Prabangiausia žiemos tendencija, kuri Naujųjų metų naktį bus numeris vienas

Šią žiemą dizaineriai įkvėpimo ieško nebe ant žemės, o danguje. Jų kolekcijose karaliauja sidabras, žvaigždės, Holivudo spindesio įkvėptos suknelės ir kosminiai įvaizdžiai, primenantys Davido Bowie sukurto personažo Zigio Stardusto. Ant podiumų gula mėnulio dulkės, blizga taurieji metalai, akį traukia šviesą atspindinčių audinių drabužiai, žvyneliais puoštos suknelės, švytinčios disko stilių primenančios ir lengvą padūkimą išduodančios kelnės.

Sidabro spalvos medžiagos nuo seno laikomos prabangos ir statuso simboliu. Dar Bizantijos imperijoje sidabro ir aukso siūlais austais drabužiais vilkėjo valdovai ir imperatorių luomo atstovai, o ši ypatinga medžiaga vadinta aukso arba Dievo audiniu. Sudėtingą tokių audinių gamybos būdą ištobulino Venecijos, Kipro ir Sicilijos meistrai. Vėliau tikrą auksą ir sidabrą pakeitė pigesni aliuminio ir nerūdijančio plieno mikropluoštai. Įsiūti į audinį, jie kūrė metalo efektą.

Holivudo divos

Jau XX amžiaus 3-iąjį ir 4-ąjį dešimtmečiais aktorės ir kitos mūzos išgarsino senojo Holivudo klasika vadinamą stilių. Jo pagrindas – žemę šluojančios, moters siluetą pabrėžiančios, koketiškumo suteikiančios, beveik begėdiškai sidabru žėrinčios suknios. Tai buvo blizgiosios lamė – ši gaminta šilką ar plonytę medžiagą aptraukiant metaliniu ar metalo efektą kuriančiu pluoštu – aukso amžius. Šiandien šio audinio variacijų dar galima išvysti ant raudonojo kilimo. Pretenzingi, paprastai dekoltė sritį, nugarą ar kojas apnuoginantys plazdenantys apdarai būdavo papuošti tūkstančiais miniatiūrinių žvynelių ar kristalų. Gausiai viršugalvyje laku supurkšti ir spyruokliuojančiomis bangomis suraityti plaukai baigdavo teatrališkumu alsuojantį įvaizdį. Jį kai kurios Holivudo divos, pavyzdžiui, Kay Francis, vėliau – Marilyn Monroe, dar paįvairindavo stručio plunksnų boa ant kaklo. Aktorės net ir namuose stengdavosi nenusižengti tokiam aprangos kodui, – įsitaisiusios ant aksominių fotelių, jos atrodydavo taip, tarsi vis dar pozuotų prieš kameras filmavimo aikštelėje. Nė viena nenorėjo nusmukdyti savo įvaizdžio iki į frotinį chalatą susisukusios šeimininkės, nenorėjo, kad jas tokias pamatytų aplinkiniai.


Aktorė Kay Francis prie žemę šluojančių suknelių mėgo derinti stručių plunksnų boa, Vida Press nuotr.

Šį šaltąjį sezoną dizaineriai ant podiumų grąžino tauriuosius metalus. Šie stebina formų, stiliaus, atspalvių gausa. Anksčiau netikėtumo efektui sukurti ir gyvybės stokojančiam deriniui pagyvinti kūrėjai naudojo tik metalinius akcentus. Dabar kai kurie iš metalo kuria ištisus komplektus ir net siūlo juos vietoj klasikinių juodų eilučių. Pasak dizainerių, metalo pluoštas teikia prabangos, rafinuotumo, bet geriausia žinia ta, kad iš šios medžiagos sukurtus modelius lengva derinti. Metaliniai aprangos elementai dera su sportiniais bateliais, aukštakulniais, sportinėmis eilutėmis ir net klasikiniais kostiumėliais. Įkvėpimo šaltiniais gali tapti ir minimalus futurizmas, ir nostalgiškas glamūrinio roko muzikantų stilius, ir Holivudo kino juostos, kuriose aktorės išdidžiai vaikšto po cigarų dūmuose skendinčius kambarius. Galbūt didžiausia naujovė yra ta, kad šiųmetėse kolekcijose sidabrą papildo auksas, bronza, varis. Spalvų gama svyruoja nuo šaltumo suteikiančio mėlyno it ledas blizgesio, lyg kristalas mirgančio sniego baltumo iki karščiu alsuojančios išsiliejusią lavą primenančios raudonos. Įsivaizduokite krištolinius sietynus, sniego audras ir Mėnulio kanjonus. Būtent tai primena 2017–2018 metų rudens ir žiemos bei kitų metų pavasario kolekcijos.

