Koks maistas tinka pagal kiekvieną kraujo grupę

 (13)
Vis labiau populiarėja maisto netoleravimo testai, domimasi mityba pagal kraujo grupes, siekiama gyventi sveikai, vengiama kenksmingų produktų. Tačiau ne visada aišku, kokį testą pasirinkti, pagal ką gydytojas sudaro mitybos planą ar rekomenduoja atsisakyti tam tikrų produktų.
Koks maistas tinka pagal kiekvieną kraujo grupę
© Fotolia nuotr.

Taigi, ką verta žinoti apie maisto netoleravimą, kaip jis susijęs su kraujo grupėmis ir kas yra maisto netoleravimo testas?

Maisto netoleravimas versus alergija

Maisto netoleravimas dažnai painiojamas su alergija, nes jų simptomai ir priežastys itin panašūs. Vis dėlto šios dvi būklės skiriasi medicininiu požiūriu. Alergijos atveju mūsų kūno imuninė sistema siunčiama kovoti su įsibrovėliais – alergenais. Jie į organizmą gali patekti įvairiausiais būdais: valgant, geriant, kvėpuojant ar liečiant. Siekdamas apsisaugoti nuo įsibrovėlių, kūnas pradeda gaminti imunoglobuliną E (IgE). Ši reakcija dažniausiai būna staigi, pasireiškia praėjus kelioms minutėms po kontakto su alergenu.

Maisto netoleravimo atveju kenčia virškinimo sistema, kuri neturi pakankamo enzimų kiekio, kuris padėtų suvirškinti į organizmą patekusias maisto medžiagas. Nesuvirškintos medžiagos atpažįstamos kaip svetimkūniai, prie jų prilimpa antikūnai, prasideda agliutinacija. Tokia organizmo reakcija į tam tikras maisto medžiagas ir sukelia daugumą maisto netoleravimo negalavimų. Maisto netoleravimą galima apibūdinti kaip švelnesnę ir ilgesnę alergiją, kuri pasireiškia ne iš karto, bet tik po kelių valandų ar net poros dienų.

Maisto netoleravimo simptomai

Alergijos pasekmės dažnai būna itin ūmios ir daug lengviau identifikuojamos. Paprastai ištikus alergijai pasireiškia sloga, niežulys, čiaudulys, patinimas ar bėrimas. Maisto netoleravimas pasireiškia silpnesniais ir ilgiau trunkančiais simptomais, kuriuos nesunku supainioti su kitais negalavimais.

Dažniausi maisto netoleravimo požymiai:

* mieguistumas,
* nuovargis,
* skrandžio skausmai,
* pilvo pūtimas.

Deja, šios sveikatos problemos neretai būna ignoruojamos ar nesusiejamos su mityba. Jos ilgainiui išsekina žmogų, jam pačiam taip ir nesuvokus negalavimų priežasties. Kartais maisto netoleravimas sukelia chroniškas uždegimines ligas: žarnyno uždegimą, migreną, artritą ar odos susirgimus.

Maisto netoleravimo testų rūšys

Šiuo metu atliekami keli maisto netoleravimo testai, kurie skiriasi savo detalumu, procedūra ir, žinoma, kaina. Dažniausiai atliekami dviejų tipų testai: kraujo tyrimas ir odos tyrimas. Kraujo tyrimas nustato tam tikrus organizmo išskiriamus antikūnus, skirtus kovoti su specifinėmis maisto medžiagomis. Odos tyrimai simuliuoja maisto medžiagų atsiradimą organizme. Stebima, kaip jie veikia organizmą, ar nesukelia neigiamo poveikio.

Maisto netoleravimo testas nustato reakcijų jautrumo tipus ir padeda gydytojui sudaryti maisto produktų, kurių žmogus turėtų atsisakyti arba vengti, grupes. Tokie tyrimai paprastai kainuoja keliasdešimt eurų, o atsakymus ir mitybos rekomendacijas pacientas gauna po kelių dienų.

