Reklama

Kaip ištverti iki vakarienės: rudeninių užkandžių topai

 (2)
Mitybos specialistai pataria, jog nė vienas dienos valgis negali sudaryti daugiau nei pusės viso dienos maisto. Papusryčiauti reikia per 2 valandas nuo atsibudimo, o pavakarieniauti – ne vėliau kaip 3 valandas iki miego.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Pavalgę turėtumėte jaustis ne persivalgę ir apsunkę, bet paprasčiausiai sotūs. Dėl to, vengiant kritinių mitybos klaidų, ne mažiau svarbūs tampa ir užkandžiai tarp pusryčių, pietų ir vakarienės. Jūsų dėmesiui pristatome penketą skaniausių ir sveikatai draugiškų rudeninių užkandžių, kurių gamybos grandinė pati trumpiausia ir kurie Jūsų stalą pasiekia be perdirbimo bei sintetinių priedų.

Geriau nei cukrus

Užkandžiauti dirbant ar mokantis, mėgautis skaniais užkandžiais draugų kompanijoje – daugeliui šie malonumai skamba kaip tikra nuodėmė, virstanti besaikėmis greitųjų angliavandenių dozėmis ir virškinimo sutrikimais. Nebūtinai! Kad atsirinktumėte sveikesnius užkandžius, ekologinio ūkio „Mėta“ įkūrėjai siūlo kas kartą sau užduoti esminį klausimą: kiek skirtingų stotelių būta produkto kelionėje nuo ūkio iki Jūsų stalo?

Kuo trumpesnė ir paprastesnė mitybos grandinė, tuo didesnė tikimybė, jog dėdami skanėstą į burną, darote savo organizmui gera, o ne bloga. Ir tai viena priežasčių, kodėl rudens užkandžių topus pradeda viso arba, kitaip sakant, pilno grūdo užkandžiai.

Kaip ištverti iki vakarienės: rudeninių užkandžių topai
© Reklamos užsakovas

Viso grūdo lazdelės su česnakais, viso grūdo lazdelės su svogūnais, krapais ir petražolėmis, viso grūdo lazdelės su sėklomis – tai patogus, skanus ir itin maistingas užkandis, pagamintas iš visiškai natūralių produktų: rugių miltų, vandens ir mielių. Lazdelės puikiai tinka prie sriubos, daržovių ir yra nepakeičiamos su įvairiomis užtepėlėmis. Viso grūdo užkandžiuose gausu ląstelienos ir skaidulų, antioksidantų ir fitonutrientų, gerinančių žarnyno veiklą, padedančių kontroliuoti cukraus ir cholesterolio kiekį kraujyje.

Puiki užkandžių alternatyva tiems, kurie negali gyventi be traškučių – rugių sėlenų traškučiai ir rugių sėlenų traškučiai su česnaku. Tai traškučiai, kurių pagrindą sudaro grūdų luobelės – vitaminų B1, B2, B6, B9, pantoteno rūgšties, magnio, fosforo, geležies šaltinis. Ruginę duoną primenančios skoninės šių traškučių savybės leidžia mėgautis jais be jokių priedų arba derinant su įvairiais pagardais ar salotomis.

Traškučiai iš natūralių daržovių

Kada daugiau, jei ne rudenį, galime mėgautis lietuviškomis daržovėmis ir vaisiais? Užkandžiams puikiai tinka ne tik obuoliai, kriaušės, morkos, kopūstai, saldžiosios bulvės, bet ir produktai iš šių rudens gėrybių.

Absoliučiai natūralus, saldus ir skanus lietuviškas užkandis – morkainiai. „Morkainiai“ pagaminti iš susmulkintų morkų, pagardintų natūraliomis svarainių sultimis. Morkainių sudėtyje gausu vitaminų (A, B grupė, C, E, K, PP) ir mineralinių medžiagų (geležies, fosforo, jodo). Tai saldūs, unikalaus skonio, vaikų labai mėgstami gardumynai, subalansuoti ir suaugusiems smaližiams.

Vietoje maisto – arbatos puodelis?

Neretai pamirštame, kad paskubomis į skrandį „įmestas“ saldainis, sausainis, bandelė, pyragaitis, saldžios kavos ar arbatos puodelis taip pat yra maistas. Tiksliau pasakius, ne maistas, bet tikrų tikriausia subalansuotos mitybos nuodėmė: didžiausios mitybos klaidos daromos paskubomis malšinant alkį užkandžiais, kuriuose gausu paprastųjų – organizmo greitai apdorojamų ir suvirškinamų – angliavandenių.