Nuo galvos iki kojų

Šį sezoną galioja vienintelė taisyklė – jei blizga, tai kaip reikiant. Mados namai „Dolce & Gabbana“, „Emilio Pucci“, „Blumarine“, „Carolina Herrera“ pristatė į senojo Holivudo kino laikus nukeliančius vakarinius apdarus. Jie nuo batelių ligi kaklo dekoruoti žvyneliais ir žėručiais. Mados kūrėjai, akivaizdu, mums nori pasakyti, kad žvilgesys nebėra tik akcentas, kad sidabrinės rankinės neužtenka. Kalbant apie sidabrą madoje, šios tendencijos meistru galėtume laikyti ispanų kilmės dizainerį Paco Rabanne. Praėjusio amžiaus 7-ojo dešimtmečio Paryžių jis buvo pavertęs futurizmo, inovacijos ir metalinių drabužių sostine. P. Rabanne taip mėgo eksperimentuoti metalo audiniais, žėručiais ir plastikinėmis plokštelėmis, kad pati Coco Chanel dizainerį pašaipiai vadino metalurgu. Gal ji ir buvo teisi. 1979-aisiais kūrėjas pristatė savo firminį kvapą „Métal“, skirtą metalinius papuošalus dievinančioms jaunoms moterims. Nuo ispano futuristinio meno laikotarpio praėjo bene penkiasdešimt metų ir dar visai neseniai ta mada atrodė gerokai pasenusi, žinovai sakė, kad ji neskoninga, o mes tokius drabužius buvome nutrenkę giliai į kampą. Šį rudenį viskas pasikeitė. Naujasis mados namų „Paco Rabanne“ kūrybos vadovas Julienas Dossena iškėlė užduotį prikelti ikoniškąjį stilių. Keisčiausia tai, kad geresnės progos ir negalėjo būti. J. Dosenna suprato, kad dabar, kai mados industrija pavargo nuo savo pačios generuojamų naujovių, kai kolekcijos žaibiškai keičia viena kitą nespėdamos sudominti tų, kam yra skirtos, kai iš televizijos, radijo, elektroninės erdvės, lauko reklamų nuolat sklinda raginimai pirkti, pirkti ir pirkti, vartotojai ėmė ilgėtis laiko patikrintų dalykų. Todėl „Paco Rabanne“ 2017-ųjų rudens kolekcija atliepė metalu alsuojantį klasikinį šių mados namų įkūrėjo suformuotą stilių. Ant podiumo plazdėjo suknelės, nostalgiškai nuteikė asimetriško kirpimo ir lengvai klostėmis krintantys modeliai. Mados žurnalistė Sarah Mower savo apžvalgoje žurnale „Vogue“ kolekciją įvertino taip: „J. Dosenna sugebėjo atgaivinti mados namus „Paco Rabanne“. Šiandien jis yra vienas įdomiausių kūrėjų Paryžiuje.“ Jei tai – tiesa, sidabrinė suknelė privaloma.


„Paco Rabanne“ modelis, Vida Press nuotr.

Sidabrinis paltas

Šalin iki kaulo įgrisusius klasikinius žemės spalvų vilnonius paltus, puspalčius ir lietpalčius, – sako prancūzų mados namai „Chanel“, britų „Alexander McQueen“ ir amerikiečių dizaineris Jeremy Scottas. Jie siūlo drąsesnį stiliaus variantą – sidabrinį paltą. Mados namų „Alexander McQueen“ kitų metų pavasario ir vasaros kolekcijos modelis – tarsi aliuminio folija aplipdytas ir diržais puoštas rokeriškas paltas, o Karlo Lagerfeldo 2017–2018 m. rudens ir žiemos kolekcijos sidabrinius paltus demonstravusios merginos atrodė lyg NASA'os ekspedicijos dalyvės. Ryškiojo dizainerio J. Scotto sukurti šio sezono viršutiniai drabužiai išduoda itin akiplėšišką kūrėjo užmojį – buduaro zuikučių ir kokečių stiliaus įkvėptoje kolekcijoje metaliniai elementai įgyja glamūrinio roko atlikėjų mados ir net nuodėmingą atspalvius. Derinkite tinklines pėdkelnes, blizgančius žvaigždės formos akinius, kailines vyno raudonumo apykakles. Išties toks įvaizdis labiau tiktų Elvis'o Presley laikų Las Vegase nei dabar, kai visi nusiteikę rimtoms ir rimtai atrodančioms ekspedicijoms į Mėnulį.