Maisto netoleravimo testams nebūtinas intensyvus išankstinis pasiruošimas, užtenka atsisakyti vakarienės dieną prieš tyrimą ir įsitikinti, kad nevartojate testo rezultatus galinčių paveikti medikamentų, pavyzdžiui, hormoninių preparatų ar antibiotikų. Kai kurių pacientų gydytojai taip pat gali paprašyti rašyti maisto dienoraštį: užfiksuoti visus suvalgomus produktus ir savijautą po to.

Maisto netoleravimas pagal kraujo grupes

Maisto netoleravimas ir kraujo grupės – glaudžiai susiję dalykai, todėl tinkama mityba gali būti parinkta tik atsižvelgus į žmogaus kraujo grupės ypatumus. Pavyzdžiui, kai kurie žmonės turi kraujo grupę, kuri skatina skrandžio rūgštingumą ir leidžia lengvai suvirškinti mėsą, o kitiems tenka mėsą pakeisti sojomis ir t. t.

0 kraujo grupė. Žmonės, turintys 0 kraujo grupę, puikiai toleruoja mėsą ir žalios spalvos daržoves, lapines salotas. Jiems rekomenduojama vengti citrusinių ir saldžių vaisių. Taip pat patartina vengti kavos, arbatą gerti saikingai, o geriausia gerti kuo daugiau vandens.

A kraujo grupė. A kraujo grupę turintys žmonės gali susidurti su maisto netoleravimo problemomis valgydami mėsą bei tropinius vaisius (ananasus, figas, bananus, mangus, mandarinus, apelsinus, greipfrutus, granatus), tačiau jiems puikiai tinka vegetariniai patiekalai. Šios kraujo grupės žmonėms rekomenduojama valgyti daug daržovių, ypač svogūnų ir česnakų, kurie padeda stiprinti imuninę sistemą. Kavos atsisakyti nebūtina.

B kraujo grupė. Žmonės, turintys B kraujo grupę, rečiau susiduria su maisto netoleravimu. Jų organizmas paprastai būna stiprus ir puikiai susitvarko ne tik su mėsa, bet ir su pieno bei kviečių produktais. Patartina vengti pomidorų, kukurūzų ir labai aštrių patiekalų. Deja, nerekomenduoja gerti kavos ar juodosios arbatos.

AB kraujo grupė. Šios kraujo grupės atstovai turėtų atkreipti dėmesį į rekomendacijas, skirtas tiek A, tiek B kraujo grupės turėtojams. Šie žmonės netoleruoja mėsos produktų, tačiau gali valgyti pieno produktus ir daugumą daržovių. Jiems derėtų vengti bananų, apelsinų, taip pat saikingai vartoti medų bei cukrų.

Po maisto netoleravimo testo

Atlikus maisto netoleravimo testą turėtų būti sudarytas mitybos planas. Suskirsčius produktus į ypač netoleruojamus ir beveik netoleruojamus galima pradėti laikytis dietos. Jeigu po mėnesio ar dviejų jaučiamas pagerėjimas ir simptomai negrįžta, kai kurie produktai gali būti sugrąžinti į žmogaus maisto racioną, tiesa, mažesniais kiekiais nei prieš tai. Kuo mažesnę reakciją testo metu sukelia maisto produktas, tuo didesnė tikimybė, kad žmogus kada nors galės jį vėl vartoti.

Linkime sėkmės ir atidumo savo organizmui!

medguru.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikata

Kas labiausiai teršia orą ir net turi kancerogeninių medžiagų

Pasirodo, nebūtina rūkyti, kad plaučiai taptų juodi, – užtenka visą gyvenimą pragyventi mieste. Kuo kvėpuojame gatvėje, namuose ir biuruose?

Kodėl atsiranda blogas burnos kvapas ir kaip jį pašalinti? (27)

Halitozė – tai nemalonus kvapas iš burnos, dėl kurio patiriamas diskomfortas bendraujant. Tokiu sutrikimu „JAV skundžiasi 10-30 proc., o kitų tyrimų duomenimis 20-40 proc. visų gyventojų. 80-85 proc. atvejų blogą burnos kvapą sukelia baltymų ir kitų organinių medžiagų skilimas burnoje, kurio skilimo produktai yra lakieji sieros turintys junginiai.“

Neįtikėtini faktai apie želatiną - grožio, jaunystės ir sveikatos šaltinį (3)

Želė – idealus desertas visiems tiems, kurie negali atsispirti pagundai retkarčiais palepinti save kažkuo saldžiu. Juk želatina yra ne tik skanus, bet ir neįprastai naudingas produktas, turintis daugybę naudingų savybių.