Kaip ištverti iki vakarienės: rudeninių užkandžių topai
© Reklamos užsakovas

Kaip to išvengti? Rinktis natūralias žolelių arbatas, puikiai malšinančias troškulį ir pasižyminčias sveikatai naudingomis savybėmis. O sveikos mitybos taisyklėms nenusižengsite ir prie arbatos derindami viso grūdo sausainius be dažiklių, skonio stipriklių ir sintetinių saldiklių, su natūraliu cukrumi ir gausybe skaidulinių medžiagų.

Nuo lapkričio 1 dienos didžiuosiuose prekybos centruose Jūsų laukia atsinaujinusios „Mėtinio gyvenimo“ produktų pakuotės. Sveikų ir natūralių trumposios grandinės produktų tiesiai iš „Mėtos“ ūkio galite užsisakyti ir internetu www.ekologiskiproduktai.lt.

Užsakymo nr.: PT_76278001

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

V. Kurpienė: sumuštiniai gali būti ir maistingi

Jei vaikystėje girdėjote, kad avižos skirtos arkliams, pamirškite tai! Šiandien žinome, kad tai – puikus sveikatos šaltinis.

Neįgalią dukrytę auginanti Svetlana išgirdo vėžio diagnozę: likimo smūgius padeda atlaikyti ir visai nepažįstami žmonės

„Man buvo 38-eri, kai vieną gražią vasaros dieną sužinojau, kad sergu krūties vėžiu“ , – sako Svetlana Uzlova iš Kaliningrado. Krūties vėžys yra dažniausia onkologinė moterų liga visame pasaulyje, tačiau kiekvienai krūties vėžiu susirgusiai moteriai jos liga yra unikali, kiekviena turi savo istoriją.

Agnė Kulitaitė: atsisaikiusi pridėtinio cukraus pirmuosius teigiamus rezultatus pajuto kone iškart (3)

Pridėtinio cukraus atsisakiusi Agnė Kulitaitė: trys spurgos „vienu mauku“ man prilygdavo juokui.

Vaistininkė: ši liga yra labai pavojinga ir kelia rimtų komplikacijų, tačiau nemažai žmonių ją ignoruoja

Daugeliui žmonių vengiant reguliariai tikrintis kraujo spaudimą, sergamumo mastai arterine hipertenzija didėja.

Prof. R. Žaliūnas: lietuviai gyvens per 100 metų, bet tik su viena sąlyga

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) rektorius, Kardiologijos klinikos vadovas Remigijus Žaliūnas įsitikinęs, kad šiame šimtmetyje gimę lietuviai gyvens daugiau kaip 100 metų, jei bus mokomi gyventi sveikai.

Kineziterapeutės patarimai, kaip padailinti figūrą prieš vasaros sezoną

Artėjantis vasaros sezonas daugeliui tampa tikru galvos skausmu. Vieni neturi ką rengtis, nes per žiemą atsirado keletas papildomų kilogramų, kitų raumenys prarado ankstesnę formą ir nesinori atostogų prie jūros, tretiems nuo sėdimo darbo ir pernelyg mažo judėjimo šaltuoju metų laiku skauda nugarą ir kaklą.

Ar galima numesti riebalų tik nuo konkrečios kūno vietos? 10 aktualiausių klausimų trenerei

Nesvarbu, ar sportuojame pirmąsias savaites, ar kelerius metus – klausimų ir diskusijų, susijusių su sportu ir mityba, niekuomet nepritrūkstame.

Išgyvenate baimę, nerimą ir paniką? Gali būti, kad dėl to kaltas vidurių pūtimas

Tai, kad stresas sukelia virškinimo sutrikimus, žinome jau seniai. Bet būna ir atvirkščiai.

Prieš 2 metus baisią diagnozę išgirdęs vyras: viena akimi apakau per tris dienas

Išsėtinė sklerozė – tai itin sudėtinga, žiauri liga, nuo kurios Lietuvoje kenčia tūkstančiai žmonių. Visgi, kaip sako su šiuo imuninės sistemos sutrikimu kovojantis Barzdų klubo prezidentas Valdas Samkus, plačioji visuomenė apie ją žino mažai, o su ja gyvenantys dažniausiai jaučiasi nematomais.

Su žmonos inkstu gyvenantis vyras: tai kilniausias meilės įrodymas

Žmonos Vidos inkstas D. Svetlikauskui grąžino gyvenimą.