Reklama

4 taisyklės, kad dantys būtų sveiki

 (1)
Gražūs ir sveiki dantys suteikia pasitikėjimo. Tačiau jei norite tokius turėti, o šeimos santaupų, skirtų atostogoms, neišleisti odontologo kabinete, verta žinoti kelias teisingos dantų priežiūros taisykles. Jų visai nedaug – vos keturios, tačiau laikytis jų būtina kiekvieną dieną.
© Shutterstock.com

Svarbiausia – dantų šepetėlis ir taisyklingas valymas

Jau vaikystėje išmokstame, kad dantis būtina valytis du kartus dienoje – po pusryčių ir einant miegoti. Dar geriau, jei dantys bus valomi ir praėjus pusvalandžiui po pietų. Tačiau vien to nepakanka, reikia žinoti, kaip juos teisingai valyti, kitaip dantims galima net pakenkti.

Visų pirma atkreipkite dėmesį į dantų šepetėlį – jis jokiu būdu negali būti kietas, o jei dantys jautrūs, reikėtų rinktis patį minkščiausią. Jei sunkiai pasiekiate protinius dantis, rinkitės šepetėlį mažesne galvute. Šereliai turėtų būti kuo plonesni ir smailėjantys viršuje.

Lygiai taip pat svarbu valymo laikas ir judesiai. Tikrai nepakaks, jei dantis valysite vos keliolika sekundžių – būtina bent dvi minutes ryte ir vakare. Be to būtina atminti, kad dantis reikia valyti, o ne stipriai šveisti – taip tik pažeisite emalį ir sužeisite dantenas. Nespauskite šepetėlio pernelyg stipriai ir valykite juos tik sukamaisiais judesiais.

Vaikams odontologai pataria dantukus pradėti valyti jau kūdikystėje. Kol dantys dar nėra išdygę, dantenas galima švelniai nuvalyti švariu drėgnos marlės gabalėliu, užvyniotu ant piršto. Taip nuo mažų dienų vaikutis bus pripratintas prie dantukų valymo. Beje, tėvai vaikams dantis valyti turėtų, bent iki septynių ar aštuonių metų ir, geriausia, prieš veidrodį. Taip vaikutis ne tik greičiau išmoks taisyklingo valymo, bet ir lauks šios įdomios procedūros kiekvieną vakarą.

Dantų pasta – kaip išsirinkti tinkamiausią?

Ne ką mažiau svarbu išsirinkti ir naudoti tinkamą dantų pastą. Ji ne tik turėtų užtikrinti gaivų burnos kvapą, bet ir, kad dantenos būtų sveikos, jei reikia, sumažinti dantų jautrumą ir, svarbiausia, nepažeisti emalio.

Parduotuvėse galima rasti nusipirkti ne tik dantų pastos, bet ir dantų gelio. Pastoje daugiau abrazyvinių dalelių, kurios mechaniškai nuvalo dantis, gelinėje – gerokai mažiau. Ypač daug abrazyvinių medžiagų – balinamosiose pastose, todėl jų nerekomenduojama naudoti turintiems jautrius dantis ar estetinių plombų ir ilgiau nei dvi savaites. Odontologai paprastai rekomenduoja įprastą pastą kaitalioti su geline.

Taip pat verta atkreipti dėmesį į pastos sudėtį. Nors Vokietijoje ir Skandinavijos šalyse uždrausta, dantų pastoje vis dar gali būti sintetinės putojamos medžiagos, kuri įeina ir į skalbimo miltelių sudėtį – natrio lauril-sulfato. Prieš perkant reikėtų įsitikinti ar sudėtyje nėra įrašyto natrio lauril-sulfato.

