Lietuvos moterys - tik „mamkos" arba "pupytės“?

Pradėjus analizuoti moterų verslumo Lietuvoje temą, teko susidurti su ne viena stereotipine nuomone, kad užsiimame feministine veikla arba kad skatiname diskriminaciją vyrų atžvilgiu. Nors, kalbėdamos apie moterų verslumą, ir stengėmės nesivelti į lyčių lygybės temą, vis dėlto iš analizės šio klausimo išbraukti negalėjome.

Analizavome ne tik teisinę bazę, bet ir stengėmės tiesiogiai pabendrauti su tais, kurie dirba lyčių lygybės, tyrimų, plėtros centruose. Čia susidūrėme su dar viena nuomone, kad moteris ir taip jau turi ką veikti, t.y. auginti vaikus, gaminti maistą ir tvarkyti namų ūkį.

„Juk vis tiek moteris šiandien gali būti, tik „mamka arba pupyte“, – teigė viena iš pašnekovių, pesimistiškai pažiūrėjusi į moterų galimybes ar norus būti verslininkėmis. Nenorėjome patikėti tokia realybe - juk pagal lyčių lygybės indeksą Lietuvoje moterys yra pilnavertiškai įsitraukusios į darbo rinką ir šie rodikliai net gerokai viršija ES vidurkį! Taigi, gal ne visos moterys nori būti tik mamomis ir išlaikytinėmis?

Išnagrinėję esamą situaciją pastebėjome, kad Lietuvoje - vos 9 % moterų verslininkių. Akivaizdu, kad išsilavinusios ir darbingos moterys dažniausiai renkasi samdomą darbą, nekuria savo verslo. Tačiau moterų verslumo skatinimo renginiai Šiauliuose, Kaune ir Klaipėdoje parodė, kad moterys domisi šia tema. Trijuose renginiuose dalyvavo 125 moterys. Iš 78 dalyvavusių apklausoje net 53 % planuoja įkurti savo verslą, o 31 % jau yra jį pradėjusios.

Analizuojant miestų statistiką, didžiausias seminarų dalyvių aktyvumas pastebėtas Kaune. Tačiau realiai planuojančių įkurti savą verslą moterų daugiau buvo Klaipėdoje. Šiauliuose sėkmingo verslo istorijos moterims nepasirodė tiek aktualios, kiek praktinės žinios apie tai. Visuose miestuose aktualiausia buvo verslo kontaktų paieškos tema, taip pat − verslo kvalifikacijų ugdymas, finansavimo galimybių pažinimas ir, galiausiai, sėkmingos moterų verslo istorijos.

Į paskelbtus įmonės „Versli Lietuva“ moterų verslumo skatinimo renginius − „Finansai tavo verslui“ bei „Kaip padaryti savo verslą matomu?“ − visuose miestuose jau užsiregistravo beveik 200 moterų. Susidomėjimas rodo, kad Lietuvoje menko moterų verslumo problemos yra susijusios ne su norų stoka, stereotipais ar neveiklumu, o su žinių, gerosios praktikos bei verslo kontaktų trūkumu.

Kaip rodo pavyzdžiai, sėkminga verslininkė turi ir sėkmingą šeimą. Galiausiai, svarbu yra tai, kad moterys − tai išsilavinęs, skaitlingas, smalsus ir aktyvus Lietuvos ekonomikos augimo potencialas, kuriam reikia tik šiek tiek dėmesio šiandien, kad sėkme galėtume džiaugtis jau rytoj!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis