Kaip sugrįžti į vėžes po šventinio valgymų maratono

Sveikos sulaukusios Naujų 2016–ųjų! Šiandien turbūt yra ta diena, kai vėl giliai paslepiate šventinius papuošimus, bandote susigrąžini darbinę nuotaiką ir... nedrąsiai lipate ant svarstyklių.
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Jeigu priklausote toms, kurios net ir prie gausiai nukrautų stalų sugebėjo pajusti saiką ir nepriaugti nė gramo, tvirtai spaudžiu jums dešinę. Linkiu jums gerų metų ir toliau galite neskaityti.

Deja, daugelis tuo pasidžiaugi negalime. Būtent dėl jūsų skubu rašyti šį įrašą. Tikiu, kad patarimai padės lengviau sugrįžti į vėžes po šventinio valgymų maratono.

1. Palikite svarstykles ramybėje. Bent kelioms dienoms.

Viena didžiausių klaidų, kurias galite padaryti iš karto po vakarėlio su gausiomis vaišėmis ar viso tokių vakarėlių maratono, – kitą rytą svertis. Po gausesnio valgymo dienos ar dienų svoris paprasai būna netikslus. Jis padidėja ne dėl to, kad priaugote riebalų, o dėl susikaupusių skysčių, kurį greičiausiai įtakojo sūrus maistas. Ir pačios greičiausiai jaučiate kūno patinimą, kuriam atsikratyti prireiks poros ar net keletos dienų. Padidėję skaičiai ant svarstyklių jus tik vers blogiau jaustis, o gal net iš to apmaudo ir vėl persivalgyti. Todėl bent kelioms dienoms pamirškite apie svarstykles ir sverkitės tik tada, kai pajusite, kad atsikratėte kūno patinimo ir bent kelias dienas tvarkingai maitinotės. Net jeigu ir būsite priaugusios svorio, nusivylimas nebus toks didelis, kaip sveriantis iš karto po persivalgymo dienos

2. Gerkite kuo daugiau skysčių.

Tai turėtų būti vanduo ar žolelių arbatos. Kai nustosite apkrauti savo kūną dideliais maisto kiekiais ir gersite daugiau skysčių, iš karto padaugės vizitų į tualetą, o po dviejų – trijų dienų pajusite, kad kūnas jau nėra patinęs.

3. Nepraleiskite valgymų.

Norint kuo greičiau atsikratyti šventinio prieaugio gali kilti pagunda atsisakyti pusryčių ar marinti save badu. Deja, tokia stratetigija dažnai duoda tik priešingą rezultatą. Labai tikėtina, kad iškankintos alkio vėliau vistiek persivalgysite. Geriau palaispniui mažinkite porcijas ir rinkitės kelis negausius valgymus su nedideliais tarpais tarp jų. Stenkitės per kiekvieną valgymą gauti daržovių. Tai virškinimą gerinantis, gausus skysčių ir mažo kaloringumo maistas. Vos tik pajusite alkį, suvalgykite lengvus pusryčius. Tai galėtų būti mėgstamas vaisius su natūraliu jogurtu ar dubenėliu košės. Ir vėliau dienos eigoje valgykite kai jausite alkį. Jokiais būdais neleiskite sau išbadėti!

4. Nepereikite nuo „visko“ prie „nieko“.

Jūs bene dvi savaites valgėte gausiau ir ne patį sveikiausią maistą. Jeigu iš vakaro dar naikinote silkių likučius, o kitą rytą jau imatės asketiškai sveikos mitybos, gali būti tikrai nelengva. Gali suktis galva, imti silpnumas, kankinti potraukis saldumynams ar kitokiam nesveikam maistui. Jei tokį būsime sau visiškai uždraudusios, labai tikėtina, kad neištvėrusios suvalgysim jo daug daugiau. Todėl jei labai norisi saldaus, leiskite sau suvalgyti saldainį ar du po pietų ar vakarienės. Jeigu norisi sūrio ar dešrytės, pasidarykite dubenį salotų, pasipjaustykite kelias riekeles sūrio ar dešros, juodos duonos riekelę ir tegul tai būna jūsų pietūs ar vakarienė. Taip nejausite, kad esate verčiamos visko iš karto atsisakyi ir palaipsniui, per kelias dienas sugrįšite prie sveikesnės ir saikingesnės miybos.

5. Palaipsniui grįžkite prie reguliaraus sporto.

Net tikri sporto mylėtojai per šveninį laikotarpį iškrenta iš ritmo ir sportuoja nereguliariai ar net visai nesporuoja. Negraužkit savęs dėl to, kad iškritot iš ritmo, ir nesistenkit praleistų treniruočių kompensuoti padidintu fiziniu krūviu. Taip sau tik padarysite meškos paslaugą. Staiga perėjusios nuo jokio sporto prie gausaus rizikuojate perdegti ir viską mesti jau pirmąją savaitę. Taip pat, staiga vėl pradėjus aktyviai sportuoti, gali pradėti skaudėti raumenis, dėl to bus tik sunkiau toliau tęsti ir tai vers tik dar blogiau jaustis.

