Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų

Artėjant vasarai nemaža dalis mūsų susirūpina dėl savo figūros – o kaipgi reiks išsirengti paplūdimyje, jei šen bei ten karo koks lašinukas. Neretai tai paskatina griebtis drastiškų dietų. Tačiau gal galima reikšmingų rezultatų pasiekti ir nepuolant į kraštutinumus? Specialistai sako – tikrai taip.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Viešojoje erdvėje – daug įvairių patarimų, kaip nebadauti, bet maitintis sveikai ir išvengti antsvorio problemų. Dominuoja rekomendacijos valgyti dažnai, vartoti daug daržovių, žuvį, paukštieną, triušieną. Maistą ne kepti, o virti arba troškinti.

Gydytoja dietologė Laura Romeraitė Kuklierienė išskiria tris pagrindinius sveikos mitybos principus, kurie yra labiau orientuoti ne į konkrečias maisto rūšis, bet į mitybos įvairovę ir balansą.

„Svarbiausi sveikos mitybos principai yra saikingumas, įvairumas ir balansuotumas. Net ir sveikas produktas, jei jo valgysime per daug, turės neigiamą įtaką sveikatai, todėl saikas maitinantis labai svarbu. Ne mažiau svarbu ir kad organizmas gautų visas jam reikalingas medžiagas, kurių yra daugiau nei 40. Todėl reikia valgyti maistą iš visų sveikos mitybos piramidės grupių, renkantis kuo įvairesnius. Lygiai taip pat reikalingas ir mitybos balansas: turi būti tinkamas baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų, mineralinių medžiagų santykis bei optimalus energijos kiekis suvartojamuose maisto produktuose“, - sakė Dietoterapijos centro vadovė.

Pasak jos, reikalingas maisto medžiagų kiekis priklauso nuo žmogaus amžiaus, lyties bei atliekamo darbo sunkumo. Norint reguliuoti savo svorį bei būti sveikais, labai svarbu valgyti reguliariai, nedarant ilgesnių nei 3 valandų pertraukų, išgerti mažiausiai 8 stiklines gryno vandens, valgyti daugiau nei 500 g daržovių ir vaisių per dieną, o per savaitę – bent 300 g riebiųjų jūros žuvų (silkės, skumbrės, upėtakio, lašišos).

Skanu ir sveika

Tinklaraščio MaistoKlubas.lt autorė Ilona Juciūtė, paprašyta pasidalinti sveikesnių patiekalų receptais, parinko avinžirnių ir burokėlių salotas, taip pat salotas su kuskusu bei krevetėmis ir lašišą su daržovėmis.

Avinžirnių ir burokėlių salotos

Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų
© Organizatorių nuotr.

„Avinžirnių ir burokėlių salotas vertinu dėl to, kad jos labai greitai paruošiamos, sočios ir skanios, bet mažai koloringos. Burokėliuose daug kalio, vitaminų, todėl valgyti jas ypač sveika“, - sakė maisto žinovė.

Į indą sudėkite 2 nedidelius skiltelėmis supjaustytus virtus burokus, supilkite avinžirnius 400 ml konservuotų avinžirnių, dėkite saujelę rukolos, pagardinkite varškės sūrio kamuoliukais, smulkintu česnaku, šiek tiek skrudintų riešutų. Pridėkite žiupsnelį druskos, pipirų ir jei norėsite ryškesnio skonio, apliekite padažu. Padažui reikės 3 šaukštų alyvuogių aliejaus, arbatinio šaukštelio garstyčių, šaukšto medaus, citrinos. Gamindami padažą visus produktus išplakite šluotele ir tada įspauskite citrinos sultis.

Kuskusas ir krevetės

Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų
© Organizatorių nuotr.

Salotos su kuskusu ir krevetėmis nustebins savo skoniu ir tiks šventiniam stalui ar svečiams pavaišinti.

Verdančiu vandeniu (apie 300 ml) užpilkite 150 g kuskuso kruopų, įpilkite kelis šaukštus aliejaus ir palaikykite uždengę 10 min.

Į keptuvę pilkite 6 šaukštus alyvuogių aliejaus, sudėkite 3 susmulkintas česnako skilteles, tarkuotą imbiero lazdelę. Viską permaišykite, tada sudėkite 200 g krevečių, apkepkite ne ilgiau nei 3–4 minutes.

Kai kuskusas išbrinks, viską sudėkite į jį. Jei kuskusas labai tirštas, įmaišykite kelis šaukštus alyvuogių aliejaus ir vienos citrinos sulčių.

Nulupkite agurką, supjaustykite ir sudėkite į kuskusą. Vyšninius pomidorus perpjaukite perpus ir sudėkite kartu su agurkais į kuskusą. Įmaišykite kapotų kalendrų, pagardinkite druska ir pipirais.
Sudėkite į indą, papuoškite krevetėmis. Leiskite pastovėti bent 15 min., kad įsigertų skoniai.

Lašiša su daržovėmis

Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų
© Organizatorių nuotr.

Lašiša su daržovėmis folijos krepšeliuose galėsite vaišinti net ir prisiekusius gurmanus, toks turtingas skoniais ir išvaizdus šis patiekalas.

Į folijos lapą užlenktais kraštais dėkite saujelę špinatų, mėlynąjį svogūną pjaustytą žiedais. Taip pat dviejų pjaustytų morkų juosteles, apelsino riekeles ir ant viršaus – 400 g lašišos file gabalėlį oda į apačią.

