kiti mitai, kaip gydyti gripą (1)

Nors apie peršalimą bei gripą kalbama nuolat, vis dar gajūs kai kurie mitai, kaip gydytis nuo žiemą kimbančių ligų. Pavyzdžiui, dažnai klaidingai manoma, jog viena iš peršalimo ligų komplikacijų ir yra gripas. Tačiau šių dviejų ligų nereikėtų painioti.

4 taisyklės, kad dantys būtų sveiki (1)

Gražūs ir sveiki dantys suteikia pasitikėjimo. Tačiau jei norite tokius turėti, o šeimos santaupų, skirtų atostogoms, neišleisti odontologo kabinete, verta žinoti kelias teisingos dantų priežiūros taisykles. Jų visai nedaug – vos keturios, tačiau laikytis jų būtina kiekvieną dieną.

9 patarimai, kaip gydyti šlapimo pūslės uždegimą (1)

Šlapimo pūslės uždegimą, dar vadinamą cistitu, sukelia įvairios kilmės bakterijos, kurios į žmogaus organizmą patenka nusilpus imunitetui.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų

Sėdimo darbo diena nuo 9:00 iki 18:00 val., tuomet valanda transporto kamštyje ir namo grįžtate tarsi išsunkta kempinė? Viskas, ką galėtumėte dabar veikti, tai kristi veidu į pagalvę, nors miegui laikas dar neatėjęs? Pažįstamas jausmas?

Mitybos specialistė: -1 kg per mėnesį yra geriau nei -5

Sporto trenerė ir mitybos specialistė Rasa Vilkienė įvardina 4 lietuvių klaidas, siekiant gyvenimo būdą pakeisti sveikesniu.

Į ką atsižvelgti renkantis duoną? 2 duonos receptai

Maisto technologė Raminta Bogušienė - apie tai, ar tikrai duoną valgyti sveika?

Ne vien skausmas praneša apie vėžį (1)

Onkologiniai susirgimai dažnai prasideda tyliai ir neskausmingai. Susirgę žmonės gali ilgai nežinoti, kad juos graužia klastinga liga. Prasidedant ligai, o kartais ir gerokai vėliau, neskauda ir nieko nesijaučia. Neraminančių ženklų, žinoma būna, bet dažnas į juos numoja ranka ir prisimena tik tada, kai liga jau būna diagnozuota sudėtingoje stadijoje.