Reklama

4 taisyklės, kad dantys būtų sveiki

 (1)
Gražūs ir sveiki dantys suteikia pasitikėjimo. Tačiau jei norite tokius turėti, o šeimos santaupų, skirtų atostogoms, neišleisti odontologo kabinete, verta žinoti kelias teisingos dantų priežiūros taisykles. Jų visai nedaug – vos keturios, tačiau laikytis jų būtina kiekvieną dieną.
© Shutterstock.com

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Svarbiausia – dantų šepetėlis ir taisyklingas valymas

Jau vaikystėje išmokstame, kad dantis būtina valytis du kartus dienoje – po pusryčių ir einant miegoti. Dar geriau, jei dantys bus valomi ir praėjus pusvalandžiui po pietų. Tačiau vien to nepakanka, reikia žinoti, kaip juos teisingai valyti, kitaip dantims galima net pakenkti.

Visų pirma atkreipkite dėmesį į dantų šepetėlį – jis jokiu būdu negali būti kietas, o jei dantys jautrūs, reikėtų rinktis patį minkščiausią. Jei sunkiai pasiekiate protinius dantis, rinkitės šepetėlį mažesne galvute. Šereliai turėtų būti kuo plonesni ir smailėjantys viršuje.

Lygiai taip pat svarbu valymo laikas ir judesiai. Tikrai nepakaks, jei dantis valysite vos keliolika sekundžių – būtina bent dvi minutes ryte ir vakare. Be to būtina atminti, kad dantis reikia valyti, o ne stipriai šveisti – taip tik pažeisite emalį ir sužeisite dantenas. Nespauskite šepetėlio pernelyg stipriai ir valykite juos tik sukamaisiais judesiais.

Vaikams odontologai pataria dantukus pradėti valyti jau kūdikystėje. Kol dantys dar nėra išdygę, dantenas galima švelniai nuvalyti švariu drėgnos marlės gabalėliu, užvyniotu ant piršto. Taip nuo mažų dienų vaikutis bus pripratintas prie dantukų valymo. Beje, tėvai vaikams dantis valyti turėtų, bent iki septynių ar aštuonių metų ir, geriausia, prieš veidrodį. Taip vaikutis ne tik greičiau išmoks taisyklingo valymo, bet ir lauks šios įdomios procedūros kiekvieną vakarą.

Dantų pasta – kaip išsirinkti tinkamiausią?

Ne ką mažiau svarbu išsirinkti ir naudoti tinkamą dantų pastą. Ji ne tik turėtų užtikrinti gaivų burnos kvapą, bet ir, kad dantenos būtų sveikos, jei reikia, sumažinti dantų jautrumą ir, svarbiausia, nepažeisti emalio.

Parduotuvėse galima rasti nusipirkti ne tik dantų pastos, bet ir dantų gelio. Pastoje daugiau abrazyvinių dalelių, kurios mechaniškai nuvalo dantis, gelinėje – gerokai mažiau. Ypač daug abrazyvinių medžiagų – balinamosiose pastose, todėl jų nerekomenduojama naudoti turintiems jautrius dantis ar estetinių plombų ir ilgiau nei dvi savaites. Odontologai paprastai rekomenduoja įprastą pastą kaitalioti su geline.

Taip pat verta atkreipti dėmesį į pastos sudėtį. Nors Vokietijoje ir Skandinavijos šalyse uždrausta, dantų pastoje vis dar gali būti sintetinės putojamos medžiagos, kuri įeina ir į skalbimo miltelių sudėtį – natrio lauril-sulfato. Prieš perkant reikėtų įsitikinti ar sudėtyje nėra įrašyto natrio lauril-sulfato.

Visai kas kita fluoras – šia medžiaga dažnai nepagrįstai gąsdinama, kaip nuodinga žmogaus organizmui. Tačiau fluoru galima apsinuodyti tik suvartojus nemažą kiekį iš karto, kitaip tariant vienu metu suvalgius bent kelias tūbeles dantų pastos. Tačiau taip pat reikia atsiminti, kad fluoras yra vienintelis elementas galintis apsaugoti nuo dantų ėduonies. Pastos be šios veikliosios medžiagos, dažnai pristatomos kaip ekologiškos, yra iš esmės „tuščios“ ir neapsaugo dantų ir dantenų.

Nors vaikiškos pastos paprastai neturi fluoro, tačiau odontologai pataria tokią pradėti naudoti, kai vaikutis išmoksta išspjauti pastą ir jos valantis dantis nebenuryja.

Dantų siūlas – privalomas

Išsivalius dantis reikėtų nepamiršti ir dantų siūlo. Jis išvalys dantų tarpelius, kurių nepasiekia dantų šepetėlio šereliai ir užkirs kelią dantų akmenų kaupimuisi. Svarbiausia išsirinkti tinkamo storio siūlą. Jei tarpeliai itin siauri, rinkitės kuo plonesnį, jei tarpeliai tarp dantų platesni, pasirinkite kiek storesnį.

Dantų skalavimo skystis su fluoru

Gražūs ir sveiki dantys bus ne tik, jei kruopščiai juos valysite, bet ir rūpinsitės dantenų būkle ir liežuvio švara. Ant liežuvio kaupiasi itin daug bakterijų, kurios kenkia ir dantims, o sveikos dantenos būtina sąlyga sveikiems dantims.

Ne tik nuvalysite liežuvį, bet ir sveikas dantenas ir dantis išlaikysite, jei rytinį ir vakarinį dantų valymo ritualą pabaigsite dantų skalavimo skysčiu. Svarbiausia, išsirinkti tinkamą. Visų pirma atkreipkite dėmesį ar sudėtyje nėra alkoholio, kuris paprastai erzina burnos gleivinę, daro ją jautrią ir neatsparią uždegimams. Taip pat bus mažai naudos, jei sudėtyje nebus fluoro. Įrodyta, kad fluoru praturtintas dantų skalavimo skystis efektyviai apsaugo dantis nuo ėduonies.

Islandijoje pagamintas ORALFLUX ne tik praturtintas fluoru, yra be alkoholio, bet ir turi itin patogų dozatorių, kuris leidžia išspausti tik tiek skysčio, kiek reikia. Tai ne tik patogu, bet ir leidžia sutaupyti. Reguliariai skalaujant fluoru praturtintu ORALFLUX dantys bus gerokai labiau apsaugoti nuo ėduonies, dantenos sveikos, o burnos kvapas gaivus.

ORALFLUX sukurtas naudoti ne tik suaugusiems, bet ir vaikams nuo šešerių metų. Mažiesiems skirtas vaisių skonio dantų skalavimo skystis praturtintas 0,05 proc. fluorido, o suaugusiųjų – 0,2 proc. Turintiems jautrius dantis siūloma išbandyti ORALFLUX Sensitive, o po danties pašalinimo ar burnos higienos ORALFLUX Chlorhexidine.

Užsakymo nr.: PT_73719512

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Pažangios technologijos leis susilaukti kūdikio ir vyresniame amžiuje

Nevaisingumo gydymo srityje – revoliucingas proveržis.

Po mokslininkų tyrimų: ar tikrai mėsos vartojimas didina ankstyvos mirties riziką?

Daugelis neįsivaizduojame pietų lėkštės be mėsos. Valgome ir graužiame save: „Vegetaru tapčiau, sveikesnis būčiau“. Vis dėlto valgyti mėsą ar ne? Ką pataria mokslininkai?

Žarnyno infekcinės ligos: kaip nuo jų apsisaugoti vasarą?

Atšilus orams, ypač vasarą, kasmet padidėja sergamumas per maistą plintančiomis infekcinėmis ligomis, todėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Panevėžio departamento (NVSC Panevėžio departamentas) specialistai šiltuoju metų laikotarpiu ragina ypač atsakingai rinktis maisto produktus ir nepamiršti higienos reikalavimų.

Žolininkė Nijolė Degutienė: pirmuosius ligos simptomus įveikti galima ir teisingai parinktomis žolelėmis

Anot žolininkės ir knygų autorės Njolės Degutienės, turėdami daugiau žinių apie vaistinius augalus žmonės galėtų ne tik profilaktiškai stiprinti išsekusį organizmą, bet ir apsisaugoti nuo sunkių ligų. Maža to, vaistažolės dažnai gali pakeisti net ir cheminius vaistus.

Grikių dieta: per savaitę atsikratykite iki 10 kg (10)

Laikantis grikių dietos per savaitę galima atsikratyti iki 10 kg svorio, tačiau visi, pasiruošę išbandyti šią dietą, turi žinoti, kad tai itin griežta ir valios pastangų reikalaujanti dieta. Tačiau tiksliai jos laikantis kiekvieną rytą lipti ant svarstyklių bus tikras malonumas. Taigi, kas tai per dieta ir kaip jos laikytis?

Gydytoja kardiologė: kaip karštymečiu sumažinti infarkto ir insulto riziką

Pastarosiomis dienomis termometrų stulpeliai šoktelėjo aukščiau nei įprasta tokiu metų laiku. Šalį aplankęs ankstyvas tropikų karštis yra rimtas išbandymas žmogaus organizmui.

Priemonės, skirtos „sutepti“ sąnarius iš vidaus, jau stebina rezultatais (3)

Maudžia, traška ar tempia sąnarius? O gal vargina dažnai patiriamos sportinės traumos? Ar žinote, kad šie nemalonūs potyriai susiję su tuo, jog nuo 25-erių metų organizmas gamina vis mažiau kolageno ir sąnario kremzlė ima dilti? Dar visai neseniai nebuvo priemonių, galinčių atstatyti negrįžtamus kremzlės irimo procesus.

Mėsos atsisakiusi Neringa Nekrašiūtė: man labai padėjo mylimas vyras

Prieš septynerius metus gyvulinės kilmės produktų atsisakiusi žinoma teatro ir kino aktorė, grupės „La forza“ narė Neringa Nekrašiūtė neslepia – visuomenė vis dar jautriai reaguoja išgirdusi frazę „veganiška mityba“. Tačiau savo valgiaraštį pakeitusi žinoma moteris sako, kad atsisakius mėsos kardinaliai pasikeitė jos savijauta ir ji išsigydė daug nuo vaikystės kamavusių negalavimų.

Gydytojai įspėja, kam karštis – itin pavojingas

Medikai teigia, kad per karščius apie save primena visos chroniškos ligos. Todėl tokiems ligoniams reikia būti ypač atsargiems.

Patarimai stovyklautojams: ką daryti su greitai gendančiais produktais

Atšilus orams dažnas stengiasi kuo daugiau laiko praleisti gamtoje. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro specialistai perspėja, kad stovyklautojams atidarius iškylų sezoną, pagausėja per maistą plintančių infekcinių ligų, todėl svarbu pasirūpinti tinkamu jo laikymu ir apdorojimu.