Keli paprasti patarimai, kaip pagyvinti bet kokį vakarėlį

Maistas ir gėrimai, žinoma, svarbu, tačiau vakarėlis bus vykęs tik tuomet, jei turėsite ką veikti ir be to.

Nesvarbu, ar rengiate vakarėlį, ar į jį einate, turėkite paruošę keletą žaidimų ar idėjų, kaip jį pagyvinti, jei netyčia nutiktų taip, kad mišrainės prisikirtę svečiai imtų žiovauti. Kai kam reikia pasiruošti iš anksto, kai ką galima daryti ekspromtu.

Surenkite degustaciją
Galite pakviesti savo svečius į degustaciją. Jų yra pačių įvairiausių - populiariausios vyno, bet gali būti ir sūrių, šokolado, arbatos, kavos, egzotiškų patiekalų ragavimas, laikantis ypatingų tradicijų, ritualų. Tai puiki galimybė ne tik paskanauti tam tikros rūšies maisto ar gėrimo, bet ir sužinoti naudingų dalykų apie jo istoriją, gamybą, vartojimo etiketą.  Galite degustuoti ir vieni kitų patiekalus - kiekvienas atsineša po vieną savo firminį, o kiti ragauja ir bando atspėti, iš ko ir kaip jis ruoštas.

Šokių pamokos
Pasikvieskite į vakarėlį šokių mokytoją ir visi kartu pasimokykite pasirinkto šokio pagrindų - atsižvelgiant į vakaro progą, tai gali būti bet kas, pradedant valsu, baigiant rokenrolu, čarlstonu ar netgi pilvo šokiu. Toks mokymasis suteiks ne tik naudos, bet ir daug smagių akimirkų.

Karaokė
Kiekvienas žmogus svajoja bent trumpam užlipti ant scenos ir pasijusti žvaigžde. Tam gali pagelbėti karaokė. Ši pramoga priskirta prie nemokamų, nes dauguma žmonių arba turi tam tinkamą aparatūrą, arba visai nebrangiai ją gali išsinuomoti. Idealu, jei karaokė atlikimui turite atskirą patalpą nuo pobūvių salės - kad ir kaip mylėtume savo svečius, reikia pripažinti, kad jų vokaliniai gebėjimai retai kada būna tokie geri, kad jų klausymasis teiktų malonumą dar kam nors, išskyrus juos pačius. Todėl pobūvių salėje tegul skamba ausiai malonesnė ir profesionalesnė muzika.

Filmo peržiūra
Nebūtinai vakarėliai turi būti judrūs ir triukšmingi. Jei svečių nėra itin daug, vakaro ašimi gali tapti kokio nors naujo ar priešingai - retro filmo ar filmų peržiūra ir aptarimas. Svarbu pasirūpinti geros kokybės įrašais ir lengvais užkandžiais bei gėrimais.

Žaidimai

Sufleruojame keletą:

Įžymybės 
Tai puikus susipažinimo žaidimas.  Visiems žaidėjams ant nugarų užklijuojami įvairių įžymių žmonių (muzikantų, politikų, mokslininkų) vardai. Kas užrašyta, vardo savininkas nežino. Bandydamas atspėti, jis turi klausinėti kitų: „ Ar aš moteris? Ar aš aktorius? Iš kokios šalies?" Laimi greičiausia savo personažą atspėjęs žmogus. Žaidimas baigiasi, kai visi įmena, kas jie yra.

Įdomios vietos
Keliems žaidėjams (trims-penkiems) ant nugarų pakabinami vietų užrašai, kurių jie patrys nežino. Pvz. „Viešnamis", „Gėjų baras", Tualetas", „Pirtis" ir pan. Kiti svečiai gali uždavinėti įvairius klausimus: „Kodėl tau patinka ten lankytis?", „Kaip dažnai ten lankaisi?", "Ką ten veiki"?", „Ką norėtum ten pasikviesti" ir pan. Visiems būna daug  juoko.

Žudikas
Šis žaidimas žaidžiamas už stalo. Visiems išdalijamos kortos. Viena jų (tarkim, Būgnų Karalius) žymi Žudiką. Tas, kuris gauna šią kortą, turi nužudyti kitus svečius mirktelėdamas viena akimi. Jei žudikas tau mirktelėjo, privalai padėti ant stalo atverstą kortą ir pasitraukti iš žaidimo. Žudikas turi būti labai atsargus - jei mirktelėjimą pastebės ne tas, kuriam mirktelėjai, o pašalinis žmogus, jis turi demaskuoti žudiką.

Kompromituojantys klausimai
Šiam žaidimui derėtų pasiruošti iš anksto. Ant vienų kortelių surašomi kompromituojantys klausimai (tarkim, „Ar dažnai būni neištikimas?", „Ar vis dar muši savo žmoną?", „Kaip dažnai mėgsti išgerti?", „Ar visada meluoji?" ir pan., o ant kitų kortelių surašomi atsakymai: „Tik po sunkios darbo dienos"; „Tik gerai pavalgęs", „Jei daugiau nėra ką veikti", „O kas iš mūsų be nuodėmės?", „Tai turėtų daryti kiekvienas doras žmogus" ir pan. Būna smagaus juoko.

Atvirumo žaidimas
Šis žaidimas tinka jau geriau susipažinus. Uždegamas degtukas ir siunčiamas ratu. Tas, pas kurį degtukas užgęsta, turi atvirai atsakyti į jam pateiktą klausimą. Klausimai dažniausiai būna labai asmeniniai. Pavyzdžiui: „Kada pirmąsyk pasibučiavai?", „Ką apie save labiausiai gėdijiesi prisipažinti?", „Kuri iš šio vakaro viešnių tau atrodo patraukliausia?" ir pan.

