Marija Palaikytė: nėra nevyriškų spalvų. Yra nevyriškų vyrų

 (3)
Miegančioji gražuolė – taip galima vadinti vyrų madą. Dešimtmečius ji tūnojo moterų mados pramonės šešėlyje ir tik pastaruoju metu rodo labai aiškius budinimosi ženklus.
© DELFI / Andrius Ufartas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Daugiau nei 31 milijardas eurų – tokią neregėtą apyvartą vyrų mados sektorius turėtų pasiekti iki 2020-ųjų. Ar tai reiškia, kad vyrai vis daugiau dėmesio skiria savo stiliui ir įvaizdžiui?

MARIJA PALAIKYTĖ
mados ir stiliaus konsultantė, Vyru mados savaites organizatorė, vyrų stiliaus namų „Trend Wave“ įkūrėja.

Kaip, Jūsų manymu, pastaraisiais metais keičiasi Lietuvos vyrų stilius?

Globaliai vyrų mada išgyvena tikrą renesansą ir pastaruoju metu netgi sulaukia daugiau dėmesio nei moterų. Lietuva taip pat nėra išimtis, tik šie procesai čia vyksta daug lėčiau. Lietuviai labai ambicingi, jie vis daugiau keliauja, mato pasaulį ir nori būti tokie pat arba dar geresni nei likusi Vakarų pasaulio dalis. Žinoma, kiekvienai šaliai būdingas tam tikras grožio supratimas, ir tai normalu. Džiaugiuosi, kad lietuviai vyrai tikrai sparčiai juda kosmopolitiškumo plačiąja prasme link.
Išvaizda yra vidaus atspindys. Kai žmonės laisvėja savo vidumi, tampa tolerantiškesni, priima įvairų gyvenimo būdą, laisvėja ir jų požiūris į aprangą. Vyresnioji karta natūraliai lėčiau tobulėja stiliaus požiūriu. Tai lemia istorinio konteksto suformuota patirtis bei įskiepytas kuklesnis naujovių vertinimas. Kita vertus, tarp savo klientų, o ir tiesiog gatvėse matau vis daugiau solidžiai, bet nenuobodžiai atrodančių vyrų.

Lietuvos rinka maža, todėl ir visa ko, ypač madingų drabužių, avalynės, aksesuarų, pasirinkimas mūsų šalyje ribotas. Kur vyrams apsipirkti?

Priklausomai nuo stiliaus ir, žinoma, galimybių, vyrai gali riktis tarp masinės populiarių prekių ženklų ir nišinių parduotuvių produkcijos. Jie vis dažniau drįsta, o ir gali sau leisti siūtis proporcijas tobulai atitinkančias eilutes. Visada sakau, kad žinoti tai, kas madinga, – viena, bet gebėti tas žinias prisitaikyti ir atrodyti savitai, – visai kas kita. Manau, kad žmogus gali atrodyti stilingai apsirengęs pagal naujausias tendencijas, bet jomis sekantis aklai nebūtinai atrodys stilingai. Stilius – tai ne tik drabužis. Tai – visa žmogų supanti aplinka, jo elgesys, gyvenimo būdas.

Gal tam, kad atrodytum stilingas, madingų drabužių net nereikia?

Mėgstu sakyti, kad moterys gali būti madingos, o štai vyrai lai būna stilingi. Pastarųjų santykis su mada nėra toks dinamiškas kaip moterų. Jie dažniausiai gerokai lojalesni tam tikram stiliui. Taip, akivaizdu, kad vyrams skirtų mados prekių pasiūla Lietuvoje, palyginti su daugeliu kitų šalių, labai menka, bet čia dar tik auginamos vyriškos mados tradicijos, patys lietuvių dizaineriai tik dabar po truputį drąsiau žengia vyriškos mados kryptimi. Mūsų šalyje dabar pozityvaus tobulėjimo stadija, o būtent tokiomis sąlygomis kartais galima pasiekti kur kas sėkmingesnių rezultatų.

Ėmėtės nelengvos misijos – propaguoti vyrišką stilių Lietuvoje. Ar jau yra teigiamų pokyčių?

Bene geriausia mano, kaip mados tendencijų prognozuotojos, prognozė būtent ir buvo savo karjerą susieti su vyriška estetika. Neabejoju, kad tai – ateities rinka ir būsimas dėmesio traukos centras.
Mano veikla yra itin plati: be dėstymo ir konsultavimo, rašau straipsnius, jau daugiau nei dvejus metus sėkmingai plėtoju vyrų stiliaus namų „Trend Wave“ veiklą, antrus metus organizuoju vyrų mados savaitę. Į ją pavyksta pritraukti tarptautinio lygio mados ekspertų, šie gali tiesiogiai pasidalinti savo žiniomis bei patirtimi su vietine auditorija, o tai kuria tikrąją pridėtinę vertę.
Teigiamus lietuvių vyrų stiliaus pokyčius matau nuolat – ir gatvėje, ir tarp savo studentų, ir klientų drabužinėse. Tai rodo ir vyrų mados savaitės renginiai, ir augančios ambicijos.

