Kaip sugrįžti į vėžes po šventinio valgymų maratono

Sveikos sulaukusios Naujų 2016–ųjų! Šiandien turbūt yra ta diena, kai vėl giliai paslepiate šventinius papuošimus, bandote susigrąžini darbinę nuotaiką ir... nedrąsiai lipate ant svarstyklių.
Kaip sugrįžti į vėžes po šventinio valgymų maratono
© Fotolia nuotr.

Jeigu priklausote toms, kurios net ir prie gausiai nukrautų stalų sugebėjo pajusti saiką ir nepriaugti nė gramo, tvirtai spaudžiu jums dešinę. Linkiu jums gerų metų ir toliau galite neskaityti.

Deja, daugelis tuo pasidžiaugi negalime. Būtent dėl jūsų skubu rašyti šį įrašą. Tikiu, kad patarimai padės lengviau sugrįžti į vėžes po šventinio valgymų maratono.

1. Palikite svarstykles ramybėje. Bent kelioms dienoms.

Viena didžiausių klaidų, kurias galite padaryti iš karto po vakarėlio su gausiomis vaišėmis ar viso tokių vakarėlių maratono, – kitą rytą svertis. Po gausesnio valgymo dienos ar dienų svoris paprasai būna netikslus. Jis padidėja ne dėl to, kad priaugote riebalų, o dėl susikaupusių skysčių, kurį greičiausiai įtakojo sūrus maistas. Ir pačios greičiausiai jaučiate kūno patinimą, kuriam atsikratyti prireiks poros ar net keletos dienų. Padidėję skaičiai ant svarstyklių jus tik vers blogiau jaustis, o gal net iš to apmaudo ir vėl persivalgyti. Todėl bent kelioms dienoms pamirškite apie svarstykles ir sverkitės tik tada, kai pajusite, kad atsikratėte kūno patinimo ir bent kelias dienas tvarkingai maitinotės. Net jeigu ir būsite priaugusios svorio, nusivylimas nebus toks didelis, kaip sveriantis iš karto po persivalgymo dienos

2. Gerkite kuo daugiau skysčių.

Tai turėtų būti vanduo ar žolelių arbatos. Kai nustosite apkrauti savo kūną dideliais maisto kiekiais ir gersite daugiau skysčių, iš karto padaugės vizitų į tualetą, o po dviejų – trijų dienų pajusite, kad kūnas jau nėra patinęs.

3. Nepraleiskite valgymų.

Norint kuo greičiau atsikratyti šventinio prieaugio gali kilti pagunda atsisakyti pusryčių ar marinti save badu. Deja, tokia stratetigija dažnai duoda tik priešingą rezultatą. Labai tikėtina, kad iškankintos alkio vėliau vistiek persivalgysite. Geriau palaispniui mažinkite porcijas ir rinkitės kelis negausius valgymus su nedideliais tarpais tarp jų. Stenkitės per kiekvieną valgymą gauti daržovių. Tai virškinimą gerinantis, gausus skysčių ir mažo kaloringumo maistas. Vos tik pajusite alkį, suvalgykite lengvus pusryčius. Tai galėtų būti mėgstamas vaisius su natūraliu jogurtu ar dubenėliu košės. Ir vėliau dienos eigoje valgykite kai jausite alkį. Jokiais būdais neleiskite sau išbadėti!

4. Nepereikite nuo „visko“ prie „nieko“.

Jūs bene dvi savaites valgėte gausiau ir ne patį sveikiausią maistą. Jeigu iš vakaro dar naikinote silkių likučius, o kitą rytą jau imatės asketiškai sveikos mitybos, gali būti tikrai nelengva. Gali suktis galva, imti silpnumas, kankinti potraukis saldumynams ar kitokiam nesveikam maistui. Jei tokį būsime sau visiškai uždraudusios, labai tikėtina, kad neištvėrusios suvalgysim jo daug daugiau. Todėl jei labai norisi saldaus, leiskite sau suvalgyti saldainį ar du po pietų ar vakarienės. Jeigu norisi sūrio ar dešrytės, pasidarykite dubenį salotų, pasipjaustykite kelias riekeles sūrio ar dešros, juodos duonos riekelę ir tegul tai būna jūsų pietūs ar vakarienė. Taip nejausite, kad esate verčiamos visko iš karto atsisakyi ir palaipsniui, per kelias dienas sugrįšite prie sveikesnės ir saikingesnės miybos.

5. Palaipsniui grįžkite prie reguliaraus sporto.

Net tikri sporto mylėtojai per šveninį laikotarpį iškrenta iš ritmo ir sportuoja nereguliariai ar net visai nesporuoja. Negraužkit savęs dėl to, kad iškritot iš ritmo, ir nesistenkit praleistų treniruočių kompensuoti padidintu fiziniu krūviu. Taip sau tik padarysite meškos paslaugą. Staiga perėjusios nuo jokio sporto prie gausaus rizikuojate perdegti ir viską mesti jau pirmąją savaitę. Taip pat, staiga vėl pradėjus aktyviai sportuoti, gali pradėti skaudėti raumenis, dėl to bus tik sunkiau toliau tęsti ir tai vers tik dar blogiau jaustis.

Todėl fizinę veiklą į savo kasdienybę įtraukite pamažu. Pradėkite nuo trumpesnių ir mažesnio intensyvumo treniruočių ir palaipsniui per savaitę ar dvi sugrįžkite prie savo įprastos sporto rutinos. Tas pats patarimas galioja ir toms, kurios tik dabar apskritai pradeda sportuoti.