Niekada gyvenime
Šis žaidimas panašus į anksčiau minėtą atvirumo žaidimą, tačiau į jį galima įtraukti papildomų komponentų. Kiekvienas iš sėdinčių prie stalo paeiliui sako teiginį prasidedantį fraze: „Aš niekada gyvenime..." Pratęsimas gali būti įvairus: „...nesu sulaužęs ištikimybės", „nesu šokęs parašiutu", „nesu gėręs išgėręs daugiau nei butelį per vakarą" ar pan. Tie, kurie šiam teiginiui negali pritarti, nes yra tai darę, duoda fantą. Arba gauna tašką. Laimi tas, kuris gyvenime yra išbandęs daugiausiai. Žaidimo paįvairinimui kai kurie žaidėjai gali papasakoti savo įspūdžius, kaip ir kada jie tai darė.

Jei jis būtų...
Tai smagus vienas kito ir savęs pažinimo žaidimas. Vienas žmogus išsiunčiamas į kitą kambarį, o visi likusieji susitaria, apie kurį iš svečių kalbės. Po kelių minučių išėjęs grįžta ir klausinėja visų iš eilės, bandydamas įspėti, apie kurį žaidėją kalbama. Klausimai turi pasidėti: „Jei jis būtų... medis, gėlė, transporto priemonė, laikmetis, drabužis ir t.t., tai kas jis būtų?" Svečiai atsakinėja savo nuožiūra. Tarkim, vienam atrodo, kad medis jis būtų ąžuolas, transporto priemonė - arklio traukiamas vežimas ir t.t. Tas, apie kurį kalbama, kad nesukeltų įtarimo, turi atsakinėti kartu su visais.

Pantomima
Šį žaidimą galima žaisti tiek susiskirsčius komandomis, tiek individualiai. Vakaro vedėjas pasirinktam dalyviui duoda užduotį pantomimos būdu suvaidinti gyvūną, daiktą ar reiškinį, o likusieji bando atspėti, kas tai. Yra ir juokingasis šio žaidimo variantas, jį galima sužaisti žaidimui baigiantis - visi svečiai žino, ką vaidins pasirinktas dalyvis, tačiau jis to nenutuokia. Todėl kaip beįmanydamas stengiasi suvaidinti, tarkim, zuikį, tuo tarpu svečiai apsimeta visiškais neišmanėliais ir spėlioja „į lankas" (sviedinys? katinas? dramblys?), versdami vaidinantįjį pulti į visišką neviltį. 

Daug dainų viena tema
Svečiai susiskirsto į dvi grupes ir bando prisiminti kuo daugiau dainų duota tema. Tarkim, viena grupė dainuoja dainas, kuriose minimas lietus, kita - apie saulę; viena - apie gėles, kita - dainas su moterų vardais ir t.t. Pralaimi ta grupė, kurios dainų arsenalas išsenka anksčiausiai. Šią užduotį reikėtų apgalvoti iš anksto, nes svarbu parinkti dainas su vienodo sunkumo tematika.

Skirtingos dainos
Dar viena muzikinių varžytuvių  užduotis - grupės pasirenka skirtingas dainas ir bando kuo ilgiau jas išdainuoti, nepamesdamos ritmo. Pralaimi ta grupė, kuri neatlaiko tempo ir pradeda „nusidainuoti".

Detektyvai
Visi svečiai yra ir įtariamieji, ir detektyvai. Vakarėlio metu periodiškai pranešamos užuominos ir visi turi stengtis išsiaiškinti, kas yra žudikas. O tai žino tik pats žudikas ir žaidimo organizatorius. žudiko auka tampi po sutartinio „nužudymo" - tarkim, žudikui užtenka prieiti ir tyliai į ausį pasakyti: „Mirk" arba parodyti kokį nors sutartą ženklą. Aukų daugėja, įtampa auga. Kiekvienas žaidėjas turi tik po vieną spėjimo teisę. Žaidimas baigiasi, kai žudikas atspėjamas. 

Svarbu!
* Ieškant žaidimų vakarėliui, svarbu atsižvelgti į susirinkusių žmonių amžių, pomėgius, kiekį.

* Lietuvoje itin pamėgti vestuviniai žaidimai su aiškia seksualine potekste gali tikti siaurame draugų ratelyje arba per Valentino dieną, tačiau solidesniame vakarėlyje veikiau trikdys nei atpalaiduos.

* Vakarui pakanka 4 - 5 žaidimų. Optimalus vieno žaidimo laikas - ne daugiau pusvalandžio.

* Nepaverskite vakarėlio žaidimų maratonu - turi likti laiko ir laisvesniam pabendravimui, pokalbiams, šokiams, užkandžiams ir t.t.

* Nepykite, jei kai kurie svečiai atsisakys dalyvauti viename ar kitame žaidime.

* Rinkitės tokius žaidimus, kurių taisyklės nėra pernelyg sudėtingos - vakarėlio pramogos skirtos ne demonstruoti intelektą ir erudiciją, o susipažinti ir atsipalaiduoti.

* Jei neturite laiko ruošti užduočių, išsigelbėjimu gali tapti parduodami stalo žaidimai, tokie kaip „Alias", „Spėk, kas aš?" ir pan.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis