2012 m. vasario 11 d., šeštadienis
MOTERIS
Sveikatingumo gidas

Valgyk ir linksmėk (2)


Vita Vilimaitė, www.moteris.lt, 2010 09 01

komentuoti komentuoti   
Valgyk ir linksmėk
„Corbis“ nuotrauka

Ar yra tiesioginis santykis tarp to, ką mes valgome ir mūsų nuotaikos? Neseniai atlikti tyrimai tvirtina, kad yra. Jeigu jus kankina depresija ar nuolatiniai blogos nuotaikos priepuoliai, gal reikėtų atkreipti dėmesį į tai, ką dedatės į lėkštę?

 

Nuovargis nuo saldumynų

Prisiminkime dietų ir sveikatos pamokymų gidus : tie, kurie turi per daug svorio, turėtų mažiau valgyti kaloringo maisto, tie, kurie serga širdies ligomis, turėtų atsisakyti cholesterolio turinčių produktų, tie, kurie turi diabeto problemų, turėtų nevalgyti cukraus, o tie, kurių kraujo spaudimas aukštas, turėtų apriboti druskos vartojimą. Atrodytų, paprasta, tačiau kodėl tiek žmonių kenčia tas pačias sveikatos problemas? Kodėl gydytojai apsiriboja tik tokia informacija tiems, kurie akivaizdžiai kenčia nuo minėtų problemų, tačiau nebando peržiūrėti net ir iš pažiūros sveiko paciento mitybos įpročius?

 

„Man prireikė dvidešimt metų, kad suprasčiau, kaip maistas įtakoja mūsų sveikatą, ypač, mūsų smegenis", - prisipažįsta amerikiečių gydytojas dietologas Davidas Servanas - Schreiberis straipsnyje „Tegul maistas pralinksmina tave" žurnale „Psychologies". Jis su siaubu prisimena savo šykščias pamokas medicinos mokyklose apie mitybą ir maisto įtaką žmogaus organizmui. „Niekas nepasakojo apie maisto įtaką mūsų psichikai", - sako gydytojas.

 

Straipsnyje gydytojas pasakoja savo pacientą, statistinį 50- metį tarnautoją. Nuo pat vaikystės, šis žmogus skundėsi nuovargio, koncentracijos problemomis, jis buvo vangus ir gyvenime jam trūko motivacijos. Tarnautojas niekada nesijautė „kaip kiti žmonės" ar „energingas, kaip kiti žmonės".

 

Metų metus jis gėre vaistus nuo chroniškos depresijos, tačiau tai jam nepadėjo. Gydytojas jį nusiuntė pas patyrusį specialistą, kurio pirmas klausimas buvo : „Ką tu valgai?" Pacientas papasakojo, kad į jo dietą įeina mėsa, keptas maistas, balta duona, pyragaičiai, patiekalai su riebiu padažu, daug pieno produktų. Jis prisipažino mėgstantis pudingus ir kitus saldžius maistus.

 

Gydytojas paskyrė savo pacientui Viduržemio jūros kraštų dietą : daugiau vaisių, daržovių, žuvies. Jam buvo liepta atsisakyti saldžių užkandžių ir miltinių produktų. Vieną dieną tarnautojas pabudo jausdamasis taip, tarsi pirmą kartą išgirdo čiulbant paukščius ir pamatė žydinčias gėles. Rūkas jo galvoje prasisklaidė, nuovargis dingo, jis jautėsi lengvas ir ramus. Jis pasijuto laimingu.

 

Gydytojai turi žinoti apie teisingą mitybą

Toks atvejis - tik vienas iš tų dažnų atvejų, kuriais skundžiasi dauguma žmonių. Neseniai atlikti specialistų tyrimai nustatė, kad egzistuoja tiesioginis ryšys tarp Šiaurės Europos ir Šiaurės Amerikos žmonių valgymo įpročių ir depresijos. Tyrimus atlikę Prancūzų nacionalinio sveikatos instituto ir medicinos tyrimų centro darbuotojai, bendradarbiavę su Londono Universitetinio koledžo darbuotojais, nustatė, kad žmonės, kurių valgymo įpročius suformavo „Šiaurės Europos dieta" beveik 60 procentų daugiau linkę į depresijas nei kitų pasaulio kraštų dietų atstovai. Gydytojas D.Servanas - Schreiberis aiškina tai tuo, kad cukrus, kvietiniai miltai ir gyvulinės kilmės riebalai spartina uždegimo procesus mūsų kūne ir smegenyse, išlaisvina tas molėkules, kurios veikia neuronus ir įtakoja mūsų mintis ir nuotaikas.

 

„Įdomiausia yra ne tai, kad pagaliau aišku, jog tai, ką mes valgome, įtakoja mūsų smegenis taip pat, kaip ir mūsų kūnus, bet kad prireikė tiek laiko, kad tokia studija atsirastų save gerbiančiame moksliniame medicinos žurnale", - stebisi gydytojas D.Servanas - Schreiberis. - Dar daug reikia nuveikti tam, kad dieta, mitybos įpročiai ir jų analizė taptų būtina gydytojų paruošimo dalis".

 

Norintis būti sveiku, žmogus turi nuo vaikystės rūpintis savo kūnu ir protu, domėtis sveika mityba. Informacijos pakanka, tereikia noro ir pastangų.

 

Pradėkime dieną nuo šviežių sulčių?

Ar žinote, kad ...

...šviežiai spaustos apelsinų sultys turi antioksidantų, kurie padeda apsaugoti odą nuo senėjimo.

...šviežiai spaustos apelsinų sultys su mango ir ananaso gabalėliais yra puiki prevencija nuo krūties vėžio. Mango vaisius taip pat padeda apsisaugoti nuo žarnų vėžio.

...šviežiai spaustos apelsinų sultys su rožiniu greipfrutu turi beta karotino (padeda įveikti odos problemas, gerina kraujotakos sistemos darbą, yra galingas antioksidantas), o greipfrutas yra puikus geležies ir kalčio šaltinis, be to, turi mažai kalorijų.




Pasidalink su draugais:   Pasidalinti per Facebook'ą Facebook    
Griežtai draudžiama moteris.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti moteris.lt kaip šaltinį.
komentuoti komentuoti    
JŪSŲ ATSILIEPIMAS
Vardas: *
El. paštas:
Komentaras: *
 
Moteris.lt neredaguoja komentarų ir už juos neatsako. moteris.lt pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pasirašyti kito asmens vardu, nesusiję su tema, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams ar kitaip pažeidžia įstatymus.
o     2010 rugsėjo 02 d. 10:20:08

pradėčiau, dar ir kaip, bet gaila, kad turiu skrandžio opą...įsivaizduojat, kas būtų, jei pradėčiau nuo apelsinų ar
greipfurtų sulčių? iš skausmo paeit negalėčiau.

lina     2010 rugsėjo 01 d. 12:08:01

valio


Ankstesne  Ankstesnė   |   Kita  Kita
Visos foto: 0
Uždaryti