Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų

Artėjant vasarai nemaža dalis mūsų susirūpina dėl savo figūros – o kaipgi reiks išsirengti paplūdimyje, jei šen bei ten karo koks lašinukas. Neretai tai paskatina griebtis drastiškų dietų. Tačiau gal galima reikšmingų rezultatų pasiekti ir nepuolant į kraštutinumus? Specialistai sako – tikrai taip.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Viešojoje erdvėje – daug įvairių patarimų, kaip nebadauti, bet maitintis sveikai ir išvengti antsvorio problemų. Dominuoja rekomendacijos valgyti dažnai, vartoti daug daržovių, žuvį, paukštieną, triušieną. Maistą ne kepti, o virti arba troškinti.

Gydytoja dietologė Laura Romeraitė Kuklierienė išskiria tris pagrindinius sveikos mitybos principus, kurie yra labiau orientuoti ne į konkrečias maisto rūšis, bet į mitybos įvairovę ir balansą.

„Svarbiausi sveikos mitybos principai yra saikingumas, įvairumas ir balansuotumas. Net ir sveikas produktas, jei jo valgysime per daug, turės neigiamą įtaką sveikatai, todėl saikas maitinantis labai svarbu. Ne mažiau svarbu ir kad organizmas gautų visas jam reikalingas medžiagas, kurių yra daugiau nei 40. Todėl reikia valgyti maistą iš visų sveikos mitybos piramidės grupių, renkantis kuo įvairesnius. Lygiai taip pat reikalingas ir mitybos balansas: turi būti tinkamas baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų, mineralinių medžiagų santykis bei optimalus energijos kiekis suvartojamuose maisto produktuose“, - sakė Dietoterapijos centro vadovė.

Pasak jos, reikalingas maisto medžiagų kiekis priklauso nuo žmogaus amžiaus, lyties bei atliekamo darbo sunkumo. Norint reguliuoti savo svorį bei būti sveikais, labai svarbu valgyti reguliariai, nedarant ilgesnių nei 3 valandų pertraukų, išgerti mažiausiai 8 stiklines gryno vandens, valgyti daugiau nei 500 g daržovių ir vaisių per dieną, o per savaitę – bent 300 g riebiųjų jūros žuvų (silkės, skumbrės, upėtakio, lašišos).

Skanu ir sveika

Tinklaraščio MaistoKlubas.lt autorė Ilona Juciūtė, paprašyta pasidalinti sveikesnių patiekalų receptais, parinko avinžirnių ir burokėlių salotas, taip pat salotas su kuskusu bei krevetėmis ir lašišą su daržovėmis.

Avinžirnių ir burokėlių salotos

Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų
© Organizatorių nuotr.

„Avinžirnių ir burokėlių salotas vertinu dėl to, kad jos labai greitai paruošiamos, sočios ir skanios, bet mažai koloringos. Burokėliuose daug kalio, vitaminų, todėl valgyti jas ypač sveika“, - sakė maisto žinovė.

Į indą sudėkite 2 nedidelius skiltelėmis supjaustytus virtus burokus, supilkite avinžirnius 400 ml konservuotų avinžirnių, dėkite saujelę rukolos, pagardinkite varškės sūrio kamuoliukais, smulkintu česnaku, šiek tiek skrudintų riešutų. Pridėkite žiupsnelį druskos, pipirų ir jei norėsite ryškesnio skonio, apliekite padažu. Padažui reikės 3 šaukštų alyvuogių aliejaus, arbatinio šaukštelio garstyčių, šaukšto medaus, citrinos. Gamindami padažą visus produktus išplakite šluotele ir tada įspauskite citrinos sultis.

Kuskusas ir krevetės

Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų
© Organizatorių nuotr.

Salotos su kuskusu ir krevetėmis nustebins savo skoniu ir tiks šventiniam stalui ar svečiams pavaišinti.

Verdančiu vandeniu (apie 300 ml) užpilkite 150 g kuskuso kruopų, įpilkite kelis šaukštus aliejaus ir palaikykite uždengę 10 min.

Į keptuvę pilkite 6 šaukštus alyvuogių aliejaus, sudėkite 3 susmulkintas česnako skilteles, tarkuotą imbiero lazdelę. Viską permaišykite, tada sudėkite 200 g krevečių, apkepkite ne ilgiau nei 3–4 minutes.

Kai kuskusas išbrinks, viską sudėkite į jį. Jei kuskusas labai tirštas, įmaišykite kelis šaukštus alyvuogių aliejaus ir vienos citrinos sulčių.

Nulupkite agurką, supjaustykite ir sudėkite į kuskusą. Vyšninius pomidorus perpjaukite perpus ir sudėkite kartu su agurkais į kuskusą. Įmaišykite kapotų kalendrų, pagardinkite druska ir pipirais.
Sudėkite į indą, papuoškite krevetėmis. Leiskite pastovėti bent 15 min., kad įsigertų skoniai.

Lašiša su daržovėmis

Dietologės patarimai, kaip sulieknėti nesilaikant drastiškų dietų
© Organizatorių nuotr.

Lašiša su daržovėmis folijos krepšeliuose galėsite vaišinti net ir prisiekusius gurmanus, toks turtingas skoniais ir išvaizdus šis patiekalas.

Į folijos lapą užlenktais kraštais dėkite saujelę špinatų, mėlynąjį svogūną pjaustytą žiedais. Taip pat dviejų pjaustytų morkų juosteles, apelsino riekeles ir ant viršaus – 400 g lašišos file gabalėlį oda į apačią.

Pagardinkite druska, pipirais, citrina, uždėkite čiobrelio šakelę. Iš šonų sudėkite po eilutę pjaustytų cukinijų, kekę pomidoriukų. Apšlakstykite alyvuogių aliejumi, dėkite į iki 180 C įkaitintą orkaitę ir kepkite 20 min.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Net agresyviu vėžiu sergantys vyrai turi galimybę gyventi

Prostatos vėžiu gali susirgti vos 40-ies sulaukę vyrai. Neretai jiems nustatomas jau išplitęs vėžys. Tačiau nusiminti negalima – šiuolaikinės priemonės leidžia valdyti net agresyvią ligą.

Neįtikėtina, kiek daug reiškia keli gramai druskos ir cukraus (6)

Perteklinis cukraus ir druskos vartojimas sukelia daugybę ligų ir negalavimų, tačiau daugeliui šių maisto priedų itin sunku atsisakyti.

Visa tiesa apie vitaminus: kokius verta vartoti, o kurie netgi gali pakenkti (2)

Atrodo, paprasčiausias universalus patarimas būtų štai toks: valgyk daržoves, mankštinkis ir vartok vitaminus. Vis tik ne viskas taip paprasta. Dešimtmečius trunkantys mokslininkų atliekami tyrimai vis dar negali suteikti patikimų įrodymų, kad vitaminai ir maisto papildai iš tiesų turi bent kokios reikšmingesnės naudos žmogaus organizmui. Lyg to dar būtų maža, dalis tyrimų krypsta visiškai priešinga linkme – nustatyta, kad tam tikri vitaminai galimai kenkia. Kelių rūšių vitaminai siejami su tam tikrų tipų vėžio, kiti – inkstų akmenligės rizikos didėjimu.

Mokslininkai įspėja: kvapnias žvakes deginkite atsargiai

Atėjus rudeniui, kuomet dienos trumpėja, darosi tamsesnės ir vėsesnės, vis daugiau laiko praleidžiame namuose. Viena interjero detalė, be kurios dažna mūsų neįsivaizduoja jaukaus rudens vakaro, yra kvapni žvakė. Tačiau ar tikrai kvapniomis žvakėmis galime mėgautis be baimės? Mokslininkai siūlo tai daryti atsargiai.

Dietologė Ieva Kuodienė: mitybos po 40-ies ypatumai (16)

Ne paslaptis, kad moterys nori išlaikyti dailias kūno linijas, nepriklausomai nuo jų amžiaus. Dietų ir mitybos specialistė Ieva Kuodienė duoda patarimų, kaip reikia maitintis moterims, sulaukusioms keturiasdešimties ir daugiau, bei atskleidžia savo mėgstamiausio patiekalo receptą.

Gydytoja homeopatė Aiva Vaivarienė: patarimai, kaip vyresnei moteriai išlaikyti dailias kūno linijas (3)

Homeopatė ir holistinės medicinos gydytoja Aiva Vaivarienė vadovaujasi gilia holistinės medicinos išmintimi ir moko žmones, kaip nesusirgti, išlaikyti dailias kūno formas.

Kiek turime miegoti ir kaip išvengti nemigos

Netinkami miego įpročiai yra viena iš dažnų problemų, su kuria susiduria mūsų visuomenė, o ypač vaikai ir paaugliai.

Patirtis: tos 10 dienų buvo labai sunkios, vis dėlto tai patirti tikrai verta

Kartą ar du per metus prie Bebrusų ežero Molėtų rajone vyksta 10-ies dienų vipasanos meditacijos kursai. Jie organizuojami daugelyje kitų kraštų, dalyvių prisirenka per kelias dienas ar net valandas. Kas yra ta vipasanos meditacija, kurią patirti taip veržiasi tūkstančiai žmonių visame pasaulyje? Žurnalistė Giedrė Steikūnaitė dalijasi savo patirtimi.

Ko nežinojome apie vaikščiojimą basomis – kaip tai veikia mūsų sveikatą? (6)

Vaikščioti basomis – retas malonumas ir netgi savotiška modernaus gyvenimo prabanga. Norintiesiems sustiprinti sveikatą ir bent trumpam išvaduoti savo pėdas iš batų kalėjimo – basakojų takai.

Menopauzė: kokių pokyčių tikėtis ir kaip juos palengvinti? (11)

Menopauzė moterims neretai kelia nerimą. Ji siejama ne vien tik su fiziologiniais, bet taip pat ir su psichologiniais požymiais, kurie pasireiškia šiuo gyveimo periodu.