6. Atsikratykite kaltės jausmo.

Įvyko kas įvyko. Dabar jau nieko nepakeisite. Savigrauža ir pyktis ant savęs situaciją tik pablogins ir gal net paskatins ir vėl prisivalgyti. Verčiau nusiraminkite ir didvyriškai stokite akis į akį su realybe. Šventės baigėsi. Pats laikas rūpintis pasekmių naikinimu. Ramiai, bet užtikrintai.

Linkiu jums kuo lengvesnio sugrįžimo į ritmą!

www.ievagerciene.lt/
Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

A. Degutytė: su organų donoryste susiję mitai – dar neišsklaidyti (1)

Bemiegės naktys, įtampa, baimė, daugiasluoksniais jausmais ir minutėmis skaičiuojamas laikas – visa tai nuolat patiria tiek organus persodinantys medikai, tiek donoro sulaukę ligoniai.

Sveiki saldumynai: ar tai įmanoma? (2)

Cukrus tukina. Kenkia smegenims. Gadina dantis. Sukelia diabetą ir širdies ligas. Pažeidžia inkstus ir kepenis. Ir taip toliau ir panašiai: skaitant sveikos gyvensenos naujienas, nėra straipsnio, kuriame nebūtų pliekiamas pats saldžiausias mūsų gyvenimo ingredientas.

5 maisto produktai, kurie sustiprins širdį

Kiekvienais metais artėjant paskutiniam rugsėjo sekmadieniui, kuomet minima Pasaulinė širdies diena, įvairios sveikatos organizacijos kviečia atkreipti dėmesį į širdies ir kraujagyslių ligų prevenciją, aktyvesnį gyvenimo būdą.

Širdies ligų simptomai, į kuriuos mes neatkreipiame dėmesio (1)

Širdies kraujagyslių aterosklerozė, širdies nepakankamumas, miokardo infarktas dažniausiai pakerta darbingo amžiaus energingus žmones, o daugybė susirgusiųjų lieka invalidais.

Koks peršalimo gydymas saugiausias?

Nors peršalimo ligos tokiu metu yra įprastas reiškinys, jų išvengti vis dėlto galima, o tinkamas organizmo paruošimas gali padėti greičiau pasveikti susirgus bei apsaugoti nuo pavojingų sveikatai komplikacijų.

Kaip neapsinuodyti gydantis vėžį? (2)

Piktybiniai navikai – dažniausia mirties priežastis po širdies ir kraujagyslių ligų, o sergamumas onkologinėmis ligomis Lietuvoje tolygiai didėja.

Krūties vėžio prevencija. Ką privalo žinoti kiekviena Lietuvos moteris?

Krūties vėžys – skaudi diagnozė, dažniausia moterų onkologinė liga, mažulytė pakitusi ląstelė, kuri dėl nepaaiškinamų priežasčių ima elgtis ne taip, kaip turėtų.

Idėją natūraliems gaminiams pakišo Sibiro tremtinių atradimas (3)

„Liaudies medicina galima tikėti arba netikėti – tai kiekvieno iš mūsų pasirinkimo laisvė. Tačiau sunku paneigti, kad tradicinė medicina vis dažniau atsigręžia į laiko patikrintas vertybes“, - teigia Mindaugas Vyskupaitis, ekologinio ūkio „Mėta“ įkūrėjas.

Dėl vėžio bus tiriama ir atokiausiose Lietuvos vietose (2)

Sveikas, skanus maistas ir gera nuotaika gali padėti išvengti prostatos vėžio, o susirgusiems vėžiu visa tai kartu su moderniu efektyviu gydymu – gerokai pailginti gyvenimą ir pagerinti būklę.

Gydymas fiziniu krūviu ir kraujospūdį sureguliuoja, ir antsvorį sumažina

Paliesiaus dvaro sodybą iš griuvėsių antram gyvenimui prikėlęs medicinos konsultantas, biomedicinos mokslų daktaras bei Rygos Stradinso universiteto vizituojantis hemostazeologijos profesorius Julius Ptašekas čia įkurdino fizinio krūvio terapijos kliniką.

Mitybos principai, padėsiantys ir sulieknėti, ir išlaikyti norimą svorį (2)

Įrašą šia tema buvau žadėjusi parašyti dar vasaros pradžioje, tačiau vis neradau laiko. Bet, kaip sakant, geriau vėliau nei niekada. Tad, nors ir šiek tiek pavėluotai, pažadą tęsiu.

Gerklės skausmas gali signalizuoti apie ypač rimtas ligas (1)

Ruduo skaičiuoja dar tik pirmąsias dienas, tačiau peršalimo ligos pradeda savo plitimo sezoną. Permainingas rudeninis oras bei nepakankamas rūpinimasis savo ir šeimos narių sveikata dažnai nulemia vieną nemaloniausių bei sunkiausiai prognozuojamų sveikatos sutrikimų – gerklės skausmą.

6 būdai, kaip citrina pagelbės jūsų sveikatai

Norint sau padėti, ne visada būtina skubėti į vaistinę.

Ką dar, be malonumo ir sveikatos, galima atrasti pirtyje? (2)

Ko reikia gyvenimui, kad jame neliktų vietos vidinei įtampai, nuovargiui, ligų maratonams, o laimę žmogus rastų pamildamas savo kūną?

Visa tiesa apie ekologiją ir kitas sveiko maisto religijas (6)

Interviu su ekologinio ūkio veteranais Lietuvoje.