Reklama

Kokios yra dažniausios sportuojančių moterų klaidos, daromos prieš ir po treniruotės

 (2)
Asmeninis sveikatingumo ir fizinio parengimo treneris vardina sportuojančiųjų klaidas, moko teisingos mitybos ir atsako į kitus klausimus.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Konsultuoja sporto klubo „Goodlife“ asmeninis sveikatingumo ir fizinio parengimo treneris Bronius Burneika

1. Kokį sportą rekomenduotumėte sėdimą darbą dirbančioms moterims?
Tokioms moterims rekomenduočiau aktyvų sportą lauke arba sporto klube. Sėdimą darbą dirbančiosios dažniausiai turi nugaros raumenų ir stuburo problemų (dėl palinkusios laikysenos). Ilgai sėdint vieni raumenys būna ištempti (pvz.: nugaros, kojų dvigalviai, žąsto trigalviai), o kiti - sutraukti (pvz.: žąsto dvigalvis, krūtinės, blauzdos), tad reikėtų skirti nemenką dėmesį šių raumenų lavinimui - sutraukimui arba ištempimui. Lauke tinka įvairios sporto šakos, pradedant bėgimu, baigiant irklavimu ar slidinėjimu, sporto klube - treniruoklių salė ar aerobika.  Aerobikos salėje galima rinktis tokius užsiėmimus kaip šokiai, „step“, kalanetika, joga, pilates, treniruotės su svareliais ir lazdomis, funkcinės treniruotės bei vis labiau populiarėjančios TRX funkcinės treniruotės. Svarbiausia, jog moterys judėtų ir lavintų viso kūno raumenyną.

2. Jei moteris nemėgsta treniruoklių (tarkime, pritrūksta valios), vadinasi, jai nėra ką veikti sporto klube?
Netiesa! Pirmiausia, jei trūksta valios, visada padės asmeninis treneris, kuris puikiai motyvuoja ir sugeba išspausti iš klientės 120 %! Galima rinktis funkcines treniruotes su įvairiais įrankiais ar be jų. Šios treniruotės padės ne tik atsikratyti nepageidaujamų kilogramų, bet ir sustiprėti, padailinti formas. Na o jei galiausiai darbas su treniruokliais vis tik netinka – puiki išeitis yra grupiniai užsiėmimai. Jų yra išties didelis pasirinkimas, galima rinktis pagal intesyvumą arba kryptingumą. 

3. Kada geriausia sportuoti – ryte, vakare, o gal perpiet?
Geriausiai laikas yra prieš pietus, kai jau organizmas yra pilnai pabudęs ir gavęs maisto medžiagų. Tačiau puikiai tinka bet koks metas - svarbu, jog žmogus nebūtų ką tik atsikėlęs ir apsimiegojęs ar pavargęs po dienos darbų. Taip pat svarbu, jog sportas baigtųsi vėliausiai 3-4 val. iki miego.

4. Kiek laiko turi trukti kasdienė mankšta/treniruotė, kad ji būtų naudinga organizmui?
Kasdieninė mankšta turi trukti bent 20 min. iki 50-90 - tai labai priklauso nuo žmogaus bendros fizinės formos. Jei, tarkime, moteris tik pradėjo sportuoti, pirmas porą savaičių užteks 30 min. fizinio krūvio, o jau pažengusiems tinka ir 45-60 min fizinės veiklos. Na o jau labai sportiškų žmonių treniruotės gali trukti iki 1,5 val.

5. Iš jūsų pastebėjimų – kokias dažniausiai pasitaikančias klaidas daro sportuoti pradėjusios moterys?
Klysta, kai vos pradėjusios sportuoti renkasi pernelyg intensyvias treniruotes ir gauna per daug fizinio krūvio, tada ir sveikatos sutrikimai, ir traumos gali greitai užklupti. Dar viena iš klaidų - netvarkinga mityba, kai merginos ir moterys ateina į treniruotes nieko nevalgiusios arba valgiusios tik vieną sykį per dieną. Todėl neužtenka maisto medžiagų ir per treniruotes joms pasidaro silpna, būna, net nualpsta. Mano siūlymas: sporto ir sveikatingumo klube dirba savo sričių specialistų ir su jais tikrai verta pasikonsultuoti dėl treniruočių pasirinkimo, dėl mitybos, pasiteirauti, kaip siekti savo tikslų.

