Paskutinė XXII Pažaislio muzikos festivalio savaitė klausytojams dovanos du išskirtinius koncertus

Muzikos gurmanus džiugins didžiausi Lietuvos talentai bei svečiai iš Lenkijos.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Rugpjūčio 24 d., ketvirtadienį, 18 val., Kauno valstybinėje filharmonijoje išgirsime netikėtumų kupiną programą „Muzikiniai suvenyrai", kurią festivalio klausytojams parengė novatoriškas kolektyvas, atvykęs iš kaimyninės Lenkijos, Vakarų Pamario vaivadijos sostinės Ščecino. Koncerto programoje skambės iškalbingojo vokiečių vėlyvojo romantizmo atstovo Richard'o Strauss'o, melodingojo rusų kompozitoriaus Piotr'o Čaikovskij'oo ir lenkų romantiko, etninėse Lietuvos žemėse gimusio kūrėjo Mieczysław'o Karłowicz'iaus opusai.

Prieš devynerius metus į „Baltic Neopolis Orchestra" pavadintą kolektyvą susibūrę jauni, entuziastingi muzikantai greitai pelnė publikos palankumą ir gerus kritikų įvertinimus, o prieš dvejus metus laimėtas prestižinis Lenkijos muzikinis apdovanojimas „Fryderyk", skirtas už geriausią metų albumą kamerinės muzikos srityje, atvėrė kelius į didžiąsias Lenkijos bei visos Europos scenas. Altininkės Emilia Goch Salvador iniciatyva gimęs kamerinis orkestras savo veikla stengiasi šiuolaikiškai ir su plačiu užmoju reprezentuoti kultūrinį Ščecino miesto įvaizdį. Kolektyvo nariai geriausi Lenkijos jaunieji instrumentalistai, savo veiklą plėtojantys tiek šalies, tiek užsienio muzikiniuose projektuose. Kolektyvo repertuaras neapsiriboja kamerinės muzikos aukso fondu, muzikantai noriai eksperimentuoja ir drąsiai neria į naujosios muzikos pasaulį, ieškodami naujų raiškos priemonių bei muzikinių inspiracijų. Daug naujovių kolektyvo veiklos barams suteikia nuolatinis bendradarbiavimas su pripažintais kompozitoriais bei atlikėjais, tokiais kaip Krzysztof Penderecki, Paweł Łukaszewski, Mikołaj Górecki, Daniel Stabrawa, Tomasz Tomaszewski, Daniel Rowland, Carmine Lauri ir kt. Jau dvejus metus orkestro meno vadovas yra pasaulinį pripažinimą pelnęs smuikininkas, Covent Garden operos teatro orkestro koncertmeisteris Vasko Vassilev.

Savo kūrybinės aistros ir užsispyrimo vedini orkestro muzikantai kryptingai kuria prestižinį ir nepakartojamą gimtojo regiono kultūrinį gyvenimą. Kolektyvo nariai įsitikinę, kad Ščecinas ir Vakarų Pamario vaivadija jų veiklos dėka tampa vis geriau atpažįstami Lenkijos kultūriniame žemėlapyje, nes orkestras suteikia galimybę publikai susipažinti su kamerine muzika aukščiausiame lygmenyje. Įdomu tai, kad kolektyvas nėra tipinės sudėties: siekiant visiškos autonomijos, orkestras groja be dirigento ir paklūsta arba savojo koncertmeisterio, arba specialiai projektams kviečiamų koncertmeisterių mostams. Orkestras už savo veiklą buvo įvertintas Lenkijos kultūros ministerijos apdovanojimu bei nominuotas Ščecino miesto menininkams skirtam apdovanojimui. Kolektyvas dalyvavo pripažintuose festivaliuose, tokiuose kaip Šlionsko muzikos vasara, Moravijos tarptautinis festivalis „Harmonija", Ščecino „Music fest", koncertavo Vokietijos, Čekijos, Ispanijos bei Kinijos koncertų salėse. Prieš metus orkestras tapo vieninteliu Lenkijos kolektyvu, dalyvavusiu Azijos žemyne rengiamame koncertiniame turne „Toyota Classics Tour", kurio misija populiarinti akademinę muziką viso kontinento klausytojų tarpe. Didžiulį dėmesį „Baltic Neopolis Orchestra" skiria muzikos įrašams. Jau pasaulį išvydo penki muzikos albumai, kuriuose skamba Ego Sapientia, Paweł'o Łukaszewski'o, Mikołaj'aus Górecki'o ir Carl'o Loewe kūryba.

Rugpjūčio 27 d., sekmadienį, 18 val., Pažaislio vienuolyne vyks baigiamasis XXII Pažaislio muzikos festivalio koncertas. Galingais akordais Pažaislio muzikos festivalį užbaigs plačių užmojų nestokojančio ir iššūkių nevengiančio dirigento Gintaro Rinkevičiaus batutos mosto valdomi neeilinę šlovę savo veikla pelnę muzikos kolektyvai: Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras bei Kauno valstybinis choras. Įspūdingo italų operos genijaus Giacomo Puccini kūrinio „Messa di Gloria" partitūrą įgarsins ir du puikūs solistai, publikos numylėtiniai, dainuojantys viso pasaulio operos teatrų scenose: tenoras Edgaras Montvidas bei bosas Kostas Smoriginas.

E. Montvidas
E. Montvidas
© Organizacijos archyvas

G.Puccini šį kūrinį parašė baigdamas studijas Giovanni Pacini vardo muzikos institute. Pradinė kūrinio versija vadinosi tiesiog „Mišios" (it. Messa) arba „Mišios keturiems balsams" (it. Messa a quattro voci). Istorijos eigoje, dėl itin įspūdingos ir didžiąją dalį kūrinio laiko užimančios antrosios dalies „Gloria", prigijo dabar dažniausiai sutinkamas pavadinimas „Šlovinimo mišios" (Messa di Gloria). Monumentalų kūrinį sudaro visos pagrindinės tradicinių mišių dalys: Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus, Benedictus und Agnus Dei. Iš jų pirmoji ir trys paskutinės yra ištisinio vystymo, o Gloria ir Credo skirstomos į dar keletą atskirų muzikinių epizodų: Gloria dalį sudaro devyni muzikiniai numeriai, o Credo septyni. Šiuo kūriniu jaunasis kompozitorius tarsi pabrėžė savo kilmę jo tėvai buvo bažnytiniai muzikantai. Kūrinio premjera įvyko Lukos mieste 1880 m. liepos 12 d. Įdomi mišių rankraščio istorija: kompozitorius pats niekada jo neviešino ir, nors premjera buvo sėkminga, kūrinys antrąkart nebuvo atliktas iki pat 1952 metų. Kita vertus, kūrėjas atskirų kūrinio dalių muzikinę medžiagą panaudojo kituose savo opusuose: Agnus Dei motyvai skamba operoje „ManonLescaut", o Kyrie operoje „Edgar". Antrojo pasaulinio karo pabaigoje leidėjas Dante Del Fiorentino iš Lukos mieste gyvenančios Vandini šeimos nupirko seną šių mišių rankraštį, tariamai laikomą kūrinio originalia versija. Visgi tikrasis originalas, kompozitoriaus dukros dovanotas Ricordi leidyklai, visuomet priklausė Puccini šeimai. Šis ginčas dėl originalo ilgą laiką buvo sprendžiamas teismuose, kol galų gale nuspręsta teises į originalią mišių versiją lygiomis dalimis padalinti abiem besiteisiančioms pusėms.

E. Montvidas yra gimtojoje šalyje itin laukiamas dainininkas, kurio pasiekimus Lietuvos Respublikos Prezidentė įvertino medaliu „Už nuopelnus Lietuvai". Pasiklausyti minkšto ir lankstaus dainininko tenoro visuomet noriai susirenka būriai klausytojų, išsiilgusių išskirtinės vokalinės kultūros. Po studijų Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje E.Montvido karjera klostėsi sklandžiai ir kryptingai, pakol atlikėjas tapo vienu geidžiamiausių tenorų visos Europos ir kitų užsienio šalių teatruose. Būdamas laisvai samdomu solistu jis dainuoja tokiuose operos teatruose bei festivaliuose kaip Londono karališkoji opera, CoventGarden, Škotijos bei Anglijos nacionalinės operos, Lyono bei Bordeaux nacionalinės operos, Bavarijos nacionalinė opera Miunchene, Berlyno Komische, Hamburgo, Leipzigo, Amsterdamo, Oslo operų teatrai, Cincinnati opera (JAV), Glyndebourno, Aix-en-Provence, Vilniaus, Quebeco festivaliai, BBC Proms ir kt.

K.Smoriginas yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos, Karališkojo muzikos koledžo Londone ir Jette Parker jaunųjų artistų programos auklėtinis. Jo kūrybinis kelias užsienyje ir Lietuvoje klostosi ypač sėkmingai. Prieš keletą metų solistas grįžo į Zalcburgo (Austrija) festivalio sceną, atlikdamas Eskamiljo vaidmenį Georges Bizet operoje „Karmen". Tolesni solisto keliai vedė į Maskvą (Rusija) ir Santjagą (Čilė), kur jis La Scala teatro prodiusuotame spektaklyje debiutavo pagrindine role W.A.Mozarto operoje „Don Žuanas". Ypatingos sėkmės sulaukė Covent Garden teatre K. Smorigino atlikta Mefistofelio rolė, kur jis pakeitė staiga susirgusį žymų solistą Rene Pape. Debiutavęs Milano La Scala teatre, solistas grįžo į Londoną, kur dainavo boso partiją premjerinėje Karolio Szymanowskio „Stabat Mater", žiūrovai susižavėję plojo jo LeporeluiBordo (Prancūzija) operos scenoje, Figarui nacionalinėje Vašingtono ir San Francisko (JAV) operose.

K. Smoriginas
K. Smoriginas
© T. Kaunecko nuotr.

Baigiamojo festivalio koncerto metu veiks „Kūrybos kampas 360°", plėtojantis darnaus vartojimo ir antrinio dizaino idėjas, besirūpinanti švaresnės ir sveikesnės aplinkos kūrimu organizuojamos kūrybinės dirbtuvės vaikams. „Nuostabi muzika visada įkvepia kažką kurti, todėl nenustebkite, jei po gražaus vakaro gamtos ir muzikos apsuptyje namo parsinešite ne tik gerą nuotaiką, bet ir tos muzikos bei gryno oro įkvėptą meno kūrinį. Dirbtuvėlėse vaikai ne tik smagiai leis laiką, bet tuo pačiu susipažins su aplinką tausojančio gyvenimo principais ir praplės savo kūrybinio mąstymo ribas," – sako organizatoriai.

Tiems, kam nepavyks atvykti į koncertą – jį bus galima stebėti rugpjūčio 27 d. 18 val., tiesiogiai per DELFI TV Transliaciją pristatys telekomunikacijų bendrovė INIT.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

Akordeono mistika: tarp avangardinės muzikos naujovių ir senovinės interpretacijų

Solidumo triumfas XX Tarptautiniame akordeono festivalyje – legendinio Stefano Hussongo rečitalis.

Išmaniosios televizijos paslauga, kurią galite susikurti patys

INIT savo klientams pristato dar išmanesnę televizijos paslaugą – nuo šiol bus galima žiūrėti ne tik tai, ką norite, bet ir kada norite.

Lietuvoje - trimito sensacija iš Italijos F. Bosso ir akordeonistas L. Biondini

Lapkričio 21 dieną 19 valandą šv. Kotrynos bažnyčioje laukia ypatingas renginys – XX Tarptautinio akordeono festivalio koncertas „Face to face“.

Baleto spektaklio premjeroje – individo ir jį kaltinančios minios santykiai

„Procesas“. Pradžia, arba Kodėl Franzas Kafka juokėsi rašydamas.

„Scanoramoje“ – grandiozinė „Stebuklo“ premjera

Šeštadienio vakarą „Scanoramos“ lankytojai sugužėjo į ilgai lauktą ir žiūrovų smalsumą jau kurį laiką kursčiusią nacionalinę Eglės Vertelytės režisuoto filmo „Stebuklas“ premjerą.

„Scanoramoje“ – dvi didelio dėmesio sulaukusios premjeros

Penktadienio vakaras „Scanoramos“ žiūrovams buvo itin dosnus.

Kalėdinė veganų mugė – ieškantiems gurmaniškų dovanų

Už kiek mažiau nei trijų savaičių – gruodžio 9 d. Vilniuje, sporto namuose „MyHero!” vyks veganams bei visiems augaline mityba besidomintiems skirtas renginys – kalėdinė mugė.

„Traviatoje“ – debiutas!

Eugenijus Chrebtovas debiutuoja „Traviatoje“.

Koncerte – muzika, gimusi po Paryžiaus dangumi, bet jam nepriklausanti

Atrodytų, kad persisotinusioje šou elementais šiuolaikinės muzikos scenoje lyg ir nebėra ką atrasti. Bet vis dėlto kartais iškyla išskirtinės kūrybinės asmenybės, kurios sujungia tolimus pasaulius į nerealų skambesį, akimirksniu persikelia iš užrašytos muzikos sferos į improvizacijos erdves.

Didžiausias rudens kino festivalis „Scanorama“ – Kaune

Ketvirtadienį Kaune startavo Europos šalių kino forumas „Scanorama“. Atidarymo vakarą pradėjo britiško humoro juosta „Vakarėlis“ – aštri satyra, kurioje žodžių kišenėje neieškoma, o atomazga kuriama pagal teatro taisykles.