2012 m. gegužės 24 d., ketvirtadienis
MOTERIS
Sveikatingumo gidas

Apdorota mėsa didina riziką susirgti kasos vėžiu


www.moteris.lt, ELTA inf., 2012 01 15

komentuoti komentuoti   
Apdorota mėsa didina riziką susirgti kasos vėžiu
Nuotrauka iš moteris.lt archyvo. (Autorius L.Masys)

Mokslininkai Švedijoje nustatė, jog apdorotos mėsos, tokios kaip kumpis ar dešrelės, vartojimas susijęs su kasos vėžiu, praneša BBC. Prieš tai nustatyta, kad ji didina širdies ligų riziką.

 

Pasak mokslininkų, kiekvieną dieną suvalgius papildomus 50 gramų apdorotos mėsos - vidutiniškai vieną dešrelę - rizika susirgti kasos vėžiu padidėja 19 proc.

 

Pasak organizacijos "Pasaulio vėžio tyrimų fondas" ("World Cancer Research Fund"), ryšys gali būti susijęs su nutukimu.

Jau buvo nustatyta, jog raudonos ir apdorotos mėsos vartojimas susijęs su žarnyno vėžio rizika. Todėl Didžiosios Britanijos vyriausybė 2011 m. rekomendavo per dieną suvartoti ne daugiau kaip 70 gramų mėsos.

 

Tyrimui vadovavusi profesorė Suzana Larson (Susanna Larsson) iš Karolinskos instituto sakė BBC, jog galimybė susirgti kitų rūšių vėžiu yra „ganėtinai prieštaringa".

 

„Žinoma, jog mėsos vartojimas padidina riziką susirgti žarnyno vėžiu, tačiau nedaug žinoma apie kitų rūšių vėžio riziką", – sakė S. Larson.

 

Tyrimo, kuris paskelbtas žurnale „British Journal of Cancer", metu buvo išanalizuoti duomenys iš 11 bandymų ir 6 tūkst. 643 kasos vėžiu sergančių pacientų.

 

Nustatyta, jog apdorotos mėsos vartojimas padidina riziką susirgti kasos vėžiu. Kiekvieną dieną suvartojus papildomai 50 gramų mėsos rizika padidėja 19 proc. Suvartojus papildomai 100 gramų, rizika padidėtų 38 proc.

 

„Sergančiųjų kasos vėžiu pasveikimų skaičius labai mažas. Svarbu ne tik kuo anksčiau diagnozuoti jį, bet taip pat suprasti, kas padidina riziką susirgti šia liga", – sakė S. Larson. Profesorė rekomenduoja valgyti kuo mažiau raudonos mėsos.


Didina širdies ligų ir diabeto riziką
Prieš kelerius metus prie panašios išvados priėjo Harvardo universiteto darbo grupė, išnagrinėjusi tyrimus, kuriuose dalyvavo daugiau nei milijonas žmonių. Jie atrado, kad apdorota mėsa taip pat padidina riziką susirgti širdies ligomis ir diabetu.


Tačiau rizika nepadidėja suvalgant netgi dvigubai didesnį kiekį neapdorotos mėsos (jautienos, ėrienos ar kiaulienos). Taip yra nepaisant fakto, kad šių dviejų tipų mėsos sudėtyje yra panašus kiekis riebalų. Žurnale „Circulation" publikuotame straipsnyje mokslininkai teigia, kad kadangi mėsoje yra panašus kiekis cholesterolio ir sočiųjų riebalų, šį skirtumą galima paaiškinti tuo, kad į apdorotą mėsą dedama druskos ir konservantų.


Kodėl žalia mėsa tikrai geriau nei mėsos gaminiai?
Kaip teigiama knygoje „Gyvenk eko (logiškai)“ (leidykla „Alma Littera“) , įvairių maltų, rūkytų, marinuotų ir kitaip ruoštų mėsos gaminių reikėtų vengti dėl daugelio priežasčių. Visų pirma, į juos (ypač dešras ir dešrelės), dedama prastesnės kokybės mėsa (paukščių ir kiaulių odos, pažandės, kojos, ausys, uodegos, galvos, malti kaulai, kraujo plazma ir t.t.) ir, negana to, mėsa apskritai sudaro mažesniąją dalį produkto – ją pakeičia riebalinė emulsija, krakmolas, sojos, manų kruopos.




Pasidalink su draugais:   Pasidalinti per Facebook'ą Facebook    
Griežtai draudžiama moteris.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti moteris.lt kaip šaltinį.
komentuoti komentuoti    
JŪSŲ ATSILIEPIMAS
Vardas: *
El. paštas:
Komentaras: *
 
Moteris.lt neredaguoja komentarų ir už juos neatsako. moteris.lt pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pasirašyti kito asmens vardu, nesusiję su tema, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams ar kitaip pažeidžia įstatymus.
Ši naujiena neturi komentarų. Būk pirmas!


Ankstesne  Ankstesnė   |   Kita  Kita
Visos foto: 0
Uždaryti