Reklama

Mitybos specialistas A. Sujeta: kaip atsispirti riebaus maisto ir vakaro ant sofos pagundai

 (2)
Pabjurę orai ir tamsūs vakarai – puikus pasiteisinimas nekelti kojos iš namų, o į savo lėkštę įsidėti riebesnio ir sotesnio maisto kąsnį.
© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Tačiau tik ne „Nutrilesslieknėjimo projekto „Mes tikim – tu gali!“ dalyviams. Pradėję sveikai maitintis, jie ir orams atšalus nenori prarasti pasiektų rezultatų, tad patarimų kreipiasi į projekto konsultantą, sveikos gyvensenos ir mitybos specialistą Artūrą Sujetą. Galbūt šie klausimai neramina ir Jus?

Atšalus orams ir už lango nuolat lyjant ar drebiant šlapdribai misija neįmanoma tampa raginimas stiprinti imunitetą kuo daugiau laiko praleidžiant gryname ore. Ką daryti, jei lauke tamsu ir lyja, o sirgti nenorime?

Stiprinti imunitetą reikia dar vasarą - tai faktas. Tačiau tikimybę susirgti šiuo tamsiuoju ir šaltuoju metu sumažinti galima ir vadovaujantis keliomis paprastomis taisyklėmis.

Pirma, jei nesportavote gryname ore vasarą, rudenį dėl didelio šoko - temperatūros skirtumo – sportuoti patariu atsargiai, organizmas adaptuotis turi palengva. Antra - prižiūrėkite savo skrandį. Daugelis žmonių kažkodėl ima be saiko valgyti citrinas, tikėdamiesi, kad gaus daugiau vitamino C. Žinoma, citrusiniai vaisiai teigiamai veikia sveikatą, bet jei turite padidintą skrandžio rūgštingumą, citrinos rūgštys gali nudeginti gleivinę gerklėje ir per ją greičiau pateks virusas bei bakterijos. Trečia - nepamirškite karštų gėrimų - arbatai su imbieru teikite pirmenybę.

Ne visi po darbo spėjame į sporto klubą ar baseiną. Kokiais kasdieniais darbais galime kompensuoti treniruotes sporto klube? (Pvz. lapų grėbimas, sniego kasimas, lipimas laiptais ir pan.)

Dienos fizinis aktyvumas visada turėtą būti didesnis už vienos mėgėjiškos treniruotės aktyvumą. Tiesa, kad kasdieniai fiziniai darbai puikiai kompensuos praleistą treniruotę ir sukurs tokį patį kalorijų deficitą.

Mitybos specialistas A. Sujeta: kaip atsispirti riebaus maisto ir vakaro ant sofos pagundai
© Adobe Stock

Ar tiesa, kad dideli fiziniai krūviai silpnina mūsų imunitetą? Ar tai reiškia, kad šaltuoju metu reikėtų rinktis lengvesnes treniruotes?

Netiesa. Taip, šaltis yra stresas, tačiau sveikam žmogui toks stresas, kokį gali sukelti Lietuvos šalčiai, nebaisus. Tiesa, daug blogiau ne šaltukas, o saulės trūkumas. Visi žinome apie vitamino C naudą organizmui, ypač imunitetui, bet retai pagalvojame apie ne mažiau svarbų vitaminą D3.

Krūvio sportuojant rudenį ir žiemą mažinti tikrai nereikia sportuoti, bet jei drebate iš šalčio (nors tai gali pasirodyti juokinga, bet tikra tiesa), reiškia, kad per dieną suvartojate daugiau kalorijų dienos eigoje. Vadinasi, sąžinės negraužiami galite ir daugiau pavalgyti.

Šaltuoju metu svajojame tik įsisupti į pledą ir įsitaisyti ant sofos, o ir valgyti norime sočiau, riebiau, saldžiau. Ką daryti? Kaip rudenį turėtų keistis mūsų mityba?

Riebiai valgyti galime, bet sportuoti reikės bet kuriuo atveju. Nepamirškite - sportas būtinas šiuolaikiniam žmogui, todėl treniruotis privalote. Šaltuoju metu rekomenduojami mitybos pokyčiai paprastai būna šie: prisiminti džiovintus vaisius, mandarinus, citrusinius vaisius, kurie Lietuvoje gana geros kokybės, nes atvežami iš kitų šalių jų nokimo sezono metu. Riebus maistas galimas, bet riebių saldumynų būtina vengti.

Ar atšalus orams reikėtų valgyti daugiau mėsos?

Nėra tokios rekomendacijos, mėsos vartojimas nepriklauso nuo orų kaitos.

Ar geras pasirinkimas – kakava, kurią ypač dažnai geria vaikai?

Labai geras, kakava, jei ji gryna, išvirta su pienu, yra puikus ir maistingas gėrimas. Puodelyje kakavos gali būti ir vitamino D (priklausomai nuo pieno), taip pat šis gėrimas pagerina raumenų atsistatymą po krūvio (jei geriama su pienu). Tik nereikia painioti paprastos kakavos su kakavos gėrimais, kuriuose daug pridėtinio cukraus.

Mitybos specialistas A. Sujeta: kaip atsispirti riebaus maisto ir vakaro ant sofos pagundai
© Adobe Stock

Vis geriau žinome, kad ir vasarą, ir žiemą svarbu valgyti daugiau daržovių. Ką pasakytumėt apie bulves? Cepelinai, vėdarai, kugelis – labai blogai, blogai ar kartais galima?

Kuo labiau kaitiname daržoves, tuo daugiau tirpių vandenyje vitaminų netenkame. Vis dėlto, virtos bulvės visai neblogas pasirinkimas – suvalgę 200 g galime pusę vitamino C dienos poreikio. Suvalgyti tradicinio lietuviško maisto kartais, žinoma, galima, tačiau šis maistas yra labai riebus. Keptos bulvės nelabai geras pasirinkimas, jei valgysime jas kasdien.

Ar bulvių tikrai negalima rinktis garnyrui prie mėsos patiekalų? Ar su mėsa ir daržovėmis reikia dar ką nors valgyti?

Mėsa ir daržovės - labai geras derinys. Galite kartu valgyti ir ryžius, grikius, bet jei derinate maistą, neverta. Kita vertus, jei žinote, kad negalėsite laikyti penkių valgymų per dieną taisyklės, galite mėsą valgyti su viskuo – ilgiau jausitės sotesni.

Kokie vitaminai svarbiausi šaltuoju metų laiku?

Visi, tačiau išskirčiau - D, C, B vitaminų grupę, omega-3 riebalų rūgštis, A ir K vitaminus.

Užsakymo nr.: PT_76331035

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mes tikim – tu gali!

Kaip tilpti į svajonių suknelę iki Naujųjų?

Jeigu „Nutriless“ lieknėjimo projekto „Mes tikim – tu gali!“ sėkmės istorijos įkvepia ir jus padailinti kūno linijas, iki svarbiausių metų švenčių dar tikrai spėsite atsikratyti ne vieno akis veidrodyje badančio kilogramo. Mes tikime – galite ir jūs!

40 kilogramų atsikračiusio kauniečio kova su antsvoriu dar nebaigta (6)

Tikriausiai kiekvienas, nors kartą gyvenime mėginęs laikytis bet kokios dietos, žino, kad išlaikyti mažesnį svorį kartais net sunkiau, nei atsikratyti papildomų kilogramų.

Mitybos specialistas A. Sujeta: kaip atsispirti riebaus maisto ir vakaro ant sofos pagundai (2)

Pabjurę orai ir tamsūs vakarai – puikus pasiteisinimas nekelti kojos iš namų, o į savo lėkštę įsidėti riebesnio ir sotesnio maisto kąsnį.

Kodėl pradedantiesiems sportuoti nevertėtų to daryti be asmeninio trenerio priežiūros

Treniruoklių salės abonementas dažnai atrodo pigiausias ir paprasčiausias sportavimo būdas. Tačiau tikrai ne pats saugiausias pradedantiesiems.

Didžiausia vertybė – ne prarasti kilogramai, o įgytas pasitikėjimas savimi (1)

Prabėgusią vasarą Tatjana Burkienė vadina mitybos išbandymų metu.

Trenerio patarimai – kad bėgiojimas ne žalotų, o tausotų

Asmeninis treneris Andrius Česnauskas (Sporto ir laisvalaikio klubas šeimai „Goodlife“) projekto „Mes tikim – tu gali!“ metu atidžiai vertino visus dalyvius, analizavo jų fizinį pasirengimą ir rekomendavo pratimus pagal kiekvieno galimybes. Profesionalaus trenerio nuomonė svarbi ir projektui pasibaigus, kai sportuoti jau tenka savarankiškai.

Kada ir kodėl nebedžiugina „Mikės Pūkuotuko“ kava? (2)

Kaip vos per kelis mėnesius pasiekti, kad atvaizdas veidrodyje nustotų erzinti ir imtų džiuginti? Ką daryti, kad taptų lengva atsispirti sveiko maisto reputacijos neturinčiam maistui, nors anksčiau be jo neišgyvendavome nė dienos?

Arbata: kada šildo ir gydo, o kada kenkia

Atšalo orai ir išgerti pakankamai vandens sudėtingiau nei tvyrant vasaros karščiams. Tikriausiai antras populiariausias, sveikiausias ir labiausiai šildantis gėrimas – arbata. Jei vanduo mūsų organizmui yra būtinas ir teikia tik naudą, arbata kartais gali padaryti meškos paslaugą.

Vilnietis savo gyvenimą apvertė aukštyn kojomis... lieknėdamas (1)

Vilniečio Konstantino Daunaro gyvenimas pastarąjį pusmetį keitėsi 180 laipsnių kampu tikrąja šių žodžių prasme – 32-ejų vyras rugpjūtį sukūrė šeimą, o vos per kelis mėnesius atsikratė per 23 kg ir išmoko aktyviai gyventi bei sveikai maitintis.