Reklama

Kokios yra dažniausios sportuojančių moterų klaidos, daromos prieš ir po treniruotės

 (2)
Asmeninis sveikatingumo ir fizinio parengimo treneris vardina sportuojančiųjų klaidas, moko teisingos mitybos ir atsako į kitus klausimus.
© Shutterstock nuotr.

Konsultuoja sporto klubo „Goodlife“ asmeninis sveikatingumo ir fizinio parengimo treneris Bronius Burneika

1. Kokį sportą rekomenduotumėte sėdimą darbą dirbančioms moterims?
Tokioms moterims rekomenduočiau aktyvų sportą lauke arba sporto klube. Sėdimą darbą dirbančiosios dažniausiai turi nugaros raumenų ir stuburo problemų (dėl palinkusios laikysenos). Ilgai sėdint vieni raumenys būna ištempti (pvz.: nugaros, kojų dvigalviai, žąsto trigalviai), o kiti - sutraukti (pvz.: žąsto dvigalvis, krūtinės, blauzdos), tad reikėtų skirti nemenką dėmesį šių raumenų lavinimui - sutraukimui arba ištempimui. Lauke tinka įvairios sporto šakos, pradedant bėgimu, baigiant irklavimu ar slidinėjimu, sporto klube - treniruoklių salė ar aerobika.  Aerobikos salėje galima rinktis tokius užsiėmimus kaip šokiai, „step“, kalanetika, joga, pilates, treniruotės su svareliais ir lazdomis, funkcinės treniruotės bei vis labiau populiarėjančios TRX funkcinės treniruotės. Svarbiausia, jog moterys judėtų ir lavintų viso kūno raumenyną.

2. Jei moteris nemėgsta treniruoklių (tarkime, pritrūksta valios), vadinasi, jai nėra ką veikti sporto klube?
Netiesa! Pirmiausia, jei trūksta valios, visada padės asmeninis treneris, kuris puikiai motyvuoja ir sugeba išspausti iš klientės 120 %! Galima rinktis funkcines treniruotes su įvairiais įrankiais ar be jų. Šios treniruotės padės ne tik atsikratyti nepageidaujamų kilogramų, bet ir sustiprėti, padailinti formas. Na o jei galiausiai darbas su treniruokliais vis tik netinka – puiki išeitis yra grupiniai užsiėmimai. Jų yra išties didelis pasirinkimas, galima rinktis pagal intesyvumą arba kryptingumą. 

3. Kada geriausia sportuoti – ryte, vakare, o gal perpiet?
Geriausiai laikas yra prieš pietus, kai jau organizmas yra pilnai pabudęs ir gavęs maisto medžiagų. Tačiau puikiai tinka bet koks metas - svarbu, jog žmogus nebūtų ką tik atsikėlęs ir apsimiegojęs ar pavargęs po dienos darbų. Taip pat svarbu, jog sportas baigtųsi vėliausiai 3-4 val. iki miego.

4. Kiek laiko turi trukti kasdienė mankšta/treniruotė, kad ji būtų naudinga organizmui?
Kasdieninė mankšta turi trukti bent 20 min. iki 50-90 - tai labai priklauso nuo žmogaus bendros fizinės formos. Jei, tarkime, moteris tik pradėjo sportuoti, pirmas porą savaičių užteks 30 min. fizinio krūvio, o jau pažengusiems tinka ir 45-60 min fizinės veiklos. Na o jau labai sportiškų žmonių treniruotės gali trukti iki 1,5 val.

5. Iš jūsų pastebėjimų – kokias dažniausiai pasitaikančias klaidas daro sportuoti pradėjusios moterys?
Klysta, kai vos pradėjusios sportuoti renkasi pernelyg intensyvias treniruotes ir gauna per daug fizinio krūvio, tada ir sveikatos sutrikimai, ir traumos gali greitai užklupti. Dar viena iš klaidų - netvarkinga mityba, kai merginos ir moterys ateina į treniruotes nieko nevalgiusios arba valgiusios tik vieną sykį per dieną. Todėl neužtenka maisto medžiagų ir per treniruotes joms pasidaro silpna, būna, net nualpsta. Mano siūlymas: sporto ir sveikatingumo klube dirba savo sričių specialistų ir su jais tikrai verta pasikonsultuoti dėl treniruočių pasirinkimo, dėl mitybos, pasiteirauti, kaip siekti savo tikslų.

6. Kada treneris rekomenduotų valgyti – prieš treniruotę ar po jos?
Rekomenduojama pavalgyti likus 1,5-2 val. iki treniruotės. Maistas turėtų būti lengvai virškinamas ir gausus angliavandenių, su nedidele baltymų ir riebalų dalimi. Prieš treniruotę puikiai tiks vaisiai, daržovės, grūdinės kultūros – pakels gliukogeno kiekį kraujyje.
Po treniruotės valgyti yra būtina, negalima delsti, ir maistas kuo greičiau turi atstatyti išeikvotas maisto medžiagas. Po treniruotės valgomame maiste turi būti angliavandenių, kurie atstato cukraus kiekį kraujyje, ir baltymų, kurie atstato, tvarko bei augina raumenines skaidulas. Po treniruotės labai tinka subalansuoti maisto papildai, kurių gausu tiek sporto baruose, tiek prekybos vietose.

