Jums gali pagelbėti vaistai iš gamtos

Prieš kurį laiką buvo manoma, kad homeopatija, fitoterapija, akupunktūra, meditacija nėra veiksmingi. Tačiau pastarųjų metų tyrimai parodė ką kita.
© Fotolia nuotr.

Šiuo metu didelė dalis vaistų yra gaminami iš vaistinių augalų, jų ekstraktų ar jų veikliųjų medžiagų. Vaistažolės pasižymi stipriu poveikiu, todėl prieš jas vartojant reikėtų pasitarti su gydytoju.

Sutrikęs virškinimas

Valgykite dažniau ir nedidelėmis porcijomis. Maistą stenkitės kuo geriau sukramtyti. Pertraukos tarp valgymo neturėtų būti ilgesnės nei 4 valandos. Venkite produktų, kurie gali pabloginti būklę, – alkoholio, produktų su kofeinu, aštrių ir riebių patiekalų. Maitinkitės pagal ajurvedos taisykles – pradėkite valgyti nuo saldžių patiekalų. Neprisivalgykite nakčiai.

Virškinimą gerina anyžiai, melisos, pipirmėtės, kmynai, pankoliai, krapai, čiobreliai, imbierų ir apelsinų ekstraktai.

Užsivirinkite stiklinę vandens su šaukštu melisų, pipirmėčių, kmynų ir pankolių. Palikite pritraukti 5-10 min. Gerkite po 3-4 puodelius per dieną.

Jei per savaitę nepajusite pagerėjimo arba jei būklė pablogės, nebevartokite vaistažolių preparatų ir kreipkitės į gydytoją.

Nemiga

Esant nemigai reikėtų eiti miegoti tik tada, kai norite, ir maždaug tuo pačiu laiku. Nereikėtų iki miego likus 4 val. vartoti kofeino turinčių produktų, alkoholio, rūkyti, mankštintis. Jūsų lova turėtų būti patogi, o miegamasis jaukus. Laikykitės taisyklės – lovoje tik miegokite ir mylėkitės, o žiūrėti televizorių, kalbėti telefonu ir pan. nepatariama. Prieš eidami miegoti pagulėkite šiltoje vonioje. Pagerės kraujotaka, atsipalaiduosite ir geriau užmigsite.

Jums gali pagelbėti vaistai iš gamtos
© Fotolia nuotr.

Jei užmigti trukdo užpuolę rūpesčiai, išbandykite tokį pratimą. Užsimerkite ir įsivaizduokite kambarį. Tame kambaryje stovinčią spintą su daugybe stalčių, kurie užsirakina. Mintimis dėkite savo rūpesčius ir nebaigtus reikalus į tuos stalčius ir užrakinkite. Paskui išeikite iš kambario ir uždarykite duris.

Sutrikusi žarnyno veikla

Vartokite kuo mažiau riebalų ir daugiau ląstelienos turinčio maisto. Gerkite negazuoto vandens. Kai būklė pablogėja, venkite stiprios kavos ir aštrių patiekalų.

Bananai, ropiniai svogūnai ir porai normalizuoja žarnyno florą ir padeda susidaryti gerosioms bakterijoms.

Venkite maisto, kurį sunkiai virškinate. Kaip parodė praktika, žmonės žino, kokie produktai jiems sukelia nemalonius pojūčius žarnyne.

Pastarųjų tyrimų duomenimis, mėtos gerina virškinimą ir mažina pilvo skausmus. Normalią žarnyno veiklą gali paveikti ne tik fizinės, bet ir psichinės problemos, todėl reikėtų daryti atpalaiduojamuosius pratimus, stengtis vengti stresinių situacijų.

Medikai tvirtina, kad kefyras ir jogurtas gerina žarnyno florą ir padeda daugintis gerosioms bakterijoms.

Galvos skausmas

Jei galvos skausmus sukelia nervinė įtampa, stenkitės kuo kokybiškiau pailsėti ir išsimiegoti, reguliariai mankštintis. Be to, organizmas turi gauti pakankamai skysčių – per dieną jums reikėtų išgerti ne mažiau kaip 6 stiklines vandens. Kuo daugiau vaikščiokite gryname ore, dažnai vėdinkite kambarius.

