Marija Palaikytė: nėra nevyriškų spalvų. Yra nevyriškų vyrų

 (3)
Miegančioji gražuolė – taip galima vadinti vyrų madą. Dešimtmečius ji tūnojo moterų mados pramonės šešėlyje ir tik pastaruoju metu rodo labai aiškius budinimosi ženklus.
© DELFI / Andrius Ufartas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Daugiau nei 31 milijardas eurų – tokią neregėtą apyvartą vyrų mados sektorius turėtų pasiekti iki 2020-ųjų. Ar tai reiškia, kad vyrai vis daugiau dėmesio skiria savo stiliui ir įvaizdžiui?

MARIJA PALAIKYTĖ
mados ir stiliaus konsultantė, Vyru mados savaites organizatorė, vyrų stiliaus namų „Trend Wave“ įkūrėja.

Kaip, Jūsų manymu, pastaraisiais metais keičiasi Lietuvos vyrų stilius?

Globaliai vyrų mada išgyvena tikrą renesansą ir pastaruoju metu netgi sulaukia daugiau dėmesio nei moterų. Lietuva taip pat nėra išimtis, tik šie procesai čia vyksta daug lėčiau. Lietuviai labai ambicingi, jie vis daugiau keliauja, mato pasaulį ir nori būti tokie pat arba dar geresni nei likusi Vakarų pasaulio dalis. Žinoma, kiekvienai šaliai būdingas tam tikras grožio supratimas, ir tai normalu. Džiaugiuosi, kad lietuviai vyrai tikrai sparčiai juda kosmopolitiškumo plačiąja prasme link.
Išvaizda yra vidaus atspindys. Kai žmonės laisvėja savo vidumi, tampa tolerantiškesni, priima įvairų gyvenimo būdą, laisvėja ir jų požiūris į aprangą. Vyresnioji karta natūraliai lėčiau tobulėja stiliaus požiūriu. Tai lemia istorinio konteksto suformuota patirtis bei įskiepytas kuklesnis naujovių vertinimas. Kita vertus, tarp savo klientų, o ir tiesiog gatvėse matau vis daugiau solidžiai, bet nenuobodžiai atrodančių vyrų.

Lietuvos rinka maža, todėl ir visa ko, ypač madingų drabužių, avalynės, aksesuarų, pasirinkimas mūsų šalyje ribotas. Kur vyrams apsipirkti?

Priklausomai nuo stiliaus ir, žinoma, galimybių, vyrai gali riktis tarp masinės populiarių prekių ženklų ir nišinių parduotuvių produkcijos. Jie vis dažniau drįsta, o ir gali sau leisti siūtis proporcijas tobulai atitinkančias eilutes. Visada sakau, kad žinoti tai, kas madinga, – viena, bet gebėti tas žinias prisitaikyti ir atrodyti savitai, – visai kas kita. Manau, kad žmogus gali atrodyti stilingai apsirengęs pagal naujausias tendencijas, bet jomis sekantis aklai nebūtinai atrodys stilingai. Stilius – tai ne tik drabužis. Tai – visa žmogų supanti aplinka, jo elgesys, gyvenimo būdas.

Gal tam, kad atrodytum stilingas, madingų drabužių net nereikia?

Mėgstu sakyti, kad moterys gali būti madingos, o štai vyrai lai būna stilingi. Pastarųjų santykis su mada nėra toks dinamiškas kaip moterų. Jie dažniausiai gerokai lojalesni tam tikram stiliui. Taip, akivaizdu, kad vyrams skirtų mados prekių pasiūla Lietuvoje, palyginti su daugeliu kitų šalių, labai menka, bet čia dar tik auginamos vyriškos mados tradicijos, patys lietuvių dizaineriai tik dabar po truputį drąsiau žengia vyriškos mados kryptimi. Mūsų šalyje dabar pozityvaus tobulėjimo stadija, o būtent tokiomis sąlygomis kartais galima pasiekti kur kas sėkmingesnių rezultatų.

Ėmėtės nelengvos misijos – propaguoti vyrišką stilių Lietuvoje. Ar jau yra teigiamų pokyčių?

Bene geriausia mano, kaip mados tendencijų prognozuotojos, prognozė būtent ir buvo savo karjerą susieti su vyriška estetika. Neabejoju, kad tai – ateities rinka ir būsimas dėmesio traukos centras.
Mano veikla yra itin plati: be dėstymo ir konsultavimo, rašau straipsnius, jau daugiau nei dvejus metus sėkmingai plėtoju vyrų stiliaus namų „Trend Wave“ veiklą, antrus metus organizuoju vyrų mados savaitę. Į ją pavyksta pritraukti tarptautinio lygio mados ekspertų, šie gali tiesiogiai pasidalinti savo žiniomis bei patirtimi su vietine auditorija, o tai kuria tikrąją pridėtinę vertę.
Teigiamus lietuvių vyrų stiliaus pokyčius matau nuolat – ir gatvėje, ir tarp savo studentų, ir klientų drabužinėse. Tai rodo ir vyrų mados savaitės renginiai, ir augančios ambicijos.

Dažnai būnate Florencijoje, stebite šimtus stilingų vyrų per mados savaitę „Pitti Uomo“. Kas turėtų atsitikti, kad tokią minią pamatytume Vilniaus gatvėse?

„Pitti Uomo“ dalyvavau jau devynis kartus. Šis renginys man – tikras įkvėpimo šaltinis visiems metams. Jis itin vertinamas tarptautiniu mastu būtent dėl gatvės mados triumfo. Neabejoju, kad tokią minią kada nors pamatysime ir Vilniaus gatvėse. „Pitti Uomo“ jau atšventė 90-ąjį sezoną, o Vilniaus vyrų mados savaitė tik startavo, tad viskam savo laikas. Lietuviams trūksta drąsos būti savimi ir rinktis drąsesnį stilių, spalvas ar faktūras. Vyrai bijo kritikos, tad nedrįsta rengtis drabužių, kurie tariamai galėtų sumenkinti jų vyriškumą. Dažnai kartoju, kad nėra nevyriškų spalvų. Yra nevyriškų vyrų. Taigi palinkėčiau būtent drąsos ir nepataikauti miniai.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mada

Norite atrodyti kaip Kate Middleton? Jums prireiks šių 5 dalykų (33)

Catherine „Kate” Middleton savo klasikiniu, nepretenzingu stiliumi pelnė ne tik daugybės moterų iš viso pasaulio simpatijas, bet ir mados ikonos statusą. Be kokių stiliaus detalių neišsiverčia ši elegantiška moteris?

Atostogų stilius: 5 tendencijos madingiausioms poilsiautojoms (5)

Nors gegužės-birželio mėnesiais pristatytos atostogų, arba resort, kolekcijos yra skirtos 2018-iųjų vasaros sezonui, jomis pasinaudoti galite jau dabar. Išrinkome penkias tendencijas, kurios jus pavers pačia madingiausia poilsiautoja.

Brigitte Macron ir Melania Trump: skirtingi požiūriai į pirmosios ponios stilių (81)

Neseniai vykęs JAV pirmosios poros vizitas Paryžiuje atkreipė ne tik politikos, bet ir mados žurnalistų dėmesį. Kol pirmieji vertino Donald'o Trump'o bei Emmanuel'io Macron'o pasisakymus, antrieji negailėjo komplimentų puikiam Melania'os Trump (47 m.) bei Brigitte Macron (64 m.) stiliui.

Stiliaus dosjė. Celine Dion – atsitiesusi po gyvenimo smūgių, jaunatviška ir stilinga (7)

Aukštosios mados savaitėje sunku išsiskirti iš spalvingos dizainerių, modelių ir įžymybių minios. Vis dėlto daininkei Celine Dion (49 m.) tai pavyko – po kurio laiko tylos ji į žiniasklaidos akiratį grįžo kaip atgimusi mados diva.

„H&M“ bendradarbiaus su „Erdem“ – kolekcija Lietuvoje pasirodys jau rudenį

Švedų greitos mados gigantas viešai paskelbė ilgai saugotą paslaptį – naujausią, išskirtinę kolekciją kurs su mados namais „Erdem“. Ją pristatys filmų kūrėjas Baz'as Luhrmann'as, jis papasakos unikalią iš šio bendradarbiavimo gimusią istoriją.