Sveiko maisto šventėje – desertų mūšis!

Sveiko maisto šventė – tai daugiau nei 25-erius metus trunkanti Lietuvos sveikuolių sąjungos tradicija, skatinanti žmones domėtis valgymo kultūra, sveiku maistu ir jo įtaka sveikatai.

Sveikatos specialistė apie sausus pusryčius: pirkėjai dažnai suklaidinami (1)

Teisingai subalansuoti, padeda sumažinti cholesterolio kiekį, mažiau cukraus, riebalų, be gliuteno, dailinantys figūrą - tokių ir panašių užrašų galima atrasti ant dribsnių bei sausų pusryčių pakuočių. Dažnai tai - tik reklaminiai šūkiai, skirti suvilioti pirkėjus.

Niežti odą? Kaip palengvinti nemalonius simptomus (1)

Niežulys tėra ligos simptomas. Būtent todėl esant niežėjimui gydytojas pirmiausia atlieka kruopštų patikrinimą, nustato diagnozę ir skiria medikamentų.

15 kg atsikračiusiai Rimai labai padėjo ir šiuolaikinės technologijos (14)

Norite numesti svorio? Rinkitės ne dietą, o keiskite gyvenimo būdą.

10 patarimų, kaip maitintis, norint sumažinti cholesterolio kiekį (1)

Ar jūsų cholesterolio kiekis yra aukštas ir jūs norite jį sumažinti? Nenuostabu, šiais laikais daug žmonių turi per aukštą cholesterolio kiekį. Tam, kad sumažintumėte šį cholesterolio kiekį - štai jums 10 patarimų, kurių galite pradėti laikytis jau šiandien.

Tad kokį pieną rinktis? (2)

Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti.

Šaltibarščiai iš miltelių? Ir net sveikesni! (3)

Vilniuje, Saulėtekio slėnyje, gimsta sveikas prekių ženklo „Urban Food“ maistas skubantiems miestiečiams. Saulė Serafinienė (45 m.) praėjusią vasarą užsidegė neaukštoje temperatūroje, kad nežūtų vitaminai ir mineralai, džiovinti daržoves, uogas, sėklas ir iš jų gaminti miltelius kasdieniam racionui papildyti.

Kraujo grupių dieta – sveikatos stiprinimas natūraliu būdu

Kai XX a. pabaigoje mokslininkai atrado 4 kraujo grupes, pradėta ieškoti su jomis susijusių dėsningumų. Nors skeptikai abejoja, bet rasta sąsajų tarp kraujo grupės ir charakterio, dažniausiai sergamų ligų, imuniteto, maisto toleravimo ir t. t. Remiantis dėsningumais sudaryta kraujo grupių dieta – natūralus būdas sveikai maitintis, stiprinti imunitetą ir atsikratyti nepageidaujamų kilogramų.

Gydytojas ginekologas: kokias dažniausiai klaidas daro net ir suaugusios moterys

Nors vis daugiau yra kalbama apie reguliarių apsilankymų pas gydytojus bei tyrimų naudą, pacientai vis dar vengia kreiptis pas kai kuriuos specialistus.

Sporto degustatorės dienoraštis: manote, kad joga – sielai? Klystate! (1)

Kai kuris nors mano draugas pareiškia, kad nepatinka joga, žinau tik viena − tas žmogus apie ją nieko neišmano. Anksčiau būčiau puolusi aiškinti. Dabar jau žinau, kad nieko žmogui nepasakysi, todėl… rašau.

Sveikatos specialistė apie tai, kaip ir kiek suvalgyti (11)

Svarbu ne tik kokį maisto produktą išsirenkame, pagaminame ir suvalgome, bet daug svarbiau kaip valgome ir kiek suvalgome. Visi tai, regis, žinoma, tačiau kaip suprasti, kur yra riba?