Visai kas kita fluoras – šia medžiaga dažnai nepagrįstai gąsdinama, kaip nuodinga žmogaus organizmui. Tačiau fluoru galima apsinuodyti tik suvartojus nemažą kiekį iš karto, kitaip tariant vienu metu suvalgius bent kelias tūbeles dantų pastos. Tačiau taip pat reikia atsiminti, kad fluoras yra vienintelis elementas galintis apsaugoti nuo dantų ėduonies. Pastos be šios veikliosios medžiagos, dažnai pristatomos kaip ekologiškos, yra iš esmės „tuščios“ ir neapsaugo dantų ir dantenų.

Nors vaikiškos pastos paprastai neturi fluoro, tačiau odontologai pataria tokią pradėti naudoti, kai vaikutis išmoksta išspjauti pastą ir jos valantis dantis nebenuryja.

Dantų siūlas – privalomas

Išsivalius dantis reikėtų nepamiršti ir dantų siūlo. Jis išvalys dantų tarpelius, kurių nepasiekia dantų šepetėlio šereliai ir užkirs kelią dantų akmenų kaupimuisi. Svarbiausia išsirinkti tinkamo storio siūlą. Jei tarpeliai itin siauri, rinkitės kuo plonesnį, jei tarpeliai tarp dantų platesni, pasirinkite kiek storesnį.

Dantų skalavimo skystis su fluoru

Gražūs ir sveiki dantys bus ne tik, jei kruopščiai juos valysite, bet ir rūpinsitės dantenų būkle ir liežuvio švara. Ant liežuvio kaupiasi itin daug bakterijų, kurios kenkia ir dantims, o sveikos dantenos būtina sąlyga sveikiems dantims.

Ne tik nuvalysite liežuvį, bet ir sveikas dantenas ir dantis išlaikysite, jei rytinį ir vakarinį dantų valymo ritualą pabaigsite dantų skalavimo skysčiu. Svarbiausia, išsirinkti tinkamą. Visų pirma atkreipkite dėmesį ar sudėtyje nėra alkoholio, kuris paprastai erzina burnos gleivinę, daro ją jautrią ir neatsparią uždegimams. Taip pat bus mažai naudos, jei sudėtyje nebus fluoro. Įrodyta, kad fluoru praturtintas dantų skalavimo skystis efektyviai apsaugo dantis nuo ėduonies.

Islandijoje pagamintas ORALFLUX ne tik praturtintas fluoru, yra be alkoholio, bet ir turi itin patogų dozatorių, kuris leidžia išspausti tik tiek skysčio, kiek reikia. Tai ne tik patogu, bet ir leidžia sutaupyti. Reguliariai skalaujant fluoru praturtintu ORALFLUX dantys bus gerokai labiau apsaugoti nuo ėduonies, dantenos sveikos, o burnos kvapas gaivus.

ORALFLUX sukurtas naudoti ne tik suaugusiems, bet ir vaikams nuo šešerių metų. Mažiesiems skirtas vaisių skonio dantų skalavimo skystis praturtintas 0,05 proc. fluorido, o suaugusiųjų – 0,2 proc. Turintiems jautrius dantis siūloma išbandyti ORALFLUX Sensitive, o po danties pašalinimo ar burnos higienos ORALFLUX Chlorhexidine.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ką žolininkė Rasoklė rekomenduoja daryti peršalus (2)

Ją dažniaus sutiksite pievoje nei miesto gatvėje. Ji žino viską apie kiekvieną žolelę ir jos gydančias bei gražinančias galias. Susipažinkite: tai – žolininkė Rasa Subačienė-Rasoklė.

I. Kavaliauskaitė-Morkūnienė: pavasarį skaičiuoju kiekvieną vitaminą

Susikurti pavasario nuotaiką padeda maži moteriški malonumai, grožio ritualai. Indrė Kavaliauskaitė-Morkūnienė įsitikinusi, kad gerai jaustis pakanka šypsenos ir trupučio meilės sau.

Veganas nuo gimimo: užtikrinta sveikata ar pavojingas eksperimentas?

Veganizmas šiandien - kaip niekad populiarus. Vieniems tai – nereikalingas kraštutinumas, kitiems – vienintelis teisingas gyvenimo būdas.