Gerkite ramunėlių arbatą. Tyrimai parodė, kad ją geriant migrena būna rečiau ir ne tokia stipri. Galite išbandyti ir levandų arbatą. 1 šaukštelį džiovintos žolės arba desertinį šaukštelį šviežios užpilkite stikline verdančio vandens. Užvirinkite ir truputį ataušinkite. Švarų audeklą suvilgykite užpilu ir uždėkite ant kaktos 20 minučių. Likusią arbatą galite išgerti.

Jums gali pagelbėti vaistai iš gamtos
© Fotolia nuotr.

Pienligė

Svarbu nešioti laisvus, neaptemtus drabužius ir medvilninius apatinius. Nesilankykite baseine ir pirtyje. Nesinaudokite aromatizuotomis kūno priežiūros priemonėmis – muilu, žele, kūno kremu ir kosmetika, kuri gali skelti dirginimą ir alergines reakcijas.

Gerkite kefyrą, valgykite jogurtą arba vartokite maisto papildus, kuriuose būtų acidofiluso.

Būklei pablogėjus išgerkite 3-4 stik- lines spanguolių sulčių per dieną, kad šlapime padaugėtų rūgšties.

Galima į makštį įsidėti jogurtu suvilgytą tamponą. Arba sumaišyti 1-2 lašelius arbatmedžio aliejaus su 3 lašais alyvuogių aliejaus. Suvilgykite mišiniu tamponą ir įstumkite į makštį 2-3 valandoms. Procedūrą kartokite kiekvieną dieną visą savaitę.

Herpesas

Naudokite lūpų dažus su saulės filtrais. Jie saugo lūpas nuo išsausėjimo, vėjo, saulės. Venkite fizinių kontaktų – bučinių, lytinių santykių – su žmonėmis, kurių išbertos lūpos. Negalima naudotis bendrais indais, rankšluosčiais.

Naudokite kremą su melisa arba citrina 4 kartus per dieną. Galite užvirinti 1 šaukštą džiovintų melisų lapų, atvėsinti ir nukošti. Suvilgyta užpilu vata tepkite žaizdeles kelis kartus per dieną. Moksliniai tyrimai parodė, kad melisa tokiais atvejais efektyvi 80 proc.

Ant pažeistos vietos galima užtepti kelis lašus purpurinių ežiuolių antpilo. Tai darykite kas 2-3 val.

Peršalimas

Gerkite daugiau skysčių, kad "išplautumėte" iš organizmo infekciją. Kavos, stiprios arbatos ir alkoholio kurį laiką reikės atsisakyti.

Jei neturite temperatūros, galite pagulėti karštoje vonioje arba bent pakvėpuoti garais – procedūros palengvina kvėpavimą ir pakelia kūno temperatūrą (tai labai "nepatinka" virusams).

Kai tik atsiranda pirmieji peršalimo simptomai, pradėkite vartoti ežiuolės preparatus. Ligos tai nepadės išvengti, bet palengvins simptomus ir padės greičiau pasveikti.

Valgykite riešutų, raudonos mėsos, jūros produktų. Juose yra daug cinko, jis padeda stiprinti imunitetą.

Kosulys ir skaudanti gerklė

Skalaukite gerklę jūros druska, nevartokite labai karštų ir aštrių produktų. Čiulpkite ledinukus. Jie nebūtinai turi būti vaistai. Čiulpiant labiau išsiskiria seilės, mažėja skausmas.

Valgykite šokolado. Jame yra teobromino, jis padeda kovoti su kosuliu.

Sumaišykite desertinį šaukštelį džiovintų našlaičių žiedų su 0,5 šaukštelio cinamono ir užpilkite 1 stikline virinto vandens. Užpilą gerkite kas 3-4 valandas.

manosveikata.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ką žolininkė Rasoklė rekomenduoja daryti peršalus (2)

Ją dažniaus sutiksite pievoje nei miesto gatvėje. Ji žino viską apie kiekvieną žolelę ir jos gydančias bei gražinančias galias. Susipažinkite: tai – žolininkė Rasa Subačienė-Rasoklė.

I. Kavaliauskaitė-Morkūnienė: pavasarį skaičiuoju kiekvieną vitaminą

Susikurti pavasario nuotaiką padeda maži moteriški malonumai, grožio ritualai. Indrė Kavaliauskaitė-Morkūnienė įsitikinusi, kad gerai jaustis pakanka šypsenos ir trupučio meilės sau.

Veganas nuo gimimo: užtikrinta sveikata ar pavojingas eksperimentas?

Veganizmas šiandien - kaip niekad populiarus. Vieniems tai – nereikalingas kraštutinumas, kitiems – vienintelis teisingas gyvenimo būdas.

Su šia problema susidura ketvirtadalis gimdžiusių moterų

Beveik ketvirtadalis gimdžiusių moterų jaučia nepasitenkinimą lytiniais santykiais.

Olimpiečių gydytojas Dalius Barkauskas: turiu blogą žinią moterims – jūsų kūnas nesutvertas bėgti (70)

Kodėl sėdėjimas žudo, o maratonas nesuteikia sveikatos, aiškina Lietuvos olimpiečių gydytojas Dalius Barkauskas (51 m.).

Nuo šio balo priklauso Tavo lieknėjimo sėkmė (1)

Prieš keletą metų, ieškodama kaip dar pagilinti savo žinias, dalyvavau dviejų dienų seminare.

Nėštumas ir gripas – kada tai pavojinga vaisiui?

Jei gydytojas diagnozavo gripą, tai dar nereiškia, kad galimos nėštumo komplikacijos ir todėl reikėtų panikuoti. Nėščiųjų gripo gydymas turi savo ypatumų. Jie susiję pirmiausia su labai nedaug leistinų gydomųjų preparatų, kurie veiktų efektyviai ir tuo pat metu nekenktų vaikui.

Požymiai, padėsiantys atpažinti, kad jums - gripas

Gripas – tai ūmi viršutinių kvėpavimo takų virusinė liga, kuri pasireiškia ūmiai, todėl dažnai pacientas gali įvardinti net tikslią dieną, kada prasidėjo simptomai.

Degtinė su pipirais ir kiti mitai, kaip gydyti gripą (1)

Nors apie peršalimą bei gripą kalbama nuolat, vis dar gajūs kai kurie mitai, kaip gydytis nuo žiemą kimbančių ligų. Pavyzdžiui, dažnai klaidingai manoma, jog viena iš peršalimo ligų komplikacijų ir yra gripas. Tačiau šių dviejų ligų nereikėtų painioti.

4 taisyklės, kad dantys būtų sveiki (1)

Gražūs ir sveiki dantys suteikia pasitikėjimo. Tačiau jei norite tokius turėti, o šeimos santaupų, skirtų atostogoms, neišleisti odontologo kabinete, verta žinoti kelias teisingos dantų priežiūros taisykles. Jų visai nedaug – vos keturios, tačiau laikytis jų būtina kiekvieną dieną.

9 patarimai, kaip gydyti šlapimo pūslės uždegimą (1)

Šlapimo pūslės uždegimą, dar vadinamą cistitu, sukelia įvairios kilmės bakterijos, kurios į žmogaus organizmą patenka nusilpus imunitetui.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų

Sėdimo darbo diena nuo 9:00 iki 18:00 val., tuomet valanda transporto kamštyje ir namo grįžtate tarsi išsunkta kempinė? Viskas, ką galėtumėte dabar veikti, tai kristi veidu į pagalvę, nors miegui laikas dar neatėjęs? Pažįstamas jausmas?

Mitybos specialistė: -1 kg per mėnesį yra geriau nei -5

Sporto trenerė ir mitybos specialistė Rasa Vilkienė įvardina 4 lietuvių klaidas, siekiant gyvenimo būdą pakeisti sveikesniu.

Į ką atsižvelgti renkantis duoną? 2 duonos receptai

Maisto technologė Raminta Bogušienė - apie tai, ar tikrai duoną valgyti sveika?

Ne vien skausmas praneša apie vėžį (1)

Onkologiniai susirgimai dažnai prasideda tyliai ir neskausmingai. Susirgę žmonės gali ilgai nežinoti, kad juos graužia klastinga liga. Prasidedant ligai, o kartais ir gerokai vėliau, neskauda ir nieko nesijaučia. Neraminančių ženklų, žinoma būna, bet dažnas į juos numoja ranka ir prisimena tik tada, kai liga jau būna diagnozuota sudėtingoje stadijoje.