7. Sportuojančiai moteriai rūpi ne tik gera savijauta, tačiau ir gražios kūno linijos.
Moterims ir merginoms, norint padailinti kūno formas ir pagerinti savijautą, vertėtų susirūpinti ne vien sportu, bet ir mitybos racionu - ko ir kiek valgoma. Pirmiausia verta atsisakyti ilgai virškinamų produktų ir tokių, kuriuose gausu cukraus bei nenaudingų riebalų. Maitintis reikia nuo ankstaus ryto iki vakaro, kol iki miego lieka 3 val. Jei valgys daugmaž vienodu metu kas 2,5-3 val., bus idealu, nes taip greitėja medžiagų apykaita organizme ir tai daro didžiausią įtaką svorio reaguliavimui. Pirmoje dienos pusėje reikia rinktis maisto produktus, kuriuose gausu angliavandenių (vaisiai, daržovės, grūdinės kultūros produktai), antroje dienos pusėje pereiti prie maisto, kuriame yra daugiau baltymų (pieno produktai, mėsa, kiaušiniai, žuvis). Valgyti reikia 3-4 kartus per dieną, o kitus kartus - lengvai užkandžiauti. Užkandžiams puikiai tinka migdolų riešutų sauja (10-15 vnt.), jogurtas ir vaisius, neriebios mėsos sumuštinis su grūdėta duona ir daržovėmis.

8. Viena dažniausių moterų bėdų – pilvukas. Gal galėtumėte paminėti keletą veiksmingų pratimų, kurie padėtų jį sumažinti?
Veiksmingiausiai šią problemą mažina darbas virtuvėje derinant maistą, o po to jau - pratimai, mažinantys riebalinį audinį. Iš pratimų, kurie formuoja liemens raumenis, geriausiai veikia funkciniai pratimai - kai dirba ne tik viršutiniai, apatiniai ar įstižiniai pilvo raumenys, bet ir gilieji liemens raumenys.

Pratimai liemeniui: susirietimai ir pasilenkimai puikiai tinka viršutinei raumenų grupei; apatinei tinka kojų pritraukimai, kojų kėlimai; pasilenkimai į šalis, pasisukimai (idealu įstrižiniams liemens raumenims), o giliesiems pilvo preso raumenims tinka viskas kas verčia tam tikrą laiko tarpą išlaikyti nestabilią padėtį.
Būtina nepamiršti ir nugaros apatinės dalies. Kiek skiriama dėmesio pilvo presui, bent pusę to laiko reikia skirti ir nugaros juosmeninės dalies lavinimui. Būtina lavinti vieningai ir kryptingai nepamirštant visų raumenų, nes to reikalauja mūsų judamasis aparatas - jog būtų lengva judėti ir apsisaugoti nuo traumų.

I – asis Vilniuje sporto ir laisvalaikio klubas šeimai „Goodlife“ įsikūręs Pilaitės rajone, PC „Pupa“. Sporto klubas „Goodlife“ siūlo sporto, laisvalaikio, sveikatingumo ir grožio paslaugas visai šeimai. Įvairūs grupiniai užsiėmimai, profesionalių trenerių pagalba treniruoklių salėje leis rūpintis savo grožiu ir sveikata kiekvieną dieną. Grožio paslaugas teiks profesionalūs kosmetologai. 
Patiems mažiausiems įrengtas vaikų kambarys - kol mamos ir tėvai sportuos, klubo auklės pasirūpins, kad mažyliai smagiai leistų laiką.

Draugaukime Facebook: https://www.facebook.com/GoodlifeKlubas

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Trys arbatos nuo peršalimo. Išbandžiusiųjų atsiliepimai

Peršalus gydytojai siūlo neskubėti į vaistinę, o vos tik pajutus pirmuosius simptomus išgerti natūralios, imunitetą stiprinančios arbatos, kuri maloniai sušildys ir užtikrins gerą savijautą.

Žymus mitybos ir antisenėjimo specialistas: žinau, kaip atsukti laiką atgal maždaug 20 metų (48)

Žymus prancūzų mitybos ir senėjimo prevencijos medicinos specialistas, septyniolikos šių sričių knygų autorius Claude'as Chauchard'as (71 m.) žino, kaip atsukti laiką atgal mažiausiai dvidešimčia metų.

Lieknėti padės arbata su cinamonu ir lauro lapais

Arbata su cinamonu ir lauro lapais spartina lieknėjimo procesą. Pasirodo, šie du prieskoniai teigiamai veikia virškinimo sistemą.

Išgirsta diagnozė sukrėtė 40-metį Žilviną, bet dar labiau pribloškė pažįstamųjų elgesys (5)

Prieš porą metų įkurta Vilniaus išsėtinės sklerozės draugija „Feniksai“ per trumpą laiką tapo aktyvia, gausų būrį sergančiųjų ir jų artimųjų, vienijančia organizacija. Draugijos vykdomas projektas „IS Gyvenimo mokykla“ leido vilniečiams dalyvauti paskaitose, susitikimuose, įvairiuose reabilitacijos bei meno terapijos užsiėmimuose.

Pavyzdys, kaip netinkama odos priežiūra gali sukurti gausybę problemų

Trečioji portalo Moteris.lt ir Grožio terapijos ir chirurgijos klinikos „Sugihara“ projekto dalyvė Ilona - puikus pavyzdys visoms moterims, kaip netinkama odos priežiūra, nors ir skiriant jai daug dėmesio, gali sukurti visą gausybę problemų.

Kaip turėtume keisti mitybos įpročius, kad gyventume iš tiesų sveikiau? PARSISIŲSK KNYGĄ (2)

Atsisiųskite knygą apie sveiką mitybą ir saugokite savo bei artimųjų sveikatą.

Tik vienas patarimas, kad šiais metais būtum liekna, sveika ir laiminga

Ar patikėtumėte, jei pasakyčiau, kad galite sulieknėti, tapti sveikesnėmis ir laimingesnėmis, vadovaudamosis tik vienu vieninteliu patarimu? Taip taip, perskaitėte visiškai teisingai.

Kietas riešutėlis: kaip kosmetologė per mėnesį padarė tai, ko kiti nesugebėjo per metus (5)

Trečioji portalo Moteris.lt ir Grožio terapijos ir chirurgijos klinikos „Sugihara“ projekto dalyvė Ilona buvo tikrai kietas riešutėlis grožio specialistams. Ne vienerius metus mynusi kelius į įvairius kosmetologijos kabinetus, moteris niekaip negalėjo išspręsti savo odos problemų. O jų buvo nemažai: pavargusi ir papilkėjusi oda su labai ryškia hiperpigmentacija ir užsikimšusiomis poromis. Vietomis buvo bėrimų ir potrauminių darinių.

Apie kamienines ląsteles ir vėžio gydymą, naujus organus bei sugrąžintą jaunystę

Apie tai, kad kamieninės ląstelės yra naujasis medicinos mokslo stebuklas, prabilta prieš beveik porą dešimtmečių. Neva jos padės pratęsti jaunystę, atauginti organus, atims darbą iš terapeutų bei chirurgų ir galbūt padarys žmogų beveik nemirtingą. Ar šios viltys nėra bergždžios?

Pratimai šlaunims ir sėdmenims stiprinti (2)

Po ilgų ir daugeliui tingių švenčių sveika pajudėti!

Dvigubas smūgis raukšlėms: plastikos chirurgas pristatė naują ginklą ir įvardijo, kaip neprašauti pro šalį (14)

Susitikęs su paciente, kuri demonstruos pokyčius prieš grožio injekcijas ir po jų, plastikos chirurgas Darius Radzevičius įvardijo klaidas, kurias daro siekiantys bet kokia kaina atjaunėti, ir pristatė naujieną – dvigubą smūgį raukšlėms.

Didžiausios klaidos, kurias daro trisdešimtmetės, prižiūrėdamos odą (2)

„Nuo 30 metų mūsų oda ne tik pradeda senti, vysti, praranda tonusą, bet labai dažnai moteris vargina bėrimai, aknė. Neretai klaidingai manoma, kad ji būdinga tik paaugliams, tačiau išties gali pasireikšti ir vyresniame amžiuje, o kartais trunka ir visą gyvenimą“,- sako grožio klinikos „Sugihara“ kosmetologė Odeta, komentuodama portalo „Moteris.lt“ ir Grožio terapijos ir chirurgijos klinikos „Sugihara“ projekto dalyvės Agnės odos būklės pokyčius.

Iš kuklumo rausta skruostai? Pasitikrinkite, ar jie nepraneša apie rimtą ligą

Nedingstantis veido raudonis, išsiplėtusių kapiliarų tinklas, bėrimai ir pūlinukai – visa tai vienos nemaloniausių odos ligų ženklai. Rožinė – lėtinė uždegiminė odos liga, kurios pirmuosius simptomus nesunku supainioti su akne ar paprastu odos jautrumu.

Ką rodo per didelis hemoglobino kiekis kraujyje? (3)

Atlikus kraujo tyrimą paaiškėjo, jog per didelis geležies kiekis mano kraujyje. Kas negerai? Ar būtina šeimos gydytojos konsultacija?

Medikai šią dažną ligą vadina "tyliąja epidemija" (1)

Dauguma osteoporoze susirgusių žmonių kurį laiką ligos simptomų nejaučia. Osteoporozė pasireiškia kaulinio audinio nykimu, struktūros pažeidimais ir lūžiais. Ši liga dažnai vadinama „tyliąja epidemija", nes kaulų masės netekimas yra neskausmingas ir besimptomis.