Lengvaatletė Airinė Palšytė dabar – ir laisvalaikio drabužių kūrėja

Norite atrodyti kaip žavioji A. Palšytė (24 m.)? Dabar tai pasiekti taps daug lengviau – lengvaatletė sukūrė drabužių kolekciją, skirtą stilingai, veikliai moteriai – tokiai, kaip ir pati Airinė.

7 tendencijos iš stilingų aukštosios mados savaitės viešnių (2)

Paryžiuje vykusi aukštosios mados savaitė subūrė ne tik talentingiausius dizainerius, bet ir stilingiausias moteris, kurios iš viso pasaulio susirinko pamatyti atrinktų mados namų pristatymus. Pastebėjome kelias tendencijas, kurios tarp šių moterų buvo itin populiarios.

Iš praėjusio amžiaus grįžusi tendencija, kuriai būtini drabužiai greičiausiai jau kaba jūsų spintoje (7)

Džinsai ir puošni palaidinė. Atrodytų, paprastas drabužių derinys, tačiau pavasario-vasaros sezonui tai – viena karščiausių tendencijų.

Sportinio stiliaus drabužiai – ne tik treniruotėms. Pritaikykite juos kasdienai

Mada lekia strimgalviais. Galbūt dėl šios priežasties sporto ir mados pajėgos susijungė į vieną stiprią, šiuolaikinį gyvenimo tempą atliepiančią tendenciją. Madinga sveikai, aktyviai gyventi, uoliai sportuoti ir tai daryti vilkint stilingą aprangą.

Metų vestuvės. Editos Vilkevičiūtės tuoktuvės – romantiškame vynuogyne Toskanoje (FOTO) (9)

Sekmadienį romantiškame Italijos vynuogyne ištekėjo žymiausia Lietuvos manekenė Edita Vilkevičiūtė (28 m.). Su vokiečiu Björn'u Frederic'u Gerling'u moteris susituokė po pustrečių metų trukusios draugystės.

Stiliaus dosjė. Dizainerė Diana Vapsvė: žinau, kas tinka nedidelio ūgio moterims (8)

Nors sukasi mados pasaulyje, dizainerė D. Vapsvė išlaiko šaltą ir racionalų požiūrį į madą. Ji nesidomi tendencijomis, neaukština drabužio ir netgi atsisako už jį daug mokėti!

Jau šį savaitgalį Palangoje – vasariška mados ir gyvenimo būdo tendencijų iniciatyva (1)

Liepos 7-8 dienomis Palangoje poilsiautojų pamėgtoje vasaros terasoje „Kablys. Jūra. Kultūra“ įvyks pirmasis iniciatyvos popup.lt renginys pajūryje. Neatsitiktinai pasirinkta vasariška renginio koncepcija suburs daugiau nei 50 aktualiausių mados, interjero ir gyvenimo būdo prekės ženklų.

Šiltuoju sezonu linas neužleidžia lyderio pozicijų (1)

Lininio audinio drabužiai vasarą – puikus pasirinkimas, nes tai bene vienintelis audinys, leidžiantis odai kvėpuoti ir suteikiantis gaivos pojūtį net ir karštą dieną.

A. Gilytė: per šiuos šimtą metų išmokome mylėti save ir aplinkinius (1)

Artėjant Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui, stilistė Agnė Gilytė, prekių ženklų kūrimo specialistas ir grafikos dizaineris Aidas Urbelis ir dizainerė Gertrūda Ramūnaitė rinks geriausius šiai šventei paminėti skirto konkurso dalyvių marškinėlių dizaino pasiūlymus. Konkurso nugalėtojas turės galimybę prisidėti prie unikalios kolekcijos, skirtos Lietuvos šimtmečiui įamžinti, kūrimo.

Victoria ir David'as Beckham'ai – 18 stilingos santuokos metų (FOTO) (5)

Liepos 4-tąją Victoria ir David'as Beckham'ai atšventė 18-tąsias vedybų metines. Ši pora laikoma ne tik viena gražiausių ir tvirčiausių pramogų pasaulyje, bet ir viena stilingiausių.