Kaip sugrįžti į vėžes po šventinio valgymų maratono

Sveikos sulaukusios Naujų 2016–ųjų! Šiandien turbūt yra ta diena, kai vėl giliai paslepiate šventinius papuošimus, bandote susigrąžini darbinę nuotaiką ir... nedrąsiai lipate ant svarstyklių.
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Jeigu priklausote toms, kurios net ir prie gausiai nukrautų stalų sugebėjo pajusti saiką ir nepriaugti nė gramo, tvirtai spaudžiu jums dešinę. Linkiu jums gerų metų ir toliau galite neskaityti.

Deja, daugelis tuo pasidžiaugi negalime. Būtent dėl jūsų skubu rašyti šį įrašą. Tikiu, kad patarimai padės lengviau sugrįžti į vėžes po šventinio valgymų maratono.

1. Palikite svarstykles ramybėje. Bent kelioms dienoms.

Viena didžiausių klaidų, kurias galite padaryti iš karto po vakarėlio su gausiomis vaišėmis ar viso tokių vakarėlių maratono, – kitą rytą svertis. Po gausesnio valgymo dienos ar dienų svoris paprasai būna netikslus. Jis padidėja ne dėl to, kad priaugote riebalų, o dėl susikaupusių skysčių, kurį greičiausiai įtakojo sūrus maistas. Ir pačios greičiausiai jaučiate kūno patinimą, kuriam atsikratyti prireiks poros ar net keletos dienų. Padidėję skaičiai ant svarstyklių jus tik vers blogiau jaustis, o gal net iš to apmaudo ir vėl persivalgyti. Todėl bent kelioms dienoms pamirškite apie svarstykles ir sverkitės tik tada, kai pajusite, kad atsikratėte kūno patinimo ir bent kelias dienas tvarkingai maitinotės. Net jeigu ir būsite priaugusios svorio, nusivylimas nebus toks didelis, kaip sveriantis iš karto po persivalgymo dienos

2. Gerkite kuo daugiau skysčių.

Tai turėtų būti vanduo ar žolelių arbatos. Kai nustosite apkrauti savo kūną dideliais maisto kiekiais ir gersite daugiau skysčių, iš karto padaugės vizitų į tualetą, o po dviejų – trijų dienų pajusite, kad kūnas jau nėra patinęs.

3. Nepraleiskite valgymų.

Norint kuo greičiau atsikratyti šventinio prieaugio gali kilti pagunda atsisakyti pusryčių ar marinti save badu. Deja, tokia stratetigija dažnai duoda tik priešingą rezultatą. Labai tikėtina, kad iškankintos alkio vėliau vistiek persivalgysite. Geriau palaispniui mažinkite porcijas ir rinkitės kelis negausius valgymus su nedideliais tarpais tarp jų. Stenkitės per kiekvieną valgymą gauti daržovių. Tai virškinimą gerinantis, gausus skysčių ir mažo kaloringumo maistas. Vos tik pajusite alkį, suvalgykite lengvus pusryčius. Tai galėtų būti mėgstamas vaisius su natūraliu jogurtu ar dubenėliu košės. Ir vėliau dienos eigoje valgykite kai jausite alkį. Jokiais būdais neleiskite sau išbadėti!

4. Nepereikite nuo „visko“ prie „nieko“.

Jūs bene dvi savaites valgėte gausiau ir ne patį sveikiausią maistą. Jeigu iš vakaro dar naikinote silkių likučius, o kitą rytą jau imatės asketiškai sveikos mitybos, gali būti tikrai nelengva. Gali suktis galva, imti silpnumas, kankinti potraukis saldumynams ar kitokiam nesveikam maistui. Jei tokį būsime sau visiškai uždraudusios, labai tikėtina, kad neištvėrusios suvalgysim jo daug daugiau. Todėl jei labai norisi saldaus, leiskite sau suvalgyti saldainį ar du po pietų ar vakarienės. Jeigu norisi sūrio ar dešrytės, pasidarykite dubenį salotų, pasipjaustykite kelias riekeles sūrio ar dešros, juodos duonos riekelę ir tegul tai būna jūsų pietūs ar vakarienė. Taip nejausite, kad esate verčiamos visko iš karto atsisakyi ir palaipsniui, per kelias dienas sugrįšite prie sveikesnės ir saikingesnės miybos.