Su šia problema susidura ketvirtadalis gimdžiusių moterų

Beveik ketvirtadalis gimdžiusių moterų jaučia nepasitenkinimą lytiniais santykiais.

Olimpiečių gydytojas Dalius Barkauskas: turiu blogą žinią moterims – jūsų kūnas nesutvertas bėgti (69)

Kodėl sėdėjimas žudo, o maratonas nesuteikia sveikatos, aiškina Lietuvos olimpiečių gydytojas Dalius Barkauskas (51 m.).

Nuo šio balo priklauso Tavo lieknėjimo sėkmė (1)

Prieš keletą metų, ieškodama kaip dar pagilinti savo žinias, dalyvavau dviejų dienų seminare.

Nėštumas ir gripas – kada tai pavojinga vaisiui?

Jei gydytojas diagnozavo gripą, tai dar nereiškia, kad galimos nėštumo komplikacijos ir todėl reikėtų panikuoti. Nėščiųjų gripo gydymas turi savo ypatumų. Jie susiję pirmiausia su labai nedaug leistinų gydomųjų preparatų, kurie veiktų efektyviai ir tuo pat metu nekenktų vaikui.

Požymiai, padėsiantys atpažinti, kad jums - gripas

Gripas – tai ūmi viršutinių kvėpavimo takų virusinė liga, kuri pasireiškia ūmiai, todėl dažnai pacientas gali įvardinti net tikslią dieną, kada prasidėjo simptomai.

Degtinė su pipirais ir kiti mitai, kaip gydyti gripą (1)

Nors apie peršalimą bei gripą kalbama nuolat, vis dar gajūs kai kurie mitai, kaip gydytis nuo žiemą kimbančių ligų. Pavyzdžiui, dažnai klaidingai manoma, jog viena iš peršalimo ligų komplikacijų ir yra gripas. Tačiau šių dviejų ligų nereikėtų painioti.

4 taisyklės, kad dantys būtų sveiki (1)

Gražūs ir sveiki dantys suteikia pasitikėjimo. Tačiau jei norite tokius turėti, o šeimos santaupų, skirtų atostogoms, neišleisti odontologo kabinete, verta žinoti kelias teisingos dantų priežiūros taisykles. Jų visai nedaug – vos keturios, tačiau laikytis jų būtina kiekvieną dieną.

9 patarimai, kaip gydyti šlapimo pūslės uždegimą (1)

Šlapimo pūslės uždegimą, dar vadinamą cistitu, sukelia įvairios kilmės bakterijos, kurios į žmogaus organizmą patenka nusilpus imunitetui.

3 žingsniai, kurie pašalins nuovargį vakarais ir suteiks daugiau jėgų

Sėdimo darbo diena nuo 9:00 iki 18:00 val., tuomet valanda transporto kamštyje ir namo grįžtate tarsi išsunkta kempinė? Viskas, ką galėtumėte dabar veikti, tai kristi veidu į pagalvę, nors miegui laikas dar neatėjęs? Pažįstamas jausmas?

Mitybos specialistė: -1 kg per mėnesį yra geriau nei -5

Sporto trenerė ir mitybos specialistė Rasa Vilkienė įvardina 4 lietuvių klaidas, siekiant gyvenimo būdą pakeisti sveikesniu.

Į ką atsižvelgti renkantis duoną? 2 duonos receptai

Maisto technologė Raminta Bogušienė - apie tai, ar tikrai duoną valgyti sveika?

Ne vien skausmas praneša apie vėžį (1)

Onkologiniai susirgimai dažnai prasideda tyliai ir neskausmingai. Susirgę žmonės gali ilgai nežinoti, kad juos graužia klastinga liga. Prasidedant ligai, o kartais ir gerokai vėliau, neskauda ir nieko nesijaučia. Neraminančių ženklų, žinoma būna, bet dažnas į juos numoja ranka ir prisimena tik tada, kai liga jau būna diagnozuota sudėtingoje stadijoje.