17 dalykų, apie kuriuos verta susimąstyti, kad ateityje jaustumėtės geriau

 (4)
Vienas interneto portalas atliko vyresnių nei 50 m. žmonių apklausą apie tai, ką jie patartų 30-mečiams. Patarimai – labai paprasti, bet tuo pačiu teisingi ir išmintingi. Patariame įsiklausyti į vyresnių žmonių patarimus.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

1. Meskite rūkyti.

„Jei dabar mane matytumėte, priklaupčiau ant savo vargšų, drebančių kelių ir paprašyčiau bent pagalvoti mesti rūkyti“, – rašo viena moteris. Tai brangu, smirdi ir šimtu procentų sukelia sveikatos problemų. Tad – gal metas liautis?

2. Palaikykite (arba atkurkite) gerus santykius su tėvais, broliais ir seserimis.

Net jei manote, kad jūsų santykiai su šeimos nariais neblogi, bet kartais imate jų nekęsti, reikia išmokti sutarti su artimaisiais. Šeimyniniai ryšiai labai svarbūs. Greitai suprasite, kad tai ir yra didžiausias turtas.

3. Naudokite apsauginį kremą nuo saulės.

Ar norite raukšlių, sausos, pleiskanojančios, plonos odos, mėlynių vos ne po kiekvieno prisilietimo? Tada eikite į paplūdimį ir deginkitės be apsauginio kremo.

4. Sportuokite, tai iš tiesų svarbu.

Judėkite, sportuokite dabar, tada būsite aktyvūs ir sulaukę 50-ies. Stenkitės nesustorėti, mankštinkitės, rūpinkitės savo kūnu.

5. Taupykite, net jei pavyksta atidėti visai nedidelę sumą.

Nuobodus, banalus patarimas, bet tai būtina. 30-mečiui visada lieka pinigų, kuriuos galima atidėti. Pradėkite taupyti dabar, laikui bėgant turėsite visai nemenkas santaupas.

6. Išmokite džiaugtis tuo, ką turite.

Laimė kur kas svarbiau nei šlovė ar sėkmė. Užuot skundęsi, išmokite džiaugtis tuo, kuo turite, ir pasijusite iš tiesų laimingu žmogumi.

7. Neatidėliokite gyvenimo tikslų ateičiai.

Norite įsigyti namą? Parašyti knygą? Gauti antrą diplomą? Pakeisti profesiją? Išmokti groti muzikos instrumentu? Pradėti verslą ir dirbti sau? Tada pradėkite šiandien pat. Nesakykite, kad padarysite tai kada nors. Po 30-ies laikas iš tiesų ima bėgti greičiau.

8. Išsimiegokite.

Skirkite miegui pakankamai laiko. Eikite miegoti ir kelkitės tuo pačiu laiku. Nepasiduokite nemigai.

9. Prižiūrėkite dantis.

Su amžiumi rūpesčių dėl dantų daugėja, gydymui reikia vis daugiau laiko ir pinigų. Todėl nelaukite, kol gydytojo pagalba taps tiesiog būtina.

10. Išmokite duoti.

Darykite gerus darbus. Duokite žmonėms tai, kas teikia džiaugsmą. Tik duokite iš širdies ir nieko nelaukite mainais. Tada ir jūsų širdis prisipildys meilės.

11. Būkite smalsūs. Kasdien padarykite tai, ko baiminatės.

Išeikite iš namų ir iškrėskite kokią nors kvailystę. Įsitraukite į kokį nors nuotykį. Fotografuokite, pasikvieskite ką nors iš artimųjų. Šie prisiminimai šildys jus ir senatvėje.

12. Nustokite valgyti visokį šlamštą.

Per gyvenimą galima uždirbti kiek tik norite pinigų ir išleisti juos kam tik norite, tačiau sveikatos už juos nenupirksite. Geriau dabar pat nustokite valgyti greitąjį maistą ir gerti alkoholį. Nepamirškite vartoti gerųjų bakterijų – tai ne tik gerins virškinimą, bet ir užtikrins skaistesnę veido odą.

13. Kuo daugiau keliaukite.

Kelionės mus keičia. Jos atsako į daugelį mūsų klausimų. Jos įkvepia. Jose liaujamės bijoti. Būtent kelionės padės jaustis gyviems ir gyvybingiems.

