Kaip sugrįžti į vėžes po šventinio valgymų maratono

Sveikos sulaukusios Naujų 2016–ųjų! Šiandien turbūt yra ta diena, kai vėl giliai paslepiate šventinius papuošimus, bandote susigrąžini darbinę nuotaiką ir... nedrąsiai lipate ant svarstyklių.
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Jeigu priklausote toms, kurios net ir prie gausiai nukrautų stalų sugebėjo pajusti saiką ir nepriaugti nė gramo, tvirtai spaudžiu jums dešinę. Linkiu jums gerų metų ir toliau galite neskaityti.

Deja, daugelis tuo pasidžiaugi negalime. Būtent dėl jūsų skubu rašyti šį įrašą. Tikiu, kad patarimai padės lengviau sugrįžti į vėžes po šventinio valgymų maratono.

1. Palikite svarstykles ramybėje. Bent kelioms dienoms.

Viena didžiausių klaidų, kurias galite padaryti iš karto po vakarėlio su gausiomis vaišėmis ar viso tokių vakarėlių maratono, – kitą rytą svertis. Po gausesnio valgymo dienos ar dienų svoris paprasai būna netikslus. Jis padidėja ne dėl to, kad priaugote riebalų, o dėl susikaupusių skysčių, kurį greičiausiai įtakojo sūrus maistas. Ir pačios greičiausiai jaučiate kūno patinimą, kuriam atsikratyti prireiks poros ar net keletos dienų. Padidėję skaičiai ant svarstyklių jus tik vers blogiau jaustis, o gal net iš to apmaudo ir vėl persivalgyti. Todėl bent kelioms dienoms pamirškite apie svarstykles ir sverkitės tik tada, kai pajusite, kad atsikratėte kūno patinimo ir bent kelias dienas tvarkingai maitinotės. Net jeigu ir būsite priaugusios svorio, nusivylimas nebus toks didelis, kaip sveriantis iš karto po persivalgymo dienos

2. Gerkite kuo daugiau skysčių.

Tai turėtų būti vanduo ar žolelių arbatos. Kai nustosite apkrauti savo kūną dideliais maisto kiekiais ir gersite daugiau skysčių, iš karto padaugės vizitų į tualetą, o po dviejų – trijų dienų pajusite, kad kūnas jau nėra patinęs.

3. Nepraleiskite valgymų.

Norint kuo greičiau atsikratyti šventinio prieaugio gali kilti pagunda atsisakyti pusryčių ar marinti save badu. Deja, tokia stratetigija dažnai duoda tik priešingą rezultatą. Labai tikėtina, kad iškankintos alkio vėliau vistiek persivalgysite. Geriau palaispniui mažinkite porcijas ir rinkitės kelis negausius valgymus su nedideliais tarpais tarp jų. Stenkitės per kiekvieną valgymą gauti daržovių. Tai virškinimą gerinantis, gausus skysčių ir mažo kaloringumo maistas. Vos tik pajusite alkį, suvalgykite lengvus pusryčius. Tai galėtų būti mėgstamas vaisius su natūraliu jogurtu ar dubenėliu košės. Ir vėliau dienos eigoje valgykite kai jausite alkį. Jokiais būdais neleiskite sau išbadėti!

4. Nepereikite nuo „visko“ prie „nieko“.

Jūs bene dvi savaites valgėte gausiau ir ne patį sveikiausią maistą. Jeigu iš vakaro dar naikinote silkių likučius, o kitą rytą jau imatės asketiškai sveikos mitybos, gali būti tikrai nelengva. Gali suktis galva, imti silpnumas, kankinti potraukis saldumynams ar kitokiam nesveikam maistui. Jei tokį būsime sau visiškai uždraudusios, labai tikėtina, kad neištvėrusios suvalgysim jo daug daugiau. Todėl jei labai norisi saldaus, leiskite sau suvalgyti saldainį ar du po pietų ar vakarienės. Jeigu norisi sūrio ar dešrytės, pasidarykite dubenį salotų, pasipjaustykite kelias riekeles sūrio ar dešros, juodos duonos riekelę ir tegul tai būna jūsų pietūs ar vakarienė. Taip nejausite, kad esate verčiamos visko iš karto atsisakyi ir palaipsniui, per kelias dienas sugrįšite prie sveikesnės ir saikingesnės miybos.

5. Palaipsniui grįžkite prie reguliaraus sporto.

Net tikri sporto mylėtojai per šveninį laikotarpį iškrenta iš ritmo ir sportuoja nereguliariai ar net visai nesporuoja. Negraužkit savęs dėl to, kad iškritot iš ritmo, ir nesistenkit praleistų treniruočių kompensuoti padidintu fiziniu krūviu. Taip sau tik padarysite meškos paslaugą. Staiga perėjusios nuo jokio sporto prie gausaus rizikuojate perdegti ir viską mesti jau pirmąją savaitę. Taip pat, staiga vėl pradėjus aktyviai sportuoti, gali pradėti skaudėti raumenis, dėl to bus tik sunkiau toliau tęsti ir tai vers tik dar blogiau jaustis.

Todėl fizinę veiklą į savo kasdienybę įtraukite pamažu. Pradėkite nuo trumpesnių ir mažesnio intensyvumo treniruočių ir palaipsniui per savaitę ar dvi sugrįžkite prie savo įprastos sporto rutinos. Tas pats patarimas galioja ir toms, kurios tik dabar apskritai pradeda sportuoti.

6. Atsikratykite kaltės jausmo.

Įvyko kas įvyko. Dabar jau nieko nepakeisite. Savigrauža ir pyktis ant savęs situaciją tik pablogins ir gal net paskatins ir vėl prisivalgyti. Verčiau nusiraminkite ir didvyriškai stokite akis į akį su realybe. Šventės baigėsi. Pats laikas rūpintis pasekmių naikinimu. Ramiai, bet užtikrintai.

Linkiu jums kuo lengvesnio sugrįžimo į ritmą!

www.ievagerciene.lt/
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Tai, kas iš gamtos, – saugu ir patikima

Nors mokslas kiekvieną dieną žengia pirmyn, randa būdus išgydyti iki šiol nepagydomas ligas, bet šio tobulėjimo pagrindas visada buvo, yra ir bus gamta bei tai, ką ji mums dovanoja.

Cukrų pakeitėte saldikliais? Dietologė įspėja dėl jūsų sveikatai gręsiančių pavojų

Plačiai reklamuojami gaivieji gėrimai be cukraus ir be kalorijų, gydytojos dietologės Daivos Pipiraitės-Lazarevičienės teigimu, nėra geras pasirinkimas, nebent būtų geriami retai.

Ko daugiau žuvys teikia – naudos ar žalos, atsako mokslininkai

Ilgai užtruko, kol lietuviai, ieškodami sveikesnių alternatyvų, įprato bent retkarčiais mėsą keisti žuvimi. Ir štai užgriuvo kita naujiena – pasirodo, žuvis gali būti dar prastesnis pasirinkimas dėl didelio jūrų užterštumo gyvsidabriu.

Kokius pieno produktus rinktis, o kokių vengti?

Pieną skatiname gerti nuo pat vaikystės, sakoma, kad tai kalcio šaltinis. Be pieno produktų neįsivaizduojame savo pusryčių, pietų ar vakarienės. Tačiau vis dažniau pasigirsta nuomonių, kad pienas ne tik, kad nereikalingas mūsų organizmui, bet dar ir kenkia. Ką mano „Sveikatai palankus“ ekspertai?

Angelinos Jolie pavyzdys užkrėtė ir Lietuvos moteris

Moterys, kurioms nustatoma itin didelė genetinė rizika susirgti krūties vėžiu, vis dažniau renkasi jų šalinimą – mastektomiją.

Ar gali nuo gripo skiepytis nėščiosios?

Sergamumas gripu ir ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis (ŪVKTI) šalyje ir toliau didėja. Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) medikai informuoja, kad penktąją savaitę visoje Lietuvoje dėl gripo į ligoninę paguldyti 299 asmenys.

Hormoninis sutrikimas, kuris dažniausiai išsivysto 30-40 metų moterims

Dėl padidėjusio kortizolio kiekio organizme žmogui gali išsivystyti hormoninis sutrikimas - Kušingo sindromas.

Po gimdymo: ką moteris turi žinoti apie negrįžtamus organizmo pokyčius

Po gimdymo – nauji išbandymai: persitvarko organų veikla, slenka plaukai, kankina nuovargis ir nuotaikų kaita.

Maisto saugos specialistės pataria, kaip išsirinkti mėsą

Dažnas savo mitybos neįsivaizduojame be mėsos. Vieniems, tai kasdienis produktas, kitiems – rečiau valgomas. Tiesa, mitybos specialistai pataria mėsa valgyti ne dažniau nei 2-3 kartus per savaitę. Pirmenybę teikti šviežiai mėsa, atkreipti dėmesį į pagrindinius šviežumo rodiklius, būtinai skaityti ženklinimo etiketes bei tinkamai paruošti.

Prognozuojama, kad per ateinantį dešimtmetį mirčių nuo vėžio skaičius padidės daugiau nei trečdaliu

Trejus metus vykdoma Pasaulinės kovos su vėžiu dienos kampanija „Mes galime. Aš galiu“ kelia klausimą, kaip mes visi kartu ir kiekvienas asmeniškai galime prisidėti prie vėžio sukeliamos naštos mažinimo.