5. Palaipsniui grįžkite prie reguliaraus sporto.

Net tikri sporto mylėtojai per šveninį laikotarpį iškrenta iš ritmo ir sportuoja nereguliariai ar net visai nesporuoja. Negraužkit savęs dėl to, kad iškritot iš ritmo, ir nesistenkit praleistų treniruočių kompensuoti padidintu fiziniu krūviu. Taip sau tik padarysite meškos paslaugą. Staiga perėjusios nuo jokio sporto prie gausaus rizikuojate perdegti ir viską mesti jau pirmąją savaitę. Taip pat, staiga vėl pradėjus aktyviai sportuoti, gali pradėti skaudėti raumenis, dėl to bus tik sunkiau toliau tęsti ir tai vers tik dar blogiau jaustis.

Todėl fizinę veiklą į savo kasdienybę įtraukite pamažu. Pradėkite nuo trumpesnių ir mažesnio intensyvumo treniruočių ir palaipsniui per savaitę ar dvi sugrįžkite prie savo įprastos sporto rutinos. Tas pats patarimas galioja ir toms, kurios tik dabar apskritai pradeda sportuoti.

6. Atsikratykite kaltės jausmo.

Įvyko kas įvyko. Dabar jau nieko nepakeisite. Savigrauža ir pyktis ant savęs situaciją tik pablogins ir gal net paskatins ir vėl prisivalgyti. Verčiau nusiraminkite ir didvyriškai stokite akis į akį su realybe. Šventės baigėsi. Pats laikas rūpintis pasekmių naikinimu. Ramiai, bet užtikrintai.

Linkiu jums kuo lengvesnio sugrįžimo į ritmą!

www.ievagerciene.lt/
Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Veiksminga sriubos dieta: per dvi savaites - iki 10 kg (2)

Po pasaulį pasklido sriubų fenomenas – galima valgyti kiek nori, kada nori ir per dvi savaites atsikratyti 8‒10 kg. Neįtikėtina? Apie tokius rezultatus kalba sriubos dietą išbandžiusieji.

Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų

Artėjant vasarai nemaža dalis mūsų susirūpina dėl savo figūros – o kaipgi reiks išsirengti paplūdimyje, jei šen bei ten karo koks lašinukas. Neretai tai paskatina griebtis drastiškų dietų. Tačiau gal galima reikšmingų rezultatų pasiekti ir nepuolant į kraštutinumus? Specialistai sako – tikrai taip.

Agnė Gilytė: stilinga sportinė apranga gali suteikti pasitikėjimo savimi ir jėgų

Dažnai moteriai sportas šiandien jau yra tapęs privaloma dienotvarkės dalimi, o sporto klubas neretai tampa ne tik treniruočių, bet ir susitikimų su draugėmis vieta – juk sportuoti drauge kur kas smagiau!

Vėžys, apie kurį mažai kalbama

Lietuvoje kasmet maždaug 350 žmonių nustatomas burnos ertmės ir ryklės vėžys, apie kurį kalbama palyginus mažai. Ir nors vėžys užklumpa 50-70 metų žmones, pastebima, kad pastaraisiais metais daugėja ir jaunesnių žmonių, kurie suserga šia liga.

Kiaulpienės – salotoms, medui ir vaistams (4)

Kiaulpienės ne tik džiugina mūsų akis vaiskiu geltoniu, bet tinka ir maistui, ir vaistams. Suskubkime pasinaudoti, kol dar neperžydėjo.