14. Išmokite medituoti.

Tam nereikia daug laiko, o pokyčiai gyvenime bus stulbinami. Yra daugybė tai patvirtinančių mokslinių tyrimų.

15. Būkite savimi, nelyginkite savęs su kitais.

Patikėkite, kai jums bus 50 metų, jums nė trupinėlio nerūpės, kokį įspūdį padarėte aplinkiniams. Ženkite savo keliu. Tapkite tvirti.

16. Rašykite dienoraštį.

Daugumą brangių prisiminimų pamiršite. Užsirašinėkite juos. Ir būtinai kaupkite nuotraukas.

17. Saugokite savo draugus.

Bendraukite su draugais, su kuriais gerai jaučiatės, kurie savi pavyzdžiu meta jums iššūkį, kurie jums iš tiesų patinka. Juokitės kartu su jais, kvailiokite, mėgaukitės gyvenimu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kaip gaminti, kad nesugadintume sveikų maisto produktų?

Dar namuose, sudarinėdami pirkinių sąrašą, mintyse dėliojame planus, kokį patiekalą rinksimės pietums ar vakarienei. Žuvį, mėsą ar daržoves? Kokį gaminimo būdą pasirinksime - virsime, troškinsime ar kepsime?

Kaip atskirti gripą nuo peršalimo? 9 požymiai

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) medikai primena, kad gripo simptomai prasideda staiga, o peršalimo - vystosi lėtai.

Krūtis didinti yra pigiau, nei mažinti – ko dar nežinojote apie plastines operacijas? (1)

Geriau jaustis ir būti patrauklesniam kitiems – šis noras žinomas visiems. Jei gamta neapdovanojo tokia išvaizda, kad būtum ja patenkintas, dažnai gali padėti plastinės chirurgijos specialistai.

Į kalnus tūkstančius išvedęs 75-erių keliautojas: senatvės gyvenime nėra

Lietuvos keliautojų sąjungos prezidentas, sporto renginių organizatorius Algimantas Jucevičius (75 m.) dažnai kartoja, kad senatvės žmogaus gyvenime nėra.

Mitybos specialistė: vegetarai saugo sveikatą ar žaloja? (3)

Kasmet vis labiau populiarėjant sveikai mitybai, nuolat girdime apie naujas dietas, mitybos planus. Daugėja žmonių propaguojančių vegetarizmą ne tik dėl etinių sumetimų, bet teigia, kad tai sveikiau. Ar visuomet taip ir yra?

Jaučiate tingulį? Tai gali būti rimtų ligų požymis

Apėmusi tinginystė ir nenoras ką veikti – kai kada šie simptomai reiškia ne charakterio ydą, o tikrų tikriausią ligą.

Norite išvengti gripo? Vos vieno įpročio atsisakymas gerokai sumažins šią riziką

Aštuonias iš dešimties infekcinių ligų perduodame per nešvarias rankas.

4 diplomus turinti Toma Kumžienė: tik tapusi kuksando mokytoja supratau, kad į darbą galima keltis su džiaugsmu

Grafikos dizainerė, komunikacijų specialistė, ambasadoriaus žmona, generalinė mados namų direktorė... Keturis aukštojo mokslo diplomus turinti Toma Kumžienė (37 m.) per savo gyvenimą išbandė daug įvairių vaidmenų ir profesijų, bet tik tapusi kuksando mokytoja suprato, kad į darbą galima kas rytą keltis su džiaugsmu ir dirbti be jokio streso.

Alergija šalčiui – kas tai ir kaip nuo jos apsisaugoti?

Trindami šaltyje įraudusius skruostus ir nuo žvarbos patinusias rankas nejučia imame svarstyti – gal tai alergija šalčiui? Kuo skiriasi alergija nuo dilgėlinės, o dilgėlinė – nuo paprasto jautrumo?

Mitai apie riebalus arba kodėl reikia liautis skaičiuoti kalorijas

Šiame tekste rasite visą informaciją, kurią būtina žinoti apie produktus, kurių sudėtyje gausu riebalų. Nors dar prieš kelerius metus mokslininkai ir dietologai iš esmės reabilitavo riebalus, daugelis vis dar nepatikliai žvelgia į šį maisto komponentą.