2012 m. vasario 11 d., šeštadienis
MOTERIS
Sveikatingumo gidas

Valgantieji daugiau žuvų berniukai būna geresnės nuotaikos


www.moteris.lt, 2010 08 23

komentuoti komentuoti   
Valgantieji daugiau žuvų berniukai būna geresnės nuotaikos
„Corbis“ nuotrauka

 

Paaugliams berniukams valgant daugiau riebių žuvų - skumbrių, lašišų ar sardinių, - jie dažniau būna geresnės nuotaikos, rodo Japonijoje atliktas tyrimas. To nepasakytina apie mergaites, praneša „Reuters Health".

 

Siekdami nustatyti mitybos ir depresijos tikimybės priklausomybę, Tokijo universiteto mokslininkai ištyrė daugiau kaip 6 500 moksleivių, kurių amžius - nuo 12 iki 15 metų. Jie nustatė, kad 23 proc. berniukų bei 31 proc. mergaičių turėjo depresijos simptomų, įskaitant nereikalingumo jausmą, beviltiškumą ir miego sutrikimus.

 

Išnagrinėję mitybos įpročius ir atsižvelgę į kitus faktorius, tokius, kaip kaip tiriamųjų amžius ir tėvų išsilavinimas, mokslininkai nustatė, kad daugiausia žuvies vartojusiems berniukams tikimybė patirti depresiją buvo 27 proc. mažesnė nei tiems, kurie žuvų vartojo mažiausiai. Tyrimo ataskaitą paskelbė žurnalas „Pediatrics".

 

Mokslininkai negali paaiškinti, kodėl toks ryšys nepastebėtas tarp mergaičių, tačiau gali būti, kad moterims didesnės įtakos depresijai pasireikšti turi genai.

 

Mokslininkai mano, jog tyrimas nepateikė pakankamai duomenų, kad būtent žuvų taukai mažina depresijos tikimybę - gali būti, kad labiau į depresiją linkę vaikai valgo mažiau žuvies. Tačiau tyrėjai daro išvadą, kad žuvies vartojimo didinimas „gali būti svarbus strateginis sprendimas depresijos prevencijai".

 

Riebiosios šaltuosiuose vandenyse gyvenančios žuvys turi omega-3 polinesočiųjų rūgščių, kurios turi įtakos ir smegenų veiklai.

 

Parengta pagal Savigydos pramonės asociacijos informaciją




Pasidalink su draugais:   Pasidalinti per Facebook'ą Facebook    
Griežtai draudžiama moteris.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti moteris.lt kaip šaltinį.
komentuoti komentuoti    
JŪSŲ ATSILIEPIMAS
Vardas: *
El. paštas:
Komentaras: *
 
Moteris.lt neredaguoja komentarų ir už juos neatsako. moteris.lt pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pasirašyti kito asmens vardu, nesusiję su tema, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams ar kitaip pažeidžia įstatymus.
Ši naujiena neturi komentarų. Būk pirmas!


Ankstesne  Ankstesnė   |   Kita  Kita
Visos foto: 0
Uždaryti