3 mitai apie burnos priežiūrą ir spindinčią šypseną

 (1)
Spindinti šypsena – pati gražiausia puošmena. Tad nenuostabu, kad prasidėjęs vasaros švenčių bumas prie odontologų kabinetų atgena eiles pacienčių, norinčių baltos šypsenos.
Plaukai
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vis tik gydytoja odontologė teigia, kad dantų sveikata pradėti rūpintis reikėtų ne nuo to ir pastebi, kad pacientai neretai yra įtikėję klaidingais mitais apie burnos priežiūrą bei veiksnius, darančius didžiausią įtaką dantų spalvos pokyčiams.

Mitas Nr. 1: Dantys keičia spalvą tik dėl netinkamos burnos higienos

Pasak gydytojos odontologės Marijos Lazauskaitės, dantų spalvos pokyčiams įtaką daro įvairių – išorės ir vidinių – veiksnių visuma. Savaime suprantama, kad visų svarbiausia yra tinkamos individualios burnos higienos laikymasis, tačiau nereikėtų savęs kaltinti, jei pastebite, kad šypsena nėra tokia balta, kaip norėtųsi ar kokia buvo prieš kelis metus.

„Dantų apnašų susidarymui įtakos turi net tokie veiksniai, kaip seilių sudėtis, dantų padėtis dantų lanke, danties anatominė forma ar maisto racionas. Kalbant apie dantų spalvą, čia įtakos turi ir paciento amžius – kuo vyresnis žmogus, tuo dantys tamsesni. Mat dėl ilgainiui atsirandančių emalio įtrūkimų, susidaro palankios sąlygos kauptis dantų apnašoms. Be to, dantys tampa tamsesni dėl su amžiumi vis storėjančio dentino sluoksnio po emaliu“, – aiškina M. Lazauskaitė.

Mitas Nr.2: Profesionalią burnos higieną atlikti būtina ne kiekvienam

Šį mitą gydytoja odontologė paneigia be didelių įžangų, teigdama, kad profesionalios burnos higienos procedūra padeda išvengti dantenų uždegimo ir jų kraujavimo. Tačiau svarbiausia tai, kad ši procedūra yra pagrindinė prevencinė priemonė nuo periodonto ligų.

„Profesionalią burnos higieną atlikti būtina kiekvienam. Pacientams apnašos ant dantų kaupiasi skirtingai, priklausomai nuo individualios burnos higienos. Jei ji tinkama – profesionalią burnos higieną atlikti rekomenduojama bent kartą per metus, tačiau pastebint, kad apnašos linkusios kauptis labiau – tą daryti reikėtų kas pusę metų ar net kas tris mėnesius“, – sako M. Lazauskaitė.

Gydytoja skuba nudžiuginti: atlikus profesionalią burnos higieną dantys gali net šiek tiek pašviesėti. Mat procedūros metu nuo dantų paviršiaus nuvalomas ne tik minkštos apnašos, bet ir paviršinis pigmentas. Žinoma, norint holivudinės šypsenos efekto, papildomai reikėtų atlikti profesionalaus dantų balinimo procedūrą.

Mitas Nr. 3: Pats didžiausias baltos šypsenos priešas – rūkymas

Praėjo tie laikai, kai rūkymą buvo galima kaltinti už pageltusius dantis. Gydytoja odontologė neneigia, kad, įkvepiant cigaretės dūmus ant dantų paviršiaus nusėda dervos, suteikiančios dantims gelsvą spalvą. Tad kuo dažniau rūkoma – tuo didesnė tikimybė, kad dantys gali šiek tiek pagelsti. Tačiau šviesioji pusė būtent yra ta, kad dantų spalvos pokyčiams didžiausią įtaką turi dervos, todėl šį poveikį sumažina jų neturintys produktai.

„Pastebiu, kad suaugę žmonės itin susierzina, kai gydytojas juos auklėja ir draudžia kažką daryti. Pavyzdžiui, kai suaugusiam žmogui yra pamokslaujama dėl taurės raudono vyno ar rūkymo. Tokie draudimai tesukelia atmetimo reakciją. Natūralu, kad ne visi žmonės gali ar nori mesti rūkyti ir tai yra kiekvieno suaugusiojo reikalas. Jei pacientai rūko, tačiau nori jog dantys išliktų tokie pat balti kaip ką tik po profesionalaus dantų balinimo, rekomenduojama rinktis produktus neturinčius dervų – tai yra tokias alternatyvas įprastiems tabako gaminiams, kaip elektroninės cigaretės ar kaitinamo tabako įrenginiai“, – paaiškina odontologė.

Vis tik čia gydytoja pabrėžia, kad rūkantys pacientai savo burnos sveikatai turėtų skirti ypatingą dėmesį ir laikytis ypač geros individualios burnos higienos, reguliariai lankytis pas odontologą arba burnos higienistą profilaktiniams dantų patikrinimams.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Viktorija: po psichologo žodžių atsivėrė akys

"Jau dešimt dienų gyvenu be pridėtinio cukraus ir vis aiškiau suvokiu, kaip stipriai esu nuo jo priklausoma", - sako Viktorija Žižiūnienė, nusprendusi atlikti eksperimentą - 30 dienų nevartoti pridėtinio cukraus ir viską aprašyti dienoraštyje ((pirma dalis, antra dalis, trečia dalis).

Veido odos senėjimas – ką svarbu žinoti, norint tinkamai pasirūpinti savo veidu

Nuolat besikeičiantį veidą matome veidrodyje kasdien, tačiau dažnai kyla klausimų kaip tą vaizdą interpretuoti, kada griebtis kremų, pažymėtų „Anti-age“ fraze, o kada nepatinkančias raukšleles jau patikėti plastikos chirurgui.

Psichologė A. Mockienė: yra 4 būdai, padėsiantys išbristi iš depresijos be vaistų (9)

Depresijos gydymas tik vaistais – tai pasodinimas į valtį be irklų: žmogus bus saugus iki pirmos „audros“.

Atsisakius vos vieno produkto ėmė tirpti kilogramai (11)

"Šiandien bus aštunta diena, kai gyvenu nesaldų gyvenimą", - sako Viktorija, kuri nusprendė imtis eksperimento - 30 dienų nevartoti pridėtinio cukraus ir dienoraštyje aprašyti visus potyrius (pirma dalis, antra dalis).

(Ne)saldus dienoraštis: galvos skausmas ir kiti keisti organizmo signalai (8)

„Dabar yra ketvirtoji mano diena be pridėtinio cukraus ir 4 val. ryto. Kai pagalvoji, labai simboliška. Atsikėliau su „žvyrine“ galva ir kažkokiu keistu tempimo skausmu pilve. Panašu, kad ne skrandis, nes kažkur žemiau,“ – sako 34-erių Viktorija, pradėjusi eksperimentą, kuris vadinasi „30 dienų be pridėtinio cukraus“.

Naujagimio virkštelės kamieninės ląstelės. Ar verta jas saugoti?

Inovatyvios medicinos centre įvyko diskusija apie naujagimių virkštelės kamienines ląsteles, jų saugojimą, gebėjimą gydyti dabar ir ateityje bei mokslininkų diskusijas apie tai, kas dar kol kas nežinoma.

3 vaikų mama Orinta: gražų kūną gali turėti kiekviena moteris (10)

Orinta Donėlė, namie prižiūrinti tris judrius mažus berniukus, neslepia – būna, ir jai stinga laiko suplanuotiems reikalams. Tačiau moteris tikina, kad susikoncentravus tik į tikrai būtinus darbus, laiko lieka ir vaikams, ir sportui, ir darbui.

(Ne)saldus dienoraštis: 30 dienų be pridėtinio cukraus (I dalis) (3)

Sveiki, mano vardas Viktorija, man 34-eri ir aš esu priklausoma nuo cukraus.

Žolininkė J. Balvočiūtė: žolelių arbatos ir nervus ramina, ir nuo vėžio gydo

Arbata – kaip mylinti širdis. Ryte – tonizuoja, vidurdienį – gaivina, o vakare – atstato fizinę ir emocinę pusiausvyrą. Ne veltui arbatos receptai yra žinomi tūkstančius metų, o dėl prekybos ja įtakų zonų į karą yra pakilusi ne viena imperija.