Reklama

Kaip ištverti iki vakarienės: rudeninių užkandžių topai

 (2)
Mitybos specialistai pataria, jog nė vienas dienos valgis negali sudaryti daugiau nei pusės viso dienos maisto. Papusryčiauti reikia per 2 valandas nuo atsibudimo, o pavakarieniauti – ne vėliau kaip 3 valandas iki miego.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Pavalgę turėtumėte jaustis ne persivalgę ir apsunkę, bet paprasčiausiai sotūs. Dėl to, vengiant kritinių mitybos klaidų, ne mažiau svarbūs tampa ir užkandžiai tarp pusryčių, pietų ir vakarienės. Jūsų dėmesiui pristatome penketą skaniausių ir sveikatai draugiškų rudeninių užkandžių, kurių gamybos grandinė pati trumpiausia ir kurie Jūsų stalą pasiekia be perdirbimo bei sintetinių priedų.

Geriau nei cukrus

Užkandžiauti dirbant ar mokantis, mėgautis skaniais užkandžiais draugų kompanijoje – daugeliui šie malonumai skamba kaip tikra nuodėmė, virstanti besaikėmis greitųjų angliavandenių dozėmis ir virškinimo sutrikimais. Nebūtinai! Kad atsirinktumėte sveikesnius užkandžius, ekologinio ūkio „Mėta“ įkūrėjai siūlo kas kartą sau užduoti esminį klausimą: kiek skirtingų stotelių būta produkto kelionėje nuo ūkio iki Jūsų stalo?

Kuo trumpesnė ir paprastesnė mitybos grandinė, tuo didesnė tikimybė, jog dėdami skanėstą į burną, darote savo organizmui gera, o ne bloga. Ir tai viena priežasčių, kodėl rudens užkandžių topus pradeda viso arba, kitaip sakant, pilno grūdo užkandžiai.

Kaip ištverti iki vakarienės: rudeninių užkandžių topai
© Reklamos užsakovas

Viso grūdo lazdelės su česnakais, viso grūdo lazdelės su svogūnais, krapais ir petražolėmis, viso grūdo lazdelės su sėklomis – tai patogus, skanus ir itin maistingas užkandis, pagamintas iš visiškai natūralių produktų: rugių miltų, vandens ir mielių. Lazdelės puikiai tinka prie sriubos, daržovių ir yra nepakeičiamos su įvairiomis užtepėlėmis. Viso grūdo užkandžiuose gausu ląstelienos ir skaidulų, antioksidantų ir fitonutrientų, gerinančių žarnyno veiklą, padedančių kontroliuoti cukraus ir cholesterolio kiekį kraujyje.

Puiki užkandžių alternatyva tiems, kurie negali gyventi be traškučių – rugių sėlenų traškučiai ir rugių sėlenų traškučiai su česnaku. Tai traškučiai, kurių pagrindą sudaro grūdų luobelės – vitaminų B1, B2, B6, B9, pantoteno rūgšties, magnio, fosforo, geležies šaltinis. Ruginę duoną primenančios skoninės šių traškučių savybės leidžia mėgautis jais be jokių priedų arba derinant su įvairiais pagardais ar salotomis.

Traškučiai iš natūralių daržovių

Kada daugiau, jei ne rudenį, galime mėgautis lietuviškomis daržovėmis ir vaisiais? Užkandžiams puikiai tinka ne tik obuoliai, kriaušės, morkos, kopūstai, saldžiosios bulvės, bet ir produktai iš šių rudens gėrybių.

Absoliučiai natūralus, saldus ir skanus lietuviškas užkandis – morkainiai. „Morkainiai“ pagaminti iš susmulkintų morkų, pagardintų natūraliomis svarainių sultimis. Morkainių sudėtyje gausu vitaminų (A, B grupė, C, E, K, PP) ir mineralinių medžiagų (geležies, fosforo, jodo). Tai saldūs, unikalaus skonio, vaikų labai mėgstami gardumynai, subalansuoti ir suaugusiems smaližiams.

Vietoje maisto – arbatos puodelis?

Neretai pamirštame, kad paskubomis į skrandį „įmestas“ saldainis, sausainis, bandelė, pyragaitis, saldžios kavos ar arbatos puodelis taip pat yra maistas. Tiksliau pasakius, ne maistas, bet tikrų tikriausia subalansuotos mitybos nuodėmė: didžiausios mitybos klaidos daromos paskubomis malšinant alkį užkandžiais, kuriuose gausu paprastųjų – organizmo greitai apdorojamų ir suvirškinamų – angliavandenių.