6. Kada treneris rekomenduotų valgyti – prieš treniruotę ar po jos?
Rekomenduojama pavalgyti likus 1,5-2 val. iki treniruotės. Maistas turėtų būti lengvai virškinamas ir gausus angliavandenių, su nedidele baltymų ir riebalų dalimi. Prieš treniruotę puikiai tiks vaisiai, daržovės, grūdinės kultūros – pakels gliukogeno kiekį kraujyje.
Po treniruotės valgyti yra būtina, negalima delsti, ir maistas kuo greičiau turi atstatyti išeikvotas maisto medžiagas. Po treniruotės valgomame maiste turi būti angliavandenių, kurie atstato cukraus kiekį kraujyje, ir baltymų, kurie atstato, tvarko bei augina raumenines skaidulas. Po treniruotės labai tinka subalansuoti maisto papildai, kurių gausu tiek sporto baruose, tiek prekybos vietose.

7. Sportuojančiai moteriai rūpi ne tik gera savijauta, tačiau ir gražios kūno linijos.
Moterims ir merginoms, norint padailinti kūno formas ir pagerinti savijautą, vertėtų susirūpinti ne vien sportu, bet ir mitybos racionu - ko ir kiek valgoma. Pirmiausia verta atsisakyti ilgai virškinamų produktų ir tokių, kuriuose gausu cukraus bei nenaudingų riebalų. Maitintis reikia nuo ankstaus ryto iki vakaro, kol iki miego lieka 3 val. Jei valgys daugmaž vienodu metu kas 2,5-3 val., bus idealu, nes taip greitėja medžiagų apykaita organizme ir tai daro didžiausią įtaką svorio reaguliavimui. Pirmoje dienos pusėje reikia rinktis maisto produktus, kuriuose gausu angliavandenių (vaisiai, daržovės, grūdinės kultūros produktai), antroje dienos pusėje pereiti prie maisto, kuriame yra daugiau baltymų (pieno produktai, mėsa, kiaušiniai, žuvis). Valgyti reikia 3-4 kartus per dieną, o kitus kartus - lengvai užkandžiauti. Užkandžiams puikiai tinka migdolų riešutų sauja (10-15 vnt.), jogurtas ir vaisius, neriebios mėsos sumuštinis su grūdėta duona ir daržovėmis.

8. Viena dažniausių moterų bėdų – pilvukas. Gal galėtumėte paminėti keletą veiksmingų pratimų, kurie padėtų jį sumažinti?
Veiksmingiausiai šią problemą mažina darbas virtuvėje derinant maistą, o po to jau - pratimai, mažinantys riebalinį audinį. Iš pratimų, kurie formuoja liemens raumenis, geriausiai veikia funkciniai pratimai - kai dirba ne tik viršutiniai, apatiniai ar įstižiniai pilvo raumenys, bet ir gilieji liemens raumenys.

Pratimai liemeniui: susirietimai ir pasilenkimai puikiai tinka viršutinei raumenų grupei; apatinei tinka kojų pritraukimai, kojų kėlimai; pasilenkimai į šalis, pasisukimai (idealu įstrižiniams liemens raumenims), o giliesiems pilvo preso raumenims tinka viskas kas verčia tam tikrą laiko tarpą išlaikyti nestabilią padėtį.
Būtina nepamiršti ir nugaros apatinės dalies. Kiek skiriama dėmesio pilvo presui, bent pusę to laiko reikia skirti ir nugaros juosmeninės dalies lavinimui. Būtina lavinti vieningai ir kryptingai nepamirštant visų raumenų, nes to reikalauja mūsų judamasis aparatas - jog būtų lengva judėti ir apsisaugoti nuo traumų.

I – asis Vilniuje sporto ir laisvalaikio klubas šeimai „Goodlife“ įsikūręs Pilaitės rajone, PC „Pupa“. Sporto klubas „Goodlife“ siūlo sporto, laisvalaikio, sveikatingumo ir grožio paslaugas visai šeimai. Įvairūs grupiniai užsiėmimai, profesionalių trenerių pagalba treniruoklių salėje leis rūpintis savo grožiu ir sveikata kiekvieną dieną. Grožio paslaugas teiks profesionalūs kosmetologai. 
Patiems mažiausiems įrengtas vaikų kambarys - kol mamos ir tėvai sportuos, klubo auklės pasirūpins, kad mažyliai smagiai leistų laiką.

Draugaukime Facebook: https://www.facebook.com/GoodlifeKlubas

Užsakymo nr.: PT_62182681

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Emigrantė Rasa: lietuviai, kurie skundžiasi eilėmis pas gydytojus, turėtų pagyventi užsienyje (11)

Kai prireikia gydytojo paslaugų, Didžiojoje Britanijoje gyvenanti Rasa grįžta į Lietuvą. Pasak moters, taip elgiasi ir dauguma kitų jos pažįstamų emigrantų.

