Kaip sugrįžti į vėžes po šventinio valgymų maratono

Sveikos sulaukusios Naujų 2016–ųjų! Šiandien turbūt yra ta diena, kai vėl giliai paslepiate šventinius papuošimus, bandote susigrąžini darbinę nuotaiką ir... nedrąsiai lipate ant svarstyklių.
Kaip sugrįžti į vėžes po šventinio valgymų maratono
© Fotolia nuotr.

Jeigu priklausote toms, kurios net ir prie gausiai nukrautų stalų sugebėjo pajusti saiką ir nepriaugti nė gramo, tvirtai spaudžiu jums dešinę. Linkiu jums gerų metų ir toliau galite neskaityti.

Deja, daugelis tuo pasidžiaugi negalime. Būtent dėl jūsų skubu rašyti šį įrašą. Tikiu, kad patarimai padės lengviau sugrįžti į vėžes po šventinio valgymų maratono.

1. Palikite svarstykles ramybėje. Bent kelioms dienoms.

Viena didžiausių klaidų, kurias galite padaryti iš karto po vakarėlio su gausiomis vaišėmis ar viso tokių vakarėlių maratono, – kitą rytą svertis. Po gausesnio valgymo dienos ar dienų svoris paprasai būna netikslus. Jis padidėja ne dėl to, kad priaugote riebalų, o dėl susikaupusių skysčių, kurį greičiausiai įtakojo sūrus maistas. Ir pačios greičiausiai jaučiate kūno patinimą, kuriam atsikratyti prireiks poros ar net keletos dienų. Padidėję skaičiai ant svarstyklių jus tik vers blogiau jaustis, o gal net iš to apmaudo ir vėl persivalgyti. Todėl bent kelioms dienoms pamirškite apie svarstykles ir sverkitės tik tada, kai pajusite, kad atsikratėte kūno patinimo ir bent kelias dienas tvarkingai maitinotės. Net jeigu ir būsite priaugusios svorio, nusivylimas nebus toks didelis, kaip sveriantis iš karto po persivalgymo dienos

2. Gerkite kuo daugiau skysčių.

Tai turėtų būti vanduo ar žolelių arbatos. Kai nustosite apkrauti savo kūną dideliais maisto kiekiais ir gersite daugiau skysčių, iš karto padaugės vizitų į tualetą, o po dviejų – trijų dienų pajusite, kad kūnas jau nėra patinęs.

3. Nepraleiskite valgymų.

Norint kuo greičiau atsikratyti šventinio prieaugio gali kilti pagunda atsisakyti pusryčių ar marinti save badu. Deja, tokia stratetigija dažnai duoda tik priešingą rezultatą. Labai tikėtina, kad iškankintos alkio vėliau vistiek persivalgysite. Geriau palaispniui mažinkite porcijas ir rinkitės kelis negausius valgymus su nedideliais tarpais tarp jų. Stenkitės per kiekvieną valgymą gauti daržovių. Tai virškinimą gerinantis, gausus skysčių ir mažo kaloringumo maistas. Vos tik pajusite alkį, suvalgykite lengvus pusryčius. Tai galėtų būti mėgstamas vaisius su natūraliu jogurtu ar dubenėliu košės. Ir vėliau dienos eigoje valgykite kai jausite alkį. Jokiais būdais neleiskite sau išbadėti!

4. Nepereikite nuo „visko“ prie „nieko“.

Jūs bene dvi savaites valgėte gausiau ir ne patį sveikiausią maistą. Jeigu iš vakaro dar naikinote silkių likučius, o kitą rytą jau imatės asketiškai sveikos mitybos, gali būti tikrai nelengva. Gali suktis galva, imti silpnumas, kankinti potraukis saldumynams ar kitokiam nesveikam maistui. Jei tokį būsime sau visiškai uždraudusios, labai tikėtina, kad neištvėrusios suvalgysim jo daug daugiau. Todėl jei labai norisi saldaus, leiskite sau suvalgyti saldainį ar du po pietų ar vakarienės. Jeigu norisi sūrio ar dešrytės, pasidarykite dubenį salotų, pasipjaustykite kelias riekeles sūrio ar dešros, juodos duonos riekelę ir tegul tai būna jūsų pietūs ar vakarienė. Taip nejausite, kad esate verčiamos visko iš karto atsisakyi ir palaipsniui, per kelias dienas sugrįšite prie sveikesnės ir saikingesnės miybos.

5. Palaipsniui grįžkite prie reguliaraus sporto.

Net tikri sporto mylėtojai per šveninį laikotarpį iškrenta iš ritmo ir sportuoja nereguliariai ar net visai nesporuoja. Negraužkit savęs dėl to, kad iškritot iš ritmo, ir nesistenkit praleistų treniruočių kompensuoti padidintu fiziniu krūviu. Taip sau tik padarysite meškos paslaugą. Staiga perėjusios nuo jokio sporto prie gausaus rizikuojate perdegti ir viską mesti jau pirmąją savaitę. Taip pat, staiga vėl pradėjus aktyviai sportuoti, gali pradėti skaudėti raumenis, dėl to bus tik sunkiau toliau tęsti ir tai vers tik dar blogiau jaustis.

Todėl fizinę veiklą į savo kasdienybę įtraukite pamažu. Pradėkite nuo trumpesnių ir mažesnio intensyvumo treniruočių ir palaipsniui per savaitę ar dvi sugrįžkite prie savo įprastos sporto rutinos. Tas pats patarimas galioja ir toms, kurios tik dabar apskritai pradeda sportuoti.