„Alexander McQueen“ modelis, Vida Press nuotr.

Barokas

Sidabro ir aukso gijos, šilko siūlai, prabangūs siuviniai, rankomis austas brokatas, gėlėtas žakardas... Iš viso to gimė įspūdingos karališkos liemenės ir standūs pailginto silueto surdutus primenantys švarkai. Trūko tik Liudviko XIV sosto. Tokią modernią istorinio kostiumo interpretaciją pristatė Nicolas Ghesquière'as, mados namų „Louis Vuitton“ vyriausiasis dizaineris. Su šiais karališkais atributais kitų metų pavasarį kūrėjas siūlo derinti trumpučius sintetinius šortus, tinkamus nebent sporto salėje, ir griozdiškus sportinius batelius. „Mane domina anachronizmai. Kaip kostiumą galime pritaikyti kasdieniam įvaizdžiui kurti“, – apie savo prabangią kolekciją kalbėjo N. Ghesquière'as. Beje, vienas modelis vilkėjo ir marškinėlius su populiaraus mokslinės fantastikos (sci-fi) serialo „Keisti dalykai“ („Stranger Things“) plakato atspaudu. Taigi galima sakyti, kad misija karališkąjį įvaizdį pritaikyti kasdienybėje dizaineriui pavyko.


„Louis Vuitton“, Vida Press nuotr.

Varvekliai

Įsivaizduokite ledą ar melsvai baltos spalvos luitais sukaustytą jūros pakrantę. Būtent tokios spalvos yra prekių ženklo „Wanda Nylon“ 2017–2018 m. rudens ir žiemos kolekcijos kostiumas. Baltos spalvos netrūko ir belgų dizainerio Drieso van Noteno jubiliejinėje,100-ojoje, šaltojo sezono kolekcijoje. Tiesa, dauguma per pristatymą žingsniavusių modelių vilkėjo drabužius, margintus paties D. van Noteno anksčiau sukurtais ir jau klasika tapusiais raštais. Buvo drabužių, primenančių šio menininko 2013 m. pavasario ir vasaros kolekciją bei jai būdingus japonų kimono raštus, angliškomis rožėmis marginti modeliai siejosi su 1994 m. pavasario ir vasaros kolekcijos šou, o 7-ojo dešimtmečio stilistiką menantys trikampiai buvo būdingi tiek 2001–2002 m. rudens ir žiemos sezono, tiek šių metų šaltojo sezono kolekcijoms. Iš pastarosios žiūrovių dėmesį dar prikaustė metalizuoto paviršiaus didesnio dydžio (oversized) įvairių spalvų – nuo ledinės mėlynos, degančio vario iki spindinčio aukso – švarkai, kelnės, sijonai. Jie kūrė prabangią vakarinę nuotaiką. Tiesa, iš tokios medžiagos dizaineris siūlo siūdintis retro stiliaus drabužius ir derinti juos su mamų mėgstamais megztiniais aukštu kaklu ar džinsiniais elementais. Metalu švytintys modeliai, regis, gali atrodyti ir moderniai, ir nostalgiškai.


Dries van Noten modelis, Vida Press nuotr.

