Ko atsisakyti lieknėjant – riebalų ar angliavandenių?

 (17)
Specialsitai patarai: norintiems vasarą džiaugtis dailiomis kūno linijomis, vertėtų susirūpinti jau dabar.
Ko atsisakyti lieknėjant – riebalų ar angliavandenių?
© Fotolia nuotr.

Patarimų, kaip atsikratyti per žiemą susikaupusių nereikalingų kilogramų, interneto platybėse yra tikrai daug, tačiau tik nedaugelis jų objektyvūs ir pagrįsti moksliškai – nenuostabu, jog vadovaujantis jais sunku pasiekti norimą rezultatą.

Ką naujausi moksliniai tyrimai sako apie antsvorio mažinimą, pasakoja Lietuvos Sporto Universiteto (LSU) docentas ir „Natural Pharmaceuticals“ sveikatingumo ekspertas Ramutis Kairaitis.

Ar tikrai būtina valgyti 5-6 kartus per dieną?

Visuomenėje plačiai paplitusi nuomonė, jog norintys atsikratyti nereikalingų kilogramų turėtų vengti didelių porcijų ir valgyti kas 2-3 val. Mat maistui įsisavinti yra reikalinga energija, todėl valgant dažniau išeikvojama daugiau kalorijų. Tačiau mokslininkai įrodė, kad energija sunaudota maistui įsisavinti priklauso ne nuo to, kokio dydžio porcijomis jis valgomas, o nuo per dieną suvartoto kiekio ir sudėties.

„Kitaip tariant, valgydami tris kartus per dieną po 800 kcal išeikvosite tiek pat energijos maisto įsisavinimui, kiek šešis kartus suvartodami po 400 kcal. Didesnio efekto maitindamiesi mažesniais intervalais ir porcijomis – nesulauksite, – sakė R. Kairaitis. – Svarbiausia yra neviršyti rekomenduojamos dienos kalorijų normos ir valgyti kokybiškus maisto produktus.“

Kodėl nevertėtų aklai pasikliauti etiketėmis?

Sveikai maitintis šiuo metu yra ypač madinga. Pavyzdžiui, JAV išgyvena tikrą maisto be gliuteno bumą – 2013 metų duomenimis, net trečdalis šalies gyventojų stengiasi atsisakyti maisto produktų, kurių sudėtyje yra gliuteno. Deja, sveikos mitybos mada puikiai naudojasi maisto pramonė, perdirbto maisto produktų pakuotes puošdama lipdukai ir etiketėmis: „natūralus“, „ekologiškas“, „be gliuteno“ ir pan.

„Savo sudėtyje neturintis gliuteno, tačiau perdirbtas maistas vis tiek yra prastas pasirinkimas, – įspėjo R. Kairaitis. – Perdirbtas maistas turi mažai maistingų medžiagų, daug cukraus bei konservantų. Renkantis maisto produktus reikėtų atidžiai įsiskaityti į jų aprašymą ir nesikliauti vien reklaminėmis etiketėmis. Kai kurie moksliniai tyrimai rodo, kad daug konservantų turintis maistas gali didinti antsvorį.“

Ko atsisakyti – angliavandenių ar riebalų?

Sumanymas riboti angliavandenius ir daugiau kalorijų gauti riebalų sąskaita (kraštutinis tokios mitybos pavyzdys – Atkinso dieta) ilgą laiką sulaukdavo daug kritikos. Buvo manoma, kad tokios dietos gali iššaukti įvairias sveikatos problemas, ypatingai širdies. Tačiau per pastarąjį dešimtmetį, daugėjant mokslinių tyrimų šiuo klausimu, požiūris po truputį keitėsi. Šiandien daugelis sveikatos specialistų sutinka, kad mažai angliavandenių ir daugiau riebalų turinti dieta yra žymiai efektyvesnė.

„Mažai angliavandenių turinčios dietos turi 2 – 3 kartus didesnį poveikį kovojant su antsvoriu, lyginant su riebalus ribojančiomis mitybos programomis, – žiniomis dalijosi ekspertas. – O svarbiausia, kad tokia mityba teigiamai veikia sveikatą – mažina diabeto, metabolinio sindromo riziką ir neturi žalingo poveikio širdies ir kraujagyslių sistemai. Vietoje rytinės košės suvalgę kiaušinį, nepadinsite susirgimo širdies ligomis rizikos, o sotesni jausitės ilgiau.“

Vis dėlto, jei riboti angliavandenių nenorite arba neturite galimybės – nėra taip jau blogai, tačiau būtina atskirti „gerus“ angliavandenius nuo „blogų“. Vertėtų rinktis daug skaidulų turinčius produktus ir vengti produktų iš baltų miltų bei cukraus. Taip pat reikėtų riboti vaisių sulčių vartojimą ir vietoje jų rinktis vaisius.

Kodėl baltymų vartojimu grindžiamos dietos yra efektyvesnės?

Jei norite sumažinti antsvorį ir neinvestuoti į tai daug pastangų – valgykite daugiau baltymų. R. Kairaičio teigimu, nereikalingus kilogramus tirpdančiose dietose būtent baltymai yra pats svarbiausias ingredientas.

„Baltymai pagreitina medžiagų apykaitą – vien jų įsisavinimui per dieną gali būti suvartojama nuo 80 iki 100 kcal, - teigė R. Kairaitis. – Taip pat jie teikia sotumo jausmą. Naujausių mokslinių tyrimu duomenimis, valgant maistą, kuriame yra 30 proc. baltymų, suvartojama iki 400 kcal per dieną mažiau.“

Be to, baltymai (ypač vyresniame amžiuje) palaiko raumenų masę. Anot eksperto, raumenys yra didžiausi kalorijų eikvotojai, todėl jų masės sumažėjimas yra blogiausia kas gali nutikti mažinant antsvorį.

moteris.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikata

Kas labiausiai teršia orą ir net turi kancerogeninių medžiagų (2)

Pasirodo, nebūtina rūkyti, kad plaučiai taptų juodi, – užtenka visą gyvenimą pragyventi mieste. Kuo kvėpuojame gatvėje, namuose ir biuruose?

Kodėl atsiranda blogas burnos kvapas ir kaip jį pašalinti? (27)

Halitozė – tai nemalonus kvapas iš burnos, dėl kurio patiriamas diskomfortas bendraujant. Tokiu sutrikimu „JAV skundžiasi 10-30 proc., o kitų tyrimų duomenimis 20-40 proc. visų gyventojų. 80-85 proc. atvejų blogą burnos kvapą sukelia baltymų ir kitų organinių medžiagų skilimas burnoje, kurio skilimo produktai yra lakieji sieros turintys junginiai.“

Neįtikėtini faktai apie želatiną - grožio, jaunystės ir sveikatos šaltinį (3)

Želė – idealus desertas visiems tiems, kurie negali atsispirti pagundai retkarčiais palepinti save kažkuo saldžiu. Juk želatina yra ne tik skanus, bet ir neįprastai naudingas produktas, turintis daugybę naudingų savybių.

Sveiko maisto šventėje – desertų mūšis!

Sveiko maisto šventė – tai daugiau nei 25-erius metus trunkanti Lietuvos sveikuolių sąjungos tradicija, skatinanti žmones domėtis valgymo kultūra, sveiku maistu ir jo įtaka sveikatai.

Sveikatos specialistė apie sausus pusryčius: pirkėjai dažnai suklaidinami (1)

Teisingai subalansuoti, padeda sumažinti cholesterolio kiekį, mažiau cukraus, riebalų, be gliuteno, dailinantys figūrą - tokių ir panašių užrašų galima atrasti ant dribsnių bei sausų pusryčių pakuočių. Dažnai tai - tik reklaminiai šūkiai, skirti suvilioti pirkėjus.

Niežti odą? Kaip palengvinti nemalonius simptomus (1)

Niežulys tėra ligos simptomas. Būtent todėl esant niežėjimui gydytojas pirmiausia atlieka kruopštų patikrinimą, nustato diagnozę ir skiria medikamentų.

15 kg atsikračiusiai Rimai labai padėjo ir šiuolaikinės technologijos (14)

Norite numesti svorio? Rinkitės ne dietą, o keiskite gyvenimo būdą.

10 patarimų, kaip maitintis, norint sumažinti cholesterolio kiekį (1)

Ar jūsų cholesterolio kiekis yra aukštas ir jūs norite jį sumažinti? Nenuostabu, šiais laikais daug žmonių turi per aukštą cholesterolio kiekį. Tam, kad sumažintumėte šį cholesterolio kiekį - štai jums 10 patarimų, kurių galite pradėti laikytis jau šiandien.

Tad kokį pieną rinktis? (2)

Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti.

Šaltibarščiai iš miltelių? Ir net sveikesni! (3)

Vilniuje, Saulėtekio slėnyje, gimsta sveikas prekių ženklo „Urban Food“ maistas skubantiems miestiečiams. Saulė Serafinienė (45 m.) praėjusią vasarą užsidegė neaukštoje temperatūroje, kad nežūtų vitaminai ir mineralai, džiovinti daržoves, uogas, sėklas ir iš jų gaminti miltelius kasdieniam racionui papildyti.

Kraujo grupių dieta – sveikatos stiprinimas natūraliu būdu

Kai XX a. pabaigoje mokslininkai atrado 4 kraujo grupes, pradėta ieškoti su jomis susijusių dėsningumų. Nors skeptikai abejoja, bet rasta sąsajų tarp kraujo grupės ir charakterio, dažniausiai sergamų ligų, imuniteto, maisto toleravimo ir t. t. Remiantis dėsningumais sudaryta kraujo grupių dieta – natūralus būdas sveikai maitintis, stiprinti imunitetą ir atsikratyti nepageidaujamų kilogramų.

Gydytojas ginekologas: kokias dažniausiai klaidas daro net ir suaugusios moterys

Nors vis daugiau yra kalbama apie reguliarių apsilankymų pas gydytojus bei tyrimų naudą, pacientai vis dar vengia kreiptis pas kai kuriuos specialistus.

Sporto degustatorės dienoraštis: manote, kad joga – sielai? Klystate! (1)

Kai kuris nors mano draugas pareiškia, kad nepatinka joga, žinau tik viena − tas žmogus apie ją nieko neišmano. Anksčiau būčiau puolusi aiškinti. Dabar jau žinau, kad nieko žmogui nepasakysi, todėl… rašau.

Sveikatos specialistė apie tai, kaip ir kiek suvalgyti (11)

Svarbu ne tik kokį maisto produktą išsirenkame, pagaminame ir suvalgome, bet daug svarbiau kaip valgome ir kiek suvalgome. Visi tai, regis, žinoma, tačiau kaip suprasti, kur yra riba?