Dažnai būnate Florencijoje, stebite šimtus stilingų vyrų per mados savaitę „Pitti Uomo“. Kas turėtų atsitikti, kad tokią minią pamatytume Vilniaus gatvėse?

„Pitti Uomo“ dalyvavau jau devynis kartus. Šis renginys man – tikras įkvėpimo šaltinis visiems metams. Jis itin vertinamas tarptautiniu mastu būtent dėl gatvės mados triumfo. Neabejoju, kad tokią minią kada nors pamatysime ir Vilniaus gatvėse. „Pitti Uomo“ jau atšventė 90-ąjį sezoną, o Vilniaus vyrų mados savaitė tik startavo, tad viskam savo laikas. Lietuviams trūksta drąsos būti savimi ir rinktis drąsesnį stilių, spalvas ar faktūras. Vyrai bijo kritikos, tad nedrįsta rengtis drabužių, kurie tariamai galėtų sumenkinti jų vyriškumą. Dažnai kartoju, kad nėra nevyriškų spalvų. Yra nevyriškų vyrų. Taigi palinkėčiau būtent drąsos ir nepataikauti miniai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mada

Aktorė Karina Stungytė vestuvinėje fotosesijoje įsiamžino su savo mylimuoju

Nuotakos suknele pasipuošusi ir kartu su mylimuoju Gediminu Maželiu prieš fotoobjektyvą stojusi Karina Stungytė šypteli, kad „kiekvienos moters gyvenime turi būti vestuvės“, tačiau išgirdusi klausimą, ar šią fotosesiją galima vadinti mažyte priešvestuvine repeticija – purto galvą: „Tikrai ne.“

Netradicinis mados vakaras subūrė stilingiausias šalies tinklaraštininkes

Žymiausios Lietuvos mados tinklaraštininkės patarė, į kokias tendencijas dėmesį atkreipti reikėtų kiekvieno asmenybės tipo moterims.

Išleistuvių stilius: profesionalų patarimai būsimoms abiturientėms

Aktualūs grožio ir mados pasaulio profesionalų patarimai būsimosioms abiturientėms.

Chloë Sevigny – moteris su unikaliausiu stiliumi Holivude

Laikmetyje, kuriame kiekviena didesnė ar mažesnė žvaigždutė nė žingsnio iš namų nežengia prieš tai savo aprangos neaptarusi su stilistu, ypač vertingas tampa unikalus stiliaus pojūtis. Juo tikrai nesiskundžia aktorė Chloë Sevigny (43 m.), kuri savo individualiu stiliumi įkvepia dar nuo praėjusio amžiaus pabaigos.

Juozas Statkevičius apie brandžių moterų stilių: didžiausia klaida yra „nurašyti“ save vos sulaukus 50-ies (4)

Dizainerio Juozo Statkevičiaus paprašėme pasidalinti įžvalgomis apie brandžių moterų stilių.

Artūras Žabas-Beissoul: žinau, koks jausmas būti kritikuojamam dėl to, koks esi

Dainininkas? Mados dizaineris? Performansų atlikėjas? Magas? Juokdarys? Paklaustas, kas jis vis dėlto toks, Artūras Žabas-Beissoul (28 m.) vos sekundei nusuka gyvas rudas akis pro langą ir atsisukęs sako: „Menininkas. Nors darau visko daug, tai yra vienas didelis menas.“

Egidijus Rainys ir Lilija Larionova pristatė kolekcijas šių metų rudeniui (FOTO)

Dizaineriai žinomus svečius bei kūrybos gerbėjus sukvietė į išskirtinę mados šventę.

Naujoje Tomos Jankauskaitės kolekcijoje – 15 skirtingų suknelių, skirtų laimingoms moterims

Dizainerę Tomą Jankauskaitę kūrybos gerbėjos geriausiai žino dėl romantiškų suknelių. Kurdama naujojo sezono kolekciją ji jėgas sujungė su aksesuarų dizainere tam, kad pristatytų optimistišką, pavasarišką kolekciją laimingoms moterims.

Dizainerė Kristina Kruopienytė pristatė kolekciją atostogaujančiai moteriai (1)

Antradienio vakarą į Dailininkų sąjungos galeriją Vilniuje pasveikinti dizainerės Kristinos Kruopienytės su naujos kolekcijos pristatymu rinkosi mados atstovai ir garsūs žmonės.

Neringa Zeleniūtė apie savo stilių: neturiu tikslo prieš ką nors pasirodyti (5)

MT agentūros „Atlikėjai.com“ direktorė Neringa Zeleniūtė (34 m.) per pokalbį keliskart pavartoja du žodžius – „tikrumas“ ir „aštrumas“. Tai jai svarbiausia ir gyvenime, ir darbe. Su prieskoniais yra ir Neringos stilius.