Kaip ištverti iki vakarienės: rudeninių užkandžių topai
© Reklamos užsakovas

Kaip to išvengti? Rinktis natūralias žolelių arbatas, puikiai malšinančias troškulį ir pasižyminčias sveikatai naudingomis savybėmis. O sveikos mitybos taisyklėms nenusižengsite ir prie arbatos derindami viso grūdo sausainius be dažiklių, skonio stipriklių ir sintetinių saldiklių, su natūraliu cukrumi ir gausybe skaidulinių medžiagų.

Nuo lapkričio 1 dienos didžiuosiuose prekybos centruose Jūsų laukia atsinaujinusios „Mėtinio gyvenimo“ produktų pakuotės. Sveikų ir natūralių trumposios grandinės produktų tiesiai iš „Mėtos“ ūkio galite užsisakyti ir internetu www.ekologiskiproduktai.lt.

Užsakymo nr.: PT_76278001

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Tai, kas iš gamtos, – saugu ir patikima

Nors mokslas kiekvieną dieną žengia pirmyn, randa būdus išgydyti iki šiol nepagydomas ligas, bet šio tobulėjimo pagrindas visada buvo, yra ir bus gamta bei tai, ką ji mums dovanoja.

Cukrų pakeitėte saldikliais? Dietologė įspėja dėl jūsų sveikatai gręsiančių pavojų

Plačiai reklamuojami gaivieji gėrimai be cukraus ir be kalorijų, gydytojos dietologės Daivos Pipiraitės-Lazarevičienės teigimu, nėra geras pasirinkimas, nebent būtų geriami retai.

Ko daugiau žuvys teikia – naudos ar žalos, atsako mokslininkai

Ilgai užtruko, kol lietuviai, ieškodami sveikesnių alternatyvų, įprato bent retkarčiais mėsą keisti žuvimi. Ir štai užgriuvo kita naujiena – pasirodo, žuvis gali būti dar prastesnis pasirinkimas dėl didelio jūrų užterštumo gyvsidabriu.

Kokius pieno produktus rinktis, o kokių vengti?

Pieną skatiname gerti nuo pat vaikystės, sakoma, kad tai kalcio šaltinis. Be pieno produktų neįsivaizduojame savo pusryčių, pietų ar vakarienės. Tačiau vis dažniau pasigirsta nuomonių, kad pienas ne tik, kad nereikalingas mūsų organizmui, bet dar ir kenkia. Ką mano „Sveikatai palankus“ ekspertai?

Angelinos Jolie pavyzdys užkrėtė ir Lietuvos moteris

Moterys, kurioms nustatoma itin didelė genetinė rizika susirgti krūties vėžiu, vis dažniau renkasi jų šalinimą – mastektomiją.

Ar gali nuo gripo skiepytis nėščiosios?

Sergamumas gripu ir ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis (ŪVKTI) šalyje ir toliau didėja. Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) medikai informuoja, kad penktąją savaitę visoje Lietuvoje dėl gripo į ligoninę paguldyti 299 asmenys.

Hormoninis sutrikimas, kuris dažniausiai išsivysto 30-40 metų moterims

Dėl padidėjusio kortizolio kiekio organizme žmogui gali išsivystyti hormoninis sutrikimas - Kušingo sindromas.

Po gimdymo: ką moteris turi žinoti apie negrįžtamus organizmo pokyčius

Po gimdymo – nauji išbandymai: persitvarko organų veikla, slenka plaukai, kankina nuovargis ir nuotaikų kaita.

Maisto saugos specialistės pataria, kaip išsirinkti mėsą

Dažnas savo mitybos neįsivaizduojame be mėsos. Vieniems, tai kasdienis produktas, kitiems – rečiau valgomas. Tiesa, mitybos specialistai pataria mėsa valgyti ne dažniau nei 2-3 kartus per savaitę. Pirmenybę teikti šviežiai mėsa, atkreipti dėmesį į pagrindinius šviežumo rodiklius, būtinai skaityti ženklinimo etiketes bei tinkamai paruošti.

Prognozuojama, kad per ateinantį dešimtmetį mirčių nuo vėžio skaičius padidės daugiau nei trečdaliu

Trejus metus vykdoma Pasaulinės kovos su vėžiu dienos kampanija „Mes galime. Aš galiu“ kelia klausimą, kaip mes visi kartu ir kiekvienas asmeniškai galime prisidėti prie vėžio sukeliamos naštos mažinimo.