Gydytoja įspėja: su šiuo kojų grožio priešu susiduria daugelis moterų

Artėjant šiltajam sezonui, moterys labiau susirūpina ne tik savo kūno formomis, tačiau ir kojų grožiu. Jokia paslaptis, kad daugelį, tvyrant karštam orui, pradeda kankinti nemaloni problema – išsiplėtusios venos. Jos ne tik sukelia diskomfortą, nepatogumą, sunkumo jausmą ar net skausmą, bet ir atrodo nepatraukliai.

Mitai apie cholesterolį – ar tikrai reikia mažinti jo kiekį? (5)

Sveikatos specialistai neslepia – cholesterolis vis labiau apauga mitais ir nepagrįstomis nuostatomis. Nors per didelis cholesterolio kiekis organizme tikrai yra svarbus rizikos veiksnys, prisidedantis prie širdies ir kraujagyslių ligų išsivystymo, gydytojai ir vaistininkai pataria pirmiausia atlikti reikalingus tyrimus ir įsivertinti asmeninę riziką.

Netinkama higiena – didžiausias kirtis intymiai moters sveikatai (1)

Intymi moters sveikata ir higiena - temos, apie kurias garsiai kalbėti ne visuomet drąsu.

Ženklai, kurie parodo, kad Tau ir vėl nepavyks sulieknėti visam laikui

Perskaičiusi šį pavadinimą galbūt pamanei, kad esu tikra akiplėša – kaip aš, Tavęs nė karto nesutikusi, galiu žinoti apie tai, kas Tau pavyks, o kas ne?!

Įprotis dalintis viena antklode gali pakenkti sveikatai ir santykiams

Medikai tikina, kad sutuoktiniams miegoti atskirai gali būti kur kas sveikiau, nei kartu.

Vaistai nuo visų ligų, arba kokiomis magijos priemonėmis gydėsi senovės Lietuvoje

Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės teritorijoje stiprią poziciją užėmusi Katalikų bažnyčia griežtai draudė bet kokią magiją, kuri buvo aiškinama kaip priešinimasis Dievo valiai ar net bandymas ją pakeisti. Bet viduramžių LDK gyventojai, susidūrę su neišsprendžiamomis problemomis, mėgindami susilaukti palikuonių ar liūdėdami dėl nelaimingos meilės, neretai griebdavosi įvairių magijos priemonių.

Kaip lepinosi Lietuvos didikai: nuo pirčių iki kurortų romanų

LDK visuomenės valdovai, diduomenė, pasiturinti bajorija ir miestietijos elitas galėjo to meto sąlygomis tinkamai rūpintis savo sveikata. Vienas gydymo būdų buvo sveikatos taisymas balneologinėmis priemonėmis, pasitelkiant mineralinius šaltinius, purvą, saulės spindulius, klimato poveikį.

Asmeninis treneris Mantas Petrulis: sportas dabar yra tapęs ir mados reikalu (6)

Asmeninis treneris Mantas Petrulis (31 m.) moko be kančių nušlifuoti figūrą.

Individualizuotos medicinos pradininkas: ką gydysim – žmogų ar ligą? (1)

Medicina į priekį žengia septynmyliais žingsniais, bet ligonių kažkodėl nemažėja, netgi – priešingai. Individualizuotos medicinos pradininkas Jean'as Claude'as Lapraz'as žino, kodėl taip yra ir kaip tai ištaisyti.

Vasara ant nosies, o motyvacijos lieknėti – nė kvapo? Sužinokite, ką daryti (2)

Pavasaris jau visai įsibėgėjo, netruks ir vasara atskrieti, o Tu ne tik kad nesijauti gerai savo kūne, bet ir visai nejauti motyvacijos ką nors dėl to keisti? Jei tai apie Tave, esi ten, kur reikia. Šį straipsnį parašiau galvodama kaip tik apie Tave.