Jums gali pagelbėti vaistai iš gamtos

Prieš kurį laiką buvo manoma, kad homeopatija, fitoterapija, akupunktūra, meditacija nėra veiksmingi. Tačiau pastarųjų metų tyrimai parodė ką kita.
Jums gali pagelbėti vaistai iš gamtos
© Fotolia nuotr.

Šiuo metu didelė dalis vaistų yra gaminami iš vaistinių augalų, jų ekstraktų ar jų veikliųjų medžiagų. Vaistažolės pasižymi stipriu poveikiu, todėl prieš jas vartojant reikėtų pasitarti su gydytoju.

Sutrikęs virškinimas

Valgykite dažniau ir nedidelėmis porcijomis. Maistą stenkitės kuo geriau sukramtyti. Pertraukos tarp valgymo neturėtų būti ilgesnės nei 4 valandos. Venkite produktų, kurie gali pabloginti būklę, – alkoholio, produktų su kofeinu, aštrių ir riebių patiekalų. Maitinkitės pagal ajurvedos taisykles – pradėkite valgyti nuo saldžių patiekalų. Neprisivalgykite nakčiai.

Virškinimą gerina anyžiai, melisos, pipirmėtės, kmynai, pankoliai, krapai, čiobreliai, imbierų ir apelsinų ekstraktai.

Užsivirinkite stiklinę vandens su šaukštu melisų, pipirmėčių, kmynų ir pankolių. Palikite pritraukti 5-10 min. Gerkite po 3-4 puodelius per dieną.

Jei per savaitę nepajusite pagerėjimo arba jei būklė pablogės, nebevartokite vaistažolių preparatų ir kreipkitės į gydytoją.

Nemiga

Esant nemigai reikėtų eiti miegoti tik tada, kai norite, ir maždaug tuo pačiu laiku. Nereikėtų iki miego likus 4 val. vartoti kofeino turinčių produktų, alkoholio, rūkyti, mankštintis. Jūsų lova turėtų būti patogi, o miegamasis jaukus. Laikykitės taisyklės – lovoje tik miegokite ir mylėkitės, o žiūrėti televizorių, kalbėti telefonu ir pan. nepatariama. Prieš eidami miegoti pagulėkite šiltoje vonioje. Pagerės kraujotaka, atsipalaiduosite ir geriau užmigsite.

Jums gali pagelbėti vaistai iš gamtos
© Fotolia nuotr.

Jei užmigti trukdo užpuolę rūpesčiai, išbandykite tokį pratimą. Užsimerkite ir įsivaizduokite kambarį. Tame kambaryje stovinčią spintą su daugybe stalčių, kurie užsirakina. Mintimis dėkite savo rūpesčius ir nebaigtus reikalus į tuos stalčius ir užrakinkite. Paskui išeikite iš kambario ir uždarykite duris.

Sutrikusi žarnyno veikla

Vartokite kuo mažiau riebalų ir daugiau ląstelienos turinčio maisto. Gerkite negazuoto vandens. Kai būklė pablogėja, venkite stiprios kavos ir aštrių patiekalų.

Bananai, ropiniai svogūnai ir porai normalizuoja žarnyno florą ir padeda susidaryti gerosioms bakterijoms.

Venkite maisto, kurį sunkiai virškinate. Kaip parodė praktika, žmonės žino, kokie produktai jiems sukelia nemalonius pojūčius žarnyne.

Pastarųjų tyrimų duomenimis, mėtos gerina virškinimą ir mažina pilvo skausmus. Normalią žarnyno veiklą gali paveikti ne tik fizinės, bet ir psichinės problemos, todėl reikėtų daryti atpalaiduojamuosius pratimus, stengtis vengti stresinių situacijų.

Medikai tvirtina, kad kefyras ir jogurtas gerina žarnyno florą ir padeda daugintis gerosioms bakterijoms.

Galvos skausmas

Jei galvos skausmus sukelia nervinė įtampa, stenkitės kuo kokybiškiau pailsėti ir išsimiegoti, reguliariai mankštintis. Be to, organizmas turi gauti pakankamai skysčių – per dieną jums reikėtų išgerti ne mažiau kaip 6 stiklines vandens. Kuo daugiau vaikščiokite gryname ore, dažnai vėdinkite kambarius.

Gerkite ramunėlių arbatą. Tyrimai parodė, kad ją geriant migrena būna rečiau ir ne tokia stipri. Galite išbandyti ir levandų arbatą. 1 šaukštelį džiovintos žolės arba desertinį šaukštelį šviežios užpilkite stikline verdančio vandens. Užvirinkite ir truputį ataušinkite. Švarų audeklą suvilgykite užpilu ir uždėkite ant kaktos 20 minučių. Likusią arbatą galite išgerti.

Jums gali pagelbėti vaistai iš gamtos
© Fotolia nuotr.

Pienligė

Svarbu nešioti laisvus, neaptemtus drabužius ir medvilninius apatinius. Nesilankykite baseine ir pirtyje. Nesinaudokite aromatizuotomis kūno priežiūros priemonėmis – muilu, žele, kūno kremu ir kosmetika, kuri gali skelti dirginimą ir alergines reakcijas.

Gerkite kefyrą, valgykite jogurtą arba vartokite maisto papildus, kuriuose būtų acidofiluso.

Būklei pablogėjus išgerkite 3-4 stik- lines spanguolių sulčių per dieną, kad šlapime padaugėtų rūgšties.

Galima į makštį įsidėti jogurtu suvilgytą tamponą. Arba sumaišyti 1-2 lašelius arbatmedžio aliejaus su 3 lašais alyvuogių aliejaus. Suvilgykite mišiniu tamponą ir įstumkite į makštį 2-3 valandoms. Procedūrą kartokite kiekvieną dieną visą savaitę.

Herpesas

Naudokite lūpų dažus su saulės filtrais. Jie saugo lūpas nuo išsausėjimo, vėjo, saulės. Venkite fizinių kontaktų – bučinių, lytinių santykių – su žmonėmis, kurių išbertos lūpos. Negalima naudotis bendrais indais, rankšluosčiais.

Naudokite kremą su melisa arba citrina 4 kartus per dieną. Galite užvirinti 1 šaukštą džiovintų melisų lapų, atvėsinti ir nukošti. Suvilgyta užpilu vata tepkite žaizdeles kelis kartus per dieną. Moksliniai tyrimai parodė, kad melisa tokiais atvejais efektyvi 80 proc.

Ant pažeistos vietos galima užtepti kelis lašus purpurinių ežiuolių antpilo. Tai darykite kas 2-3 val.

Peršalimas

Gerkite daugiau skysčių, kad "išplautumėte" iš organizmo infekciją. Kavos, stiprios arbatos ir alkoholio kurį laiką reikės atsisakyti.

Jei neturite temperatūros, galite pagulėti karštoje vonioje arba bent pakvėpuoti garais – procedūros palengvina kvėpavimą ir pakelia kūno temperatūrą (tai labai "nepatinka" virusams).

Kai tik atsiranda pirmieji peršalimo simptomai, pradėkite vartoti ežiuolės preparatus. Ligos tai nepadės išvengti, bet palengvins simptomus ir padės greičiau pasveikti.

Valgykite riešutų, raudonos mėsos, jūros produktų. Juose yra daug cinko, jis padeda stiprinti imunitetą.

Kosulys ir skaudanti gerklė

Skalaukite gerklę jūros druska, nevartokite labai karštų ir aštrių produktų. Čiulpkite ledinukus. Jie nebūtinai turi būti vaistai. Čiulpiant labiau išsiskiria seilės, mažėja skausmas.

Valgykite šokolado. Jame yra teobromino, jis padeda kovoti su kosuliu.

Sumaišykite desertinį šaukštelį džiovintų našlaičių žiedų su 0,5 šaukštelio cinamono ir užpilkite 1 stikline virinto vandens. Užpilą gerkite kas 3-4 valandas.

manosveikata.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikata

Kodėl atsiranda blogas burnos kvapas ir kaip jį pašalinti? (27)

Halitozė – tai nemalonus kvapas iš burnos, dėl kurio patiriamas diskomfortas bendraujant. Tokiu sutrikimu „JAV skundžiasi 10-30 proc., o kitų tyrimų duomenimis 20-40 proc. visų gyventojų. 80-85 proc. atvejų blogą burnos kvapą sukelia baltymų ir kitų organinių medžiagų skilimas burnoje, kurio skilimo produktai yra lakieji sieros turintys junginiai.“

Neįtikėtini faktai apie želatiną - grožio, jaunystės ir sveikatos šaltinį (3)

Želė – idealus desertas visiems tiems, kurie negali atsispirti pagundai retkarčiais palepinti save kažkuo saldžiu. Juk želatina yra ne tik skanus, bet ir neįprastai naudingas produktas, turintis daugybę naudingų savybių.

