Pilvinis ar diafragminis kvėpavimas yra sveikiausias?

Kad kartais tinkamas kvėpavimas gali duoti naudos, neabejoja ne tik jogai ir rytietiškų mankštų mokytojai, bet ir Vakarų pasaulio sporto treneriai bei medikai.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Jei streso metu padažnėja kvėpavimas, šį lėtinant, įtampą galima sumažinti. Tai itin aktualu užsitęsusio distreso atveju, kai nerimaujama be jokių pastebimų priežasčių ir kovai pasirengusių, įsitempusių raumenų visai nereikia.

Sporto salėse dirbantys treneriai sėkmingai naudojasi pagrindiniu rytietiškų pratimų principu sunkiausią judesį atlikti išpučiant orą, o ne jį sulaikant, kaip kad esame natūraliai įpratę. Taip susidaro įspūdis, kad judesiui reikia mažiau jėgos, jį lengviau atliekame, nors raumenys dirba ir lavėja ne prasčiau. Be to, pasak trenerių, iškvepiant orą, susitraukia pilvo raumenys, tai padeda stabilizuoti stuburą ir išvengti nugaros traumų.

Kaip svarbu tinkamai kvėpuoti gimdant, moterys Lietuvoje žinojo tada, kai Rytų filosofija nė nekvepėjo. Tiesa, išmokti tai daryti tekdavo jau atsigulus ant gimdymo stalo, tereikėdavo mechaniškai paklusti akušerės komandoms. Šiuolaikinėms nėščiųjų mokyklėles lankančioms mamoms pasisekė labiau – kvėpuoti jos mokosi per visą nėštumą. Atėjus lemiamai akimirkai, tai padeda atsipalaiduoti, sumažinti skausmą ir raumenų spazmus.

Moksliškai pagrįstas ir jogų teiginys: „Kvėpuoti per burną – bėgti į mirtį“. Mat kvėpuojant nosimi 80 proc. dulkių ir ligas sukeliančių bakterijų sulaiko ir neutralizuoja nosies ertmės gleivinė. Kai kvėpuojame per burną, neišfiltruotas oras pasiekia stemplę, gerklę, trachėją ir bronchus sukeldamas ne tik kvėpavimo takų, bet ir skrandžio bei žarnyno trakto uždegimus. Pro burną kvėpuojančiam vaikui lėčiau auga skydliaukė, sulėtėja organizmo raida, pradeda kamuoti angina, peršalimo ligos, gripas, kreivai auga dantys.

Specialūs pratimai ypač padeda sergantiesiems astma, arterine hipertenzija, išemine širdies liga, turintiesiems problemų dėl kvėpavimo nepakankamumo. Ar taisyklingai kvėpuojame, galima pasitikrinti pagal Henčo metodą – 3 kartus giliai įkvėpę ir iškvėpę, užspauskite nosį ir stebėkite, kiek galite išbūti nekvėpavę. Jeigu diskomforto nepatiriate apie 40–60 sek., kvėpavimas yra normalus.

***

Daugiau apie taisyklingo kvėpavimo naudą, kaip jis gali padėti atsikratyti emocinių ir fizinių traumų pasekmių, skaitykie naujausiame žurnalo „Moteris“ numeryje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Pažangios technologijos leis susilaukti kūdikio ir vyresniame amžiuje

Nevaisingumo gydymo srityje – revoliucingas proveržis.

Apie ką jus įspėja tinstančios kojos?

Yra žmonių, kurie sulaukę vasaros karščių su malonumu prisimena žiemos šalčius. Ne tik lėtinėmis širdies ir kraujagyslių ligomis sergantiems pacientams, bet ir sveikiems žmonėms karščiai neretai kelia fizinį diskomfortą.

Po mokslininkų tyrimų: ar tikrai mėsos vartojimas didina ankstyvos mirties riziką?

Daugelis neįsivaizduojame pietų lėkštės be mėsos. Valgome ir graužiame save: „Vegetaru tapčiau, sveikesnis būčiau“. Vis dėlto valgyti mėsą ar ne? Ką pataria mokslininkai?

Sveikos gyvensenos propaguotoja Simona atskleidžia liekno ir sveiko kūno paslaptis (2)

Simona Pajaujienė (48 m.) sako, kad sveikata pirmiausia prasideda žmogaus viduje, mąstyme bei taikoje su savimi.

Žarnyno infekcinės ligos: kaip nuo jų apsisaugoti vasarą?

Atšilus orams, ypač vasarą, kasmet padidėja sergamumas per maistą plintančiomis infekcinėmis ligomis, todėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Panevėžio departamento (NVSC Panevėžio departamentas) specialistai šiltuoju metų laikotarpiu ragina ypač atsakingai rinktis maisto produktus ir nepamiršti higienos reikalavimų.

Žolininkė Nijolė Degutienė: pirmuosius ligos simptomus įveikti galima ir teisingai parinktomis žolelėmis

Anot žolininkės ir knygų autorės Njolės Degutienės, turėdami daugiau žinių apie vaistinius augalus žmonės galėtų ne tik profilaktiškai stiprinti išsekusį organizmą, bet ir apsisaugoti nuo sunkių ligų. Maža to, vaistažolės dažnai gali pakeisti net ir cheminius vaistus.

Grikių dieta: per savaitę atsikratykite iki 10 kg (10)

Laikantis grikių dietos per savaitę galima atsikratyti iki 10 kg svorio, tačiau visi, pasiruošę išbandyti šią dietą, turi žinoti, kad tai itin griežta ir valios pastangų reikalaujanti dieta. Tačiau tiksliai jos laikantis kiekvieną rytą lipti ant svarstyklių bus tikras malonumas. Taigi, kas tai per dieta ir kaip jos laikytis?

Gydytoja kardiologė: kaip karštymečiu sumažinti infarkto ir insulto riziką

Pastarosiomis dienomis termometrų stulpeliai šoktelėjo aukščiau nei įprasta tokiu metų laiku. Šalį aplankęs ankstyvas tropikų karštis yra rimtas išbandymas žmogaus organizmui.

Priemonės, skirtos „sutepti“ sąnarius iš vidaus, jau stebina rezultatais (3)

Maudžia, traška ar tempia sąnarius? O gal vargina dažnai patiriamos sportinės traumos? Ar žinote, kad šie nemalonūs potyriai susiję su tuo, jog nuo 25-erių metų organizmas gamina vis mažiau kolageno ir sąnario kremzlė ima dilti? Dar visai neseniai nebuvo priemonių, galinčių atstatyti negrįžtamus kremzlės irimo procesus.

Mėsos atsisakiusi Neringa Nekrašiūtė: man labai padėjo mylimas vyras

Prieš septynerius metus gyvulinės kilmės produktų atsisakiusi žinoma teatro ir kino aktorė, grupės „La forza“ narė Neringa Nekrašiūtė neslepia – visuomenė vis dar jautriai reaguoja išgirdusi frazę „veganiška mityba“. Tačiau savo valgiaraštį pakeitusi žinoma moteris sako, kad atsisakius mėsos kardinaliai pasikeitė jos savijauta ir ji išsigydė daug nuo vaikystės kamavusių negalavimų.