Todėl fizinę veiklą į savo kasdienybę įtraukite pamažu. Pradėkite nuo trumpesnių ir mažesnio intensyvumo treniruočių ir palaipsniui per savaitę ar dvi sugrįžkite prie savo įprastos sporto rutinos. Tas pats patarimas galioja ir toms, kurios tik dabar apskritai pradeda sportuoti.

6. Atsikratykite kaltės jausmo.

Įvyko kas įvyko. Dabar jau nieko nepakeisite. Savigrauža ir pyktis ant savęs situaciją tik pablogins ir gal net paskatins ir vėl prisivalgyti. Verčiau nusiraminkite ir didvyriškai stokite akis į akį su realybe. Šventės baigėsi. Pats laikas rūpintis pasekmių naikinimu. Ramiai, bet užtikrintai.

Linkiu jums kuo lengvesnio sugrįžimo į ritmą!

www.ievagerciene.lt/
Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Plastikos chirurgas: jei vienintelis pacientės noras – geriau atrodyti asmenukėse, skalpelio į rankas neimu (4)

Jau 15 metų moterų grožio paslaptis saugantis plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos gydytojas Martynas Norkus neabejoja, kad šioje srityje išmanyti žmonių psichologiją yra ne mažiau svarbu nei chirurgijos subtilybes.

Naujas, patikimas ir greitas sprendimas atkurti dantis – jau Lietuvoje (7)

„Tam, kad mokymuose įgytos žinios geriausiai įsitvirtintų tavo kasdieniame darbe, jas savo praktikoje turi išbandyti jau per pirmą savaitę,“ – teigia odontologijos klinikos „Dantų harmonija“ vadovas, implantuojantis gydytojas odontologas ortopedas Marius Bučinskas.

Dr. Saulius Bružas: onkologu tapau norėdamas padėti mamai (6)

Krūtų ligų chirurgijos ir onkologijos skyriaus gydytojas chirurgas dr. Saulius Bružas (62 m.) Nacionaliniame vėžio institute pradėjo dirbti beveik prieš 40 metų ir iki šiol yra lojalus savo klinikai bei pacientėms.

Nauji dantys – per vieną dieną (10)

Skaitmeninės technologijos sparčiai keičia visą pasaulį, ir ypač sėkmingai taikomos medicinoje. Kaip jos pakeitė dantų protezavimo sritį, sutiko papasakoti odontologijos klinikos „Privati praktika“ vadovas gydytojas odontologas Jevgenij Travkin.

Ką aš supratau 30 dienų atsisakiusi pridėtinio cukraus (eksperimento rezultatai) (30)

"Baigusi savo eksperimentą – 30 dienų be pridėtinio cukraus, ėmiausi matematikos. Paskaičiavau, kad iki savo iššūkio vidutiniškai per dieną su maistu suvalgydavau apie 200 gramų cukraus", - sako Viktorija Žižiūnienė, nusprendusi atlikti eksperimentą - 30 dienų nevartoti pridėtinio cukraus, ir viską aprašyti dienoraštyje ((pirma dalis, antra dalis, trečia dalis, ketvirta dalis, penkta dalis).

Kaip ištverti iki vakarienės: rudeninių užkandžių topai (2)

Mitybos specialistai pataria, jog nė vienas dienos valgis negali sudaryti daugiau nei pusės viso dienos maisto. Papusryčiauti reikia per 2 valandas nuo atsibudimo, o pavakarieniauti – ne vėliau kaip 3 valandas iki miego.

Skundžiatės lėta medžiagų apykaita? 11 būdų ją pagreitinti (3)

Kūno masės augimo priežastis - ne vien netinkamas maistas. Yra žmonių, kuriems papildomi kilogramai auga, nes lėta jų organizmo medžiagų apykaita. Kaip ją pagreitinti?

4 dalykai, kuriuos būtina keisti, jei norite sulieknėti (3)

Šį kartą pakalbėkime apie labai akivaizdžius ženklus, kurie rodo, jog Tau ir vėl eilinį kartą nepavyks sulieknėti arba sulieknėjus nepavyks išlaikyti pasiekto rezultato.

Nejudrūs sąnariai, prarastas lankstumas, prasta koordinacija – yra būdas visa tai pataisyti (5)

Bokso pirštinės ant liaunų moterų rankų nė trupučio nemažina moteriškumo. Netgi priešingai – jį pabrėžia. Šį mišrių kovų menų trenerio Alfredo Lifšico teiginį savo kailiu nutarė patikrinti ir žurnalistė.

Lytinių lūpų korekcijos operacija – delikati ir vis labiau populiaresnė (3)

Lytinių lūpų korekcija darosi vis paklausesnė. Ką reikėtų žinoti ir ko neverta bijoti, aiškina plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos gydytoja, medicinos mokslų daktarė Loreta Pilipaitytė.