Reklama

Kaip ištverti iki vakarienės: rudeninių užkandžių topai

 (2)
Mitybos specialistai pataria, jog nė vienas dienos valgis negali sudaryti daugiau nei pusės viso dienos maisto. Papusryčiauti reikia per 2 valandas nuo atsibudimo, o pavakarieniauti – ne vėliau kaip 3 valandas iki miego.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Pavalgę turėtumėte jaustis ne persivalgę ir apsunkę, bet paprasčiausiai sotūs. Dėl to, vengiant kritinių mitybos klaidų, ne mažiau svarbūs tampa ir užkandžiai tarp pusryčių, pietų ir vakarienės. Jūsų dėmesiui pristatome penketą skaniausių ir sveikatai draugiškų rudeninių užkandžių, kurių gamybos grandinė pati trumpiausia ir kurie Jūsų stalą pasiekia be perdirbimo bei sintetinių priedų.

Geriau nei cukrus

Užkandžiauti dirbant ar mokantis, mėgautis skaniais užkandžiais draugų kompanijoje – daugeliui šie malonumai skamba kaip tikra nuodėmė, virstanti besaikėmis greitųjų angliavandenių dozėmis ir virškinimo sutrikimais. Nebūtinai! Kad atsirinktumėte sveikesnius užkandžius, ekologinio ūkio „Mėta“ įkūrėjai siūlo kas kartą sau užduoti esminį klausimą: kiek skirtingų stotelių būta produkto kelionėje nuo ūkio iki Jūsų stalo?

Kuo trumpesnė ir paprastesnė mitybos grandinė, tuo didesnė tikimybė, jog dėdami skanėstą į burną, darote savo organizmui gera, o ne bloga. Ir tai viena priežasčių, kodėl rudens užkandžių topus pradeda viso arba, kitaip sakant, pilno grūdo užkandžiai.

Kaip ištverti iki vakarienės: rudeninių užkandžių topai
© Reklamos užsakovas

Viso grūdo lazdelės su česnakais, viso grūdo lazdelės su svogūnais, krapais ir petražolėmis, viso grūdo lazdelės su sėklomis – tai patogus, skanus ir itin maistingas užkandis, pagamintas iš visiškai natūralių produktų: rugių miltų, vandens ir mielių. Lazdelės puikiai tinka prie sriubos, daržovių ir yra nepakeičiamos su įvairiomis užtepėlėmis. Viso grūdo užkandžiuose gausu ląstelienos ir skaidulų, antioksidantų ir fitonutrientų, gerinančių žarnyno veiklą, padedančių kontroliuoti cukraus ir cholesterolio kiekį kraujyje.

Puiki užkandžių alternatyva tiems, kurie negali gyventi be traškučių – rugių sėlenų traškučiai ir rugių sėlenų traškučiai su česnaku. Tai traškučiai, kurių pagrindą sudaro grūdų luobelės – vitaminų B1, B2, B6, B9, pantoteno rūgšties, magnio, fosforo, geležies šaltinis. Ruginę duoną primenančios skoninės šių traškučių savybės leidžia mėgautis jais be jokių priedų arba derinant su įvairiais pagardais ar salotomis.

Traškučiai iš natūralių daržovių

Kada daugiau, jei ne rudenį, galime mėgautis lietuviškomis daržovėmis ir vaisiais? Užkandžiams puikiai tinka ne tik obuoliai, kriaušės, morkos, kopūstai, saldžiosios bulvės, bet ir produktai iš šių rudens gėrybių.

Absoliučiai natūralus, saldus ir skanus lietuviškas užkandis – morkainiai. „Morkainiai“ pagaminti iš susmulkintų morkų, pagardintų natūraliomis svarainių sultimis. Morkainių sudėtyje gausu vitaminų (A, B grupė, C, E, K, PP) ir mineralinių medžiagų (geležies, fosforo, jodo). Tai saldūs, unikalaus skonio, vaikų labai mėgstami gardumynai, subalansuoti ir suaugusiems smaližiams.

Vietoje maisto – arbatos puodelis?

Neretai pamirštame, kad paskubomis į skrandį „įmestas“ saldainis, sausainis, bandelė, pyragaitis, saldžios kavos ar arbatos puodelis taip pat yra maistas. Tiksliau pasakius, ne maistas, bet tikrų tikriausia subalansuotos mitybos nuodėmė: didžiausios mitybos klaidos daromos paskubomis malšinant alkį užkandžiais, kuriuose gausu paprastųjų – organizmo greitai apdorojamų ir suvirškinamų – angliavandenių.

Kaip ištverti iki vakarienės: rudeninių užkandžių topai
© Reklamos užsakovas

Kaip to išvengti? Rinktis natūralias žolelių arbatas, puikiai malšinančias troškulį ir pasižyminčias sveikatai naudingomis savybėmis. O sveikos mitybos taisyklėms nenusižengsite ir prie arbatos derindami viso grūdo sausainius be dažiklių, skonio stipriklių ir sintetinių saldiklių, su natūraliu cukrumi ir gausybe skaidulinių medžiagų.

Nuo lapkričio 1 dienos didžiuosiuose prekybos centruose Jūsų laukia atsinaujinusios „Mėtinio gyvenimo“ produktų pakuotės. Sveikų ir natūralių trumposios grandinės produktų tiesiai iš „Mėtos“ ūkio galite užsisakyti ir internetu www.ekologiskiproduktai.lt.

Užsakymo nr.: PT_76278001

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Julija Janus kviečia sergantiesiems vėžiu padovanoti Viltį

Mūsų niekas nemokė, kaip suteikti psichologinę pagalbą žmogui, išgirdusiam mirtinos ligos nuosprendį.

Plastikos chirurgas: jei vienintelis pacientės noras – geriau atrodyti asmenukėse, skalpelio į rankas neimu (4)

Jau 15 metų moterų grožio paslaptis saugantis plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos gydytojas Martynas Norkus neabejoja, kad šioje srityje išmanyti žmonių psichologiją yra ne mažiau svarbu nei chirurgijos subtilybes.

Naujas, patikimas ir greitas sprendimas atkurti dantis – jau Lietuvoje (8)

„Tam, kad mokymuose įgytos žinios geriausiai įsitvirtintų tavo kasdieniame darbe, jas savo praktikoje turi išbandyti jau per pirmą savaitę,“ – teigia odontologijos klinikos „Dantų harmonija“ vadovas, implantuojantis gydytojas odontologas ortopedas Marius Bučinskas.

Dr. Saulius Bružas: onkologu tapau norėdamas padėti mamai (13)

Krūtų ligų chirurgijos ir onkologijos skyriaus gydytojas chirurgas dr. Saulius Bružas (62 m.) Nacionaliniame vėžio institute pradėjo dirbti beveik prieš 40 metų ir iki šiol yra lojalus savo klinikai bei pacientėms.

Nauji dantys – per vieną dieną (10)

Skaitmeninės technologijos sparčiai keičia visą pasaulį, ir ypač sėkmingai taikomos medicinoje. Kaip jos pakeitė dantų protezavimo sritį, sutiko papasakoti odontologijos klinikos „Privati praktika“ vadovas gydytojas odontologas Jevgenij Travkin.

Ką aš supratau 30 dienų atsisakiusi pridėtinio cukraus (eksperimento rezultatai) (30)

"Baigusi savo eksperimentą – 30 dienų be pridėtinio cukraus, ėmiausi matematikos. Paskaičiavau, kad iki savo iššūkio vidutiniškai per dieną su maistu suvalgydavau apie 200 gramų cukraus", - sako Viktorija Žižiūnienė, nusprendusi atlikti eksperimentą - 30 dienų nevartoti pridėtinio cukraus, ir viską aprašyti dienoraštyje ((pirma dalis, antra dalis, trečia dalis, ketvirta dalis, penkta dalis).

Kaip ištverti iki vakarienės: rudeninių užkandžių topai (2)

Mitybos specialistai pataria, jog nė vienas dienos valgis negali sudaryti daugiau nei pusės viso dienos maisto. Papusryčiauti reikia per 2 valandas nuo atsibudimo, o pavakarieniauti – ne vėliau kaip 3 valandas iki miego.

Skundžiatės lėta medžiagų apykaita? 11 būdų ją pagreitinti (3)

Kūno masės augimo priežastis - ne vien netinkamas maistas. Yra žmonių, kuriems papildomi kilogramai auga, nes lėta jų organizmo medžiagų apykaita. Kaip ją pagreitinti?

4 dalykai, kuriuos būtina keisti, jei norite sulieknėti (3)

Šį kartą pakalbėkime apie labai akivaizdžius ženklus, kurie rodo, jog Tau ir vėl eilinį kartą nepavyks sulieknėti arba sulieknėjus nepavyks išlaikyti pasiekto rezultato.

Nejudrūs sąnariai, prarastas lankstumas, prasta koordinacija – yra būdas visa tai pataisyti (5)

Bokso pirštinės ant liaunų moterų rankų nė trupučio nemažina moteriškumo. Netgi priešingai – jį pabrėžia. Šį mišrių kovų menų trenerio Alfredo Lifšico teiginį savo kailiu nutarė patikrinti ir žurnalistė.