6. Atsikratykite kaltės jausmo.

Įvyko kas įvyko. Dabar jau nieko nepakeisite. Savigrauža ir pyktis ant savęs situaciją tik pablogins ir gal net paskatins ir vėl prisivalgyti. Verčiau nusiraminkite ir didvyriškai stokite akis į akį su realybe. Šventės baigėsi. Pats laikas rūpintis pasekmių naikinimu. Ramiai, bet užtikrintai.

Linkiu jums kuo lengvesnio sugrįžimo į ritmą!

www.ievagerciene.lt/
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikata

Kas kepenims pavojingiau - riebus maistas ar alkoholis?

Sveikatos apsaugos ministro Juro Požėlos atvejis, kuomet pacientui besiskundžiant virškinimo sutrikimais buvo diagnozuotas kasos uždegimas (pankreatitas), parodo, kokie pavojingi gali būti virškinimo sutrikimai.

6 taisyklės, kurias būtina žinoti, jei norite sulieknėti greičiau

Profesionalus atletas ir treneris, nuo 2007-ųjų Lietuvoje gyvenantis Jeanas Claude‘as Edorhas dalijasi taisyklėmis, kurių laikantis padailinsite savo kūno linijas ir sulieknėsite kur kas greičiau.

Atsikratė 89 kilogramų, nors gydytojai sakė, kad tai neįmanoma (7)

Moteris, dietos laikytis praėjusi praėjus mėnesiui po savo vestuvių, atsikratė net 89 kilogramų, o tai daugiau, nei sveria jos sutuoktinis. 36-erių Jill Whitham iš Šiaurės Jorkšyro 2012 m. balandžio mėn. ištekėjusi už Jacko Whithamo svėrė 152,4 kg. Dietologas moteriai tada teigė, kad ji niekada nesvers mažiau 89kg dėl metabolizmo, kuris yra sulėtėjęs dėl netinkamo skydliaukės funkcionavimo.

10 prancūzių mitybos taisyklių + sriubos RECEPTAS iškrovos dienai (8)

Mėgautis maistu be jokio kaltės jausmo ir nestorėti – apie tokį gyvenimą svajoja ne viena moteris. Ir kai kurioms tai visai nesunkiai pavyksta. Tarkim, prancūzėms.

5 kilometrai bėgte ar alaus?

Šeimoje išugdyti įpročiai, mažos tradicijos tampa modeliais, kuriais vadovaudamiesi automatiškai veikiame toliau.

Kaip kovoti su padidėjusiu skrandžio rūgštingumu (24)

Padidėjęs skrandžio sulčių rūgštingumas – gana paplitęs nusiskundimas. Negaluojantįjį kamuoja skausmas po duobute, už krūtinkaulio, ėda rėmuo. Dauguma į panašius požymius nėra linkę kreipti per daug dėmesio, vis dėlto negydomi šie simptomai gali tapti rimtesnių ligų pradžia.

Sporto instruktorė: kaip neįsisukti į uždarą svorio numetimo-priaugimo ratą (2)

Sporto instruktorė Viktė Bražaitė (26 m.) dalinasi patarimais apie mitybos planą ir kuo jis naudingas. Papasakojo, kokį sportą pasirinkti nusprendus lieknėti ir moterims tiek klausimų keliančias dietas.

Vargina prastas kūno kvapas - pažiūrėkite, ką valgote

Skaitykite ir sužinokite, ką daryti mėgstantiems valgyti pomidorus ir norintiems išvengti kūno kvapo.

Dviratis, riedlentės, riedučiai - kuri vasariška riedėjimo priemonė geriausia

Ką daryti, jei vasarą lįsti į sporto sales nesinori, o bėgioti jau kiek pabodo? Šokti ant ratų!

Svogūnas – liaudiškas vaistas nuo visų ligų (3)

Svogūnai gali tiesiog neįtikėtinai pagelbėti jums nuo įvairiausių susirgimų ir išgydyti daugybę ligų. Svogūnuose gausu flavonoido kvercetino, turinčio priešuždegiminių ar netgi priešvėžinių savybių.

Galvos skausmai, svaigimas, galūnių tirpimas. Atsako gyd. neurologas (3)

Vargina galvos skausmai, svaigimas? Tirpsta galūnės? Nerimą kelia kiti neurologiniai sutrikimai?

Vaistai nuo skausmo - jie gali ir pakenkti (1)

Ar esate iš tų žmonių, kurie savo rankinėje kiekvieną dieną nešiojasi miniatiūrinę vaistinėlę su medikamentais, kurių galbūt prireiks, jei, pavyzdžiui, netikėtai suskaus galvą? Atsarga gėdos nedaro, tačiau ar susimąstėte, kad besitrindami tarp Jūsų daiktų ir paveikti temperatūros svyravimų, vaistai gali ne padėti, o netgi priešingai – pakenkti?

Odos vėžys melanoma: 7 klausimai gydytojai dermatologei (14)

Melanoma yra pavojingiausias ir agresyviausias odos vėžio tipas. Tai greitai augantis ir plintantis piktybinis navikas, kurio eigą sunku prognozuoti. Susirgus melanoma, brangi kiekviena minutė – būtina kuo skubiau taikyti gydymą.

Šangrilos dieta – kai svoris krenta valgant tai, ką norite (2)

Viena beprotiškiausių pastaraisiais metais išpopuliarėjusių dietų – Šangrilos dieta. Tai psichologijos profesoriaus Setho Robertso kūrinys.