Įžymybių pamėgta dieta, kuri ne tik mažina svorį, bet ir teigiamai veikia mūsų smegenis (6)

Ketogeninė dieta – didelę naudą žadanti mitybos sistema. Štai keli faktai, kuriuos būtina apie ją žinoti.

Kada kojų tinimas tampa pavojingas ir kaip jį sumažinti? Konsultuoja gydytoja

Kojų tinimas, išsiplėtusios venos – dažną kamuojanti problema, ypač vasarą. Kada verta dėl jos sunerimti?

Kas nutiktų, jei mūsų organizme bakterijų nebūtų visiškai? Jūs nenorėtumėte to išgyventi... (3)

Buvo laikas, kai su visomis bakterijomis kovojome itin aršiai, nors ne vienam širdį suspausdavo žiūrint reklamą, kaip lašelis valiklio sunaikina visą ant klozeto kraštelio įsitaisiusią jų šeimynėlę. Vėliau sužinojome, kad bakterijos būna gerosios ir blogosios. Pasirodo, ir tai nėra absoliuti tiesa.

Mokslų daktaras A. Dabkevičius: mobilusis telefonas – vienas žalingiausių sveikatai šių laikų išradimų

Lovą dalytis su mylimu žmogumi ar augintiniu gal ne visada patogu, bet miela. O štai mobiliajam telefonui miegamajame – tikrai ne vieta.

Tai padės ir svorį numesti, ir širdį pastiprinti, ir lankstesniam tapti

Ištikimybė – nuostabi vertybė, kai kalbame apie meilę, bet jei galvoje turime sportą, ji tinka nebent profesionalams. Jei nėra tikslo kopti į olimpines aukštumas, geriau išbandyti kuo daugiau ir kuo įvairesnių treniruočių.

Vilniuje savaitgalį rengiamos nemokamos fitneso treniruotės

Visi Vilniaus gyventojai, svečiai kviečiami prisijungti prie sveiko judėjimo ir atvykti į nemokamas treniruotes, organizuojamas liepos 8 ir 9 dienomis prie Baltojo Tilto.

Mitybos specialistė: ką svarbu žinoti perkant uogas?

Kas dažnam lietuviui svarbiausia renkantis uogas? Žinoma, kad kilmė. Labai dažnai turguje pardavėjų klausiama – lietuviškos ar lenkiškos braškės? Bet ar tik tai svarbu renkantis uogas?

Mitybos specialistės prognozės: kokia bus ateities mityba

Visiems žinomas posakis: „Kas tinka kiekvienam – netinka niekam“ vartotinas ir kalbant apie mitybą.

Vėžio gydymas: radiochirurgija atitolina chemoterapiją

Prostatos vėžys – dažnai agresyvi liga, kuri nepastebimai ir toliau gali plėstis net po radikalios prostatektomijos ar spindulinio gydymo.

Efektyviai riebalus deginantis eliksyras – išbandykite! (2)

Jeigu nekankina padidėjęs jautrumas bičių produktams ir jums nedraudžiama vartoti greipfrutų, būtinai pabandykite paruošti šią skanią ir naudingą priemonę – riebalus deginantį eliksyrą.

Kaip kuo ilgiau išlikti jaunam, sveikam ir gražiam, pataria mitybos specialistė iš Skandinavijos (1)

Nors žmonių amžius ilgėja, noras atrasti stebuklingąjį jaunystės eliksyrą nemąžta. Mat neužtenka gyventi ilgai, norisi kuo ilgiau išlikti jaunam, sveikam ir gražiam. Kaip tai pasiekti, pataria mitybos specialistė Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir iš Skandinavijos.

Gidas po aliejaus lentynas: kuris naudingiausias sveikatai ir grožiui (6)

Renkatės aliejų, tačiau sustingote prieš gausiai nukrautą lentyną. Kaip išsirinkti ir laikyti, kokia jo nauda sveikatai, grožiui. Sužinokite!

Kokių vitaminų turi vaisiai ir uogos: išsamus gidas

Visiems žinoma, kad vaisių ir uogų valgyti būtina, tačiau kiek ir kokių vitaminų turi skirtingi vaisiai bei uogos, dėl kokių priežasčių juos verta valgyti? Apie tai - šiame straipsnyje.

Seniausias lieknėjimo centras Prancūzijoje – čia svorio atsikratoma skaniai (1)

Beveik seniausios ir svarbiausios Prancūzijoje lieknėjimo šventovės „Thalasso Sofitel Quiberon Diététique“ pilkasis kardinolas yra čia esančio restorano „De-Light“ šefas Patrick‘as Jarno. Jis atsakingas už tai, kuo maitinti svorio atsikratyti pasiryžusius klientus. Kas nenorės lieknėti, kai lėkštėje – gurmaniški jūrų gėrybių, žuvų patiekalai?