Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų

Artėjant vasarai nemaža dalis mūsų susirūpina dėl savo figūros – o kaipgi reiks išsirengti paplūdimyje, jei šen bei ten karo koks lašinukas. Neretai tai paskatina griebtis drastiškų dietų. Tačiau gal galima reikšmingų rezultatų pasiekti ir nepuolant į kraštutinumus? Specialistai sako – tikrai taip.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Viešojoje erdvėje – daug įvairių patarimų, kaip nebadauti, bet maitintis sveikai ir išvengti antsvorio problemų. Dominuoja rekomendacijos valgyti dažnai, vartoti daug daržovių, žuvį, paukštieną, triušieną. Maistą ne kepti, o virti arba troškinti.

Gydytoja dietologė Laura Romeraitė Kuklierienė išskiria tris pagrindinius sveikos mitybos principus, kurie yra labiau orientuoti ne į konkrečias maisto rūšis, bet į mitybos įvairovę ir balansą.

„Svarbiausi sveikos mitybos principai yra saikingumas, įvairumas ir balansuotumas. Net ir sveikas produktas, jei jo valgysime per daug, turės neigiamą įtaką sveikatai, todėl saikas maitinantis labai svarbu. Ne mažiau svarbu ir kad organizmas gautų visas jam reikalingas medžiagas, kurių yra daugiau nei 40. Todėl reikia valgyti maistą iš visų sveikos mitybos piramidės grupių, renkantis kuo įvairesnius. Lygiai taip pat reikalingas ir mitybos balansas: turi būti tinkamas baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų, mineralinių medžiagų santykis bei optimalus energijos kiekis suvartojamuose maisto produktuose“, - sakė Dietoterapijos centro vadovė.

Pasak jos, reikalingas maisto medžiagų kiekis priklauso nuo žmogaus amžiaus, lyties bei atliekamo darbo sunkumo. Norint reguliuoti savo svorį bei būti sveikais, labai svarbu valgyti reguliariai, nedarant ilgesnių nei 3 valandų pertraukų, išgerti mažiausiai 8 stiklines gryno vandens, valgyti daugiau nei 500 g daržovių ir vaisių per dieną, o per savaitę – bent 300 g riebiųjų jūros žuvų (silkės, skumbrės, upėtakio, lašišos).

Skanu ir sveika

Tinklaraščio MaistoKlubas.lt autorė Ilona Juciūtė, paprašyta pasidalinti sveikesnių patiekalų receptais, parinko avinžirnių ir burokėlių salotas, taip pat salotas su kuskusu bei krevetėmis ir lašišą su daržovėmis.

Avinžirnių ir burokėlių salotos

Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų
© Organizatorių nuotr.

„Avinžirnių ir burokėlių salotas vertinu dėl to, kad jos labai greitai paruošiamos, sočios ir skanios, bet mažai koloringos. Burokėliuose daug kalio, vitaminų, todėl valgyti jas ypač sveika“, - sakė maisto žinovė.

Į indą sudėkite 2 nedidelius skiltelėmis supjaustytus virtus burokus, supilkite avinžirnius 400 ml konservuotų avinžirnių, dėkite saujelę rukolos, pagardinkite varškės sūrio kamuoliukais, smulkintu česnaku, šiek tiek skrudintų riešutų. Pridėkite žiupsnelį druskos, pipirų ir jei norėsite ryškesnio skonio, apliekite padažu. Padažui reikės 3 šaukštų alyvuogių aliejaus, arbatinio šaukštelio garstyčių, šaukšto medaus, citrinos. Gamindami padažą visus produktus išplakite šluotele ir tada įspauskite citrinos sultis.

Kuskusas ir krevetės

Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų
© Organizatorių nuotr.

Salotos su kuskusu ir krevetėmis nustebins savo skoniu ir tiks šventiniam stalui ar svečiams pavaišinti.

Verdančiu vandeniu (apie 300 ml) užpilkite 150 g kuskuso kruopų, įpilkite kelis šaukštus aliejaus ir palaikykite uždengę 10 min.

Į keptuvę pilkite 6 šaukštus alyvuogių aliejaus, sudėkite 3 susmulkintas česnako skilteles, tarkuotą imbiero lazdelę. Viską permaišykite, tada sudėkite 200 g krevečių, apkepkite ne ilgiau nei 3–4 minutes.

Kai kuskusas išbrinks, viską sudėkite į jį. Jei kuskusas labai tirštas, įmaišykite kelis šaukštus alyvuogių aliejaus ir vienos citrinos sulčių.

Nulupkite agurką, supjaustykite ir sudėkite į kuskusą. Vyšninius pomidorus perpjaukite perpus ir sudėkite kartu su agurkais į kuskusą. Įmaišykite kapotų kalendrų, pagardinkite druska ir pipirais.
Sudėkite į indą, papuoškite krevetėmis. Leiskite pastovėti bent 15 min., kad įsigertų skoniai.

Lašiša su daržovėmis

Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų
© Organizatorių nuotr.

Lašiša su daržovėmis folijos krepšeliuose galėsite vaišinti net ir prisiekusius gurmanus, toks turtingas skoniais ir išvaizdus šis patiekalas.

Į folijos lapą užlenktais kraštais dėkite saujelę špinatų, mėlynąjį svogūną pjaustytą žiedais. Taip pat dviejų pjaustytų morkų juosteles, apelsino riekeles ir ant viršaus – 400 g lašišos file gabalėlį oda į apačią.

Pagardinkite druska, pipirais, citrina, uždėkite čiobrelio šakelę. Iš šonų sudėkite po eilutę pjaustytų cukinijų, kekę pomidoriukų. Apšlakstykite alyvuogių aliejumi, dėkite į iki 180 C įkaitintą orkaitę ir kepkite 20 min.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kaip atskirti gripą nuo peršalimo? 9 požymiai

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) medikai primena, kad gripo simptomai prasideda staiga, o peršalimo - vystosi lėtai.

Krūtis didinti yra pigiau, nei mažinti – ko dar nežinojote apie plastines operacijas? (1)

Geriau jaustis ir būti patrauklesniam kitiems – šis noras žinomas visiems. Jei gamta neapdovanojo tokia išvaizda, kad būtum ja patenkintas, dažnai gali padėti plastinės chirurgijos specialistai.

Į kalnus tūkstančius išvedęs 75-erių keliautojas: senatvės gyvenime nėra

Lietuvos keliautojų sąjungos prezidentas, sporto renginių organizatorius Algimantas Jucevičius (75 m.) dažnai kartoja, kad senatvės žmogaus gyvenime nėra.

Mitybos specialistė: vegetarai saugo sveikatą ar žaloja? (3)

Kasmet vis labiau populiarėjant sveikai mitybai, nuolat girdime apie naujas dietas, mitybos planus. Daugėja žmonių propaguojančių vegetarizmą ne tik dėl etinių sumetimų, bet teigia, kad tai sveikiau. Ar visuomet taip ir yra?

Jaučiate tingulį? Tai gali būti rimtų ligų požymis

Apėmusi tinginystė ir nenoras ką veikti – kai kada šie simptomai reiškia ne charakterio ydą, o tikrų tikriausią ligą.

Norite išvengti gripo? Vos vieno įpročio atsisakymas gerokai sumažins šią riziką

Aštuonias iš dešimties infekcinių ligų perduodame per nešvarias rankas.

Alergija šalčiui – kas tai ir kaip nuo jos apsisaugoti?

Trindami šaltyje įraudusius skruostus ir nuo žvarbos patinusias rankas nejučia imame svarstyti – gal tai alergija šalčiui? Kuo skiriasi alergija nuo dilgėlinės, o dilgėlinė – nuo paprasto jautrumo?

Mitai apie riebalus arba kodėl reikia liautis skaičiuoti kalorijas

Šiame tekste rasite visą informaciją, kurią būtina žinoti apie produktus, kurių sudėtyje gausu riebalų. Nors dar prieš kelerius metus mokslininkai ir dietologai iš esmės reabilitavo riebalus, daugelis vis dar nepatikliai žvelgia į šį maisto komponentą.

Pagrindiniai glitimo netoleravimo požymiai

Laikas išsklaidyti mitus dėl pagrindinio XXI a. alergeno. Neretai tenka išgirsti itin populiarų verdiktą – glitimo netoleravimas, tačiau kažin ar visi suvokia, ką tai iš tikrųjų reiškia.

Ryšys tarp vitamino A ir moters išvaizdos

Štai 9 naudingi, tačiau tuo pačiu ir nerimą keliantys faktai apie šį itin populiarų antioksidantą.