Pagal Shakespeare'ą

Melancholiškas Ofelijos įvaizdis, sniego baltumo oda, palaidos kasos ir sidabrinės suknelės... Ne vienoje šio šaltojo sezono kolekcijoje vyravo švelnaus moteriškumo, mistikos, tradicijų ir duoklės gamtai dermė. Šiam įspūdžiui išgauti britų mados namų „Alexander McQueen“ dizainerė Sarah Burton įkvėpimo ieškojo pačiuose atokiausiuose Anglijos kampeliuose. Kartu su savo kūrybine komanda keliaudama po Kornvalį, pietvakarinę šalies grafystę, dizainerė tyrinėjo vietos kraštovaizdį, tradicijas, gamtą. Kolekcija spinduliuoja jaunyste ir kelia daugybę vaizdinių. Stilizuotais floros ir faunos siuviniais dekoruotos suknelės nukėlė į pievų kvapo prisigėrusius Anglijos provincijos namus. Sidabriniais šakų, medžių motyvais, saulėmis ir žvaigždėmis puoštos suknelės priminė raganų arba alchemikų laboratorijas. Prie nakties romantikai atsiduoti kviečiančių modelių puikiai tiktų deklamuoti W. Shakespeare'o sonetus, bet dizainerė siūlė neįsijausti. Kiti kolekcijos elementai – baikeriškos odinės striukės, sunkūs auliniai batai ir pagoniški papuošalai priminė, kad yra ir tamsesnė iš pirmo žvilgsnio romantiškos Ofelijos pusė, kad šiuolaikinė Ofelija, pavyzdžiui, naktimis groja bosine gitara.


„Alexander McQueen“, Vida Press nuotr.

Marsietė

Šią žiemą dizaineriai siūlo neapsiriboti kelione iki Mėnulio ir leistis toliau – iki Marso, raudonosios planetos. Aktualu spindėti ir rausva arba degančio vario spalva. Marso kraštovaizdžio atspalvių žvilgesio buvo kupina mados namų „Atelier Versace“ 2018 m. žiemos aukštosios mados kolekcija. Ko gero, ji – viena prabangiausių iš visų šių metų šaltojo sezono. Donatellos Versace dėka moterys atrodė tarsi tarpgalaktinės statulos, jos demonstravo išbaigtą, vientisą įvaizdį, – toks braižas šiai dizainerei nėra būdingas, tačiau neapsigaukite. Triumfavo kūną apgaubiantys žibančiais žvyneliais dekoruoti kombinezonai, jį įrėminantys kostiumai, tarpgalaktinėms divoms tinkamos rausvos, variu tviskančios ir sidabrinius voratinklius primenančios suknelės. Modeliai buvo dekoruoti pasidabruotais lapeliais, aukso dulkėmis, kristalais. Sudėtingos technologijos, meistriškas rankų darbas. Šie aukštosios mados eksponatai jau laukia eilės patekti į ateities muziejus, bet kol kas jų vieta – ant raudonojo kilimo.


„Atelier Versace“, Vida Press nuotr.

Penktoji misija

Neaišku, kur tiksliai Karlas Lagerfeldas norėjo nuskraidinti mados namų „Chanel“ 2017–2018 m. rudens ir žiemos kolekciją, – realaus dydžio raketa, stovėjusi Paryžiuje, Didžiųjų rūmų (Grand Palais), kur vyko šou, centre, pakilo į dešimties metrų aukštį, bet tokiu nuostabą žiūrovams sukėlusiu vyksmu dizaineris pateisino savo, kaip ekstravagantiško kūrėjo, vardą. Pakilus raketai, pirmoje eilėje sėdėję svečiai net gavo gerą dozę sausų ledų... Pati kolekcija atrodė pernelyg puošni kosminėms pratyboms, tokia apranga, regis, tinkamesnė elegantiškam sniego gniūžčių mūšiui. Tiesa, klasikinių futuristinių ir metalinių elementų buvo tikrai daug: nuo sidabrinių paltų, švarkų, rankinių iki žėrinčių ilgaaulių batelių. Viena įdomiausių kolekcijos detalių – 7-ajam dešimtmečiui būdingos viršugalvyje veliant plaukus išpūstos ir laku gausiai supurkštos šukuosenos, prilaikomos kristalais, blizgančiais pilkais ir baltais karoliukais nusagstytų plaukų juostų. Paklaustas, kodėl pasirinko tokį retro įvaizdį, plaukų stilistas paaiškino taip: „Tai buvo duoklė kosmoso amžiaus ikonai. Karlas norėjo stipraus silueto, o jam sukurti puikiai tiko plaukų juostos iš 7-ojo dešimtmečio ir akis įrėminantis makiažas.“ Taip 7-ojo dešimtmečio kosmoso ikonos aktorės Jane Fondos Rogerio Vadimo filme „Barbarela“ įkūnijamos Barbarelos įkvėpta gimė naujosios kosmoso eros stiliaus ikona Chanelarella. Ar ji taps gatvės stileivų mūza, parodys laikas.


„Chanel“ modelis, Vida Press nuotr.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis