Tenoras A. Zakarauskas: darbas filme „Didysis Getsbis“ buvo man didelė pamoka

Antradienio vakarą sostinės „Muzikos galerijoje“ koncertą pavadinimu „Prisilietimas“ surengė tenoras, televizijos projekto "Auksinis balsas" dalyvis Antanas Zakarauskas.
Antanas Zakarauskas
© Organizatorių archyvas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Valentino dienos proga tenoras A. Zakarauskas pristatė savo naujausią programą. „Šį kartą prisilietimas – tai daugiau metaforiška išraiška. Tai prisilietimas prie žmogaus sielos, prie jausmų, prie mylimo žmogaus, prie gamtos, prie muzikos, prie klausytojo emocijų... “, – taip savo koncertą pristatė prieš ketverius metus iš Austalijos į Lietuvą grįžęs dainininkas.

Kaip sakė atlikėjas, meilės dienos proga nebuvo apsieita ir be malonių siurprizų. „Neabejoju, kad Šv. Valentino progos nuotaikai išpildyti būtina ir ypatinga moteriška energija… Tad pakviečiau Lietuvos Nacionalinio Operos ir Baleto Teatro solistę, sopraną Viktoriją Miškūnaitę“, – sakė tenoras.

Meilės dienos vakarą į romantišką koncertą atvyko Australijos garbės konsulas Lietuvoje Antonio Salvatore Meschino su žmona Asta, žurnalistė Jolanta Svirnelytė, atlikėja Mia, mados tendencijų prognozuotoja Marija Palaikytė, renginių režisierius Giedrius Gustas, dizaineriai Jolanta Talaikytė ir Marius Vėpšta, poetė Dalia Teišerskytė, operos solistė Sigutė Stonytė, verslininkė Jolanta Mikalajūnienė bei kt.

Tenoras A. Zakarauskas: darbas filme „Didysis Getsbis“ buvo man didelė pamoka
A. Meschino su žmona Asta
© Organizatorių archyvas

A. Zakarauskas yra dalyvavęs daugelyje koncertų bei solinių rečitalių visoje Australijoje, atlikėjas taip pat koncertavo Italijoje, Danijoje, Latvijoje bei JAV. Šiuo metu A. Zakarauskas sėkmingai koncertuoja bei ruošiasi perklausoms Europos ir Amerikos operos teatruose.

Kodėl kadaise nusprendėte išvykti iš Lietuvos ir pasirinkote Australiją?

Baigęs studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, sumaniau, kad man reikia tobulinti anglų kalbos žinias. Nors mano šeima tuo metu gyveno Amerikoje, aš ten vykti nenorėjau, o Anglija man pasirodė šiek tiek per brangi. Kadangi mane, kaip ir visus lietuvius, labai traukė šiluma ir geras oras, susigundžiau išvykti atostogų į Australiją, kurioje vėliau pragyvenau trylika metų. Nuvažiavęs sulaukiau vieno kito pasiūlymo pakoncertuoti iškilmių metu lietuvių bendruomenėje įvairiuose Australijos miestuose, o vėliau, kai supratau, kad pakankamai gerai kalbu angliškai, jau dainavau ir perklausoje į Sidnėjaus operą „Opera Australia“. Mano sugebėjimas dainuoti rusiškai be jokio akcento lėmė, kad gavau stipendiją ir galėjau toliau tobulėti. Kai baigėsi stažuotė, įsibėgėjo mano, kaip dainininko, karjera. Pradėjau sėkmingai dirbti reklamose, o vėliau net vaidinti keliuose Holivudo filmuose.

Tenoras A. Zakarauskas: darbas filme „Didysis Getsbis“ buvo man didelė pamoka
Jolanta Svirnelytė
© Organizatorių archyvas

Jums teko filmuotis juostoje „Didysis Getsbis“, gal galite papasakoti istoriją, kaip tai nutiko?

Turėjau agentę, kuri dirbo su manimi kurį laiką, tačiau man buvo sunku atrasti tipažą, nes toks, kokiu buvo mane suformavę, labai tiko Azijos rinkai: reklamuoti jų rinkai skirtus brangius laikrodžius, alkoholinius gėrimus, automobilius ir panašiai. Buvo labai sunku mane įsprausti į „pliažinio berniuko“ tipažą (juokiasi). Pradėjau vaikščioti į atrankas kino industrijoje. Kai nuėjau į filmo „Didysis Getsbis“ atranką, man pasakė: „Nieko absoliučiai nekeisk, būk toks, koks esi, mes tave paimsime, kad tu tik pabūtum kadre, nes tavo tipažas atitinka reikiamą laikotarpį“. Man atvykus į filmavimo aikštelę, filmo režisierius susidomėjo, kas aš toks, ir kitą dieną jau pakvietė pasikalbėti. Jis manęs paklausė, ar turiu kažką bendro su muzika, ir kai papasakojau, kad diriguoju, išgirdau klausimą: „Ar tu sutiktum pabūti pas mus vakarėlyje dirigentu?“. Tai buvo pirma scena, pirmas vakarėlis pas herojaus Getsbio draugą, kur filmavausi. Tad pradėjau nuo dirigavimo, o vėliau išgirdau prašymą padainuoti, tad esu keliuose vakarėlio epizoduose ir diriguoju visam paradui (juokiasi). Tačiau mano, kaip dainininko, auka dėl šio šou buvo didžiulė – filmavimai trukdavo po aštuoniolika valandų, dėl fizinio nuovargio praradau balsą, man teko iš naujo mokytis kalbėti ir dainuoti. Ši drama labai mane išgąsdino ir tapo pamoka visam gyvenimui, kad dainininkas turi save itin taupyti.

Kodėl nusprendėte palikti Australiją ir grįžt į Lietuvą?

Po filmo „Didysis Getsbis“ gavęs honorarą nusprendžiau aplankyti Lietuvą, kadangi turėjau kelias perklausas Europoje, pamaniau, kad man bus žymiai patogiau važinėti ir tuo pačiu galėsiu aplankyti gimines. Tačiau tie keli planuoti mėnesiai pavirto į tris su puse metų Lietuvoje. Kadangi man, kaip Lietuvos piliečiui, magistrantūros studijos buvo nemokamos, nusprendžiau toliau studijuoti ir tai dar laniau mane sulaikė tėvynėje. Taip pat sulaukiau kvietimo dalyvauti televizijos projekte „Auksinis balsas“.

Tenoras A. Zakarauskas: darbas filme „Didysis Getsbis“ buvo man didelė pamoka
Jolanta Mikalajūnienė ir Giedrius Gustas
© Organizatorių archyvas

Ar tiesa, kad padėjote pasiruošti atlikėjai Miai dalyvauti nacionalinėje „Eurovizijos“ atrankoje?

Prisidėdamas prie Mios pasirodymo, kurdamas scenografiją, realizuoju savo kūrybinius sumanymus. Mios daina yra daugiau nei daina. Ji – apie moterį, kuri atsisako visko, kas buvo labai sunkiai pasiekiama gyvenime ir užmerkusi akis nulipa nuo pjedestalo, išeina ieškoti laisvės, savęs pačios, nes nebenori sutikti su kitų diktuojamomis taisyklėmis. Juk pakilti į viršų yra labai lengva, bet išsilaikyti – be galo sunku.

Tenoras A. Zakarauskas: darbas filme „Didysis Getsbis“ buvo man didelė pamoka
Nerija Kasparas
© Organizatorių archyvas

Kas Jums yra muzika ir kokią reikšmę ji turi Jūsų gyvenime?

Muzika nėra mano gyvenime – ji ir yra mano gyvenimas. Muzika yra priežastis ir tikslas! Tai yra pati svarbiausia mano saviraiškos forma – mano minčių, filosofijos išraiška. Muzika yra tai, dėl ko aš esu, dėl ko aš gyvenu.

Ar tikite, kad žmonės gimsta su tam tikru pašaukimu – misija?

Neabejoju, kad kiekvienas žmogus gimdamas atsineša į pasaulį gebėjimą daryti kažką, ką jis sugeba geriausiai, bet tik ilgainiui mes suprantame, ar iš tikrųjų pasirinkome kelią, kuris mums buvo lemtas… Ne visiems pasiseka intuityviai pajausti tą savąjį talentą, tad man turbūt pasisekė. Aš tiesiog nuo pat vaikystės užtikrintai siekiau muziko gyvenimo ir sąmoningai stengiausi vystyti savo muzikinį skonį bei tobulėti. Nuostabu, kad man muziko kelio niekada nereikėjo laikyti tik savo profesija, nes tai – tiesiog yra tai, kuo aš kvėpuoju.

Tenoras A. Zakarauskas: darbas filme „Didysis Getsbis“ buvo man didelė pamoka
Jolanta Talaikytė (dešinėje) su bičiule
© Organizatorių archyvas

Kas yra Jūsų, kaip menininko pagrindinis kūrybinis variklis? Kas Jus įkvėpia?

Tai – momentas, kuris negali būti nuspėjamas, o tik išgyvenamas. Tai gali būti sekundė, valanda, o gal net metai. Būtent netikėtas, dar nepažintas momentas ir įkvėpia mane kurti, norėti pasakyti kažką daugiau. Nė vienas menininkas negali savęs išreikšti, jei jis neturi ką pasakyti. Turėti ką pasakyti, tai yra remtis savo tikrąją patirtimi: tuo, ką matei, išgyvenai, nepriklausomai nuo to, ar tai yra linksma, ar liūdna patirtis: ar tai gilu, ar paviršutiniška. Svarbu yra gebėti sustabdyti akimirką, užfiksuoti ją...

Ne tik liūdesys gali įkvėpti - pozityvios emocijos yra labai svarbu, bet jos yra žymiai retesnės nei apmąstymai, nugrimzdmas į save…

Dainiaus Stankaus nuotr.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

Operos psichoterapija: siūlome išbandyti

Ekskursija po Vilnių istoriniais operos keliais, susitikimai su solistais, būsimų premjerų ir gastrolių pristatymai – visa tai gegužės 4-13 dienomis vilniečių lauks Europos operos dienų nemokamų renginių programoje.

MO muziejus paskelbė atidarymo datą

Šiandien MO muziejus atskleidė, kad naujasis modernaus ir šiuolaikinio meno muziejus atsidarys šių metų spalio 18 dieną, o atidarymo programa kvies visus vienytis ir kurti muziejų drauge.

Kokia žada būti „Karmen“ naujokės Mikaela?

Gegužės 3 d. Georges Bizet operoje „Karmen“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre debiutuos nauja Mikaela – šių metų operos solistų stažuotojų programos dalyvė Simona Liamo.

Vilniaus mažajame teatre kurianti režisierė: šiuo spektakliu norisi suprasti šalia esančių žmonių vertingumą

Vilniaus mažasis teatras rengiasi dar vienai sezono premjerai „Manno laimė“ pagal Thomo Manno noveles. Tai bus spektaklis pagal vokiečių rašytojo ir kritiko, Nobelio literatūros premijos laureato Thomo Manno noveles.

50-metį minintis aktorius Juozas Gaižauskas: dovanas dalinsiu aš

„Aš esu laimingas tada, kai darau tai, kas man patinka: dirbu, kuriu, įgyvendinu savo sumanymus, kai pildosi mano svajonės“, - sako aktorius Juozas Gaižauskas.

Kino klasikos vakaruose – Johno Cassaveteso „komedija apie gyvenimą, mirtį ir laisvę“

Kino klasika tebėra aktuali šių dienų žiūrovams. Tai patvirtina „Skalvijos“ kino centras, sekmadienio vakarais rengiantis kino klasikos seansus.

Gegužę Vilniuje – Estijos nacionalinės operos gastrolės

Svečiai iš Talino lietuvius nutarė pradžiuginti Richardo Wagnerio opera „Tanhoizeris“, žymiausiu estų nacionaliniu baletu „Goblinas“ ir šiuolaikinio šokio pastatymu „Geismų tramvajus“.

Mados vakarėlyje linksminosi pavasariškai pasipuošusios viešnios

Mada besidominčios tinklaraštininkės ir influencerės apžiūrėjo su žymiąja Cindy Crawford bendradarbiaujančio prekių ženklo naujojo sezono kolekciją.

70-metį sutinkantis baritonas E. Vasilevskis: viskas būtų gerai, jeigu ne... Figaro

Gražų jubiliejų šiomis dienomis švęsiantis operos solistas Eugenijus Vasilevskis per 33 darbo metus Lietuvos operos ir baleto teatre sukūrė daugybę išskirtinių ir publikos dėmesį bei simpatijas pelniusių pagrindinių baritono vaidmenų.

Baigėsi pirmasis tarptautinis Kanų festivalis, skirtas pagerbti serialų aktoriams bei kūrėjams (FOTO)

Pirmą kartą Kanuose vykęs festivalis „Canneseries“ subūrė serialų aktorius bei kūrybines komandas iš viso pasaulio.