Pagardinkite druska, pipirais, citrina, uždėkite čiobrelio šakelę. Iš šonų sudėkite po eilutę pjaustytų cukinijų, kekę pomidoriukų. Apšlakstykite alyvuogių aliejumi, dėkite į iki 180 C įkaitintą orkaitę ir kepkite 20 min.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Specialistai įspėja: netinkamai apdorotas maistas gali baigtis mirtimi!

Liepos mėnesį nuo listeriozės Lietuvoje mirė du asmenys.

Ką apie insultą ir infarktą sakė garsi gydytoja Filomena Taunytė (67)

"Prisipažinkime, kad nemokame šių ligų gydyti. Prisipažinkime, kad mes, gydytojai, nedirbame reikiamo profilaktinio darbo, neaiškiname žmonėms, kokie reiškiniai pranašauja gresiantį insultą ar infarktą", - yra sakiusi garsi gydytoja Filomena Taunytė.

Emigrantė Rasa: lietuviai, kurie skundžiasi eilėmis pas gydytojus, turėtų pagyventi užsienyje (11)

Kai prireikia gydytojo paslaugų, Didžiojoje Britanijoje gyvenanti Rasa grįžta į Lietuvą. Pasak moters, taip elgiasi ir dauguma kitų jos pažįstamų emigrantų.

Įžymybių pamėgta dieta, kuri ne tik mažina svorį, bet ir teigiamai veikia mūsų smegenis (9)

Ketogeninė dieta – didelę naudą žadanti mitybos sistema. Štai keli faktai, kuriuos būtina apie ją žinoti.

Kada kojų tinimas tampa pavojingas ir kaip jį sumažinti? Konsultuoja gydytoja

Kojų tinimas, išsiplėtusios venos – dažną kamuojanti problema, ypač vasarą. Kada verta dėl jos sunerimti?

Kas nutiktų, jei mūsų organizme bakterijų nebūtų visiškai? Jūs nenorėtumėte to išgyventi... (3)

Buvo laikas, kai su visomis bakterijomis kovojome itin aršiai, nors ne vienam širdį suspausdavo žiūrint reklamą, kaip lašelis valiklio sunaikina visą ant klozeto kraštelio įsitaisiusią jų šeimynėlę. Vėliau sužinojome, kad bakterijos būna gerosios ir blogosios. Pasirodo, ir tai nėra absoliuti tiesa.

Mokslų daktaras A. Dabkevičius: mobilusis telefonas – vienas žalingiausių sveikatai šių laikų išradimų (21)

Lovą dalytis su mylimu žmogumi ar augintiniu gal ne visada patogu, bet miela. O štai mobiliajam telefonui miegamajame – tikrai ne vieta.

Tai padės ir svorį numesti, ir širdį pastiprinti, ir lankstesniam tapti

Ištikimybė – nuostabi vertybė, kai kalbame apie meilę, bet jei galvoje turime sportą, ji tinka nebent profesionalams. Jei nėra tikslo kopti į olimpines aukštumas, geriau išbandyti kuo daugiau ir kuo įvairesnių treniruočių.

Vilniuje savaitgalį rengiamos nemokamos fitneso treniruotės

Visi Vilniaus gyventojai, svečiai kviečiami prisijungti prie sveiko judėjimo ir atvykti į nemokamas treniruotes, organizuojamas liepos 8 ir 9 dienomis prie Baltojo Tilto.

Mitybos specialistė: ką svarbu žinoti perkant uogas?

Kas dažnam lietuviui svarbiausia renkantis uogas? Žinoma, kad kilmė. Labai dažnai turguje pardavėjų klausiama – lietuviškos ar lenkiškos braškės? Bet ar tik tai svarbu renkantis uogas?

Mitybos specialistės prognozės: kokia bus ateities mityba

Visiems žinomas posakis: „Kas tinka kiekvienam – netinka niekam“ vartotinas ir kalbant apie mitybą.

Vėžio gydymas: radiochirurgija atitolina chemoterapiją

Prostatos vėžys – dažnai agresyvi liga, kuri nepastebimai ir toliau gali plėstis net po radikalios prostatektomijos ar spindulinio gydymo.

Efektyviai riebalus deginantis eliksyras – išbandykite! (2)

Jeigu nekankina padidėjęs jautrumas bičių produktams ir jums nedraudžiama vartoti greipfrutų, būtinai pabandykite paruošti šią skanią ir naudingą priemonę – riebalus deginantį eliksyrą.

Kaip kuo ilgiau išlikti jaunam, sveikam ir gražiam, pataria mitybos specialistė iš Skandinavijos (1)

Nors žmonių amžius ilgėja, noras atrasti stebuklingąjį jaunystės eliksyrą nemąžta. Mat neužtenka gyventi ilgai, norisi kuo ilgiau išlikti jaunam, sveikam ir gražiam. Kaip tai pasiekti, pataria mitybos specialistė Tjorbjörg Hafsteisnsdóttir iš Skandinavijos.

Gidas po aliejaus lentynas: kuris naudingiausias sveikatai ir grožiui (6)

Renkatės aliejų, tačiau sustingote prieš gausiai nukrautą lentyną. Kaip išsirinkti ir laikyti, kokia jo nauda sveikatai, grožiui. Sužinokite!