Apie smulkmenas, nuo kurių priklauso Tavo svoris ir išvaizda

 (2)
Sako gyvenimas susideda iš smulkmenų. O aš šiuo trumpu įrašu noriu pasakyti, kad iš jų susideda ne tik gyvenimas, bet ir lieknėjimo sėkmė ar nesėkmė.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kai Tu vieną dieną žiūri į svarstykles, kurios rodo gerokai didesnį nei norėtum skaičių, ir supranti, kad nė per kur netelpi į mėgstamus drabužius, galvoji, kad tai atsitiko per vieną dieną? Papildomi 10 kg tikrai neužaugo po vieno gausesnio pavalgymo, vienos praleistos sporto treniruotės ar suvalgytos vienos porcijos mėgstamo deserto.

Tau svoris užaugo ir išvaizda pasikeitė dėl, rodos, visiškų smulkmenų – mažų kasdieninių sprendimų. Sprendimo suvalgyti keliais kąsniais daugiau, nors jau seniai jauteisi soti, sprendimo sukirsti papildomą gabalą torto, nuo kurio visiškai persivalgei, ar sprendimo pratingėti suplanuotą treniruotę. Ir atrodo, juk nieko tokio, juk tik vieną kartą. Tačiau tas „nieko tokio” pliusuojasi. Visi papildomi kąsniai susideda, susikaupia į papildomas kalorijas ir, žiūrėk, užsideda papildomas kilogramas. Tačiau ir tas vienas kilogramas, rodos, vis dar „nieko tokio”. Lyg net nejunti jo. Tačiau vienas prie vieno ir pabundi vieną dieną su papildomais 5 ar 10 kilogramų.

Gera naujiena yra ta, kad ir norint sulieknėti nereikia imtis jokių žygių, tereikia atkreipti dėmesį į smulkmenas. Pradėkime nuo mažyčio pokyčio – sustoti valgyti pajutus sotumą, nors lėkštėje dar yra maisto. Negalvok, kad tai – tik pora kąsnių. Pora kąsnių per pusryčius, tiek pat per pietus, per vakarienę ir, žiūrėk, per savaitę sutaupai tiek kalorijų, kad numeti 0,5 kg.

Jau rašiau, bet trumpai priminsiu: jei norime sulieknėti, turime sukurti vadinamąjį neigiamą energijos balansą arba kitaip tariant, kalorijų deficitą. Jeigu prie sutaupytų kąsnių dar pridėsime fizinės veiklos, kalorijų sutaupysime daugiau ir dar efektyviau mesime svorį.

Klaida yra galvoti, kad sportuoti verta tik tada, kai gali sau leisti tam paskirti minimum tris kartus per savaitę po valandą. Kaip ir su sutaupytais kąsniais, taip ir su nors ir trumpu pajudėjimu, viskas susideda. 10 min. ėjimo pėsčiomis išlipus anksčiau iš troleibuso, trumpa 10 min. mankšta ar valandos pasivaikščiojimas parke su vaikais, atrodo visiška smulkmena. Tačiau susumavus tuos mažus pajudėjimus, sudėjus juos su sutaupytais kąsniais, žiūrėk sutaupai tiek kalorijų, kad per savaitę numeti dar 0,5 kg.

Kai kas pasakys, kad tas 0,5 kg yra taip mažai! Bet jie irgi pliusuojasi! Savaitė po savaitės, ir dėka mažų teisingų kasdieninių sprendimų, Tu vieną dieną pabusi norimo svorio ir patenkinta savimi. Ir tik pati žinosi, kad tai neįvyko per dieną. Tiesiog Tu labai daug kartų priėmei sprendimą, kuris Tavęs nenutolino nuo tikslo, bet nuosekliai vedė link jo.

Linkiu teisingų pasirinkimų ir didelio džiaugsmo pasiekus norimus tikslus!

Sėkmės ir iki kito karto!

Su meile,
Ieva ♥

www.ievagerciene.lt/
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kaip gaminti, kad nesugadintume sveikų maisto produktų?

Dar namuose, sudarinėdami pirkinių sąrašą, mintyse dėliojame planus, kokį patiekalą rinksimės pietums ar vakarienei. Žuvį, mėsą ar daržoves? Kokį gaminimo būdą pasirinksime - virsime, troškinsime ar kepsime?

Kaip atskirti gripą nuo peršalimo? 9 požymiai

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) medikai primena, kad gripo simptomai prasideda staiga, o peršalimo - vystosi lėtai.

Krūtis didinti yra pigiau, nei mažinti – ko dar nežinojote apie plastines operacijas? (1)

Geriau jaustis ir būti patrauklesniam kitiems – šis noras žinomas visiems. Jei gamta neapdovanojo tokia išvaizda, kad būtum ja patenkintas, dažnai gali padėti plastinės chirurgijos specialistai.

Į kalnus tūkstančius išvedęs 75-erių keliautojas: senatvės gyvenime nėra

Lietuvos keliautojų sąjungos prezidentas, sporto renginių organizatorius Algimantas Jucevičius (75 m.) dažnai kartoja, kad senatvės žmogaus gyvenime nėra.

Mitybos specialistė: vegetarai saugo sveikatą ar žaloja? (3)

Kasmet vis labiau populiarėjant sveikai mitybai, nuolat girdime apie naujas dietas, mitybos planus. Daugėja žmonių propaguojančių vegetarizmą ne tik dėl etinių sumetimų, bet teigia, kad tai sveikiau. Ar visuomet taip ir yra?

Jaučiate tingulį? Tai gali būti rimtų ligų požymis

Apėmusi tinginystė ir nenoras ką veikti – kai kada šie simptomai reiškia ne charakterio ydą, o tikrų tikriausią ligą.

Norite išvengti gripo? Vos vieno įpročio atsisakymas gerokai sumažins šią riziką

Aštuonias iš dešimties infekcinių ligų perduodame per nešvarias rankas.

Alergija šalčiui – kas tai ir kaip nuo jos apsisaugoti?

Trindami šaltyje įraudusius skruostus ir nuo žvarbos patinusias rankas nejučia imame svarstyti – gal tai alergija šalčiui? Kuo skiriasi alergija nuo dilgėlinės, o dilgėlinė – nuo paprasto jautrumo?

Mitai apie riebalus arba kodėl reikia liautis skaičiuoti kalorijas

Šiame tekste rasite visą informaciją, kurią būtina žinoti apie produktus, kurių sudėtyje gausu riebalų. Nors dar prieš kelerius metus mokslininkai ir dietologai iš esmės reabilitavo riebalus, daugelis vis dar nepatikliai žvelgia į šį maisto komponentą.

Pagrindiniai glitimo netoleravimo požymiai

Laikas išsklaidyti mitus dėl pagrindinio XXI a. alergeno. Neretai tenka išgirsti itin populiarų verdiktą – glitimo netoleravimas, tačiau kažin ar visi suvokia, ką tai iš tikrųjų reiškia.