Mėgstate naktinėti? Sužinokite, kaip tai jums atsilieps senatvėje

6,5 metų laiko trukęs tyrimas, kuriame dalyvavo daugiau kaip 430 tūkst. žmonių.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Mokslininkai teigia, kad vėlai miegoti einantys ir sunkiai ryte besikeliantys žmonės, vadinami pelėdomis, susiduria su 10 proc. didesne rizika mirti jaunesni nei vadinamieji vyturiai - anksti užmiegantys ir prabundantys žmonės.

6,5 metų laiko trukęs tyrimas, kuriame dalyvavo daugiau kaip 430 tūkst. žmonių Didžiojoje Britanijoje, parodė, kad pelėdoms gresia didesnis pavojus mirti jauniems nei vyturiams.

Tyrime dalyvavusių žmonių amžius svyravo nuo 38 iki 73 metų. Dalyviai priskyrė save kategorijoms „neabejotinai rytinis žmogus“, „labiau rytinis nei naktinis žmogus“, „labiau naktinis nei rytinis“ arba „neabejotinai naktinis žmogus“. Jie taip pat pateikė duomenis apie savo svorį, rūkymo įpročius, socialinę bei ekonominę padėtį.

Naktibaldų grupei priklausantys asmenys buvo labiau linkę kentėti nuo psichologinių sutrikimų, diabeto, skrandžio ir kvėpavimo sunkumų bei buvo labiau linkę rūkyti, gerti alkoholį ir kavą.

Tyrėjai mano, kad pelėdų tipo žmonėms turėtų būti leidžiama pradėti ir baigti darbą vėliau, nes darbas įprastiniu ritmu, kai reikia itin anksti keltis, šiems žmonėms gali sukelti stresą, lemti prastą mitybą ir kitus nesveikus įpročius.

„Pelėdos, bandančios gyventi vyturių pasaulyje, gali susidurti su sveikatos pasekmėmis“, - sakė profesorė Kristen Knutson.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Jogai įspėja: kvėpavimas per burną pavojingas tiek mažam, tiek suaugusiajam

Žmogaus poreikis viską kontroliuoti yra beribis. Sąmoningai valdyti panūdome net tokią nevalingą organizmo funkciją kaip kvėpavimas. Kuo tai naudinga ir pavojinga, aiškinasi Virginija Rimkuvienė.

Eteriniai aliejai gali pakeisti kone visą vaistinėlės turinį

93 proc. lietuvių, rūpinantis vaikų sveikata, svarbu priemonių natūralumas.

Kokie 5 riešutai yra patys naudingiausi jūsų organizmui?

Riešutai – natūralus grožiui ir sveikatai būtinų vitaminų bei mineralų šaltinis, nepamainoma gamtos dovana mūsų organizmui.

Mankšta, kuri ne tik kūno riebalus degina, bet ir veikia kaip osteoporozės profilaktika

Sudeginti dvigubai daugiau kalorijų nei bėgiojant, atgauti vaikystės džiaugsmą ir pasidaryti asmenukę avint futuristinius batus, – net spirgėjau iš nekantrumo išbandyti treniruotę „Kangoo Jumps“.

Mėgstate naktinėti? Sužinokite, kaip tai jums atsilieps senatvėje

6,5 metų laiko trukęs tyrimas, kuriame dalyvavo daugiau kaip 430 tūkst. žmonių.

Dviguba pasmakrė dingo be plastinės operacijos (2)

Su amžiumi smakrą keliame vis aukščiau. Ne tiek siekdamos pademonstruoti ryžtą, kiek norėdamos gerai atrodyti nuotraukose. Deja, ateina laikas, kai paslėpti dvigubos pasmakrės nepadeda net šis gudrus triukas.

Naują gydymo metodą nuo migrenos išbandžiusi Eglė: gyvenimas pradėjo gerėti

Tie, kuriuos bent kartą yra ištikęs migrenos priepuolis, regis, atiduotų bet ką, kad tik jis liautųsi. Deja, numalšinti šį nepakeliamą skausmą ne taip jau paprasta. Laimei, mokslininkai rankų nenuleidžia – tiria, ieško, vėl tiria... Ir ko tik neatranda.

Trenerė Inga Žuolytė apie savo svorio pokyčius: toks gyvenimas – tik savęs kankinimas (7)

Žinoma tinklaraštininkė ir sporto trenerė ryžosi praleisti 10 savaičių be cukraus.

Sergate neaiškia liga? Ieškokite metalų!

Nuovargio priepuoliai, galvos ar širdies skausmai, silpnumas, drebulys, karščiavimai be aiškios priežasties, staiga slinkti pradėję plaukai, gausus prakaitavimas.

Ryto rutina optimaliai sveikatai: paprasti ritualai, kurie pažadins kūną, nuramins protą

Tūkstančius metų prieš tradicinę mediciną atsiradęs senovės Indijos mokslas Ajurveda teigia, kad ryto rutina gali nulemti ne tik mūsų emocinę būseną, bet ir kūno sveikatą.