Sveiko maisto šventėje – desertų mūšis!

Sveiko maisto šventė – tai daugiau nei 25-erius metus trunkanti Lietuvos sveikuolių sąjungos tradicija, skatinanti žmones domėtis valgymo kultūra, sveiku maistu ir jo įtaka sveikatai.

Sveikatos specialistė apie sausus pusryčius: pirkėjai dažnai suklaidinami (1)

Teisingai subalansuoti, padeda sumažinti cholesterolio kiekį, mažiau cukraus, riebalų, be gliuteno, dailinantys figūrą - tokių ir panašių užrašų galima atrasti ant dribsnių bei sausų pusryčių pakuočių. Dažnai tai - tik reklaminiai šūkiai, skirti suvilioti pirkėjus.

Niežti odą? Kaip palengvinti nemalonius simptomus (1)

Niežulys tėra ligos simptomas. Būtent todėl esant niežėjimui gydytojas pirmiausia atlieka kruopštų patikrinimą, nustato diagnozę ir skiria medikamentų.

15 kg atsikračiusiai Rimai labai padėjo ir šiuolaikinės technologijos (14)

Norite numesti svorio? Rinkitės ne dietą, o keiskite gyvenimo būdą.

10 patarimų, kaip maitintis, norint sumažinti cholesterolio kiekį (1)

Ar jūsų cholesterolio kiekis yra aukštas ir jūs norite jį sumažinti? Nenuostabu, šiais laikais daug žmonių turi per aukštą cholesterolio kiekį. Tam, kad sumažintumėte šį cholesterolio kiekį - štai jums 10 patarimų, kurių galite pradėti laikytis jau šiandien.

Tad kokį pieną rinktis? (2)

Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti.

Šaltibarščiai iš miltelių? Ir net sveikesni! (3)

Vilniuje, Saulėtekio slėnyje, gimsta sveikas prekių ženklo „Urban Food“ maistas skubantiems miestiečiams. Saulė Serafinienė (45 m.) praėjusią vasarą užsidegė neaukštoje temperatūroje, kad nežūtų vitaminai ir mineralai, džiovinti daržoves, uogas, sėklas ir iš jų gaminti miltelius kasdieniam racionui papildyti.

Kraujo grupių dieta – sveikatos stiprinimas natūraliu būdu

Kai XX a. pabaigoje mokslininkai atrado 4 kraujo grupes, pradėta ieškoti su jomis susijusių dėsningumų. Nors skeptikai abejoja, bet rasta sąsajų tarp kraujo grupės ir charakterio, dažniausiai sergamų ligų, imuniteto, maisto toleravimo ir t. t. Remiantis dėsningumais sudaryta kraujo grupių dieta – natūralus būdas sveikai maitintis, stiprinti imunitetą ir atsikratyti nepageidaujamų kilogramų.

Gydytojas ginekologas: kokias dažniausiai klaidas daro net ir suaugusios moterys

Nors vis daugiau yra kalbama apie reguliarių apsilankymų pas gydytojus bei tyrimų naudą, pacientai vis dar vengia kreiptis pas kai kuriuos specialistus.

Sporto degustatorės dienoraštis: manote, kad joga – sielai? Klystate! (1)

Kai kuris nors mano draugas pareiškia, kad nepatinka joga, žinau tik viena − tas žmogus apie ją nieko neišmano. Anksčiau būčiau puolusi aiškinti. Dabar jau žinau, kad nieko žmogui nepasakysi, todėl… rašau.

Sveikatos specialistė apie tai, kaip ir kiek suvalgyti (11)

Svarbu ne tik kokį maisto produktą išsirenkame, pagaminame ir suvalgome, bet daug svarbiau kaip valgome ir kiek suvalgome. Visi tai, regis, žinoma, tačiau kaip suprasti, kur yra riba?

Kokie požymiai rodo, kad maistas tau žalingas?

Liepos 8 diena minima Tarptautinė alergijos diena, kuria siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į šių dienų vieną dažniausių civilizacijos ligų – alergiją. Dažnu atveju nemaloni kūno reakcija pasireiškia pieno produktams. Tačiau kaip atskirti – tai alergija, ar maisto netoleravimas? Ar tik gydytojas gali nustatyti, kad esi alergiškas tam tikram maisto produktui?