Madą užvaldo europietiškos geišos

Pasaulis atsigręžė į Rytus ne tik ekonomikos, gastronomijos bei technologijų srityse, bet ir mados pasaulyje. Rytų kultūra įkvėpė dizainerius naujiems eksperimentams ir moderniai estetikai, kuri šį pavasarį ir vasarą bus drąsiai vadinama tendencija.

Podiumus užkariavo elegantiškos samurajų karės - nuo mados grandų „Prada“, „John Galliano“ iki eksperimentatorių Garetho Pugho ar Christopherio Kane'o. Skulptūriškų siluetų drabužiai – neatsiejama Rytų kultūros dalis. Šiltojo sezono kolekcijose gausu audinių lankstymo, primenančio samurajų šarvus ar origamio techniką. Ne vienas mados žinovas siūlo puoštis suknelėmis, panašiomis į tradicinius japonų kimono.

"Prada" 2013 m.
Reuters/Scanpix
''Gareth Pugh'' 2013 m. pavasaris ir vasara
''Gareth Pugh'' 2013 m. pavasaris ir vasara
AP/Scanpix
''John Galliano'' 2013 m.
''John Galliano'' 2013 m.
Reuters/Scanpix

Audinius dizaineriai išmargino Rytams būdingais gėlių raštais. Gėlių žiedai nutūpė ant švarkų, suknelių ir lietpalčių. Ypač išsiskyrė mados namų „Prada“ kolekcija, kurioje akivaizdžiai matoma japonizmo įtaka. Tai naujojo pasaulio geišos, pasiruošusios gundyti moderniu, moterišku, tačiau ir šaltakraujišku įvaizdžiu.

"Prada" 2013 m.
AP/Scanpix

Dar nuožmiau atrodo japoniškos dizainerio Garetho Pugho nimfos juodais odiniais apdarais, apvyniotos perregimais audiniais, užburiančios kraugerišku žvilgsniu. Vyriškesne versija galima vadinti mados namų „Haide Ackermann“ modelius: struktūriški ir androginiški kostiumai, pilkai mėlynų spalvų paletė ir nuogo kūno intarpai kuria bebaimės karžygės įvaizdį.

''Gareth Pugh'' 2013 m. pavasaris ir vasara
''Gareth Pugh'' 2013 m. pavasaris ir vasara
AP/Scanpix
''Haider Ackermann'' 2013 m.
''Haider Ackermann'' 2013 m.
Sipa Press/Scanpix

Madingas elementas bus prie kimono segimas tradicinis diržas – obis. Dizaineriai diržo versiją supaprastino ir pateikė savitų interpretacijų, tačiau liemuo, pabrėžtas plačia juosta, yra pavasario ir vasaros tendencija.

''Haider Ackermann'' 2013 m.
''Haider Ackermann'' 2013 m.
Sipa Press/Scanpix

Pasiremdami Rytų stilistika, įvairiausi mados specialistai išskyrė porą charakteringų siluetų. Viena galimybė – beformiai apdarai, pasiūti iš lengvutėlių, kūną apgobiančių šilkų, kita – aiškių ir griežtų formų drabužiai. Abiejų siluetų sintezę pateikė mados namai „Celine“, jų kolekcijoje japonišką minimalizmą atspindi šilkinių audinių draperijos bei sukiniai, tarytum per dideli standaus karkaso drabužiai.

''Celine'' 2013 m. pavasaris ir vasara
''Celine'' 2013 m. pavasaris ir vasara
Reuters/Scanpix

Rytų Azija pavergė meno ir mados pasaulį, atvėrė naujas kūrybos galimybes ir įkvėpė madą, kuri galbūt atrodo svetima ir nepažinta. Tačiau kodėl neišbandžius kiek neįprastų naujovių ir nepasidavus tolimų kultūrų estetikai – juk pavasaris ne veltui vadinamas atsinaujinimo ir naujos pradžios metų laiku.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis