Dėmesį į širdies ligas atkreipia kampanija „Raudona suknelė“

Moterų mirčių skaičius nuo širdies ir kraujagyslių ligų yra apie 3,5 karto didesnis nei nuo vėžio. Atkreipti dėmesį į pagrindinę mirties priežastį – širdies ir kraujagyslių ligas kviečia kampanija „Raudona suknelė“.

„Mūsų asociacija šį pavasarį ir vėl kalba apie raudonas sukneles. Ir tai daro ne dėl to, kad moterys pasiilgusios dėmesio. „Raudona suknelė“ – tai kampanija, kuria LŠA, bendradarbiaudama su Pasauline širdies federacija ir Europos širdies tinklu, siekia atkreipti Lietuvos visuomenės dėmesį į pagrindinę mirties priežastį – širdies ir kraujagyslių ligas”, - teigia Lietuvos širdies asociacijos prezidentė prof. Žaneta Petrulionienė.

„Raudona suknelė“ yra tęstinė tarptautinė švietėjiška informavimo kampanija, skirta moterų širdies ir kraujagyslių ligų prevencijai, kovai su šių ligų rizikos veiksniais ir sveikos gyvensenos principų propagavimui.

Lietuvoje kiekvienais metais koronarinė širdies liga ir insultas nusineša per 13 tūkst. moterų gyvybių. Taip pat moterų mirčių skaičius nuo širdies ir kraujagyslių ligų yra apie 3,5 karto didesnis nei nuo vėžio. Tačiau širdies ligų ir insulto galima išvengti. Pirmasis žingsnis, siekiant sumažinti riziką - tai daugiau sužinoti apie šią grėsmę sveikatai. Moterims žymiai dažniau nei vyrams širdies bei kraujagyslių ligos nediagnozuojamos ir negydomos arba tai įvyksta pavėluotai.

Moterų supažindinimas su miokardo infarkto ir insulto dažniausiomis priežastimis, rizikos veiksniais ir simptomais yra pirmas žingsnis kovojant su šiomis ligomis. Tai gali išgelbėti daugelio moterų gyvybę. Kiekviena moteris, kiekvieno iš mūsų mama, močiutė, sesuo ar draugė gali išvengti ligų ir gyventi ilgai.

„Šiais metais atkreipiame dėmesį ne tik į moterį, kaip šeimos centrą ir gerų gyvensenos pokyčių įkvėpėją bei puoselėtoją, bet ir į vaikus, nes daugumą įpročių jie įgyja stebėdami tėvų gyvenseną, o vėliau neigiamą patirtį pakeisti labai sunku“, – pastebi LŠA prezidentė Žaneta Petrulionienė.

Šiais metais “Raudonos suknelės” kampanija Lietuvoje bus dar aktyvesnė ir efektyvesnė, ji truks net tris mėnesius. Kampanijai pasirinktas gražiausias metų laikas – pavasaris, gamtos pabudimo ir gyvybės suklestėjimo tarpsnis tarp Moters dienos kovo 8-ąją ir Motinos dienos gegužės mėnesį.

Kovo mėnesį Lietuvos didžiuosiuose miestuose esančiuose knygynuose “Vaga” vyks švietėjiškos paskaitos širdies ligų tema, naujausių knygų apie sveiką gyvenseną apžvalgos bei meno terapijos užsiėmimai.

Balandžio mėnesį prekybos centre “Panorama” vyks "Zumba latino fitness" maratonas. Šio rengino tikslas parodyti moterims, kad sportas gali būti itin nuotaikingas užsiėmimas, suteikiantis daug teigiamų emocijų, kurios leis pasijusti išskirtinai patrauklia, jausminga ir temperamentinga. Zumba – nauja fitneso rūšis, jungianti aerobiką su šokiu.

Gegužės mėnesį švietėjišką kampaniją vainikuos didysis viešas labdaros renginys “Raudona suknelė”, vyksiantis Vilniaus rotušėje. Jo metu apie širdies ligų problematiką kalbės žinomos ir autoritetingos moterys, vyks muzikos ir mados pasirodymai.

„Raudonos suknelės“ („Go red for women“ – angl.) kampaniją jau antrus metus įgyvendina Lietuvos širdies asociacija (LŠA), bendradarbiaudama su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (SAM), Pasauline širdies federacija (WHF - World Heart Federation) ir Europos širdies tinklu (EHN – European Heart Network).

Daugiau informacijos apie renginius, kampaniją, bei kaip išvengti širdies ir kraujagyslių ligų rasite specialiai sukurtoje svetainėje www.raudonasuknele.lt.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis